דו"חות שופרסל: ירידה של כ-28% ברווח הנקי ברבעון הראשון של השנה

ההכנסות ירדו בכ-0.6%, בעיקר בשל עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני. בנטרול השפעת החג, חל גידול של כ-2.4% במכירות החנויות הזהות
 | 
telegram
(3)

חברת שופרסל -0.32% שופרסל 3,449 -0.32% שופרסל בסיס:3,460 פתיחה:3,432 גבוה:3,468 נמוך:3,313 תמורה:33,210,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2019 והציגה ירידה של כ-0.6% בהכנסות, בעיקר בשל עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני. הרווח הנקי של החברה ירד בכ-28% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בין היתר בשל יישום תקן חשבונאות חדש. בנטרול השפעת התקן החדש, ירד הרווח הנקי בכ-16%.

על פי דוח"ות החברה, הכנסותיה של שופרסל הסתכמו בכ-3.14 מיליארד שקל, ירידה של כ-0.6% בהשוואה להכנסות של כ-3.16 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר לעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני. בחברה מציינים כי, בנטרול השפעת החג, חל גידול של כ-2.4% במכירות החנויות הזהות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה שופרסל הציגה ירידה של כ-28% ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2019 שהסתכם על כ-48 מיליון שקל לעומת 67 מיליון שקל בתקופה המקביל אשתקד. על פי החברה הירידה ברווח הנקי נובעת בעיקרה מיישום התקן החשבונאי החדש IFRS16 ומגידול בהוצאות המימון.

תמצית דו"חות כספיים שופרסל

מקור: דוחות כספיים שופרסל

כותרת ראשית

- כל הכותרות


מקור: דוחות כספיים שופרסל

הוצאות המימון נטו הסתכמו בכ-64 מיליון שקל, לעומת כ-28 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בהוצאות המימון נבע בעיקר כתוצאה מיישום תקן IFRS16 לראשונה ברבעון זה וכן גידול בהוצאות המימון בגין עסקאות אקדמה ברבעון הראשון השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA לרבעון מסתכם בכ-305 מיליון שקל, בהשוואה לכ-193 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-58%, אשר נובע מיישום תקן החשבונאי החדש.

מכירות שופרסל אונליין הגיעו ברבעון הראשון של השנה לכ-16% מכלל מכירות שופרסל, לעומת כ-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. נתח מכירות המותג הפרטי גדל ברבעון ועמד על כ-25% מסך מכירות שופרסל לעומת כ-23.8% ברבעון המקביל אשתקד.

מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו: "אנו שמחים על התוצאות הטובות של הרבעון, אשר חרף עיתוי החג ממשיכות לבטא את עוצמתה של החברה במגוון הפעילויות והתחומים השונים. בנטרול עיתוי חג הפסח, מכירות הסניפים הזהים של החברה עלו באופן מרשים וזאת לצד הצגת נתוני רווחיות תפעולית טובים, המשקפים את אמון הלקוחות בנו. אנו ממשיכים להשקיע בימים אלו בפיתוח וקידום מנועי הצמיחה של החברה,  מתוך מטרה להביאם להצלחה וליציבות עסקית אשר תבטיח את מיצובנו המוביל גם בשנים הבאות."

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יקר, יקר, יקר. לא קונה אצלכם. (ל"ת)
    עמליה 29/05/2019 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יפה לך גב אלשייך
    איציק 29/05/2019 10:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצלחת לדייק, אבל בראיה שנתית אין מה לומר ,שופרסל היתה הגדולה מכולם ותישאר הגדולה, אלופים בתימחור מוצרים, מותג הבית חוגג בעגלות הקנייה של הלקוחות, רשת בי עדיין תעלומה ונראה כמה תתרום בעתיד.
    סגור
  • מיתוג
    שפיציק 29/05/2019 19:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התנהלות מצויינת מיתוג מצויין מותג בית מעולה ומבוקש מניה מדהימה רשת בי עוד תגדל ותפתיע
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות