גולף: הפסד תפעולי של 8.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019
רשת האופנה גולף +1.33% גולף 626.1 +1.33% בסיס:617.9 פתיחה:617.9 גבוה:639.5 נמוך:610 תמורה:72,775 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פרסמה הבוקר (ב') את תוצאותה הכספיות לרבעון הראשון של 2019 והציגה ירידה בכל הפרמטרים, כאשר הכנסות החברה ירדו בכ-11% ובשורה התחתונה גולף רשמה ירידה של כ-21.1 מיליון שקל עם הפסד נקי לעומת רווח ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות גולף הסתכמו בכ-195 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת כ-220 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-11% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד אשר מיוחסת על פי החברה לעיתוי חג הפסח שחל השנה במועד מאוחר יותר ביחס לשנה הקודמת, באופן בו מכירות החג באו ליידי ביטוי השנה בעיקר בחודש אפריל בעוד שאשתקד ההשפעה חלה בעיקר בחודש מרץ.
בשורה התחתונה רושמת החברה ירידה של כ-21.1 מיליון שקל עם הפסד נקי של כ-14.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-6.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2018.
הרווח הגולמי של גולף ירד בכ-15.8% והסתכם בכ-115.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, כאשר שולי הרווחיות הגולמית ירדו ל-59.3%, לעומת 62.1% ברבעון המקביל. בחברה מסבירים כי הירידה מיוחסת להתארכות עונת החורף השנה וכן השפעת עיתוי חג הפסח. מגמות אלו הביאו לשיעור הנחות ממוצעות גבוה יותר בשל העלייה בשיעור מכירות סוף עונת החורף ביחס למכירות קולקציית הקיץ. בנוסף העלייה בשער החליפין הממוצע של הדולר ברבעון הראשון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד הביאה לעלייה בעלויות המלאי.
ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-8.6 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-10.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-115.5 מיליון שקל, לעומת כ-137 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה בשיעור הרווח הגולמי בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נבעה בעיקר מהתארכות עונת החורף השנה וכן השפעת עיתוי חג הפסח השנה. מגמות אלו הביאו לשיעור הנחות ממוצעות גבוה יותר בשל העלייה בשיעור מכירות סוף עונת החורף ביחס למכירות קולקציית הקיץ. בנוסף העלייה בשער החליפין הממוצע של הדולר ברבעון הראשון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד הביאה לעלייה בעלויות המלאי.
בבחינת הוצאות המימון הציגה גולף עלייה של כ-5.5 מיליון שקל ברבעון הראשון, כאשר העלייה מיוחסת בעיקר ליישום תקן החשבונאות IFRS16 לראשונה.
רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף: "התוצאות ברבעון הראשון לשנת 2019 הושפעו מעיתוי חג הפסח המאוחר השנה וחלק משמעותי מהשפעה זו קוזזה במהלך חודש אפריל 2019, כך שמכירות תחומי אופנת ההלבשה והבית מתחילת השנה עד תום חודש אפריל 2019 עלו בכ- 3.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הישג זה הינו על אף סגירת חנות הדגל בהדר יוסף והסביבה העסקית המאתגרת. השיפור בתוצאות בשליש הראשון של השנה משתקף גם בעליה בנתוני הפדיון הממוצע למ"ר הן הכללי והן בחנויות זהות בתחומי הפעילות של אופנת ההלבשה והבית".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה