גם אחרי צניחה של 31% המכפיל של סלקום עדיין גבוה
חברת התקשורת
סלקום
-3.02%
סלקום
1,860
-3.02%
בסיס:1,918
פתיחה:1,874
גבוה:1,917
נמוך:1,800
תמורה:5,644,590
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2018 עם ירידה של 2.7% בהכנסות, צניחה של 73% ברווח הנקי וירידה בשיעורי הרווחיות. נקודת האור נמצאת במגזר הנייח, כאשר מספר מנויי האינטרנט של החברה קפץ ב-36% ומספר מנויי הטלוויזיה זינק ב-48%. מניית החברה איבדה כ-31% מערכה מתחילת השנה והחברה נסחרת לפי מכפיל 27 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
התחרות בסלולר גבתה את המחיר
ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2018 ירדו ב-2.7% והסתכמו ב-933 מיליון שקל, בהשוואה ל-959 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 14.1% בהכנסות משירותים במגזר הנייד, אשר קוזזה בחלקה על ידי עליה של 9% במגזר הנייח ושל 5.5% בהכנסות מציוד.
הרווח הנקי לרבעון הראשון הסתכם ב-7 מיליון שקל, ירידה של 73.1% בהשוואה ל-26 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2017.
שולי הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2018 הסתכם ב-28.7%, לעומת 30.7% בתקופה המקבילה אשתקד.
אין שינוי מהותי בהוצאות התפעול
הוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות ירדו ברבעון הראשון של שנת 2018 ב-1.8% והסתכמו ב-223 מיליון שקל, בהשוואה ל-227 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר שולי הוצאות המכירה ושיווק עלו ל-14.1% מההכנסות, לעומת כ-11.9% בתקופה המקבילה. מנגד, הוצאות ההנהלה וכלליות ירדו בכ-22 מיליון שקל והיוו כ-9.8% מההכנסות, שיפור ביחס ל-11.8% מההכנסות בתקופה המקבילה. בסיכום שתי ההשפעות המנוגדות כאמור, שולי הוצאות התפעול עלו במעט ל-23.9% ברבעון הראשון של 2018, לעומת כ-23.7% ברבעון המקביל.
החברה מדווחת כי הירידה בהוצאות התפעול מיוחסת בעיקר לקיטון בהוצאות בגין חובות מסופקים, אשר קוזזה בחלקה על ידי גידול בהוצאות הפחתת שכר ועמלות שהוונו כחלק מהעלויות להשגת חוזים עם לקוחות, כתוצאה מאימוץ מוקדם של תקן IFRS15 החל מהרבעון הראשון של 2017.
למרות הירידה בהוצאות התפעול, כתוצאה מירידת ההכנסות ושולי הרווחיות הגולמית, שולי הרווחיות התפעולית ירדה ל-4.8%, לעומת כ-7% ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA לרבעון הראשון של שנת 2018 ירד ב-10.4% והסתכם ב-180 מיליון שקל בהשוואה ל-201 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2017. שולי ה-EBITDA הסתכם ב-19.3% ברבעון, לעומת 21.0% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ב-EBITDA מיוחסת לירידה של 29.6% ב-EBITDA של המגזר הנייד, שקוזזה בחלקה על ידי עליה של 61.9% ב-EBITDA של המגזר הנייח.
החדשות הטובות
ברבעון הראשון של 2018, מצבת המנויים של החברה בתחום תשתית האינטרנט גדלה בכ-13,000 בתי אב נטו והסתכמה בכ-235 אלף בתי אב, עלייה של כ-36% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מצבת המנויים של החברה בתחום הטלוויזיה גדלה בכ-14,000 בתי אב נטו ברבעון הראשון של השנה והסתכמה בכ-184 אלף בתי אב, עלייה של כ-48.4% ביחס לתקופה המקבילה.
בנוסף, במהלך הרבעון הראשון של שנת 2018 גדלה מצבת מנויי הסלולר של החברה בכ-5,000 ושיעור הנטישה של מנויי הסלולר ירד ל-9.5%, בהשוואה ל-12.0% ברבעון המקביל אשתקד.
ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום: "מגמת הצמיחה המהירה במגזר הנייח נמשכה גם ברבעון זה, אנו ממשיכים לצמוח בשירות הטלוויזיה וברבעון הראשון של 2018, צרפנו עוד 14,000 לקוחות חדשים. לצד התחרות המתמשכת במגזר הנייד, המשכנו לגייס לקוחות חדשים בין היתר באמצעות חבילת הקוואטרו המציעה סלולר, טלוויזיה, אינטרנט וטלפון ביתי. סלקום היא החברה היחידה בישראל המציעה חבילת קוואטרו. יתרון זה מאפשר לנו להתמודד עם התחרות במגזר הנייד, כך שגם כאשר תעריפי הסלולר יורדים, אנו מצליחים למכור חבילת תקשורת כוללת, וכך מגדילים את סך ההכנסה ממשק הבית. במגזר הנייד אנו מסיימים את הרבעון הראשון עם גידול של 5,000 לקוחות, כולם לקוחות פוסט פייד".
"אנו ממשיכים לפעול לצמצום הוצאות החברה ובוחנים דרכים שונות להתייעל, על מנת להתמודד עם שחיקת המחירים במגזר הנייד. לפני מספר ימים הודענו על גיבושה של תכנית פרישה מרצון, שתהווה נדבך נוסף של צמצום בהוצאות החברה." סיכם שטרן.
התפלגות ההכנסות על מגזרי הפעילות
ההכנסות משירותים במגזר הנייד ברבעון הראשון הסתכמו ב-437 מיליון שקל, ירידה של 14.1% בהשוואה ל-509 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו נבעה בעיקר מהשחיקה המתמשכת במחירי שירותים אלה לאור התחרות בשוק הסלולר וכן מהפער בין הכנסות בגין נדידה פנים ארצית ברבעון הראשון של שנת 2017 ובין הכנסות בגין זכויות שימוש ברשתות סלולר בהתאם להסכם שיתוף רשתות עם גולן טלקום שנכנס לתוקף בתחילת הרבעון השני של 2017.
ההכנסות משירותים במגזר הנייח ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו בסך של 304 מיליון שקל, עליה של 9.0% בהשוואה ל-279 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עליה זו נבעה בעיקרה משירותי תקשורת נייחים המסופקים בהתאם להסכם שיתוף הרשתות עם גולן וכן, מגידול בהכנסות משירותי טלוויזיה ואינטרנט.
ההכנסות מציוד ברבעון הראשון של שנת 2018 הסתכמו בסך של 232 מיליון שקל, עליה של 5.5% בהשוואה ל-220 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עליה זו נבעה בעיקר מעליה בהיקף מכירות ציוד קצה במגזר הנייד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה