גלוברנדס קיבלה הזיכיון לשיווק והפצה של מותג הסיגריות LD

ירון גזית, מנכ"ל גלוברנדס: "עם קבלת מותג LD מחזור המכירות של חברת גלוברנדס בישראל יעמוד על כ-1.6 מיליארד שקל במחירי צרכן"; היקף המכירות השנתי של סיגריות LD בישראל כ-150 מיליון שקל
אפרת אדיר |

חברת "גלוברנדס" חתמה בימים אלה הסכם לקבלת זיכיון לשיווק והפצה בישראל של מותג הסיגריות LD, המחזיק בפלח שוק של כ-15% משוק הסיגריות העממיות בישראל (סיגריות שמחירן נע בין 9 שקל ל-13 שקל לחפיסת סיגריות) וכ-3.3% מכלל נתח שוק הסיגריות בישראל. ההסכם נוצר כתוצאה מרכישת חברת הסיגריות העולמית "גאלאהר" על-ידי חברת JTI שמותגיה: "וינסטון", "קאמל", "מור", "איב סאן לורן" ו"מאגנה" מיובאים ומשווקים על-ידי גלוברנדס בישראל.

היקף המכירות של מותג הסיגריות LD בישראל מוערך בכ-150 מיליון שקל בשנת 2007. מנכ"ל ובעל השליטה בגלוברדנס, ירון גזית, מעריך שבעקבות מהלכים שיווקיים שהחברה תערוך להגדלת היקף ההפצה, בשנת 2008 היקף המכירות של סיגריות LD בישראל יגדל בכ-20% לעומת שנת 2007. נזכיר, כי לפני כחודשיים זכתה גלוברנדס בזיכיון לשיווק והפצה בישראל של מותגי הסיגריות השייכים לחברת BAT כגון: קנט, פאל-מאל, רוטמנס, ווג ו-וייסריו. בעקבות מהלך זה, הפכה החברה ל-3 בגודלה בענף שיווק והפצת הסיגריות בישראל, אחרי "פיליפ מוריס" וחברת "דובק".

גזית מציין, כי עם קבלת זכיונות אלו, מחזור המכירות של גלוברנדס בישראל יעמוד על כ-1.6 מיליארד שקל במחירי צרכן.

שוק הסיגריות בישראל

עפ"י נתוני סטור-נקסט לשנת 2006, בישראל נמכרות בשנה כ-8 מיליארד סיגריות (כ-400 מיליון חפיסות) בערכי מכירה לצרכן של כ-6 מיליארד שקל. החברה המובילה בארץ עם כ-50% נתח שוק הינה פיליפ מוריס המשווקת ע"י חברת אליישר, עם המותגים מרלבורו, L&M ופרלמנט. דובק היא השנייה בגודלה (30%) ומפיצה את המותגים טיים, נובלס, גולף וברודווי. וגלוברנדס, כאמור, שלישית.

החלק הארי של הסיגריות בישראל נמכר בקיוסקים, פיצוציות וחנויות נוחות. בסך הכל, נמכרות הסיגריות בארץ בכ-10,000 נקודות מכירה, עם סבב מדף גבוה ביותר. הנאמנות למותג בתחום הינה כ-80% - גבוהה מאד בהשוואה לכל מוצרי הצריכה האחרים.

כמו כן, המגבלות על השיווק, הפרסום, המכירה והעישון הולכות וגדלות כל העת, עובדה המשפיעה על גודל השוק המצטמצם לאורך השנים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה