שלמה מעוז: "אומר זאת בעדינות, מע"מ 0% זה צעד לא חכם" - ומי ייפגעו קשות?

"המדינה מספסרת בקרקעות, עושה ספקולציות ואז נותנת הטבות". מהם פתרונות הדיור המיידיים שהוא מציע לממשלה?
 | 

הציבור געש אתמול (ג') לאחר פרסום הבשורה שקבינט הדיור צפוי לאשר תוכנית להתערבות בשוק הדיור לפיה זוגות צעירים שירכשו דירה ראשונה מקבלן ישלמו 0% מע"מ . למרות ש"על הנייר" מדובר בצעד משמעותי עבור רוכשי הדירות, גורמים רבים בשוק מעריכים שצעד זה לא יועיל כלל להרגעת שוק הדיור .

"מדובר במהלך לא חכם, אומר זאת בעדינות", אומר שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של קבוצת טפירו ל-Bizportal. "אנחנו נמצאים כיום בשוק של קונים, המחיר כאילו יורד, שני שליש מההנחה תלך לכיסם של הקבלנים מאחר שברגע שהביקוש יגדל גם המחיר יעלה. המחיר יעלה במיוחד עבור אלה שלא יהיו ".

"צריך להפסיק לדבר על דיור להשכרה, כל העולם במגמה של רכישת דירות במקום מגורים בשכירות, החליפו תקליט ופועלים כמו בישראל. בעלות על בית מנטרלת זעזועים, שהעם יהיה בעל בתים, האדמה שייכת לעם, המדינה כעת מספסרת בקרקע ואחר כך נותנת הנחות, קודם כל עושה ואחר כך מבטיחה דיור להשכרה ונותנת הנחות, היא יוצרת הקצאה לא נכונה של מקורות. לא רוצה שהמדינה תספסר בקרקעות, הרצחת וגם ירשת."

לדברי מעוז, הפתרון הוא הגדלת ההיצע- "בצעד הזה למעשה מגדילים את הביקוש, צריך לשחרר קרקע מתוכננת, להביא פועלים, והממשלה צריכה להעביר את 2 מיליארד השקלים המיועדים להטבה לרשויות המקומיות כדי שיהיה להן כדאי לבנות דירות ולא עסקים".

מעוז מציע כצעד מיידי להחזיר את שיטת ה"מחיר למשתכן" ולנטוע ביטחון ברוכשי הדירות שאם חלילה אחד מבני משק הבית ייקלע לאבטלה המדינה תגן עליו – "המדינה יכולה, במקרה שאחד מבני משק הבית יאבד את מקום עבודתו, להבטיח שתשלם חלק מהמשכנתא עד ההתייצבות, לא מדובר כאן בעלות גדולה, כך אנשים לא יפחדו לקחת משכנתא".

תגובות לכתבה(57):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    מעוז הגזענים!!!! (ל"ת)
    מעוז הגזענים 26/03/2014 07:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 37.
    yasamut@gmail.com
    דודו 25/03/2014 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אני מחקה להיתר בניה 5 שנים בגלל שכן שמתנגד. זה מסביר הכל. ולא ביקשתי בעל מה שנותנים לבנות.
    סגור
  • 36.
    עוד פלצן , לק לק של ביבי,
    מעוז!! 23/03/2014 17:03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תעקבו אחריו, כל מה שאמר שהיה יצא הפוך!!לא מבין כלום רק לדבר ולברבר!
    סגור
  • 35.
    לצערנו שר אוצר פופוליסט שלא גמר תיכון... (ל"ת)
    לפיד לא מבין כלכלה 22/03/2014 10:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 34.
    צודק צודק הכלכלן הטוב בארץ (ל"ת)
    שלום 21/03/2014 06:52
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    פיתרון פשוט יותר להפוך את כל מי שאין ברשותו דירה
    כלכלן 20/03/2014 19:36
    הגב לתגובה זו
    1 2
    להיות זכאי להטבה גם נכים שיוכלו לקנות שגם אין להם 35 והם לא נשואים גם להם מגיע לקנות בית בהטבה זכאות לכל מי שרווק או נשוי שיקבל את ההטבה בעצם כל אחד שאין ברשותו דירה שיוכל לקנות אחת , כל זה בלי קשר לקחת מס על המשכירים ולא מ5000 אלך שח אלא יש להפוך את הדירות להשכרה ללא משתלמות וזאת ע"י הטלת מס על הדירה , בלי קשר כאשר יקחו מס על דירות הרבה משקיעים יזרקו דירות לשוק וכיום יש למעלה מ 180 אלף אנשים בעלי יותר מדירה אחת אז לפחות חצי מההיצע הזה יוצא לשוק מה שנותן כמו שנה שנתיים בנייה של דירות בזמן הקרוב מאוד יש המון פיתרונות למצוקת הדיור השאלה כמה רצון יש לממשלה להורידם וכרגע לפי איך שזה ניראה המחירים ירדו ,הממשלה לוקחת יותר מחצי מהבית רווח על הציבור המסכן החל ממחיר הקרקע מע"מ על חומרי הבנייה ומס הכנסה מהעובדים ועל כל דבר למדינה יש יד ולכן אם היא תירצה להוריד המחירים ירדו גם ביום ב 50 אחוזים השאלה כמה רצון יש להם , במידה ולא יוזלו מחירי הדירות בקדנציה הנוכחית כולם יצאו עצמם בבחוץ בקדנציה הבאה
    סגור
  • 32.
    איפה האחריות האישית של כל אזרח
    יוסי 20/03/2014 19:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראוי שהמדינה תפסיק לספסר בקרקעות ותיגמל ממיסי נדל"ן. לא ראוי שהמדינה תיטול על עצמה התחייבוות של מי שכשל ואינו יכול לעמוד בתחייבויותיו . לפי ההיגיון של של מר מעוז מדוע שהמדינה לא תסייע למי שכשל בעסקיו ?
    סגור
  • 31.
    אין הצדקה כלכלית ומוסרית להתנות הבאת ילד לעולם
    משה 20/03/2014 12:02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מר לפיד אנא בטל התנייה זו. זוגות צעירים רוכשים דירה בטרם הבאת ילד
    סגור
  • 30.
    מהלך מעולה וראוי. סוף סוך מישהו עושה משהו
    בני 20/03/2014 10:27
    הגב לתגובה זו
    4 5
    בעולם אידיאלי ובשיפוט כלכלי טהור, אולי היה מסתבר שהמהלך הנוכחי אינו מושלם. אבל, נוכח הבירוקרטיה וההתנהלות ההזויה של כל האחראים לנושא הדיור - הממשלה, המינהל, גורמי התכנון והביצוע, הרי שהתכנית הנוכחית מהווה בשורה מרעננת אשר עשויה גם להזיז משהו בקרוב. אין גם כל בעיה עם עניין ה"הפליה". במדינה מתוקנת ראוי בהחלט לתת העדפה ודחיפה כלכלית לזוגות צעירים, וכוווווולם יכולים לקבל - גם החרדים וגם הערבים, בתנאי (מינימלי) שייתנו שירות לאומי/אזרחי גם אם אינם יכולים להתגייס. באשר ליישום, שתי דירות זהות/דומות ימכרו לשני רוכשים, הרוכש העומד בקריטריונים יהיה פטור ממע"מ והשני ישלם את מלוא הסכום. הדבר ניתן לבדיקה ולאכיפה. האחראי יהיה היזם/קבלן אשר מוכר את הדירה
    סגור
  • 29.
    קלקלן נמאסת (ל"ת)
    גד 20/03/2014 10:16
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • 28.
    מעוז היה מהלל את המהלך לו שר האוצר היה עירקי (ל"ת)
    דודו 19/03/2014 22:45
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • עירקי או ביבי!! (ל"ת)
    יעקב 23/03/2014 17:04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 27.
    חסרי החוליות שמפחדים לקחת משכנתא ישלמו שכירות כל חייהם (ל"ת)
    דירות זה לא לוטו 19/03/2014 17:38
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 26.
    לא יכול להביא ילד
    ממליכה 19/03/2014 17:10
    הגב לתגובה זו
    9 4
    מי שלא יכול להביא ילד ייענש פעמיים ,לא יקבל ההטבה ,ונענש כבר שאין לו ילדים
    סגור
  • 25.
    זקן מיובש וקמצן . (ל"ת)
    בא 19/03/2014 16:38
    הגב לתגובה זו
    4 10
    סגור
  • אני מקווה שהייתי עדין . (ל"ת)
    בא 19/03/2014 16:48
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 24.
    מה אתה מקשקש, בכל העולם יש שכירות מוזלת ומפוקחת
    אחד 19/03/2014 16:35
    הגב לתגובה זו
    5 6
    לא לכל אחד יש מספיק הון עצמי בשביל דירה. לכן יש להרחיב את הבניייה להשכרה , תחת שכירות מפוקחת
    סגור
  • 23.
    זוג צעיר שיגור בשכירות מוזלת 10-20 שנים, ימות ללא דירה
    צביקה דורון יועץנדלן 19/03/2014 15:50
    הגב לתגובה זו
    8 7
    כי מחירי הדירות בעוד 10-20 שנים יהיו יותר גבוהים בגלל שיעור הילודה !!! ואי יהיה אפשר לקנות כי מרכז הארץ יהיה צפוף ויקר !!!
    סגור
  • דירה בשכירות
    קובי 19/03/2014 19:24
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מותר לזוג צעיר שאין ביכולתו לקנות דירה לגור בשכירות כמה שנים ולחסוך את הפרש התשלום למשכנתה שהוא הרבה יותר גבוה. משכנתה מכפילה מחיר הדירה זאת לא מתנה
    סגור
  • 22.
    צריך לפרסם כמה דירות יש לכל חבר כנסת. (ל"ת)
    יודפת 19/03/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • או מה שיותא נכון, כמה רכש לאחר שנעשה חבר כנסת, ראה סתיו (ל"ת)
    אייל 21/03/2014 16:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 21.
    51 מליון צעירים 18-34 ב EU גרים עם הוריהם
    א. ב. ג. 19/03/2014 15:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-SF-10-050/EN/KS-SF-10-050-EN.PDF
    סגור
  • 20.
    ממתי משכנתא זה דבר טוב
    עינת 19/03/2014 15:16
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אני מתפלאת על כלכלן שמשכנע בורים שמשכנתא זה דבר טוב ושלא יפחדו לקחת ,מה נשארת עובד בנק . קודם כל שיחסכו ושכירות זו לא קללה ולא ביזבוז ,ובמחירים של דירה היום מטומטם מי שקונה ,אין כזה דבר כל הזמן עליה ,הירידות יגיעו למרות הממשלה ולא בזכות הממשלה.
    סגור
  • 19.
    די עם הטבות ופטורים - אם רוצים מורידים מחיר - הכל הצגה
    ליצן 19/03/2014 14:44
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אם הממשלה הייתה רוצה הא הייתה מזמינה 100 אלף יחידות דיור ומוכרת אותם בשוק החופשי לכל דורש . המחיר היה יורד ב30 אחוז לפחות .
    סגור
  • אתה צודק ליצן ,גם חוסר עשיה היא מדיניות . (ל"ת)
    בא 19/03/2014 16:39
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 18.
    הצעד המיידי להגדלת הצע - מס רכוש על דירה שניה ומעלה
    פילוסוף 19/03/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
    8 3
    כל הקישקושים, כולל אלו של שלמה מעוז, לא יביאו בעתיד הקרוב לכל שינוי. הצעד היחיד שגם יוריד את מחירי הדירות ובייחוד באזורי ביקוש, וגם יגדיל את הכנסות המדינה (שיוכלו להינתב אל אלו שבאמת צריכים ולא יכולים להגיע לדירה בגלל כל מיני "פיננספרים" ומשקיעים ) הוא הטלת מס רכוש על כל בית אב שמחזיק ביותר מדירה אחת ובאופן ששעור המס ילך ויגדל ככל שמספר הדירות באותה בעלות, הולך וגדל. בהזדמנות זו אפשר יהיה להגדיר את מפצלי הדירות כמחזיקים ביותר מדירה אחת ולגבות מהם מס. אם יעשו זאת, פתאום יתברר לכולנו שיש הצע דירות והמחירים יתחילו לצנוח. הבעיה היא ששלמה וחבריו, בכירי השרים, האוצר וכל הסובבים אותם מחזיקים בעצמם ביותר מדירה אחת ולכן לא יעיזו להשתית מס כזה.
    סגור
  • לקשקן הפילוסוף, תגיד פשוט וישיר: אני רוצה את הדירה שלך (ל"ת)
    אייל 21/03/2014 16:27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • כמו בבורסה גם על דירות צריך מס!!
    מס על דירות! 20/03/2014 08:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מאות אלפים מהמגזר היהודי בעלי עשרות רבות של דירות. גנבים!!!
    סגור
  • זה לא קשקוש ואתה צודק מס רכוש הוא פתרון מהיר להוציא
    שלמה מעוז 19/03/2014 15:06
    הגב לתגובה זו
    6 1
    את המשקיעים מהנדלן
    סגור
  • אם לא היו המשקיעים בנדל"ן לא הייתה לך דירה לשכור (ל"ת)
    סוף מעשה במחשבה .... 20/03/2014 10:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    "כך אנשים לא יפחדו לקחת משכנתא" - מי מפחד?
    B B 19/03/2014 14:26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אנשים לוקחים משכנתא לא כי יש להם ביצים מברזל, אלא כי הם מפגרים. אם אנשים לא יפחדו לקחת משכנתא, הביקוש לא יגבר? ...דיור זה לא בירה או סיגריות. אם יש ביקוש לדירה ראשונה אז זה כי הוא אמיתי וממלא צורך בסיסי. הרעיון להדחיק את הביקוש ע"י מחירים גבוהים הוא אכזרי ומטומטם, ורק "בנקאים" ו- "נעיר אוצר" יכולים להשתעשע בכלי הזה. מול אוכלוסייה חסרת אונים.
    סגור
  • בשלב זה נראה לי שאתה בפיגןר מצטבר וגדל אחרי מחיר השוק,
    אייל 21/03/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק לגרבץ כול היום ואח"כ עוד להתלונן שמגרד לך איפה שכואב....
    סגור
  • 16.
    מספר 12 כמה לפיד משלם לך תגיד בטח מטקבט מהכנסת !!!! (ל"ת)
    avi2498 19/03/2014 14:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 15.
    מי שישלם את המתנה הסלקטיבית הזו יהין משלמי המיסים
    פופוליזם על חשבוננו 19/03/2014 14:21
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שלמה צודק ותמיד היה הראשון להזהיר את העדר המטומטם.
    סגור
  • 14.
    שנאת האחר עוברת גבולות
    צידקוני 19/03/2014 14:20
    הגב לתגובה זו
    1 3
    על כל דבר שמישהו ינסה לעשות , יקום חכמולוג אחר שחושב שהוא יותר טוב וימצא מה לא טוב. השינאה לכל מי שמנסה ,עוברת גבולות ,גזע, ומוצא , די לשנאה הגזענית הזאת לכל מי שמנסה..
    סגור
  • ומה עם הגזענות של לפיד?
    אלי 19/03/2014 18:03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    למה? לפיד לא גזען???? מי שקצת מבין בפוליטיקה \ פרקטיקה ידע שההצהרה בשלב כזה אין לה שום כיסוי\סיכוי מעבר לכך של ליצור כותרות כשבתוך זה כמובן בנויה תכנית הדרה של אוכלוסיות שלפיד מעוניין בהצרת צעדיהם....!!! וד"ל!
    סגור
  • החרדים נהנו עד עכשיו לא יקרה להם כלום אם כעת אחרים יהנו (ל"ת)
    דן 20/03/2014 10:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    הבנתי אותך עד שהתחלת להציע הצעות.....יש לי הצעה
    איציק ר 19/03/2014 13:53
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אדמות יש בשפע וקוראים להם פינוי בינוי ומייד. כולם מרוויחים אבל הבעיה שזה לא זז. לא מאמין בתמ"א 38 אבל פינוי בינוי אמור להיות תהליך פשוט וחכם.
    סגור
  • איציק כיום זה לא פשוט כי מערימים קשיים. בתהליך חקיקה
    אייל 21/03/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמיץ וחכם הממשלה יכולה לשנות את כול מפת השכונות באזור המרכז, ולהוסיף עשרות אלפי יחידות דיור מובחרות. יש לחייב את רשויות התכנום העירוניות להוספת אחוזי בניה, (וכן, הן יצטרכו להשקיע בתשתיות במקום לשבת בבתי הקפה ולהסתובב בקניונים ובנסיעות מוזלות לחו"ל על חשבון משלם המיסים). בנוסף יוצמד ליווי מקצועי לתווך בין הדיירים והנהלת הפרוייקט לאורך כול הדרך. בנוסף, יחייבו את הפרוייקט ברוב של 51% והמתנגדים יחוייבו לשאת בעצמם בהוצרות שיפוץ הבתים במידה ויכשילו את הפרוייקט. ופרט אחרון, לחייב את היזם וכול קבלן בכול פרוייקט בניה לבניית דירות קטנות וזולות של -2-3 חדרים וכך לספק פתרון לזוגות צעירים או מבוגרים וכול מי שלא צריך 160 מ"ר עם מרפסת ריקודים.
