דו"חות פרוטרום: גידול של 22% בהכנסות, יהודאי נשמע אופטימי - "נמשיך במסע הצמיחה"
חברת {פרוטרום} שהצטרפה בדצמבר האחרון למדד המעו"ף ונסחרת כעת בשווי של 7.6 מיליארד שקלים פרסמה הבוקר דו"חות חזקים לרבעון הרביעי ולשנת 2014 כולה. מכירות פרוטרום צמחו בשנת 2014 בכ-21.6% והגיעו לשיא מכירות שנתי של כ-819.5 מיליון דולר לעומת כ-673.7 מיליון דולר ב-2013. הרווח הנקי בשנת 2014 עלה בכ-37.7% והגיע לשיא שנתי של כ-87.6 מיליון דולר לעומת כ-63.6 מיליון דולר בשנת 2013.
פרוטרום מעריכה כי התוכנית האסטרטגית שלה ל-5 השנים הקרובות תביא להשגת יעד מכירות של לפחות 1.5 מליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בעסקי הליבה, עד שנת 2020.
ברבעון הרביעי מכירות החברה צמחו בכ-5.4% והגיעו לשיא לרבעון רביעי של כ-202.2 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון הרביעי טיפס בכ-31.6% והגיע לשיא לרבעון הרביעי של כ-19.7 מיליון דולר.
אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום: "אנחנו מאוד מרוצים מהמשך מגמת הצמיחה הרווחית והשיפור המתמשך בתוצאות פרוטרום, שתורמים להשגת שנת שיא נוספת. התוצאות משקפות את המשך יישומה המוצלח של אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו - שילוב של צמיחה פנימית רווחית, בשיעורים גבוהים משיעור הצמיחה בשווקים בהם אנו פועלים, ורכישות אסטרטגיות. האצה בצמיחה הפנימית ותרומת הרכישות, יחד עם השיפור בתמהיל המוצרים והפעולות שאנו נוקטים לאופטימיזציית המשאבים שלנו, הובילו את פרוטרום לקפיצת מדרגה משמעותית נוספת במיצובה התחרותי כשחקן גלובלי מוביל בתחומי הטעמים וחומרי הגלם היחודיים".
"יישומה המוצלח של אסטרטגית פרוטרום בשנים האחרונות, הכוללת בין היתר הרחבה מהותית בהיקף המכירות ונתח השוק בשווקים מתפתחים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים יותר ובארה"ב, הביאה להכפלת סך המכירות שלנו בארה"ב, לצמיחה פי 6 של פעילות הטעמים בארה"ב ולשילוש סך המכירות בשווקים המתפתחים בהשוואה לשנת 2010. השווקים המתפתחים מהווים כבר כ-48% מסך מכירות פרוטרום, לעומת כ-27% ב-2010".
"פרוטרום ממוצבת היום עסקית ותחרותית טוב מאי פעם להמשך יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלה, בין היתר, על ידי ביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות בתחומי עסקי הליבה ובשווקי היעד המרכזיים שלה. ניסיונה המוכח של פרוטרום בביצוע מוצלח של רכישות ומימוש אפשרויות הסינרגיה הגלומות בהן בשילוב עם צנרת הרכישות החזקה, המשך שיפור בתמהיל המוצרים, והתמקדות בפתרונות המשלבים טעם ובריאות, המשך הרחבת הפעילות בשווקים המתפתחים ובארה"ב והפעולות הננקטות לאופטימיצזיית המשאבים שלנו, כולל בניית מערך רכש גלובלי - יאפשרו לפרוטרום להמשיך את מסע הצמיחה הרווחית שלה בשנים הבאות, תוך השגת יעד מכירות של לפחות 1.5 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020, תוך המשך יצירת ערך גבוה לבעלי המניות שלנו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.לקנותלקנות 16/03/2015 10:01הגב לתגובה זו0 2דיבידנד בדרךסגור
-
2.קופוןסוחר 16/03/2015 09:53הגב לתגובה זו0 0עד סוף היום עולה 7% לפחותסגור
-
1.לקנותתתתתת (ל"ת)אסף 16/03/2015 09:21הגב לתגובה זו0 0סגור