רמי לוי: הרווח הנקי צמח 16.5% ב-2017. המכירות למ"ר נפלו 6.7%

פתיחת סניפים חדשים הגדילה את ההכנסות ב-11.8%, מנגד גרמה לקניבליזציה שהביאה לירידה במכירות למ"ר
 | 
telegram

רשת הקמעונאות  רמי לוי -1.72% רמי לוי 22,840 -1.72% רמי לוי בסיס:23,240 פתיחה:23,240 גבוה:23,240 נמוך:22,760 תמורה:6,478,347 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה היום (ד') לפנות בוקר על תוצאותיה לשנת 2017 עם עלייה של כ-11.8% בהכנסות ושל כ-16.5% ברווח הנקי, מנגד, ההכנסות למ"ר .צנחו ב-6.7$. בנוסף, הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 15 מיליון שקל. 

הכנסות החברה הסתכמו בסך של כ-5.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-11.8% לעומת הכנסות של כ-4.5 מיליארד שקל אשתקד. העלייה בהכנסות מיוחסת בעיקר לפתיחת 2 סניפים חדשים, אשר קוזזה בירידה במכירות חנויות זהות בשיעור של כ-2.9% נוכח הורדת המחיר הממוצע לפריט בשיעור של כ-5%, בין היתר כתוצאה מהעלייה בקצב המכירות של המותג הפרטי המאופיין ברמת מחירים נמוכה יותר.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-110 מיליון שקל, עלייה של כ-16.5% ביחס לרווח הנקי של כ-94.5 מיליון שקל אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

החברה דיווחה על שיפור קל בשולי הרווח הגולמי אשר עמד בשיעור של כ-22% בשנת 2017 לעומת כ-21.9% בשנה הקודמת, כאשר מנגד חל גידול בשולי הוצאות המכירה ושיווק, אשר קיזז את השפעת השיפור בשולי הרווחיות הגולמית. בהתאמה, הרווח התפעולי הסתכם בסך של כ-140 מיליון שקל, אשר היוו כ-2.8% מההכנסות, בדומה לשיעור הרווחיות התפעולית אשתקד. 

ה-EBITDA בשנת 2017 עלה בכ-15% לכ-205.1 מיליון שקל, אשר היוו כ-4% מההכנסות, לעומת כ-178.4 מיליון שקל, אשר היוו כ-3.93% מההכנסות בשנת 2016.

המכירות למ"ר בשנת 2017 הסתכמו ב-61.47 אלף שקל למ"ר, ירידה של כ-6.7% בהשוואה ל-65.87 אלף שקל למ"ר בשנת 2016. הירידה במכירות למ"ר נבעה בעיקר מקנבליזציה המיוחסת לפתיחת הסניפים החדשים, שטחם הגדול של הסניפים שנרכשו מרשת "יו" ונפתחו בהדרגתיות במהלך שנת 2016, תהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים ומעלייה בקצב החדירה של המותג הפרטי, כאמור. בעניין זה מציינים ברמי לוי, כי נתון המכירות למ"ר של הרשת, על אף ירידתו, עדיין גבוה מהותית יחסית למכירות למ"ר של רשתות מתחרות.

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו שמחים לסכם את שנת 2017 עם תוצאות שיא המשקפות צמיחה דו ספרתית הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווחים. שנה אחרי שנה, אנו עדים לכך שאסטרטגיית החברה מוכיחה את עצמה - ניתן להגדיל את הרווחים במקביל להוזלת מחירי המוצרים לציבור הרחב והגברת התחרות בענף".

לוי, המנכ"ל ובעל השליטה (45%) בחברה, נהנה משכר בעלות שנתית של כ-3.6 מיליון שקל.

מנועי הצמיחה
בשנת 2018 הרשת צפויה לפתוח עוד 4 סניפי דיסקאונט ובחברה מאמינים שקיים פוטנציאל לפתיחת 20 סניפי דיסקואנט חדשים באזורים בהם לרשת אין עדיין נוכחות. בנוסף, מתחילת השנה ועד היום חתמה הרשת על שתי עסקאות אשר מטרתן לזרז את תהליך החדירה אל תוך הערים: רכישת מניות עם אופציה לשליטה ב"רשת קופיקס", ורכישת השליטה ברשת "גוד פארם" לצורך חדירה לתחום הפארם.

במהלך שנת 2017 גדל שיעור המכירות של המותג הפרטי מכ-8% לכ-18.5% ובחברה מעריכים הגעה לנתח של כ-25% מהמכירות עד לסוף שנת 2019. כמו כן, בחודש יוני הקרוב צפויה החברה לפתוח מרלו"ג במודיעין בשטח כולל של כ-25 אלף מ"ר – אשר צפוי לשפר את הגמישות התפעולית של הרשת ולתמוך בהמשך הצמיחה.

מנועי צמיחה נוספים, שבחברה מאמינים כי יניבו פירות בשנים הבאות הם השקת כרטיס אשראי חדש וכניסה באמצעותו לתחום הפיננסים, הרחבת הפעילות בתחום המקוון, הרחבת הפעילות הסיטונאית, וחיזוק מיצובה של רמי לוי תקשורת.

מניית החברה
מניית רמי לוי רשמה בשנה האחרונה תשואה של כ-31% ונסחרת הבוקר לפי שווי שוק של כ-2.7 מיליארד שקל, המשקף מכפיל הכנסות של כ-1.9. החברה חילקה בשנת 2017 דיבידנדים בסך כולל של כ-72 מיליון שקל, המשקפים תשואת דיבידנד של כ-2.7% על שווי השוק הנוכחי.

רשת רמי לוי שיווק השקמה, פועלת למעלה מ-40 שנה כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, ומפעילה כיום 48 סניפי סופרמרקט, מתוכם 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות.
 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות