פרופ' עומר מואב: "הסדרה 'מגש הכסף' פשוט נוראית, היא דוחפת את הציבור כאן לרחובות - בדרישות הזויות ומזיקות"
על רקע ה'באזז' הגדול סביב הסדרה 'מגש הכסף', שמגדירה עצמה כ"מורה נבוכים לכלכלה הישראלית", נשמעת גם לא מעט ביקורת על דרך הצגת העובדות בפרקים השונים. שוחחנו עם פרופ' עומר מואב, מרצה וחוקר בבית ספר טיומקין לכלכלה ובמכון אהרן למדיניות כלכלית, המרכז הבינתחומי הרצליה, ואוניברסיטת ווריק, שכבר התבטא כנגד הסדרה, כדי לשמוע מדוע יצא נגדה – ואילו פתרונות הוא היה מציע למצב הנוכחי.
כבר בתחילת השיחה אומר פרופ' מואב כי יש חשיבות לכך שלציבור יהיה אכפת מנושאים אלו, וכדאי שיהיה מוכן לפעול בכיוון בו הוא מאמין: להפגין, להצביע בהתאם – אבל בעיקר שיהיה מודע ויבין בנושאים הללו. אך לטענתו, "הבעיה היא שסדרה כמו 'מגש הכסף' מעוררת את המודעות, וזה מצוין, אבל היא לוחצת את הציבור לפעול בכיוונים הרסניים, ולבסוף הנזק רב מהתועלת: אני מאוד רוצה שהציבור יהיה יותר משכיל בנושאים הכלכליים, וסדרה כזו אמנם מגדילה את המודעות, אבל רק פוגעת בהשכלה הכלכלית של האנשים".
איפה בעצם הבעיה בסדרה? "קודם כל, מבחינת המגישים שלה – אף אחד שם הוא לא כלכלן רציני: גיא רולניק הוא פרשן כלכלי מהשורה הראשונה, אני מעריך אותו, ויש לו את האג'נדה שלו כנגד שחיתות, ריכוזיות, והון-שלטון. זו מלחמה מאוד חשובה, אבל לא היחידה שחשובה. לצערי, בעזרת המוניטין שלו הוא נותן את תעודת הכשרות לאחרים. מבחינת דני גוטווין, מדובר בהיסטוריון קומוניסט ולא בכלכלן, שמציע כיוונים הזויים. לגבי פרופ' ירון זליכה, פשוט מדובר בכלכלן לא רציני: אני כבר הוכחתי בעבר שההבנה שלו בכלכלה מוגבלת מאוד והוא ממציא נתונים. כל הטענה שלו שבנק ישראל הוריד את הריבית כדי להתחנף לטייקונים וזה מה שפגע בציבור בישראל זה שילוב של קשקוש עם חוסר הבנה בכלכלה: כשבכל העולם הייתה סביבת ריבית ריאלית נמוכה, אי אפשר היה לקבוע ריבית גבוהה בישראל". הטענה של זליכה הייתה שהריביות הנמוכות הביאו לנסיקת מחירי הדיור. "איך אפשר לתת בישראל תשואה ריאלית של 4% כשבכל העולם הריבית אפסית? מאיפה תביא את הכסף לתת את התשואה? התחושה שבנק ישראל יכול לקבוע את הריבית הריאלית ארוכה הטווח במנותק מהעולם היא טעות ממדרגה ראשונה! אנשים מכל העולם היו שמים את הכסף בבנק ישראל ולא היינו מקבלים השקעה ריאלית במשק הישראלי. זה פשוט בלתי אפשרי. הטענה הזו של זליכה שניתן היה להחזיק ריבית גבוהה היא פשוט שטות מוחלטת! יותר מזה, זה לא באמת היה מוזיל את עלות קניית הדירה".
בגלל החזרי המשכנתאות שהיו עולים? "ברור! נכון שכשהריבית יורדת מחיר הדירות עולה, אבל עלות רכישת דירה ומחירה אינה אותו דבר: היום לרכוש דירה לא יותר קשה מלפני 20 שנה. לפני 9 שנים היה יותר קל כי השוק היה בשפל".
- המשטרה שהכחישה את השימוש בפגסוס נתפסה בשקר, הפרקליטות והשופטים עוזרים לטייח. זה לא יכול להימשך
- נפילתן של המפלגות הכלכליות
אתה רוצה לומר שלפני 20 שנה כדי לרכוש דירה היית זקוק ל-140 משכורות ממוצעות? "גם זה חישוב לא נכון. לא מחשבים את מחיר הדירה חלקי המשכורת, אלא את מחיר הדירה פלוס המחיר על המשכנתא חלקי המשכורת. זה לא חישוב שלי אלא של מיכאל שראל, בעל דוקטורט מהארוורד". נחזור לביקורת שלך על הסדרה, אולי פשוט מדובר בהבדלים אידיאולוגיים ביניכם שגורמים לך לא להסכים איתם? זה לא אומר שהם טועים. "למחקר כלכלי יש מטרה, והיא לחשוף ולהבין את המנגנונים הכלכליים. מטבע הדברים, אף אחד לא אובייקטיבי לחלוטין, וגם כשעושים ניתוח סטטיסטי אפשר למצוא חיזוקים לטענה מסויימת שאתה מעדיף. עם זאת, כדאי לנהל דיון על סמך המחקר העדכני והעובדות:
"להגיד שבאופן מוטה החוקרים פונים לכלכלת שוק זו שטות גמורה - ולו רק מההסבר הפשוט שלחוקרים עצמם יש אינטרס אישי משלהם, וכדי להצליח בקריירה צריך פרסום. ואני אומר לך שכשתפרסם מחקר שנוגד את התיאוריות הכלכליות, תזכה ליותר פרסום, בפרט כשתוקפים את הקפיטליזם. יש המון כלכלנים שמחפשים למצוא נתונים נגד הקפיטליזם - מבחינת מחקר זה יותר מעניין".
פרופ' מואב, שהיה יועצו הכלכלי הבכיר של שר האנרגיה יובל שטייניץ בין 2009-2010, טוען שהוא מראשוני המבקרים כנגד ממשלת נתניהו. עם זאת, הביקורת שלו כלפי הגישה שנתפסת כשמאל-כלכלי, הביאה רבים לבקר אותו אישית: איך קיבלת את הביקורת כלפיך? אמרו שאתה משרתה של הממשלה. "זו הנקודה החשובה - נוצר מצב, הדיכוטומיה הזו, שאם אני מבקר את האמירות השקריות בסדרה - סימן שאני תומך בראש הממשלה ובמדיניותו. המציאות היא לא כזו, אני המבקר הכי חריף של נתניהו מכל הכלכלנים. נתניהו הוא ראש ממשלה נוראי".
- בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה; ירידה בתחזית הצמיחה
- טבע: ה-FDA קיבל את הבקשה להרחבת הטיפול ב-AJOVY לילדים ונוער; המניה קופצת
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
אז איפה בעצם הביקורת שלך על הסדרה? "המצב לא טוב בישראל, אפשר היה לעשות הרבה יותר טוב, אבל אני גם מצביע על כיוונים קונקרטים. לא צריך לשקר - המציאות מספיק עגומה: אי השוויון נהיה קטן יותר וגם העוני. רמת ההכנסה הממוצעת וזו של העשירון התחתון עלתה, ואני מדבר במונחים ריאליים. יש כמובן הרבה בעיות אמיתיות: אי השוויון עדיין גדול, כח הקניה נמוך, יוקר המחיה גבוה – אלו בעיות אמיתיות, לא צריך לשקר ולהמציא בעיות שאין. אתה מתחיל בשקרים על העובדות, וממשיך בשקרים על הדרך לפתרון". לפרופסור מואב מפריעה שוב ושוב העובדה שזכה לביקורת בשל דעותיו: "איך יתכן שאני 'אויב הציבור'? כי אני בעד כלכלת שוק ונגד שקרים? מעולם לא עבדתי בשביל בעלי ההון, אפילו לא יום אחד. שום גורם עסקי לא העסקי אותי. הייתי חבר קיבוץ, עזבתי את הקיבוץ ומאז אני באקדמיה. זליכה לעומת זאת, לא רק שעבד עבור גורמים עסקיים, אלא גם נלחם בזמנו ברפורמה בסלולר".
אז איך אפשר לשפר את מצב הכלכלה והאזרחים? "ברמה השטחית, יש רשימה של דברים שאם הממשלה תעשה יהיה פה טוב יותר – אבל הציבור חייב לרצות את זה".
לזה בדיוק קוראת הסדרה.. ואם כבר - מה בכלל יצא לבסוף מהמחאה ב-2011? "זאת בדיוק הסיבה שסדרה כמו מגש הכסף היא נוראית: היא דוחפת את הציבור לרחובות, אבל עם דרישות הזויות ומזיקות: מן כמיהה לחזור לסוציאליזם הישן והמעופש. לדוגמא, גוטוויין מדבר על 'לחזור למדיניות הסוציאל-דמוקרטית', שד"א מעולם לא הייתה כאן. כשאתה שומע 'סוציאל-דמוקרטית' אתה רוצה להיות כמו ארצות סקנדינביה. אם אני אגיד שצריך להפריט את הרכבת, את השירותים הציבוריים ולהקים בתי ספר פרטיים יגידו שאני ניאו-ליברל קיצוני. אבל אלו הדברים שעושים בדיוק במדינות הסוציאל-דמוקרטיות המוצלחות: רכבת פרטית בדנמרק, בתי ספר פרטיים בשבדיה... כי בגישה הסוציאל-דמוקרטית המודרנית תפקיד הממשלה הוא לדאוג לשירותים לציבור: לא לעשות זאת בעצמה - אלא להביא זאת בצורה היעילה ביותר. בישראל הופכים את זה לעשייה בעזרת ארגוני עובדים, ומקבלים את חברת חשמל, רכבת ישראל ונמלי ישראל – זו תפיסה אנטי סוציאל-דמוקטית. הגישה אמורה לשים בראש את השירות לאזרח, לא את העובדים והמנגנון. הפרטה היא אמצעי ולא מטרה. לפני שבכלל ניכנס לדיון אם זה נכון או לא נכון – הם פשוט מטעים את הציבור כשהם קוראים לזה ככה". אז אתה בעצם יוצא נגד התנאים של העובדים במגזר הציבורי? "קח לדוגמא את נושא הקביעות במגזר הזה. אם אגיד שצריך לבטל את הקביעות, ח"כ יחימוביץ' תקרא לי ניאו-ליברל, אבל זו בדיוק המגמה במדינות המצליחות: אין קביעות במגזר הציבורי בדנמרק לדוגמא. תפקידו של המגזר הציבורי הוא לשרת את הציבור, ולא לתת ג'ובים. אם רוצים רווחה – אנשים צריכים להתפרנס מתרומה לרווחה, לא מהתעלקות על הקופה הציבורית או דרך מונופולים על הציבור. כך שבישראל מתנגדי ההפרטה מוליכים שולל את הציבור". נושא אחר נגדו יוצא פרופ' מואב הוא חסמי הייבוא בישראל, ורואה בפתיחת המשק ליבוא כאחד הפתרונת ליוקר המחיה. במקביל, הוא מתנגד מכל וכל לטענה כאילו פתיחת המשק תיצור אבטלה: "התפיסה הזו היא טענה שגויה לגמרי: כשמבינים את המנגנון הכלכלי - לעצור מנגנון כדי ליצור עבודות זה שטות כלכלית, והפוך מהכיוון הסוציאל-דמוקרטי. צריך להביא לפתיחה מוחלטת של המשק הישראלי ולהסיר את כל המגבלות על יבוא; בכל תחום אפשרי".
וכך לא תהיה פגיעה בעובדים? אולי רמת התועלת הכללית תעלה, אבל אנשים בהחלט ייפגעו... "אם יהיו עובדים שייפגעו, יהיו אחרים שירוויחו: הפגיעה מתגמדת לעומת הרווח".
ומה לגבי גידול בשיעור האבטלה? "זו פיקציה! אין גידול באבטלה כתוצאה מפתיחת המשק ליבוא! זו עובדה, לא אידיאולוגיה. ככל שיש יותר יבוא יש יותר יצוא. משרות בתחום היבוא יהרסו, וייווצרו משרות מתגמלות יותר, בתחום בו יש לנו יתרון יחסי ביצוא. זה מנגנון כלכלי פשוט. התעשיינים כמובן לא 'מבינים' את המנגנון הזה כי יש להם אינטרס".
מה לגבי כוחם של העובדים בארץ? בארצות סקנדינביה שאתה מביא כדוגמא העובדים מאוד מאוגדים, ובארץ שיעור נמוך מאוד מהם חברים באיגוד. "זה נכון שבישראל אחוז העובדים מאורגנים מאוד נמוך, אבל ארגוני העובדים בישראל שונים מהותית מאלו שבסקנדינביה. אי אפשר להשוות אותם להסתדרות הישראלית. הארגונים כאן מיליטנטים ודואגים לקבוצה מאוד מצומצמת, דופקים את כל הציבור - במין משחק סכום אפס. אצלנו רוצים נתח גדול יותר מהעוגה על חשבון השני; שם רוצים להגדיל את העוגה, ומתנהגים בצורה אחראית".
מואב יוצא בחריפות כנגד עובדי הוועדים הגדולים, וקורא לצמצם את כוחם משמעותית, ולעשות זאת בנחישות: "רמת המגזר הציבורי מאוד ירודה והוא מאוד בזבזני - זה מגזר שלא יודע לתרגם את כספי המיסים שלנו לשירות איכותי לאזרח. חייבים לצמצם את כוחם חסר הפרופורציות בפעולה נחושה (חב' החשמל, רכבת ישראל, רשות שדות התעופה) – כך נוכל לנהל את זה בצורה יותר יעילה". את אלו המגנים על הוועדים הגדולים מכנה פרופ' מואב כ"קואליציה של אינטרסנטים ואידיוטים שימושיים". לטענתו, ההפרטות שכן בצעה הממשלה במגזר הציבורי היו גרועות. "שלא יהיה ספק – אני בעד כלכלת שוק תחרותית, ובישראל מעולם לא הייתה כזו: ההפרטות שבצעו כאן לא היו טובות. מה שיש כאן זה מן קפיטליזם של מקורבים. המנגנונים הסוציאליסטיים של פעם מתנהגים בחזירות, והמנגנונים הקפיטליסטיים גם כן. תחרותיות אינה חופש מוחלט - התחרותיות כאן לא ברמה מספקת, יש ריכוזיות, ואפשר היה להגדיל את התחרות על ידי הסרת חסמי יבוא". לגבי הממשלה, חזר מואב ואמר ש"נתניהו הוא ראש ממשלה נוראי".
- 257.בן 29/05/2018 12:56הגב לתגובה זוהייתי נזהר כפליים להקשיב לאדם שטוען ששוק הדיור היקר להחריד בישראל שדוחף אנשים רבים להומולסיות וזנות לצערנו, במיוחד בני שכבות חלשות, הוא תחום דיור שמתפקד "פנטסתי". עומר, גם אם לא התכוונת לזה, ולא סביר שבאמת התכוונת לזה לדעתי, עדיין מוטב שתקפיד יותר על הניסוח בהקשר הזה להבא. שוק השכירות כאן איננו פנטסתי ואיננו אידיאלי, הוא שטני וחולני.
- 256.אמיר 17/12/2017 00:15הגב לתגובה זואיך אנשים קטנים נאחזים באיזשהו תואר כדי להרתיע את הציבור הפחות משכיל (מבחינה אקדמית - את העולם הוא רואה יותר טוב) מלראות שהם מלחכי פינכה שמתקדמים באמצעות הגנה על ריכוזי כח.
- 255.כלכלניפ-מניפולטיבים- 24/03/2016 10:30הגב לתגובה זובמבחן התוצאה העולם לקראת כאוס כלכלי-חובות עצומים-של כל המדינות-והכלבגלל יעוץ כלכלי
- 254.אברה קדברה 16/03/2016 01:17הגב לתגובה זוהכלכלנים שלנו משקרים לנו.
- 253.נטע 02/01/2016 01:39הגב לתגובה זואני מאוד מעריכה את עומר מואב. למרות שאני סוציאליסטית בנשמה לקחתי את הזמן ללמוד אצלו קורס כללי בכלכלה להדיוטות. למדתי ממנו המון, ובעיקר איך לקדם רווחה באמצעים ״קפיטליסטיים״. אני לא אוהבת שמתלהמים והולכים בכיוון של האשמות אישיות, ולכן גם לא אהבתי את הביקורת שלו על ביבי שהיא לא עניינית (כלומר, הוא לא מתאר במה הוא ראש ממשלה נוראי) אלא אישית. אני מציעה שנהיה ענייניים גם לגבי הדברים שהוא אומר כאן ולא נתקוף אותו אישית אם אנחנו לא מסכימות איתו. בכך נוכל גם להתרם מדעות של מישהו ששונה מאיתנו.
- 252.יוסי 29/12/2015 11:31הגב לתגובה זואתה ושכמותך הרסתם את המדינה עם שרשרת הפרטות שלא הוכיחה את עצמה מלבד מליצור פה קבוצה קטנה של עשירים מאוד וחמישים אחוז מהעובדים במדינה שמרוויחים עד 6000 ש"ח כדי שהעשירים יוכלו להרוויח יותר הניאו לברליזם שלך ושכמותך עוזר לשכבה דקה מאוד ומתעללת בחיי הרוב לא לכך פיללו מייסדי המדינה
- איציק 26/01/2016 01:08הגב לתגובה זוקראת את הראיון? או שבחרת סתם לתקוף את עומר מואב בגלל דעותיו הליברליות? התוכן של התגובה של מראה שבמקום לתקוף את הטענות אתה תוקף את הטוען (שזה הכי קל לעשות) מי הוא הטוען לא רלוונטי במדע, הדבר שרלוונטי היא הטענה. ולמה את מתכוון שאתה משתמש במושגים כמו "נאו ליברליזם"? אתה יודע מה המשמעות של המונח? https://www.youtube.com/watch?v=jviC6sw_HH8 https://www.youtube.com/watch?v=OKbdFdFx-XE
- נו באמת 23/03/2018 00:03מואב עצמו פסל דעות אנשים לפי תאריהם ועיסוקיהם..
- אברה קדברה 16/03/2016 01:21מה עשו אותנו באצבע? לפני 20 שנה היה יותר קשה לקנות דירת שלושה חדרים? כנראה שלא חסרים דוקטורים אדיוטים בוגרי הרווארד. ראה ערך אובמה.
