קידום אתרים – לא כזה סוד גדול

תוכן בחסות |

קידום אתרים אורגני, התחום שמשגע הרבה מאוד אנשי שיווק, אחרי הכל, הם מאמינים בצורה נכונה וישירה שזה מה שיכול להביא את האתר שלהם ללקוחות חדשים, לגבהים חדשים בתחום שלהם, אבל הבעיה היא לא בהם, אלא דווקא בחברות הקידום. מה גורם למנהלי שיווק לאבד אמון ומה גורם למקדמי אתרים לשקר על התהליך? למה כל כך הרבה אנשי שיווק מדברים על קידום אתרים כמו איזה ערפל גדול וארוך כמו שביל בג'ונגל, שכשיוצאים ממנו, מגיעים לעמוד הראשון בגוגל ולהמון לקוחות. בתכל'ס? זה בעיקר בגלל שלא חוקרים מספיק טוב את הנושא, ובגלל שלא חוקרים טוב את הנושא – לא חוקרים טוב מספיק את בעלי המקצוע שמגיעים לספר שהם יודעים לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שאי פעם נראתה בעולם.

בואו נהיה ריאליים, קידום אתרים זה לא משהו שאפשר להסתיר למרות מה שהרבה מאוד אנשים חושבים, ובעיקר בעלי עסקים, קידום אתרים, או יותר נכון בשמו המלא והלועזי, SEO (ראשי תיבות של אופטימיזציה למנועי חיפוש – Search Engine Optimization), זה בסך הכל תהליך שבו לוקחים את האתר של בעל העסק ומתאימים אותו לצרכים של גוגל, בואו ונספר קצת יותר? בסופו של יום, מדובר על 2 חלקים עיקריים לכל הסיפור הזה של "התאמה לגוגל".

Onsite – כל מה שקורה באתר שלכם לגוגל, כמו לכל גולש ממוצע יש סטנדרטים מאוד ברורים לגבי אתר באינטרנט, גוגל מאמין שגולש צריך לקבל את החוויה הטובה ביותר בגלישה באתר שלכם בדיוק כמו כשאתם הולכים לבקר בבית מלון, אני אפרט בקצרה (כמה שאצליח לקצר)

הגעתי למלון – תן לי את החדר שלי! זמני טעינה של האתר חשובים מאוד לגוגל, כמעט ולא צריך להסביר למה, הרי כולנו אנשי האינטרנט המהיר, כולנו רוצים הכל פה, מהר, ובמיידית. אנחנו אוהבים שאתר "עולה" מהר בדיוק כמו שאנחנו רוצים להגיע למלון ולקבל את החדר שלנו בדרך המהירה ביותר.

איפה החניה? איפה החדר שלי? למה אין מעלית קרובה?? גוגל מאוד מאמין בחווית המשתמש, הוא רוצה שכשגולש מגיע, יגיע ישירות למקום המתאים ולא יצטרך לחפש שעות אחר החדר שלו במלון, אחרי הכל, הוא כבר הגיע, לא מצפה לו שטיח אדום, אבל לפחות שירגיש כמו מלך שרק חיכו לו. כפתורים נגישים בתפריט העליון, קריאה נעימה ולא צפופה או קטנה מדי וכד'.

ללא צוות בידור, בריכה ואוכל, המלון הוא סתם מקום נטוש לעוברי אורח לקפוץ לשירותים כותרת קשוחה לחלק הזה אבל זה לא בכדי, כי בסופו של דבר, תוכן איכותי באתר זה בדיוק כמו להגיע למלון ולקבל את כל מה שציפינו כמו ביום ששמענו עליו. כשאני מגיע לאתר אינטרנט, אני מצפה לקבל את מה שחיפשתי מלכתחילה, אם כתבתי בגוגל "מהי אסטמה ואיך מטפלים בה", לא אשמח אם אגיע למאמר של 300 מילה שמדבר על כמה שאסטמה היא מחלה שיש לטפל בה וזה חשוב מאוד ובלה בלה מבלי לדבר על אף פתרון או על הפניה לרופאים מוסמכים לפי גילאים וכד'.

עכשיו בואו נדבר על החלק השני של עולם ה-SEO:

קיראו עוד ב"BizPoint-Sponored"

ה Offsite – כל מה שקורה מחוץ לאתר שלכם

כמה אנשים אמרו לכם שהמלון הזה שווה משהו? כמו כל דבר בחיים שלנו, אנחנו מעדיפים לעשות / להגיע אליו, רק לאחר שקיבלנו המלצות כאלו ואחרות, בית מלון איכותי, מגיע עם לא מעט ממליצים פנימיים במשפחה וחיצוניים באתרי המבקרים השונים. ככה בדיוק, גוגל רוצה לראות את האינטרנט, לפי האלגוריתם הראשון של גוגל, הפייג'ראנק, גוגל רוצה לדעת, ברמה הדמוקרטית, כמה אתרים מצביעים "אמון" על האתר שלכם ואומר שהוא "שווה משהו"? כמה אתרים בעצם הצביעו קישור לאתר שלכם (כמן חלק "קליקבילי" במאמר שלהם כזה או אחר שאומר שאחרי הלחיצה של הגולש, הוא מגיע לאתר שלכם) גוגל מאוד מאמינים בכל הקשור לחווית משתמש, כתבות שכתבתי בעצמי עוד ב2008 נכתבו באותה שפה וכיוון, כל עוד תבינו מה הגולש הממוצע שלכם רוצה, תצליחו לקבל את ידיו הפתוחות והמחבקות של גוגל, מנוע החיפוש מספר אחד בעולם. יש עוד הרבה מאוד פרמטרים שגוגל מחפש באתרים שהוא רוצה לקדם, אבל בשביל זה כבר תצטרכו לקחת קורס קידום אתרים מקצועי או לקרוא קצת מדריכים מהאינטרנט. אחרי הכל, הכל כתוב, אבל הכל עניין של כמה סבלנות יש לכם עד שתחליטו שמישהו אחר יעשה זאת עבורכם, או שתלכו ללמוד במסגרת קורס קידום אתרים מלא, בכל מקרה, מה שלא תחליטו, לפחות תבחרו נכון שלא תיפלו לאלו שפשוט יודעים שאתם לא חוקרים טוב את הנושא מספיק 😉

מוזמנים לאתר של שמול, אתר הבית שלי, לייעוץ זריז וחינמי, מי יודע, אולי אצליח לפתור לכם בעיה של שעות בדקת שיחה.    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה