שופרסל: הוצאות התפעול בלעו צמיחה של 9.4% בהכנסות הרבעון השלישי
שופרסל פרסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2018 עם צמיחה של כ-9.4% בהכנסות ורווח נקי של 64 מיליון שקל. מניית החברה זינקה בכ-13% מתחילת השנה ונסחרת במכפיל 20 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.3 מיליארד שקל לעומת הכנסות הרבעון המקביל אשתקד שהסתכמו בכ-3 מיליארד שקל - גידול של כ-9.4%, אשר נבע מגידול בפעילות הקמעונאית והכללת פעילות ניו-פארם (שהכנסותיו הסתכמו בכ-137 מיליון שקל ברבעון השלישי).
המכירות למ"ר צמחו ב-3.6%
המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי עמדו על 6,394 שקל בהשוואה ל-6,174 שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 3.6%.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-64 מיליון שקל ברבעון השלישי, עלייה של כ-1.6% לעומת רווח נקי של כ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיפור ברווחיות הגולמית כנגד ירידה ברווחיות התפעולית
הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-877 מיליון שקל המהווים כ-26.5% מההכנסות, בהשוואה ל-778 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, המהווים 25.8% ממחזור המכירות. בחברה מציינים כי הגידול ברווח הגולמי ובשיעורו נבע משיפור בתנאי הסחר, גידול בנתח המותג הפרטי, תמהיל המבצעים, התייעלות בפעילות המרלו"ג ושרשרת ההפצה ומאיחוד פעילות ניו פארם לראשונה.
למרות העלייה בהכנסות והעלייה ברווחיות הגולמית כאמור, החברה הציגה ירידה בשולי הרווחיות התפעולית אשר עמדה על כ-3.5% ברבעון השלישי לעומת שולי רווחיות תפעולית של כ-3.8% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי נותר על כ-114 מיליון שקל ברבעון, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות התפעול "בלעו" את השיפור בתוצאות
הגורם המרכזי לירידה בשולי הרווחיות התפעולית הינו עלייה של כ-93 מיליון שקל בהוצאות המכירה ושיווק אשר נבע בעיקר מאיחוד פעילות ניו פארם, עלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל וגידול בהוצאות השכר כולל שכר מינימום. בנוסף לעלייה זאת, עלייה של כ-6 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה וכלליות "בלעו" את כל השיפור ברווח הגולמי.
ה-EBITDA לרבעון הסתכם ב-202 מיליון שקל (6.1% מההכנסות), עלייה של כ-4.1% בהשוואה ל-194 מיליון שקל (6.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
המותג הפרטי הגיע לנתח של כ-23.6% מכלל מכירות החברה
מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "ברבעון האחרון הכנסות שופרסל הגיעו לשיא של 3.3 מיליארד שקל בזכות פעילות קמעונאית ענפה, כולל שילוב פעילות ניו-פארם. פעילות קמעונאות הסניפים של שופרסל מבטאת עוצמה והצלחה מתמשכת, והיא מהווה עוגן להמשך ההשקעות העסקיות של הקבוצה. ברבעון זה המשכנו לפתח את המותג הפרטי - נכנסנו לראשונה לתחום הקוסמטיקה והטיפוח והרחבנו את מגוון המוצרים. בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמח המותג הפרטי לנתח של כ-23.6% מכלל מכירות החברה. שיפור נוסף רשמנו בתחום ה-Online, אשר ממשיך לצמוח ומכירותיו הגיעו כבר לכ-13.3% מכלל מכירות שופרסל, הישג יוצא דופן בקנה מידה עולמי. התוצאות העסקיות המצוינות הללו נובעות ממסירות עובדי שופרסל ומנאמנות ללקוחותינו אשר למענם אנו ממשיכים לצמוח ולהשתפר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.מה עם דוידנט (ל"ת)מאיר 25/11/2018 17:24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.פעילות האון ליין מדהימהשלום 25/11/2018 13:34הגב לתגובה זו0 1מעניין מה הרווחיות של הפעילות הזו?גם בתור קונה באתר הייתי משקיע. צריך את הנתון הזה בנוסף אם שוםרסל תגדל יותר מידי יכול להיות שההגבלים העסקיים יעצרו את הגדילהסגור
-
2.הרווח לא רלוונטי בעידן של צמיחה מטורפת כמו של שופרסלמשקיע וותיק 25/11/2018 11:58הגב לתגובה זו2 1שופרסל הופכת להיות האמזון הישראלית, עם השתלטות כל כל ענפי הצריכה. להערכתי המניה תעבור את ה5000 בשנתיים הקרובותסגור
-
1.יקרנית עיקר שלמנכ"ל יש משכורת עתקרשת 25/11/2018 11:58הגב לתגובה זו3 2מוכרים מוצרים של עצמם אפילו לחם פרוס אין של אף חברה חוץ משופרסלסגור