    סגור
  • 12.
    שלמה איכזבת
    כל הכבוד ללפיד!! 19/03/2014 13:50
    הגב לתגובה זו
    9 11
    שינוי במחירי הדירות חייב להגיע בהדרגה כדי לא לפגוע ביציבות המשק - זו הסיבה שלא בונים עכשיו 100K יחידות דיור בשנה וגם לא מנהיגים מחיר למשתכן. הדבר הכי נכון הוא לתת את ההטבה למי שבאמת זקוק לה בצורה נואשת, זה לא יעלה את הביקוש כי אוכלוסיית הזכאים גם כך מהווה חלק מהביקוש. ברור שצריך לשפץ את החוק כך שיהיה שיוויוני יותר, אבל זו הדרך הנכונה כדי לטפל בבעיה באופן נקודתי - לא לשכוח שבונים כרגע דירות במאסות שזהו טיפול לטווח הארוך יותר. שאפו יאיר!!
    סגור
  • הרעיון לתת הטבה למגזר בתוך האוכלוסיה יגרום למי שלא
    שלמה מעוז 19/03/2014 14:26
    הגב לתגובה זו
    8 0
    זכאי בהטבה לשלם עוד יותר כי הקבלן יעלה את המחיר של הדירה או במקרה הגרוע יותר ימכור דירה באותו המחיר היום אבל בסטנדרט נמוך מאוד לא כולל מטבח פורצלן תריסים חשמליים וכל דבר נוסף יהיה תוספת מחוץ למחיר הדירה ככה שאת הדירה תקנה ערומה ואחרי זה תשלם את ה200 אלף על תוספות אתם שוכחים שאתם במדינת היהודים ולגנוב זאת המומחיות שלנו כל מכשול אפשר לעקוף ובסוף מי שלא זכאי להטבה יאלץ לקנות דירה ערומה במחיר שהיום קונים דירה מאובזרת תחשבו על
    סגור
  • 11.
    ומה עם הלוואה עומדת
    רעיונות 19/03/2014 13:45
    הגב לתגובה זו
    4 2
    רק מי שתורם לכלל ראוי לקבל מהכלל
    סגור
  • ושוב, מי יממן את ההלוואה העומדת? (ל"ת)
    אייל 21/03/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    לפיד
    אבי 19/03/2014 13:43
    הגב לתגובה זו
    7 4
    ...כדברי הגששים: "אם הטפשות היתה מחלה כואבת..."...
    סגור
  • בינתיים היא כואבת לכול המשק ולכול משלם מיסים (ל"ת)
    אייל 21/03/2014 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    פשוט מטומטם (ל"ת)
    לפיד 19/03/2014 13:43
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 8.
    הוזלת מחירי הדירות
    xipr28 19/03/2014 13:26
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הצעות כמו חול ואין מה לאכול כולם חכחמים כולנו נבונים אבל מי שמחליט זו הממשלהיש להמתין ולראות מה באמת יקרה ולא לתת הצעות באויר
    סגור
  • 7.
    לשם שינוי דברי טעם, רק עודף היצע יוריד את המחירים, תראו
    נועה 19/03/2014 13:12
    הגב לתגובה זו
    13 3
    מה קרה למחירי המשרדים בת"א עם השיטפון הקיים.... ואוסיף רק את הצורך הדחוף בקידום מסיבי של תכניות בינוי פינוי שכונתיות ע"י הוספת אחוזי בניה, חיוב רשויות מקומיות לטפל לפחות ב-2 שכונות מצוקה וללות אותם בתהליך ע"י גורם מקצועי וחיוב הדיירים לשפץ בעצמם את הבניינים במקרה של סירוב לתכנית.
    סגור
  • 6.
    רוב הדירות בישראל,ובעולם, הן דירות ישנות
    ישראלי 19/03/2014 13:09
    הגב לתגובה זו
    8 4
    דירה חדשה זה מוצר נדיר, מוצר לוקסוס. אין שום הצדקה לנתב זוג צעיר בראשית דרכו לרכוש מוצר לוקסוס. זוג צעיר צריך להתחיל עם דירת 3 חדרים קטנה וישנה, שנהדרת לזוג וגם זוג+ילד ראשון (ואם נורא רוצים אפשר גם זוג+2, למרות שזה כבר מתחיל להיות פחות נוח), ועם הזמן לשדרג, ככל שהמשפחה גדלה - ופעמים רבות היא לא גדלה ואפילו קטנה (שליש מתגרשים). מכאן שאם רוצים להקל על זוגות צעירים שעובדים וששירתו בצבא (טוב מאד, הגיע הזמן להפסיק את ההטבות לחרדים הבטלנים, על חשבון הציבור העובד, חרדי בטלן שרוצה להנות מההטבות מוזמן ללכת לצבא ולהכנס לשוק העבודה) הרי שעדיף להציע מענק לזוג - ושהם יבחרו בעצמם מה לעשות איתו: לקנות דירה ישנה, וזולה יותר, או דירה חדשה, ויקרה יותר. מבחינת אוצר המדינה אין הבדל אם מוותרים על הכנסות המע"מ או נותנים במקומו מענק. בכל מקרה הזוג שלנו מקבל 200 אלף שקל (מעמ על דירה של מיליון שח לערך) - אז למה להכריח אותו לתעדף דווקא דירה חדשה ונחשקת? רוב האנשים ממילא רוצים דירה נדירה כזו.
    סגור
  • 5.
    לא חדש לנו...
    ארז 19/03/2014 13:09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שהמדינה בראשות הממשלה גונבת את אזרחיה. הספסרות בקרקעות מעשירה שכבת אוכלוסיה קטנה במסגרת הון - שילטון. בושה. האם בשביל זה הורינו הקימו מדינה? מדוע הציבור והצעירים בעיקר לא יוצאים לרחובות. רק לחץ לא מתון יעזור להזיז את המושחתים
    סגור
  • לצאת לרחובות אתה אומר
    עמית 19/03/2014 14:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למי יש זמן. אנחנו עובדים מהבוקר עד הלילה. עובדים ומטפלים בילדים. "אין לי זמן" אמר פעם איש חכם, ז"ל.
    סגור
  • 4.
    מעוז מדבר שטויות
    ארצי 19/03/2014 13:04
    הגב לתגובה זו
    19 8
    מי אוכל אותה בגדול ?החיילים ,שרות צבאי ,מוסרים את חייהם המשפחות השכולות,מגיע רק למי שמשרת בצבא ,
    סגור
  • 3.
    דמגוגיה להרצת פראייר לפני קריסה טבעית=אין סיכון לבנקים! (ל"ת)
    מחיר הזוי מעל50%!!!! 19/03/2014 13:02
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • 2.
    מוקיון, היה וישאר.
    אזרח 19/03/2014 13:00
    הגב לתגובה זו
    9 6
    למה אפשר כבר לצפות שממנים את הסוס של קליגולה לשר האוצר ?.
    סגור
  • כי הוא לא אשכנזי? (ל"ת)
    אזרח ב' 20/03/2014 10:58
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • מה הקשר? למה תמיד מזרחיים בעלי ריגשי נחיתות מאשימים את
    מוטי 21/03/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כול העולם בכישלונות שלהם? ראיתי הרבה אשכנזים שלא הצליחו ולא קיבלו גם הטבות בעיריות שורצות תימנים, אבל לא מתלוננים. לעומת זאת השכנים העירקים שלי שהבן שלהם לא הצליח להתחתן עם החברה האשכנזיה שלו מלאי קיטורים על אשכנזים. לא יעזור, המדובר ברמת קיטורים ובכיינות של אוכלוסיה ברמה נמוכה שמסרבת להכיר במציאות.
    סגור
  • 1.
    מזמן בשטח פחות20%=מעמד ביניים עני=כ-200משכורת=מיתון!!!! (ל"ת)
    מחיר הזוי מעל50%!!!! 19/03/2014 12:59
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות