גלוברנדס קיבלה הזיכיון לשיווק והפצה של מותג הסיגריות LD
חברת "גלוברנדס" חתמה בימים אלה הסכם לקבלת זיכיון לשיווק והפצה בישראל של מותג הסיגריות LD, המחזיק בפלח שוק של כ-15% משוק הסיגריות העממיות בישראל (סיגריות שמחירן נע בין 9 שקל ל-13 שקל לחפיסת סיגריות) וכ-3.3% מכלל נתח שוק הסיגריות בישראל. ההסכם נוצר כתוצאה מרכישת חברת הסיגריות העולמית "גאלאהר" על-ידי חברת JTI שמותגיה: "וינסטון", "קאמל", "מור", "איב סאן לורן" ו"מאגנה" מיובאים ומשווקים על-ידי גלוברנדס בישראל.
היקף המכירות של מותג הסיגריות LD בישראל מוערך בכ-150 מיליון שקל בשנת 2007. מנכ"ל ובעל השליטה בגלוברדנס, ירון גזית, מעריך שבעקבות מהלכים שיווקיים שהחברה תערוך להגדלת היקף ההפצה, בשנת 2008 היקף המכירות של סיגריות LD בישראל יגדל בכ-20% לעומת שנת 2007. נזכיר, כי לפני כחודשיים זכתה גלוברנדס בזיכיון לשיווק והפצה בישראל של מותגי הסיגריות השייכים לחברת BAT כגון: קנט, פאל-מאל, רוטמנס, ווג ו-וייסריו. בעקבות מהלך זה, הפכה החברה ל-3 בגודלה בענף שיווק והפצת הסיגריות בישראל, אחרי "פיליפ מוריס" וחברת "דובק".
גזית מציין, כי עם קבלת זכיונות אלו, מחזור המכירות של גלוברנדס בישראל יעמוד על כ-1.6 מיליארד שקל במחירי צרכן.
שוק הסיגריות בישראל
עפ"י נתוני סטור-נקסט לשנת 2006, בישראל נמכרות בשנה כ-8 מיליארד סיגריות (כ-400 מיליון חפיסות) בערכי מכירה לצרכן של כ-6 מיליארד שקל. החברה המובילה בארץ עם כ-50% נתח שוק הינה פיליפ מוריס המשווקת ע"י חברת אליישר, עם המותגים מרלבורו, L&M ופרלמנט. דובק היא השנייה בגודלה (30%) ומפיצה את המותגים טיים, נובלס, גולף וברודווי. וגלוברנדס, כאמור, שלישית.
החלק הארי של הסיגריות בישראל נמכר בקיוסקים, פיצוציות וחנויות נוחות. בסך הכל, נמכרות הסיגריות בארץ בכ-10,000 נקודות מכירה, עם סבב מדף גבוה ביותר. הנאמנות למותג בתחום הינה כ-80% - גבוהה מאד בהשוואה לכל מוצרי הצריכה האחרים.
כמו כן, המגבלות על השיווק, הפרסום, המכירה והעישון הולכות וגדלות כל העת, עובדה המשפיעה על גודל השוק המצטמצם לאורך השנים.