ראיון בלעדי

סמנכ"לית השיווק של 'חבר': "אתרי הקניות הקבוצתיים לא השפיעו עלינו"

תמי גורמן כהן מסכמת שנה בתפקיד: על ההבדלים בגישה הישראלית מול האמריקאית, היצירתיות, המיתוג החדש ולמה 'חבר' עדיין לא במדיה החברתית
אלה ברייר | (21)

היא מברכת את כל העוברים ושבים במסדרון לשלום, מחליפה קריצות ובדיחות עם הקולגות ומתראיינת באנרגיות בלתי נגמרות שלדבריה מאפיינות את העשייה במקום.

תמי גורמן כהן (39), 'הצטרפה למועדון' של חבר כסמנכ"לית השיווק לפני כשנה. בתפקידיה הקודמים עבדה בחברות בינלאומיות כמו 3M, אינטרקוסמה ונובל ולדבריה, עם ההצטרפות לחבר, עברה "מקיצוניות אחת לשנייה".

-במה השוני בין העבודה בארגונים בינ"ל לבין העבודה בארגון שהוא כל כך ישראלי, בא לידי ביטוי? "בחו"ל כל הזמן בודקים את הרווחיות של החברה, זה מה שעומד בראש סדרי העדיפויות. פה בחבר, וזאת לא סתם סיסמא, בודקים את שביעות הרצון של העמיתים. מבחינתי זאת שליחות של ממש ואם בארגונים בינ"ל יש המון בירוקרטיה ונורא קשה להניע תהליכים, אז פה כולם נרתמים ומגלגלים. יחד עם זאת כן הבאתי איתי דברים מהעבודות הקודמות שמאפיינים יותר חברות עולמיות".

לדבריה של גורמן כהן, כל מי ששומע שמדובר בחברה שמעסיקה סך הכול כ-40 איש, מופתע ביותר: "אנחנו מעט אנשים שעושים הרבה מאוד רעש והאווירה של העשייה כאן מאוד מודגשת וחזקה".

-מה האתגר הכי רציני שהיית צריכה להתמודד עמו מאז נכנסת לתפקיד? "אני מאמינה שכל הנושא של חדשנות מבחינה שיווקית. למשל אפליקציית הפלאפון שהשקנו לא מזמן. בנוסף אנחנו יוצאים בעוד כמה חודשים עם מיתוג חדש לחברה ובספטמבר גם נעלה עם אתר חדש. הלוגו הנוכחי של חבר קיים מ-2006 והגיע הזמן לרענן. אני יכולה להגיד שהלוגו החדש יראה קצת יותר מודרני".

-האם ריבוי אתרי הקניות הקבוצתיות שקמו לאחרונה ובאות לאגד כוח צרכני, משפיעות עליכם? "יש הבדל גדול בין האתרים ובינינו. האתרים מציעים דילים יומיים, ספציפים ואנחנו מציעים את הכול כל הזמן. מבחינת תוצאות עסקיות זה לא השפיע עלינו, אבל מבחינת זה שיש מתחרה חדש בשוק ואי אפשר להתעלם ממנו- זה כן משפיע. פשוט אומר שאסור לקפוא על השמרים".

כל הכותרות

למה לא לייצר מועדונים יותר מפולחים? אמהות, פנסיונרים, צעירים, למה לעצור בעובדי מערכות הביטחון? "אז לאחרונה דווקא התחלנו לעבוד על שיווק מפולח יותר. זה אומר שהעמית שלנו שהוא חייל בן 22 ואין לו את אותם צרכים כמו של פנסיונר, לא יקבל את אותן הצעות והטבות כמו הפנסיונר. מפלחים לפי דורות, ילדים של או גמלאים וזה תחום שהולך ומתפתח. השנה חבר שם לעצמו מטרה לדאוג לדור הבא. אם מבחינת תרומות או התנדבות, התרומה לקהילה מאוד חשובה והיא חלק ממטרות הארגון".

-איזה הישג את יכולה לציין מהשנה החולפת? "מאוד אהבתי את התוצאה של יריד חבר בפסח שעשינו ושהכנסנו אליו כמה וכמה דברים חדשים. בפעם הראשונה היה 'נושא' לכנס וזאת על מנת להעניק חווית קניה שלמה יותר לעמיתים. זה היה יריד ברוח האגדות ועשינו טיזרים מתאימים והבאנו פעילויות לילדים. זאת הייתה הצלחה".

איך את רואה את החברה בעוד 5 שנים? עדיין רלבנטית? "יותר רלבנטית מתמיד - יש פה חדשנות בלתי פוסקת, עבודה מאומצת אבל חכמה ו אף אחד לא קופא על השמרים. אנחנו לומדים מודלים חדשים כל הזמן, יש פרויקטים חדשים בכל תחום ופרויקטים מעניינים לעמיתים כמו שירותי קואצ'ינג, וקורסים בניהול פיננסי. בקיצור שווה להיות בצבא".

-עד כמה אתם משקיעים בפרסום וביחסי ציבור? או שיותר מסתמכים על לקוחת קיימים? "אנחנו לא מסתמכים על כלום. אין פה שום דבר שמובן מאליו. יש לנו את האתר, דיוור ישיר ומייל. מבחינת ערוצי השיווק בהם אנחנו פועלים, אנחנו מעדיפים להשאיר את זה בפנים. גם מבחינת יחסי ציבור יש מעט מאוד ורק בדברים מסוימים שאנחנו בוררים אותם. החומות כאן גבוהות, אנחנו ממעטים להופיע בתקשורת הארצית למשל. מה שכן, כשאנחנו עושים פרויקט נדל"ני למשל, פתאום כולם פותחים עיניים ולכולם יש מה להגיד. כשאנשי הצבא מסתכנים בשבילנו זה גם מקומם? לא חושבת".

-אז למה? "כי אני חושבת שאנחנו עושים את העבודה הכי טובה ועבור מי שמשרת את המדינה ומגיע להם. אני באמת מאמינה בזה".

-מה עם המדיה החברתית? הרי מי שלא שם לא קיים "גם זה עומד על סדר היום ומטעמי אבטחת מידע של האוכלוסייה הרגישה בה אנחנו מטפלים, זה מאוד עדין ורגיש. כרגע מטעמי רגישות זה עוד לא קורה אבל אני מאמינה שכשנפצח את הנוסחה הנכונה, אנחנו נהיה שם".

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    שרי 07/03/2013 15:48
    הגב לתגובה זו
    מחירי הסירים בסולתם רדד יקרים בהרבה מהמחירים בשופרסל דיל מאוד התאכזבתי שראיתי זאת אבל לא היתה לי דרך חזרה להבא לא אקנה שם
  • 16.
    אין יותר טוב מחבר (ל"ת)
    [email protected] 01/09/2012 16:24
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    רפי 20/06/2011 17:22
    הגב לתגובה זו
    מי שלא מכיר לא יודע, היה גם עבר ''מפוקפק'' ביחסי אנוש באינטרקוסמא
  • מיכל 29/06/2011 17:43
    הגב לתגובה זו
    הקינאה נוזלת לאנשים מהאוזניים האמת לא שווה יחס
  • 14.
    שלי 30/05/2011 09:25
    הגב לתגובה זו
    מצליחנית ניחנה ביכולת לבצע מספר משימות בו זמנית , אנושית ולבבית פשוט מושלמת .
  • 13.
    נכון למי שמשרת את המדינה מגיעות ההנחות האלה (ל"ת)
    יפית 29/05/2011 13:57
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    29/05/2011 11:53
    הגב לתגובה זו
    עושה עבודה נהדרת , חביבה, נחמדה ומעל הכל בן אדם!!!
  • הילה 29/05/2011 18:01
    הגב לתגובה זו
    מהיכרות אישית מקצועית - תותחית על ואשה מדהימה
  • שלי 30/05/2011 09:30
    מקצוענית ניחנה ביכולת לבצע מספר משימות בו זמנית עם חיוך תמידי ואנרגיה בלתי נדלית .
  • 11.
    י 26/05/2011 10:48
    הגב לתגובה זו
    זה שאתרי הקניות הקבוצתיות לא השפיעו עליכם יכול גם להיות בגלל שאתם לא ממצים חצי מהפוטנציאל?
  • 10.
    אלכס 26/05/2011 08:40
    הגב לתגובה זו
    עם כל הכבוד לחברים חבר מכירים שמציגים(הנחות לחברי מועדון) זות המכירים ראלים לכול המשק לכל הצרחנים.
  • 9.
    היה יריד מאד יפה (ל"ת)
    אייל 25/05/2011 20:40
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רונית 25/05/2011 20:39
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שיגידו על חבר דברים טובים. כולם מקנאים בהם!
  • 7.
    רוצה להצטרף לחבר (ל"ת)
    איך עושים את זה? 25/05/2011 18:50
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    חבר ארגון מעולה. באמת דואג לעמיתים שלו! (ל"ת)
    ניסים 25/05/2011 17:19
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איש קבע 25/05/2011 17:14
    הגב לתגובה זו
    אכן מפתיע לשמוע שהם רק 40 איש
  • 4.
    אחד מבפנים 25/05/2011 17:11
    הגב לתגובה זו
    תמי אחת המנהלות המצויינות שנתקלתי בהן!! צופה לה עתיד מזהיר
  • 3.
    רונית 25/05/2011 17:11
    הגב לתגובה זו
    שיהיה מלא הצלחה בהמשך...
  • 2.
    דנה 25/05/2011 17:11
    הגב לתגובה זו
    תמי התותחית
  • 29/05/2011 11:47
    הגב לתגובה זו
    מקצועית, מקסימה, לבבית ומעל הכל בן אדם.....
  • 1.
    דנה 25/05/2011 17:10
    הגב לתגובה זו
    תמי היא נכס ובכלל חבר משאירים אבק לכל השוק