כיל כימיקלים לישראל ים המלח
צילום: ביזפורטל

דו"חות כיל: ירידה בהכנסות, עלייה של 50% ברווח הנקי

הכנסותיה של כיל הסתכמו ברבעון השלישי בכ-1.37 מיליארד דולר, מתוכם רשמה החברה רווח נקי של כ-129 מיליון דולר. הדירקטוריון אישר חלוקת דיבידנד של 66 מיליון דולר
נועם בראל | (2)

כיל פרסמה הבוקר (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה והציגה ירידה של כ-5% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה רושמת עלייה של כ-8% ברווח התפעולי ברבעון השלישי, ועלייה של כ-50% ברווח הנקי לבעלי המניות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד של 5.1 סנט למניה, או כ-66 מיליון דולר.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של כיל הסתכמו ברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.37 מיליארד דולר, כאמור ירידה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אז הסתכמו ההכנסות בכ-1.44 מיליארד דולר. החברה מייחסת את הירידה בהכנסות להשלמת מכירת עסקי בטיחות האש ותוספי השמן בסוף הרבעון הראשון לשנת 2018, ומכירת Rovita בתחילת הרבעון השלישי של השנה. בשורה בתחתונה לעומת זאת, הציגה החברה עלייה נאה של כ-50% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-129 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לכ-84 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל כיל, רביב צולר: "התוצאות החזקות של כיל ברבעון השלישי נבעו משיפור בתנאי השוק ומהמיקוד המתמשך באופטימיזציה תפעולית וביוזמות להעדפת ערך על פני כמות. המומנטום העסקי שלנו נמשך על אף ירידה זמנית בכמויות מכירת האשלג לעומת הרבעון המקביל בשל העיכוב בחתימת חוזים עם לקוחות בסין ובהודו".

"במהלך הרבעון השלישי גם השלמנו בהצלחה שינויים חשובים במבנה הארגוני שלנו, להשגת התאמה טובה יותר לאסטרטגיה שלנו. אלה כוללים, בין השאר, איחוד עסקי הפוספט שלנו תחת מגזר אחד והקמת מגזר פתרונות חדשניים לחקלאות. אנו מניחים את היסודות לפיתוח פתרונות חדשים ללקוחותינו, תוך מינוף מו"פ וחדשנות דיגיטאלית", סיכם המנכ"ל.

בחודש אוגוסט האחרון, לאחר פרסום תוצאות הרבעון השני, הודיעה כיל על שינוי ארגוני מקיף. פעילויותיה של כיל מרוכזות כעת בארבע תחומים: מוצרים תעשייתיים (ברום), אשלג, פתרונות פוספט ופתרונות חדשניים לחקלאות. בחברה הסבירו כי המהלך הגיע על מנת לחזק את מעמדה של כיל בשלוש שרשראות הערך: ברום, אשלג ופוספט, ומימוש פוטנציאל הצמיחה (אותו מכנים בחברה כ"משמעותי") בתחום הפתרונות לחקלאות.

על פי תוצאות הרבעון השלישי, על פי המבנה הארגוני החדש, חטיבת האשלג ייצרה מכירות של 321 מיליון דולר, לעומת מכירות של 315 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לפתרונות פוספט מיוחסות הכנסות של 530 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 520 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד, ותחום פתרונות לחקלאות עם מכירות של 161 מיליון דולר, לעומת מכירות של 154 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הבלוף הקלאסי 01/11/2018 10:35
    הגב לתגובה זו
    למדו מוול סטריט:אמזון/ גוגל/פייס בוק.
  • שלמה 02/11/2018 13:23
    הגב לתגובה זו
    הכנסות הגדולות יותר ברבעון הקודם היו בשל מכירת Rovita , וזו הכנסה חד פעמית שלא מופיעה כבר בדוח זה , יש לנטרל הכנסות חד פעמיות , ובשורת הרווח ,הרווח גדל. מדובר בטוב , קצת הבנה עדיפה על מלל של שטויות.