- 251.הוא מקנא שלא בחרו בו לתכנית (ל"ת)צור מעוז 26/12/2015 12:10הגב לתגובה זו
- 250.עומר מואב דבר תכל'ס 25/12/2015 11:36הגב לתגובה זועומר מואב עם כל הכבוד המבחן הוא מבחן העובדות ב 8 השנים האחרונות.אז מה נעשה בשנים אלו ועל איזה הישגים כלכליים שמשפיעים ישירות על חיינו אתה יכול להצביע.האם הדיור.יוקר המחייה. הפער בין עשירים לעניים. שכר עבודה הגדלה ביצוא..וכן הלאה.אז בבקשה אל תקשקש על מגש הכסף שהציגה את המציאות הכלכלית ב 8 השנים האחרונות
- 249.היה מאד חשוב לציין פעמיים שביבי נוראי (ל"ת)מוטי 24/12/2015 10:21הגב לתגובה זו
- 248.דוחפת אותך ייא זבללה 18/12/2015 11:20הגב לתגובה זולא שנות
- 247.אבי געזונט 12/12/2015 11:20הגב לתגובה זופעם אחת בגלל עלותם הגבוהה בהווה ותנאי פנסיה שעורייתיים בעתיד. פעם שניה בגלל שאינם נותנים לנו את רמת השירות הנאותה. ופעם שלישית בגלל שהם מטרפדים כל רפורמה שעלולה לשיטתם לשפר את השירות לציבור. אם ננסה לכמת את נזקם בעלות מדובר על נזק שעולה עשרות מונים על נזקם של כל הטייקונים גם יחד.
- 246.ומכמה סיבות... 10/12/2015 23:10הגב לתגובה זואין שום איזכור של הטייקונים או המונופוליזם במשק. הוא מטיל את כל האשמה על ועדי העובדים. נראה שהוא מגוייס הוא מתייחס לסדרה כרעה מאוד. הוא לא מוצא בה דברים טובים. נראה שהוא שם לעצמו את ניגוח התוכנית כמטרה. הוא לא מתייחס בכלל לממצאי ה OSCD העולמיים שמחזקים את טיעוני זליכה הוא טוען לירידה בשיעורי העוני בישראל בזמן שרק השבוע פורסמו ממצאים הסותרים זאת עצם העובדה שפרקים 2-3 הורדו מיוטיוב מעידה שמישהו פועל מאחורי הקלעים לבלום את הפצת המסר. נראה שהאיש הזה משתתף באותו מאמץ.
- 245.ברק 10/12/2015 13:06הגב לתגובה זוחייל של ההון שלטון חבל שנותנים במה לשקרים של המכונה
- 244.בני 10/12/2015 13:01הגב לתגובה זולפני 25 שנים קניתי בית באורנית ב-125,000 דולר היום ניתן למכור את אותו הבית ב - 780,000 דולר. אז מאיפה הוא המציא את השטויות האלו?
- יש לו עוד את עזות המצח לטעון שבגלל הריבית היום קל יותר (ל"ת)אברה קדברה 16/03/2016 01:34הגב לתגובה זו
- 243.gay 07/12/2015 22:15הגב לתגובה זותלך לעז... אנשים רעבים פה כל יום רק בגלל טובות הנאה אתה מכפי ש את רובין הוד ואנשיו
- 242.דן 07/12/2015 10:48הגב לתגובה זוכן הוא יושב באקדמיה ומלבד מילים לא יזיז כלום . רק מחאה חברתית רחבת היקף תסייע לו ולדומיו להזיז מזשהו כאן
- 241.אזרח מודאג 07/12/2015 10:44הגב לתגובה זוניסיתי להסביר למשפחתי את הבעייתיות בסדרה מגש הכסף. הסברתי על קשקוש הריבית של זליכה. אבל כאן מצאתי ניסוח מדויק של כל מה שאני חושב
- 240.דן 05/12/2015 18:24הגב לתגובה זוכלכלן בלי הבנה חברתית ומדינית מוביל אותנו לאנרכיה שבה ישלוט החזק ולא העם. כך לא מגיעים לדמוקרטיה כלכלית.
- 239.עופר אלימלך - חיפה 04/12/2015 08:40הגב לתגובה זוכשאתה שומע את השם פרופ' ירון זליכה אתה תעמוד דום ותרכין ראש . אתה מבין אותי !? תרכין ראש ותתן כבוד לבחור האמיתי הזה שהלוואי עלינו עוד כמותו אבל בתוך המערכת משנים . מי שיראה יקשיב להרצאותיו ביוטיוב יבין שיש כאן נתונים של מלח הארץ ,,,, איש אשכולות , איש בעל תארי כבוד . ידוע במדינתינו שמי שדובר אמת ולוחם צדק יפגוש בדרך אנשים כמו מואב ג'אנגלים של הממסד שבאו מהצד עם תואר כלום כדי לגרום למעריצי הפרופ' ירון זליכה לסטות . אני חסיד שלו מעריץ שלו ואם היו לי את הכלים הנכונים הייתי משבית כאן שמחות אחת אחרי השנייה .
