לא לשימוש
צילום: יח"צ

פרוטרום רוכשת חברה נוספת - השמינית מתחילת השנה

גיא בן סימון |
נושאים בכתבה פרוטרום

חברת הטעמים פרוטרום דיווחה היום על רכישת 75% מקבוצת פיאסה המקסיקנית (GRUPO PIASA S.A. de C.V)תמורת 20.5 מיליון דולר. מדובר ברכישה השמינית של פרוטרום השנה. רכישת פיאסה הינה הרכישה הראשונה של פרוטרום בשוק המקסיקני והחמישית באמריקה הלטינית ב-4 השנים האחרונות.

במסגרת העסקה תרכוש פרוטרום גם את הנדל"ן בו שוכן אתר הייצור המרכזי של פיאסה המשמש גם כמטה החברה, הממוקם בעיר מונטריי שבמקסיקו. הסכם הרכישה כולל מנגנון תמורה עתידית המבוסס על ביצועיה העסקיים העתידיים של פיאסה וכן אופציה לרכישת יתרת המניות החל מעוד כ- 5 שנים מיום השלמת העסקה במחיר המותנה בביצועיה העסקיים העתידיים של החברה. השלמת העסקה צפויה במהלך השבועות הקרובים ותמומן באמצעות חוב בנקאי.

קבוצת פיאסה הוקמה בשנת 1996 בעיר מונטריי שבמחוז נואבו-לאון במקסיקו. סל הפתרונות הרחב שלה כולל טעמים, תערובות תבלינים ייחודיות, רטבים, מטבלים, מרינדות, ציפויים, מוצרים מבוססי צ'ילי, חומרים פונקציונליים למוצרי בשר ורכיבי ירקות המיועדים לתעשיות הבשר, החטיפים ולתחום ההסעדה במקסיקו. לחברה שלושה אתרי ייצור והיא מעסיקה כ-300 עובדים. לפיאסה מערך שיווק ומכירה הכולל כ-30 עובדים ומערך מו"פ הכולל כ-50 עובדים. פרוטרום מדווחת כי לחברה מאות לקוחות ותיקים, וביניהם רשתות הסעדה בינלאומיות מובילות ויצרני בשר וחטיפים מובילים במקסיקו.  

עוד דיווחה פרוטרום כי הכנסות קבוצת פיאסה ב-12 החודשים שהסתיימו בחודש ספטמבר 2016 עמדו על כ-800 מיליון  פזו מקסיקני (כ-45 מיליון דולר לפי שע"ח ממוצע לתקופה), לאחר שרשמה ב-5 השנים האחרונות קצב צמיחה שנתי ממוצע של כ-8%. 

אורי יהודאי, פרוטרום: "זוהי רכישה אסטרטגית חשובה המאפשרת לפרוטרום כניסה משמעותית לשוק המקסיקני, שהינו מהשווקים המרכזיים באמריקה הלטינית ומהצומחים והחשובים בעולם. לפיאסה מעמד מוביל בשוק פתרונות ה- Savory  במקסיקו, ובכוונתנו להמשיך ולהרחיב את פעילותה באמצעות התמיכה הגלובלית של פרוטרום. זאת, בהתבסס על התשתית היצרנית האיכותית פיאסה, לה כושר ייצור עודף, ועל בסיס ניצול הזדמנויות Cross-Selling הן באמצעות הצעת סל הפתרונות הרחב של פרוטרום ללקוחות פיאסה במקסיקו לצד חדירה ללקוחות חדשים בשוק המקסיקני, והן באמצעות הרחבת פעילותה של פיאסה למדינות האזור בחלקן יש לפרוטרום כבר תשתית שיווק ומכירות".   "אנו פועלים לאיתור ולביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו תוך דגש מיוחד על שווקים בעלי קצבי צמיחה גבוהים ויש לנו צנרת חזקה של רכישות אסטרטגיות פוטנציאליות. נמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה