דוחות מליסרון: ה-FFO וה-NOI עלו, הרווח הנקי ירד בכ-19%
חברת הנדל"ן המסחרי, מליסרון -1.77% מליסרון 30,500 -1.77% בסיס:31,050 פתיחה:30,700 גבוה:30,840 נמוך:30,060 תמורה:18,090,460 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה והציגה עליה ב-FFO וב-NOI השנתי. עם זאת, בשורה התחתונה, החברה מסכמת את השנה עם ירידה של כ-19% ברווח הנקי. דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד של 240 מיליון שקל.
על פי דו"חות החברה, ה-NOI המיוחס לבעלי המניות של מליסרון לשנת 2018 עלה בכ-1.5% לכ-1.09 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.07 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד וה-FFO המייצג של הקבוצה עלה בשנת 2018 בכ-8.6% לכ-695 מיליון שקל, בהשוואה לכ-640 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
עם זאת, בשורה התחתונה החברה מסכמת את שנת 2018 עם רווח נקי של כ-631.6 מיליון שקל (מהם כ-584.4 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח נקי של כ-850.7 מיליון שקל (מהם כ-775.7 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בתקופה המקבילה אשתקד, כאמור ירידה של כ-19%. החברה מסבירה את הקיטון ברווח הנקי בכך שבתקופה המקבילה אשתקד נכללה בדו"חות הכנסה גבוהה במיוחד של כ-345 מיליון שקל מעליית ערך שווי נדל"ן להשקעה.
ליאורה עופר, יו"ר מליסרון: "זו הייתה שנה נוספת בה מליסרון המשיכה להציג צמיחה עקבית בפרמטרים הפיננסיים והתפעוליים וזאת למרות חששות רבים מהעומד לקרות בשוק הקמעונאות ומהדרך שבה אנשים ימשיכו לצרוך. בשנתיים האחרונות, מתעוררים מספר סימני שאלה על איך וכיצד תתעצב חווית הקניה בקרב הצרכן, אילו מגמות גלובליות יגיעו למשק הישראלי ומה תהיה השפעתן. החברה מתמודדת ותדע להתמודד בהצלחה עם סימני שאלה אלה. במהלך שנת 2018 המשיכה מליסרון להשקיע רבות בנראות הקניונים שבבעלותה ובתמהיל השוכרים, תוך עדכונו לצרכי הקהל. שמירה על רמת פדיונות גבוהה ויציבה בקניוני הקבוצה מעידה על הצלחתנו".
אבי לוי, מנכ"ל מליסרון: "אנו גאים לסכם את שנת 2018 עם צמיחה ושיפור בפרמטרים התפעוליים. התזרים היציב שמניבים נכסינו, מאפשר לנו להמשיך לפתח וליזום פרויקטים חדשים אשר יהוו את מנוע הצמיחה של החברה בשנים הבאות, תוך שמירה על מעמדנו המוביל בתחום הקניונים ומרכזי המסחר בישראל. היכולת שלנו לספק לקהל הצרכנים חווית קניה ייחודית ואטרקטיבית, מסייעת לנו להתמודד בהצלחה עם האתגרים השונים הניצבים לפתחנו, ביניהם: התגברות התחרות בקניונים הפיזיים ובמכירות באינטרנט, ושינויים בסביבה הכלכלית והעסקית. אנו חשים בטחון רב לגבי ההמשך, ומאמינים כי מליסרון תמשיך לחזק את מיצובה כשחקנית מובילה בשוק הקניונים והמשרדים בישראל".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה