טיפה
צילום: TIPA

טיפה גייסה 70 מ' ד'; תשקיע בפיתוח מוצרים בתחום האריזה המתכלה

המשקיעים הגדולים הם שותפות המו"פ מילניום פוד ובית ההשקעות מיטב דש שהשקיעו 30 מיליון דולר. החברה גייסה עד כה 130 מיליון דולר ולדבריה המטרה היא המשך מו"פ והרחבת שיתופי הפעולה
תומר אמן |

חברת TIPA העוסקת בתחום פתרונות האריזה המתכלים השלימה גיוס של 70 מיליון דולר. המשקיעים המרכזיים בגיוס היו שותפות המו"פ מילניום פוד יהש -0.56%  והמוסדי  מיטב דש , כאשר על פי הדיווח השקיעו אלו 30 מיליון דולר.

 

טיפה היא חברת סטארט-אפ בתחום הביופלסטיקה ובתחום חומרי האריזה מתכלים. היא רוצה לפתח פיתרון למשבר זיהום הפלסטיק וגייסה עד היום כ-130 מיליון דולר.

בתוך כך, החברה מפתחת מוצרים של אריזות גמישות מתכלות לתעשיית האריזות. אנליסטים מעריכים כי גודל שוק אריזות הפלסטיק הגמישות העולמי הוא 103 מיליארד דולר לשנה כאשר הרוב המוחלט של אריזות אלה אינו מותאם למיחזור.

בנוסף, חברת טיפה חתמה בשנה האחרונה על הסכם שיתוף פעולה עם יצרנית האריזות  AMCOR PLC (סימול: AMCOR), כדי לשווק את המוצרים באוסטרליה וניו זילנד, ומקווה כי הם יגיעו לשווקים נוספים בהמשך. במסגרת שיתוף הפעולה, תרחיב AMCOR  את היצע האריזות שלה ותפעל לייצור מקומי והפצה של אריזות טיפה בשוק האוסטרלי. האריזות שתיוצרנה יהיו בעלות תו תקן בינלאומי לקומפסט תעשייתי ובייתי.

החברה מפתחת פתרונות אריזה מתכלים המיועדים לאריזת מזון ומוצרי צריכה שונים. לאריזות תכונות המדמות את תכונות הפלסטיק הרגיל, אולם בתום השימוש הן מותאמות להשבה לטבע, בדומה לאשפה אורגנית, כגון קליפת התפוז. האריזות מיועדות למחזור אורגני, במתקני קומפוסט, יחד עם אשפת מזון ובכך הופכתו למשאב סביבתי נוסף - קומפוסט המיועד לדישון הקרקע.

טיפה משווקת את מוצריה לחברות מוצרי צריכה גדולות בתחומי המזון והאופנה והחברה פעילה באירופה, ארה"ב וכאמור גם באוסטרליה ומעוניינת להרחיב את הפעילות לשווקים נוספים על רקע הגיוס הנוכחי. עבור מילניום פודטק מדובר בהשקעה נוספת בחברה תוך שנה ומהווה עבורה עליית ערך.

  

דפנה ניסנבוים, מנכ"לית TIPA: "העולם מכיר היום בדחיפות מציאת תחליפים לאריזות הפלסטיק המזהמות. תובנה זו הופנמה לאחרונה בקרב יצרנים ורשתות שיווק בעולם. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה בביקוש לפתרונות אריזה סביבתיים גם מצד הצרכנים. סבב הגיוס הנוכחי של החברה נועד לתמוך בצמיחה שלנו ויאפשר מתן מענה רחב לדרישה הגוברת של השוק. הידע הרב שנצבר, השותפויות עם שחקני מפתח בשוק ביחד עם הגיוס הנוכחי מאפשרים לפרוץ למרכז הבמה של עתיד האריזות ברות הקיימא". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
chatgpt
צילום: טוויטר

OpenAI משיקה את GPT-5.2 - בניסיון לחדש את ההובלה במרוץ ה-AI

המודל המעודכן מציע שיפור משמעותי ביכולות תכנות, ניתוח והסקה, אך ההתקדמות מגיעה לצד לחצים תחרותיים, עלויות תשתית עצומות ושינויי אסטרטגיה שממקדים את החברה בשוק העסקי והמפתחים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ChatGPT OpenAI


OpenAI הציגה את GPT-5.2, עדכון משמעותי למודל הבינה המלאכותית שלה, בזמן שהלחץ התחרותי בענף גובר. השקת Gemini 3 של גוגל, שקיבל הערכה גבוהה על יכולותיו בתחומי קוד והסקה מורכבת, הציבה אתגר ממשי לחברה. כעת OpenAI מנסה לחדד מחדש את יתרונותיה ולהציע כלי עבודה שישרתו לא רק משתמשים פרטיים, אלא בעיקר ארגונים ומפתחים שמחפשים פתרונות מתקדמים ויציבים.


המודל החדש מבטיח יכולת משופרת בביצוע משימות ארוכות ומורכבות בתחומי תכנות, מתמטיקה וניתוח נתונים. ב-OpenAI מציינים כי המערכת מהירה יותר מגרסאות קודמות ומסוגלת להתאים את אופן העבודה שלה למשימות שונות, בהתאם לשלושת המודלים המוצעים: גרסה מהירה, גרסה "חושבת" המיועדת למשימות מורכבות וגרסת פרימיום מדויקת במיוחד.


מאחורי ההשקה מסתתר גם לחץ פנימי. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הודיע בתחילת החודש על "קוד אדום" פנימי, בעקבות ירידה בתנועת המשתמשים ועלייה בפעילות המתחרים. המסר לעובדים היה ברור: שינוי סדרי עדיפויות והאצה של הפיתוח סביב ChatGPT. כחלק מהמהלך, GPT-5.2 מופנה בראש ובראשונה לשוק העסקי ולמפתחים. החברה מבקשת להפוך את המודל לכלי עבודה מרכזי בבניית אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית, במטרה להעמיק את החדירה בשוק הארגוני ולהגדיל הכנסות.


במקביל, החברה מתמודדת עם השקעות עתק שנועדו לתמוך בהרחבת התשתית, סכומים שצפויים לעלות על טריליון דולר בשנים הקרובות. התחייבויות כאלה ניתנו בתקופה שבה OpenAI נתפסה כמובילה ברורה בשוק, אך התחרות מול גוגל ואנתרופיק מציבה אתגר אחר לחלוטין.



המודל החדש מציג שיפור בביצועים

בזירת הביצועים, GPT-5.2 מציג שיפור בציונים במבחני קוד, מדעים וניתוח טקסט ארוך, לעומת גרסאות קודמות. לפי הנתונים שהציגה החברה, הגרסה "החושבת" מתמודדת בהצלחה עם בעיות הדורשות מספר שלבי הסקה, ומפחיתה באופן משמעותי את שיעור הטעויות בתשובות. מבחנים אלו ממקמים את OpenAI מחדש מול גוגל, במיוחד מול יכולת ה-Deep Think של Gemini 3, שהובילה את הדירוגים במהלך החודש האחרון. לדברי אנשי הפיתוח בחברה, היכולת להתמודד עם אתגרים מתמטיים היא למעשה מדד לכושר ניתוח רחב יותר, שיכול להשפיע על משימות כמו חיזוי פיננסי או הערכת סיכונים.


chatgpt
צילום: טוויטר

OpenAI משיקה את GPT-5.2 - בניסיון לחדש את ההובלה במרוץ ה-AI

המודל המעודכן מציע שיפור משמעותי ביכולות תכנות, ניתוח והסקה, אך ההתקדמות מגיעה לצד לחצים תחרותיים, עלויות תשתית עצומות ושינויי אסטרטגיה שממקדים את החברה בשוק העסקי והמפתחים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ChatGPT OpenAI


OpenAI הציגה את GPT-5.2, עדכון משמעותי למודל הבינה המלאכותית שלה, בזמן שהלחץ התחרותי בענף גובר. השקת Gemini 3 של גוגל, שקיבל הערכה גבוהה על יכולותיו בתחומי קוד והסקה מורכבת, הציבה אתגר ממשי לחברה. כעת OpenAI מנסה לחדד מחדש את יתרונותיה ולהציע כלי עבודה שישרתו לא רק משתמשים פרטיים, אלא בעיקר ארגונים ומפתחים שמחפשים פתרונות מתקדמים ויציבים.


המודל החדש מבטיח יכולת משופרת בביצוע משימות ארוכות ומורכבות בתחומי תכנות, מתמטיקה וניתוח נתונים. ב-OpenAI מציינים כי המערכת מהירה יותר מגרסאות קודמות ומסוגלת להתאים את אופן העבודה שלה למשימות שונות, בהתאם לשלושת המודלים המוצעים: גרסה מהירה, גרסה "חושבת" המיועדת למשימות מורכבות וגרסת פרימיום מדויקת במיוחד.


מאחורי ההשקה מסתתר גם לחץ פנימי. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הודיע בתחילת החודש על "קוד אדום" פנימי, בעקבות ירידה בתנועת המשתמשים ועלייה בפעילות המתחרים. המסר לעובדים היה ברור: שינוי סדרי עדיפויות והאצה של הפיתוח סביב ChatGPT. כחלק מהמהלך, GPT-5.2 מופנה בראש ובראשונה לשוק העסקי ולמפתחים. החברה מבקשת להפוך את המודל לכלי עבודה מרכזי בבניית אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית, במטרה להעמיק את החדירה בשוק הארגוני ולהגדיל הכנסות.


במקביל, החברה מתמודדת עם השקעות עתק שנועדו לתמוך בהרחבת התשתית, סכומים שצפויים לעלות על טריליון דולר בשנים הקרובות. התחייבויות כאלה ניתנו בתקופה שבה OpenAI נתפסה כמובילה ברורה בשוק, אך התחרות מול גוגל ואנתרופיק מציבה אתגר אחר לחלוטין.



המודל החדש מציג שיפור בביצועים

בזירת הביצועים, GPT-5.2 מציג שיפור בציונים במבחני קוד, מדעים וניתוח טקסט ארוך, לעומת גרסאות קודמות. לפי הנתונים שהציגה החברה, הגרסה "החושבת" מתמודדת בהצלחה עם בעיות הדורשות מספר שלבי הסקה, ומפחיתה באופן משמעותי את שיעור הטעויות בתשובות. מבחנים אלו ממקמים את OpenAI מחדש מול גוגל, במיוחד מול יכולת ה-Deep Think של Gemini 3, שהובילה את הדירוגים במהלך החודש האחרון. לדברי אנשי הפיתוח בחברה, היכולת להתמודד עם אתגרים מתמטיים היא למעשה מדד לכושר ניתוח רחב יותר, שיכול להשפיע על משימות כמו חיזוי פיננסי או הערכת סיכונים.