אל על משלימה צניחה של 80% מהשיא - חשש למשבר טייסים נוסף
חברת התעופה אל על שוב עולה לכותרות על רקע ביטולי טיסות. הבוקר בוטלה טיסה למומבאיי ואמש בוטלה טיסה לניו יורק. מדובר בטיסה השמינית במספר שמבוטלת בטווח של שבועיים, ובחברה מסבירים כי מדובר ב"סיבות מבצעיות".
עם זאת, סכסוך עבודה בין ההנהלה לטייסים בגין הסכם עבודה חדש מעלה את החשש לשידור חוזר שנרשם לפני כשנה. ועד הטייסים מסר היום לתקשורת, כי הטייסים עובדים עד קצה מגבלות החוק והסכם העבודה על מנת לקיים את לוח הטיסות העמוס של הקיץ אותו תכננה החברה.
בין אם מדובר בסיבות מבצעיות, או קשיים שמרעיפים הטייסים - זה לא נראה טוב. מניית אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: יורדת כעת 2.8% ובכך משלימה התרסקות ממפוארת של כ-80% מהשיא שנרשם באוקטובר של שנת 2016, ונפילה של 50% מתחילת השנה. הטריגר לנפילות בזמנו הגיע נוכח המאבק בין הטייסים להנהלה על הסכם העובדים ביוני אשתקד. אז, שביתת הטייסים אילצה את החברה להשתמש במטוסים חכורים, עם טייסים זרים, וכעת עולה החשש לשידור חוזר.
לצד זאת, גורם נוסף שמעיב על המניה מיוחס לעליית מחיר הנפט שמייקרת את הוצאות החברה על דלק סילוני. מחיר הנפט שעמד על 54.6 דולרים לחבית ברבעון הראשון של 2017, נסק ל-67.2 ברבעון הראשון של 2018, וכעת נסחר סביב 72 דולרים.
בתוך כך, לפני כשבועיים החברה משכה את הערעור שהגישה בעניין המיזוג עם סאן-דור, וזה ירד מהפרק.
את הרבעון הראשון של 2018 סיימה חברת התעופה עם ירידה של 25% ברווחיות הגולמית לעומת הרבעון המקביל של 2017, ועל הפסד מהפעלה של 52.6 מיליון שקל. ההפסד ברבעון הראשון העמיק ל-44 מיליון שקל, וזאת למרות העלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג.
בנובמבר האחרון התפטר מנכ"ל החברה דוד מימון ובמקומו מונה גונן אוסישקין. המנכ"ל החדש יאלץ להתמודד, מלבד משבר הטייסים, עם ה"אפליה" להגדרתו בעניין הפעלת הקו להודו, ועם עליית מחיר הנפט שמייקרת את עלויות ההפעלה.
מניית אל על מהשיא:
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
13.החרדים..דניאל 30/06/2018 12:13הגב לתגובה זו0 0אם לחברה הזעת היה מספיק אומץ אם לא היו שמים על החרדים וטסים 24/7. אולי היו מפסידים את החרדים שיטוסו איתם אבל ירוויחו אל החילונים שרוצים לטוס באלעל ובגלל החרדים לא. נמאס מהריח שלהם, מהרעש, מהעיכובים שהם גורמים תמיד והכתבת מדיניות כאילו הם הבעלים. אלעל חברה פרטית ויכולה לעשות מה שבא לה - שתפטר מהחרדים, הם יחפשו חלופות ובסוף יתקפלו בעצמם ועוד יחזור לאלעל. נמאס מהם!!!סגור
-
12.הטייסים האלה בסוף יחתמו אבטלה בלשכהישראל 30/06/2018 09:04הגב לתגובה זו1 0חותכים את הענף שהם יושבים עליוסגור
-
11.שורש הרע באמונה של העובדים שהממשלה לא תיתן לאלעל ליפול (ל"ת)אלי 29/06/2018 10:03הגב לתגובה זו0 1סגור
-
10.אל על גודעת במו ידיה את עתידהYossi 29/06/2018 00:53הגב לתגובה זו2 0חברה לא אמינה! אין בפור פעמים שטיסות מבוטלות תוך התעמרות בציבור הנוסעים. עדיף למצוא חלופות!!!סגור
-
9.טבע טבע לפני פחות משנה סיפורים דומים עלתה מאה אחוזלמה זה מזכיר לי את ט 28/06/2018 15:52הגב לתגובה זו3 0הבורסה בתל אביב קן של נוכליםסגור
- טען עוד
-
צריך פשוט להבין את כללי המשחקאש 28/06/2018 17:16הגב לתגובה זו1 0ירידות הם חלק מהמשחק בין אם יש הצדקה כלכלית ובין אם לא. דוקא אם הירידה אינה מוצדקת היא עשוייה להוות בעתיד הזדמנות לעשות סיבוב עליה. צריך רק לדעת מתי ה"נוכלים" מתחילים לקנות.סגור
-
8.בבורסה מתי שרצים להפוף מניה לזבל זה אל על 90 אחז אני מפדוד 28/06/2018 15:40הגב לתגובה זו0 0יתכן בבורסה עושים מה שרוצים לפיל מניה 90 אחוז נתנה דבדנדים היום המניה לו שווה גלגל של מטוס זה בית זנות בבורסה להפיל מניה 90 אחוז אפו הבקורת של הבורסה מניות הזבל שאין להם בסיסס עלות 800 אחוז ואין להם פקוח ופו הציבור נתן אמון וכך נתנים להפסיד בלי סוףסגור
-
7.פשוט מסוכן לתכנן חופשה עם אל-על, ואחרכך להידפק עם ביטול (ל"ת)alex 28/06/2018 15:08הגב לתגובה זו5 0סגור
-
עדיף להידפק עם חברה זרה (ל"ת)צודק 28/06/2018 15:53הגב לתגובה זו1 1סגור
-
6.דיבידנד זה טוב???רומן 28/06/2018 13:47הגב לתגובה זו6 01.לא היה צריך לחלק דיבידנד. היה צריך לשמור כסף. 2. למה לא לקנות דלק סילוני בחוזים עתידיים שהיה זול???סגור
-
5.ניהול עלוב-למעשה חוסר ניהול. תאוות בצע. כניעה לחרדים וזהכול ניהול 28/06/2018 13:31הגב לתגובה זו6 3זלזול מתמיד בנוסעים. ניהול כושל. טייסים שכנראה שבשביל המאבק שלהם תוקעים (לפי העתונות) נוסעים על המסלול. ביטולי טיסות בגלל "סיבות מבצעיות" יעני (עד 2018 לא היה מושג כזה), מנגנון מנופח. יאללה - פשיטת רגל. המחיר של היום גבוה ב- 100%!!! ממה שחברת הפח הזו שווה.סגור
-
וכשהחרדים אמרו לטוס באל על, גם האשמת אותם?גדי 28/06/2018 15:04הגב לתגובה זו3 1הם גוף כלכלי לגיטימי כמו כל גוף עם דרישות משלו. ניהול עלוב? אז תנהל את החברה. בא נראה אותך לוקח פיקוד.סגור
-
4.שיסגרו תחברה כבר ויחליפו לשם אחרדן 28/06/2018 13:20הגב לתגובה זו3 0הנהלה בזיונית תוסיפו לזה נפט בשיא וקבלתם חברה עם הפסדים קבועים ועוד צלילה במניותסגור
-
זו חברה פרטית. תקים אחת משלך. (ל"ת)אני 30/06/2018 12:55הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.שני פסים כחוליםתל-אביבית 28/06/2018 13:07הגב לתגובה זו4 1בהיותה חברת תעופה לאומית ובבעלות ממשלתית הורגלנו לראות את סמל דגל ישראל על זנב מטוסיה. משהפכה לחברה פרטית היה צריך אז להחליף את סמלה. אם לא את כולו אזי להותיר רק שני פסים.אם לא עכשיו אימתי ?סגור
-
פשוט פוחדים מBDS...רותי 28/06/2018 15:06הגב לתגובה זו1 0רוצים להיות פוליטיקל קורקטסגור
-
2.מרחם על המשקיעים, לא על החברה... (ל"ת)סאקו 28/06/2018 12:41הגב לתגובה זו5 1סגור
-
אני מרחם על מי שלא נכנס היום למניה ולוקח 100אחוז (ל"ת)אל תרחם 28/06/2018 15:54הגב לתגובה זו3 0סגור
-
1.התמונה הגדולהמנשה 28/06/2018 12:24הגב לתגובה זו6 0נכון... המניה ירדה. הקונטקסט חסר. המניה זינקה בפראות כשמחירי הדלק ירדו. בעלי התפקידים בחרו 'לחגוג'. עתה כשמחירי הדלק מזנקים המניה יורדת. זו התמונה היותר גדולהסגור