המלט: שיפור במכירות, וירידה ברווחיות הגולמית
חברת {המלט}, יצרנית המחברים, הברזים והשסתומים לתעשייה, רשמה ברבעון השני של 2018 שיפור במכירות, אך ירידה ברווחיות הגולמית. החברה, שנסחרת בת"א לפי שווי שוק של 1.2 מיליארד שקל, רשמה ברבעון השני של השנה רווח נקי של 3.477 מיליון דולר, עלייה של 13.5% לעומת הרבעון המקביל.
הכנסות החברה עמדו ברבעון על 44.5 מיליון דולר, שיפור של 25% לעומת הרבעון המקביל. החברה מדווחת לפי שני מגזרי פעילות: מוצרים אולטרה נקיים ומוצרים לתוצריים לתעשייה התהליכית. מכירות מגזר מוצרים אולטרה נקיים עמדו ברבעון על 19.87 מיליון דולר, שיפור של 47% במכירות. העליה במכירות המוצרים האולטרה נקיים ברבעון האחרון של תקופת הדוח ביחס לרבעון המקביל אשתקד נובעת בעיקרה מעליה בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות אירופה, המזרח הרחוק וצפון אמריקה.
מגזר המוצריים לתעשייה התהליכית הציג מכירות של 24.66 מיליון דולר, צמיחה של 10% ביחס לרבעון המקביל. העליה במכירות המוצרים לתעשייה התהליכית ברבעון האחרון של תקופת הדוח ביחס לרבעון המקביל אשתקד נובעת בעיקרה מעליה בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות צפון אמריקה והמזרח הרחוק ומאיחוד מכירותיה של חברת הבת בסינגפור (שנרכשה באוקטובר 2017).
הרווח הגולמי עלה ל-15.97 מיליון דולר לעומת 13.02 מיליון דולר ברבעון השני של 2017. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי ירד ל-36%, לעומת 37% ברבעון המקביל. הסיבה לירדיה בשיעור הרווחיות הגולמי נגרמה בשל שינוי בתמהיל המכירות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה