ממשיכה לצלול: אל על עברה מרווח להפסד של 68 מיליון דולר ב-2018
חברת התעופה אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה הבוקר (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה והציגה ירידה הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה בתוצאות ברבעון הרביעי.
על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של אל על הסכתמו ברבעון הרביעי בכ-493 מיליון דולר, ירידה של כ-3.7% לעומת הכנסות של כ-512 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים את הירידה בהכנסות בהחרפת התחרות בשוק וההשפעה השלילית של שערי החליפין במטבעות בהם מבוצעות חלק מעסקות המכר של החברה, ביחס לדולר.
בשורה התחתונה, אל על מסכמת את הרבעון עם הפסד לפני מסים של כ-41 מיליון דולר, וזאת לעומת הפסד לפני מסים של כ-38 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017, כשבראיה שנתית, החברה עוברת מרווח לפני מסים של 9 מיליון דולר ב-2017 להפסד לפני מסים של 68 מיליון דולר ב-2018, וזאת למרות עליה של כ-2% בהכנסות ברמה השנתית.
גונן אוסישקין מנכ"ל אל על: "בעקבות המשך יישום מדיניות השמיים הפתוחים, התגברה בשנת 2018 התחרות בנתב"ג, בדגש על חברות תעופה אירופאיות ומהמזרח הרחוק. השוק בנתב"ג גדל מ-20.2 מיליון ל-22.3 מיליון נוסעים. בולטת במיוחד החלטת הממשלה לאפשר לחברת אייר אינדיה לטוס מעל ערב הסעודית בנתיב קצר בעוד שלחברה לא מתאפשר לטוס בנתיב זה ובכך נשחקה משמעותית רווחיות החברה בנתיב זה".
"חרף התחרות הצליחה החברה לשמור על שיעור תפוסה של כ- 84% ולהגדיל את הכנסותיה מהטסת נוסעים ב- 54 מיליון דולר. השנה חברו מספר גורמים ובעיקרם עליה במחירי הדלק בשיעור של כ-30% (גידול בהוצאה בסך של כ- 97 מיליון דולר), שהביאו להפסד כאמור".
"עם סיום החלפת מטוסי ה- 767 וה- 747 במטוסי הדרימליינר, החברה תוכל לממש את פוטנציאל ההתייעלות התפעולית (הוצאות בגין טייסים, חסכון בתצרוכת הדלק והוצאות האחזקה) ולתרום משמעותית לשיפור המוצר ולשדרוג חוויית הלקוח, לצד המהלכים הנוספים בהן נוקטת החברה. למרות התוצאות, החברה נמצאת בתוואי יישום של התוכנית העסקית שלה וזה המקום להודות לכל אנשי החברה אשר עושים מאמץ להחזיר את אל על לרווחיות, להשתפר בכלל המדדים התפעוליים ולהעניק שירות מצוין ללקוחות החברה."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
8.אמר הנביא ״מהרסיך ומחריביך ממך יצאו״כמה צדק! (ל"ת)אזרח 18/03/2019 13:12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.כל כך מגיע להםמושיקו 13/03/2019 16:08הגב לתגובה זו1 0גם מאוד יקרנים וגם מתכופפים לדתיים.סגור
-
6.תתיעלוDavid 13/03/2019 13:22הגב לתגובה זו1 0אין מקום לחברות תעופה יקרות בעולם התעופה !סגור
-
5.הפרה הנחלבת שלכם מתה...לאטסאלעל 13/03/2019 12:16הגב לתגובה זו2 0הפרה הנחלבת שלכם מתה...סגור
-
4.חברה שלא מצדיקה את קיומה צריכה להיסגר. אל על מהגרועות (ל"ת)ממי 13/03/2019 11:21הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
3.באל על מחכים לאבי ניסנקורן שר האוצראבי 13/03/2019 10:07הגב לתגובה זו2 0שירעיף על החברה קצת כספי מיסים, כי ועד הטייסים וזהסגור
-
2.שביתות איטלקיות של הטייסים גם תרמו לעניין, לא?יש ר אלי 13/03/2019 09:23הגב לתגובה זו4 0ותוספות השכר שקיבלו?סגור
-
1.המניה תצלול 10 אחוז היום (ל"ת)אלין 13/03/2019 08:44הגב לתגובה זו3 1סגור
-
הפסד צפוי -החברה בתהליך התייעלותחיים כהן 13/03/2019 11:32הגב לתגובה זו1 0ההפסד ברבעון היה צפוי ,.החברה בדרכה להתייעלות ומשלמת בגדול לטייסי עבר מדור א שהשתלמו על מטוסי העבר . אשמח לראות את פירות התנופה החדשה של המנכ"ל החדש ,גם כדי לשוב לטוס בחברה בנסיעותי לארה"ב.. ולגבי המניה:קטונתי מלהתנבא ,אז איני יודע מהיכן הביא המשתמש מעלי תחזית של מינוס 10 %...סגור
-
אל על הישנה החדשהאנונמי 14/03/2019 15:33הגב לתגובה זו1 0אני פרשתי מאל על כבר 40 שנה מדבריפ היתיעלות .באים מנכלים וסמנכלים לוקחים את הכסףונעלמים ואנחנו גם הפורשים יושבים מהצד ורואים מה שהיה זה יהיה חבל עכשו היבתימו הבחירות לוועדים אותם אנשים אותו ראש דיי דיי לשיטה הדפוקה שלכם ..אני מיבשרכם די די .סגור