שוב שיבושים קשים באל על - בכיר בהנהלה: "עוד 7 טיסות בסכנת ביטול"

 | 
telegram
(2)

המאבק בין הטייסים להנהלה מחריף - והנוסעים משלמים את המחיר. בהמשך לביטולים מהלילה, הנהלת אל על נאלצה לבטל גם היום (א') 6 טיסות ליעדים מרכזיים, ול-Bizportal נודע כעת כי עוד 7 טיסות נמצאות על הכוונת מחשש לביטול.

מניית אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מגיבה בירידות של יותר מ-2% בבורסה בתל אביב.

למרות שנראה היה שהצדדים יישבו את רוב המחלוקות בחודש שעבר סביב שולחן ההסתדרות, חידוש המאבק כעת נוגע ל-40 טייסים ותיקים, שהגבלת הגיל המותר לטיסה חותכת להם את השכר וזאת שנתיים לפני הפרישה. כעת, המאבק עולה מדרגה כאשר הטייסים שבו לשבש טיסות, ומנגד ההנהלה ששבעה מביטולים, מאיימת לפנות לבית הדין לעבודה. הערב אמור להתקיים מפגש בין הצדדים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עיקר המחלוקת - מצד אחד, בעוד שגיל הפרישה בישראל הוא 67, רשות התעופה האזרחית מטעם משרד התחבורה אימצה ב-2014 אמנה בינלאומית שמגבילה את הגיל המותר לטיסה ל-65. ללא רישיון טייס, קשה יהיה לאל על להמשיך לשלם שכר מלא לאלו שירדו מכשירות ולא ישמשו עוד כטייסים. נציין כי מדובר בנקודה מהותית שעשויה להשפיע על הוצאות השכר של אל על לאורך השנים, ולמרות שמדובר בפער שכר של שנתיים - ההנהלה לא מעוניינת לקבוע תקדים ומציעה לטייסים מעל גיל 65 תפקידי קרקע והדרכה.

הנושא לא חדש. לאורך כל שנות קיומה של החברה גיל הטיסה לא עלה על 65 למעט בין השנים 2009 ל- 2014, עם אימוץ התקנות, וגם אז לא הותר לטייס ותיק לשמש כקברניט. בהנהלה מאשימים כי הטייסים משתמשים בלקוחות כקלף מיקוח בעת המשא ומתן, בזמן שצדדים יושבים סביב השולחן.

גורם בכיר באל על אמר בשיחה עם Bizportal: "הדרך שלהם להפעיל עלינו לחץ היא לשבש טיסות. הטיסה אתמול לבוסטון היתה מאוישת ופתאום בשעה 15:05 קברניט אחד מודיע שהוא חולה, ואחר כך בשעה 16:07 קברניט נוסף מודיע שהוא חולה... וכך גם עוד 16 קברניטים. אנחנו בעיצומו של המשא ומתן והדרך שלהם לאותת לנו ולהפעיל לחץ היא לשבש טיסות. בעודנו מדברים עוד 7 טיסות עומדות כעת בסכנה".

ואלו הטיסות שבוטלו היום:
טיסה מספר 317 ללונדון (שהייתה אמורה לצאת היום ב-17:15),  וטיסת הלילה חזרה מלונדון לישראל. עוד בוטלו טיסה 397 למדריד (שהיתה אמורה לצאת בשעה 17:25), וגם טיסת החזור (398) ממדריד לנתב"ג. בנוסף, בוטלה טיסה מספר 561 לוורשה (שהיתה אמורה לצאת היום בשעה 17:30), וכך גם טיסת החזור (562).

הביטולים הללו מגיעים בהמשך לביטול אתמול של הטיסות למוסקבה, לניו יורק ולבוסטון, וזאת בנוסף לשתי טיסות מטען וטיסת ניו יורק שבוטלה ביום חמישי.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החברה צודקת ,טייס בן 65 שיעבור להיות דייל עד גיל 67
    דון קישוט 06/02/2017 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא ציני ,מדוע טייס בן 65 (עם כול הכבוד ,ויש ) מדוע שיקבל שכר"כאילו" טס ,,שיעבור להדריך ויקבל שכר לפי המקובל בהדרכות . הטייסים הגזימו בגובה הדרישות שלהם !!
    סגור
  • 1.
    אוי טייסי אל על, תהרסו את החברה ותידרשו תוספות.
    יש ר א לי 06/02/2017 08:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קרה לכם? חוק בינ"ל קבע שטייסים מסיימים תפקידם בגיל 65. זה בסדר להגיע להבנה על תפקידי קרקע בשנתיים שעד גיל 65 אבל לדרוש שכר גבוה כמו מי שמטיס? גם ככה משכורותיכם בשמיים אז תרדו קצת לגובה הקרקע. תמשיכו כך וגם לאלה שממשיכים להטיס יורידו משכורות כי רבים מהנוסעים יעזבו את אל על והחברה תפסיד, אה, סליחה, בעצם מה איכפת לכם אם החברה תפסיד? העיקר המשכורות שלכם ורק שלכם ולא של שאר עובדי החברה. חשבתם למשל על הדיילים שמרוויחים שכר נמוך ואתם בעצומים שלכם דופקים אותם עד העצם? כי הם לא מקבלים שקל על כל טיסה שהם הגיעו אליה ואתם ביטלתם. גרידיות לא מקבלת אהדת הציבור.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות