
שטראוס: למרות הירידה במכירות, עליה של כ-17% ברווח הנקי
חברת יצור ושווק מוצרי המזון שטראוס 0.49% גרופ דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2019 ולמרות ירידה של כ-2.8% במכירות החברה רשמה עליה של כ-16.8% ברווח הנקי שהסתכם בכ-172 מיליון שקל.
מכירות קבוצת שטראוס רשמו ירידה של כ-2.8% והסתכמו על כ-2.1 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה לעומת מכירות של כ-2.16 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד, הקיטון במכירות החברה נבע על פי החברה בעיקר בשל השפעת ירידה בהכנסות חברת הקפה בברזיל.
למרות הירידה במכירות, החברה רשמה עליה של כ-1.4% ברווח הגולמי שהסתכם בכ-845 מיליון שקל לעומת 833 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2018 ועליה של כ-5.7% גם ברווח התפעולי שהסתכם בכ-269 מיליון שקל לעומת 254 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
בשורה התחתונה שטראוס מסכמת את הרבעון הראשון של 2019 עם רווח נקי של 172 מיליון שקל המהווה גידול של כ-16.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד שהסתכם בכ-146 מיליון שקל. השיפור ברווח הנקי מוסבר על ידי הגידול ברווחיות התפעולית וקיטון בהוצאות המס בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2018.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
גיורא ברדעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס: "קבוצת שטראוס ממשיכה להציג תוצאות מרשימות גם עבור הרבעון הראשון של שנת 2019. הגיוון והחדשנות המוצרית, הפיזור הגאוגרפי ותהליכי שיפור והתייעלות תמידיים מאפשרים לקבוצה להציג דוחות עם שיפור משמעותי ברווחיות זאת למרות יציבות במכירות ברמת הקבוצה. הפעילויות במרבית הקטגוריות: שטראוס ישראל, סברה ואובלה ושטראוס מים צמחו גם בהיקפי המכירות וגם בשיעור הרווחיות. פעילות הקפה בברזיל נחלשה מעט ברבעון זה בעיקר בשל השפעות שערי חליפין וירידת מחירי הקפה הגולמי".