מדד השירות בקופות הגמל - מי בולטת לחיוב וממי להתרחק?
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, דורית סלינגר, פרסמה היום (ד') את מדד השירות בחיסכון הפנסיוני לשנה החולפת (2016), מדד שאמור לעזור לחוסכים ולמבוטחים לקבל החלטות בבחירת הגופים שינהלו את כספם לעת פרישה.
באוצר דירגו את החברות בענפי הפנסיה, הגמל וביטוח המנהלים כאשר הבדיקה הייתה בעניין שביעות רצון הלקוחות, רמת הטיפול בפניות וזמן ההמתנה למענה הטלפוני. ציון שביעות רצון והמלצת לקוחות מהווה 70% מהציון הכולל במדד השירות. ציון תלונות הציבור מהווה 20% מהציון הכולל והציון לזמני המענה הטלפוני מהווה 10% בלבד.
את המקום הראשון במדד השירות בקופות הגמל תופס בית ההשקעות ילין לפידות (שנה שלישית ברציפות, כלומר מאז הושק המדד). גורמים בסביבת החברה מסבירים כי מדובר בהחלטה של הנהלת ילין לפידות להצטיין בשירות לקוחות, לגייס הרבה נציגי שירות ולהשקיע את המשאבים הדרושים כדי לענות מיד לכל שיחת טלפון. "בשירות לקוחות אין קסמים. זה לא מבוסס על כישרון ולא על ניסיון, זה עניין של השקעה. למיטב ידיעתנו אנחנו החברה היחידה בענף הגמל והפנסיה שאין לה מערכת לניתוב שיחות או מוקד הודעות. אצלנו נציג אנושי עונה לכל שיחת טלפון תוך שניות", כך אומרים היום בסביבת החברה.
את המקום הראשון במדד השירות של האוצר בתחום קרנות הפנסיה תופסת השנה (2016) חברת הראל שבשנה הקודמת (2015) הייתה ממוקמת במקום השלישי. אלטשולר שחם שבשנה הקודמת תפסה את המקום הראשון במדד השירות בקרנות הפנסיה התדרדרה למקום החמישי בדירוג השנה האחרונה.
את המקום הראשון במדד השירות בתחום ביטוח מנהלים תופסת פסגות (שנה שניה ברציפות כאשר הראל נמצאת מעט אחריה במקום השני, בדיוק כפי שהיה ב-2015.
דורית סלינגר: "מדד השירות מציע לחוסך מבט ייחודי על השירות שמספקות החברות המנהלות את החיסכון הפנסיוני שלנו. המדד הוא כלי נוסף להגברת התחרות לטובת הצרכן, מאפשר לחוסכים ולמבוטחים לקבל החלטות מושכלות ולממש את זכויותיהם. בנוסף, המדד הוכח כגורם חשוב בשיפור השירות לציבור".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
12.מגדל מקפתחמדה 06/02/2018 08:12הגב לתגובה זו0 0החברה הכייייי גרועה 7 מדורי גהינום ! התעללות ברשות דורית סלינגר, למה הממונה על הביטוח היקרה לא מגבילה בזמן ומטווה פרמטרים ברורים לחברות הביטוח כדי למנוע התעללות? למה אין הגנה בכלל על ציבור המבוטחים?סגור
-
11.פסגות- שירות בלתי נסבל (ל"ת)אוביקטיבי 24/07/2017 11:48הגב לתגובה זו1 1סגור
-
10.ואני אומר לכם: תתרחקו מכלל - שירות זוועתיבעל ניסיון רע!! 24/07/2017 00:18הגב לתגובה זו3 1כמעט שנה לקח לי להסדיר את עניין הגימלה שלי. לרוב אנשי השירות אין מושג, והם לא מאפשרים להגיע למננהל שמעליהם. נותנים לך תשובות סותרות, גורמים נזקים, ולך תתמודד עם כלל במשפטים שיימשכו שנים.סגור
-
9.מיטב דש החברה הרעה ביותרחתולי 15/07/2017 09:39הגב לתגובה זו2 4רציתי להפסיק את הפעילות שלי אצלם וכשרציתי את כספי לקח 3 חודשים של טירטורים מהגיהנום , שלחתי בסביבות 15 פקסים ודברתי בסביבות 3 שעות בטלפון איתם. ועדיין פתאום אחרי חצי שנה שוב הורידו .סגור
-
החברה הרעה ביותר מיטב דשאודי 22/07/2017 04:17הגב לתגובה זו3 2מסכים שבית ההשקעות מיטב דש הגרוע ביותר ללקוחות -לצערי מניסיון הפסדתי שם הרבה כסף בשנים האחרונות חבל שנשארתי אצלם כל יום נוסף זה שוד וגזל של בית ההשקעות הזהסגור
- טען עוד
-
8.ומה לגבי קרן נאמנות?מי הקרן הטובה ביותר?איזה אתר מומלץ? (ל"ת)רק פנסיה? 10/07/2017 10:55הגב לתגובה זו2 2סגור
-
7.ומה לגבי קרן נאמנות?מי הקרן הטובה ביותר?איזה אתר מומלץ? (ל"ת)רק פנסיה? 10/07/2017 00:10הגב לתגובה זו1 0סגור
-
6.גנבים ברישיוןShuki 09/07/2017 06:13הגב לתגובה זו4 1תמשיכו לגנוב מהפרייריםסגור
-
5.למה ביטוח כשניתן להשקיע? עלות נמוכה פי כמה (ל"ת)כד 07/07/2017 12:40הגב לתגובה זו0 1סגור
-
4.ילין לפידות ראשונים גם בתשואות. יש קשר? (ל"ת)אלקנה 06/07/2017 12:57הגב לתגובה זו14 3סגור
-
3.מה לנו כי נלין על ילין? גם התשואות במקום הראשון. (ל"ת)חיים 05/07/2017 15:16הגב לתגובה זו5 2סגור
-
2.למי ניתן להתלונן לגבי דמי ניהול בקרן יוזמה של מגדל? (ל"ת)אירית 05/07/2017 13:36הגב לתגובה זו1 0סגור
-
מחליפים (ל"ת)מרק 01/02/2018 06:17הגב לתגובה זו0 1סגור
-
ממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצרlevi ovad 05/07/2017 16:26הגב לתגובה זו0 1לפני הרבה שנים התלוננתי על דמי הניהול הגבוהיםסגור
-
קרן ותיקהמוטי 05/07/2017 14:12הגב לתגובה זו0 1קרן יוזמה היא קרן פנסיה ותיקה, תקנון קשיח, לא חושב שיש לך למי להתלונן.תגידי תודה שהקרן פנסיה קיימת ושהמדינה חילצה אותה על חשבון המיסים שאני משלם .סגור
-
1.קשקוש, כל הפרמטרים שנבחנו נמצאים בחשיבותעופר 05/07/2017 13:18הגב לתגובה זו1 0משנית, מה היו ביצועי הקרנות-זה הכי חשוב!סגור