- סוכר הארץ 13/12/2015 11:49הגב לתגובה זולא הופך אותו למישהו שיודע על מה הוא מדבר. בני גנץ הוא גם מלח הארץ, אבל לא הייתי מבקש ממנו עצות לגבי בישול (אפילו שייתכן כי הוא בשלן מעולה). יצא לי לראות ראיון עם זליכה, הוא מסר נתונים חלקיים שמתכתבים עם דעותיו, אבל כשהציגו לו את התמונה המלאה הוא נכנס לפאניקה, נהיה אדום כולו והתחיל לדבר בשפה רדודה. זה לא בן אדם שמבין מה הוא מדבר. זה לא חוכמה להרצות מול קהל כשאין מישהו שיתעמת עם דבריך, את זה גם סטאלין עשה.
- 238.ירון 02/12/2015 15:58הגב לתגובה זומואב הוא פרופסור מטעם. מיודד עם ביבי והפילוסוף שטייניץ. אין הבטחה שהשניים הנ"ל הבטיחו וקויימה. שניהם הבטיחו לפני שנים שמחירי הדיור יופחתו. מה קרה, כולנו יודעים ואוכלים את עצמנו.
- 237.היותך פרופסור לא מחסנת אותך מאמירת דברי הבל (ל"ת)ניצן 02/12/2015 09:18הגב לתגובה זו
- 236.משהמוישה 30/11/2015 15:57הגב לתגובה זוהעובש פושה בשיטה הכלכלית שלך שטובה רק לבעלי הון ושטייניצים למיניהם. הדעות שלך נוטות לימין כלכלי קיצוני ובלתי אנושי. אתה בושה לכלכלה ולעולם האקדמאי. (לך תבדוק את הפרטת הרכבות והחשמל בבריטניה ותחזור אז עם תובנות חדשות לגמרי. או את מחיקת ההדרכה החקלאית בהולנד לדוגמא - מגזר ציבורי כבר אמרנו?)
- 235.רועי 30/11/2015 10:45הגב לתגובה זותזהר לא להדרס ע"י העדר הרכוב בידי התקשורת ושאר בעלי עניין
- 234.אבי 28/11/2015 13:46הגב לתגובה זולך קבל עוד גו'ב אצל שטייניץ
- 233.אל מוני 27/11/2015 10:07הגב לתגובה זוהבעיה הכי גדולה שלנו כציבור היא להביא את הנושא אל השולחן ביום שישי. כל הנושא הזה הוא מורכב מידי והמציאות היום היא שישנה קבוצה שמדברת בסיסמאות (הרוב) ואין להם את הרצון לחפור יותר מידי. וקיימת קבוצה נוספת (שבריר מהנ״ל) שהם בקיאים בפרטים - ומי כמוך יודע שכלכלה היא אינה מדעים מדוייקים ומאחר וכך מספר הדעות כמספר הבקיאים. היתר - פשוט לא אכפת להם. המגמה הנ״ל מתחילה להשתנות. ציבור חדש רוצה לדעת מה קורה כאן. וזה הדבר החשוב ביותר. עוד שנה או יותר - יהיו מספיק אנשים שיוכלו לגבש דעה (מנתונים הדורשים 8 שנים באוניברסיטה) בנתיים - בוא נגדיל את מספר המקשיבים. כרגע זה לא משנה מי צודק.
- 232.ירון 26/11/2015 16:54הגב לתגובה זואבל למה יש לי הרגשה חזקה שאתה הולך להתקבל לתפקיד בכיר אצל העופרים או אצל תשובה או אצל מי מהטייקונים המושחתים האלו?
- 231.pop 25/11/2015 12:27הגב לתגובה זומר זליכה הוא אינטרסנט ופופוליסט לא ראוי. מנגח את הממשלה כמאבק אישי ,אך מנצל את הציבור למען מטרה זו
- 230.בסקנדינביה החינוך והבריאות והדיור שווים לכל ובהישג יד (ל"ת)בלי קשר למי אתה או ר 25/11/2015 10:53הגב לתגובה זו
- תקרא תבין 13/12/2015 11:53הגב לתגובה זוופרופסור מואב הסביר בדיוק איך מתנהגות מדינות סקנדינביה, כדי שנוכל להיות כמוהן. לא הלאמה אלא תחרות.
- 229.גם אני כלכלן +מנה"עס 25/11/2015 10:34הגב לתגובה זובעבר הערכתנו אותו מאוד. בשנתיים האחרונות הפך למנגח ומסית מקצועי נגד כל מה שהממשלה מציעה/עושה התחום הכלכלי, בלי קשר לביסוס כלכלי כזה או אחר.
- 228.יאיר 24/11/2015 20:25הגב לתגובה זופרופ עומר מואב הוא אנונימי כי הוא משעמם, הוא מחלק ציונים לכל העולם. מידע אישי אני יכול להגיד שההבנה של מר מואב בכלכלה חלקית מגמתית מעוותת ומיותרת.
- 227.גוטווין, חברים יקרים, מביא את האמת לפנים (ל"ת)אורגד ארידור 24/11/2015 19:44הגב לתגובה זו
- 226.יעקוב 24/11/2015 18:18הגב לתגובה זואזרחים יוצאים להפגין כשהמצב מגיע לבילתי נסבל, אבל בעיקר אם במקביל ההנהגה מתעלמת, משקרת ומבזבזת מיליארדים בשביל לשרוד פוליטית ולא בשביל לדאוג לעם היושב בישראל. נתון כלכלי כזה או אחר שיש עליו מחלוקת בין זילכה לפרופ' המוזר שמייעץ לשטייניץ המוזר גם הוא, לא מעניינת אף אחד...
- עופר 10/12/2015 12:05הגב לתגובה זוהיתה ההנהגה מבזבת הרבה יותר והועדים החזקים היו ממשיכים למלוך, על חשבון העובדים החלשים. לכן צריך לפרק אותם ולהפריט עוד יותר את החברות הציבוריות. חייבים לייצר סטנדרט יותר גבוה של שירות לציבור וככה תהיה גם יותר תחרות. מואב צודק, וגם אני חושב ששלי נחמדה ומתחנפת לציבור אבל לא מבינה כלום.
- 225.מורפיוס 24/11/2015 10:42הגב לתגובה זוכל הביקורות תמיד מנתחות נתונים ומספרים, "זליכה כן אמר אחוז נכון לא אמר אחוז נכון" - בקיצור מגרש המשחקים של רואי החשבון שהאזרח הקטן באמת לא כל כך מבין בו. אבל איזושהי התייחסות לכך שמגש הכסף משרטט במדויק את התהליך שבו עובד ציבור מכשיר הליך עסקי מסריח, ואז הופ הופך מעובד ציבור לעובד פרטי בחברה לה נתן את ההכשר - משום מה המבקרים מתעלמים מהפרט העצום הזה.
- 224.מה עם מחירי הדיור? 24/11/2015 09:54הגב לתגובה זועומר מואב הוא כלכלן משובח, כנראה, אבל לא סוציולוג. לכן הוא לא מבין שהמחאה החברתית ו"מגש הכסף" הם ביטוי לאי נוחות קיצונית של הציבור מה"שוק החופשי" בו העשירים, שמשלמים לאקדמאים הון בעבור חוות דעת מעוותות, מכניסים את הרווחים לכיסם ומטילים על הציבור את החובות\תספורות שלהם.
- 223.בתיה אנה 23/11/2015 14:03הגב לתגובה זונכון שהיתה לזליכה אמירה אחת אומללה על הריבית, לא צריך להיות פרופסור כדי להבין את הטעות. אבל בשאר הדברים אתם אומרים בדיוק אותו דבר!! וכולם די מסכימים שהפרק השלישי הוא הזוי, זו לא סיבה לתקוף את התכנית.
- 222.g 23/11/2015 13:52הגב לתגובה זוהיה לגופו של אדם ולא לגופו של עניין
- 221.לא הייתי מצפה אחרת מפרופ' שמשרת במעוז הטייקונים (ל"ת)שלומציון 23/11/2015 13:33הגב לתגובה זו
- 220.מייק 23/11/2015 12:37הגב לתגובה זוכאשר אומר מואב שגוטווין הוא קומוניסט אז לא צריך להתיחס אליו. מחר זה יהיה נכה או מובטל. רק ליהיר תאורטיקן כמו מואב צריך להתיחס. מואב עושה מניפולציה לעובדות. כן מדינות סקנדינביה הם מודל מצוין כאשר התושבים מאמינים לפוליטקאים ולעובדי הממשל. הישראל גם הפוליקאי וגם מרבית מעובדי הציבור אינם משרתים את כלל התושבים ויותר את הקרירה שלכם. בוז למואב שלא יכול להסכים אפילו לקומוניסט הנותן יעד של שלוש שנים להגיע לממוצע יעדי השירות לאזרח של OECD. זה לא רשום בנירות המוזרים שלו ושל ידידו המטאור שטניץ
- 219.מואב שייך לכנופיה של ביבי ושות' שרוקנה את הציונות מתוכן (ל"ת)ציוני בדם 23/11/2015 10:15הגב לתגובה זו
- הוא אמר שלא שייך (ל"ת)איך 27/11/2015 16:15הגב לתגובה זו
- 218.מי זה האדיוט הזה ? (ל"ת)אחד 23/11/2015 09:39הגב לתגובה זו
- 217.מקס הלוחם בדרכים 22/11/2015 13:49הגב לתגובה זוממתי דרישה לתחרות הוגנת ופירוק מונופול הגז האימתני או לחילופין פיקוח עליו, זה סוציאליזם ? עאלק פרופסור, לא היית עובר קורס במבוא לכלכלה. ואתה עוד חוצפן להגיד על זליכה שהוא לא רציני.
- 216.דורית 22/11/2015 13:42הגב לתגובה זואת מי אתה מייצג? אתה חושב שכולם בורים? חשבון אנחנו יודעים לעשות ורואים איך השלטון רומס את האדם הקטן
- 215.משלם מסים 22/11/2015 13:11הגב לתגובה זורבים מאד מרוויחים הון ולא מצהירים או עובדים בשחור. כולם נתקלים בעלי מקצוע כאלו. בנוסף יש סקטורים שהם אצולה עם תנאים משופרים, פנסיות שמנות (לדוגמא עובדי חברת חשמל, שגורמים נזקים לאחרים, התקלות בחשמל פוגמות במכשירים ביתיים רבים) וסקטורים נוספים, בעוד אחרים, גם משכילים מרווחים שכר מינימים. ישנה גם אפליה - מי שהחל לעבוד לאחר שנת אלפיים הפנסיה שלו בסכנה ואין לו בטחון כלכלי. ישנן גם מפלגות שהשתלטו אפילו על דירות אזור סירקין לדוגמא, ונתנו רק לבוחרים שלהם דירות במחיר סמלי.
- ברור 13/12/2015 12:01הגב לתגובה זואת הבעיה בדרך שזליכה רוצה להעביר אותנו אליה. במקום טייקונים שעושקים את הציבור, ועדים שעושקים את הציבור. ההסתדרות נמצאת בידיים של מפלגת העבודה, ולכן היא תעזור בראשונה למתפקדי העבודה. הבעיה בהלאמה, היא שהיא מעודדת שחיתות ועזרה למקורבים, ובמדינה מושחתת ממילא כמו שלנו, זה יהיה אסון לאומי.
- 214.חיים 22/11/2015 12:39הגב לתגובה זוהחלטת שופט שדן במשפט תלוי בהשקפת עולמו. בעבר הוכח כי שני תיקים שדנו באותו נושא שני שופטים נתנו פסק שונה. גם כלכלנים וחשבים אשר יודעים מראש מה היעד והם יכולים לבנות תאוריה בהתאם. יחד עם זאת, פרופ' זליכה וגם אחרים הוכיחו מעל לכל ספק כי הדברים שנעשו ונעשים בשם הקפיטליזם על ידי הטייקונים ובעידוד המדינה הם מעבר לכל דמיון. זה בלתי נסבל בעליל. חשוב שכל אחד מאתנו יראה את הדברים באופן מפוקח ולא ייפול לשטיפות מח של שר האוצר ( החייכן ומשחק את יפה נפש...) ראש הממשלה, הכלכלה ואחרים. חייבים למחות כאן ועכשיו.
- 213.סוף סוף עמדה שפויה - לפנים (ל"ת)איתי 22/11/2015 11:12הגב לתגובה זו
- 212.נחשול 22/11/2015 10:44הגב לתגובה זועשייה... חוץ מזה עצם זה שאתה מתלכלך על יכולתו של זליכה, גורם לסלידה ממך, כי אתה מתנשא ויהיר, וחושב שרק אתה מבין, דבר ידוע באקדמיה...
- 211.ישראלי 22/11/2015 09:54הגב לתגובה זואם נקנה את כל הסילופים והשקרים של כל הפרקים בסדרה (לצד העובדות המדויקות, שאיתן אין בעיה), במיוחד אלו של הפרק השלישי, אנחנו לא עדיפים מהתקשורת הערבית שמשקרת ומסלפת כל ידיעה תקשורתית.
- בחיי 27/11/2015 16:18הגב לתגובה זואבל שקרים או הזיות (גוטוויין) זה לא לעניין כמו שהזהרת.
- 210.אחת שדווקא למדה 21/11/2015 19:10הגב לתגובה זופשוט לא מתארים את המציאות. ואני לא מדברת על אי דיוקים. ולכן זה שאתה כלכלן לא גורם לאף אחד כאן לשמוט את לסתו.. למשל המודלים שמתארים את המערכת המוניטרית פשוט לא רלוונטיים ואומרים את זה כיום בכירי הכלכלנים. ומצד שני אלה המודלים שבאמצעותם כלכלנים מעמידים טיעונים. הגיע הזמן לנקות את האוורוות בחוגים לכלכלה.
- 209.אילנה 21/11/2015 17:58הגב לתגובה זותתבייש. אתה צמוד לליכוד החזיר מאז ומתמיד. אנשים כאן מתים מעוני מחפיר בגלל נתניהו וגרורותיו. תתבייש. בשבילך שכולם ישבו בבית וימשיכו לבחור בחברים שלך הפושעים
- 208.סמי 21/11/2015 17:15הגב לתגובה זומה קרה? שלחו אותך לדבר? פתאום אתה רואה תוכנית שמראה לאזרח הפשוט את הדברים כמו שהם במציאות ושהכל רקוב, אז שולחים אותך לדבר כדי שהאזרחים לא יעשו כלום ויפריעו לשלטון המושחת לזה להמשיך להתקיים? אתה גונב דעת ואני מניח שאתה מושחת לא פחות אם אתה עושה את מה שאתה עושה.
- 207.אז אתה החכם והם הטמבלים? היכן היית עד עכשיו?? (ל"ת)יקים 21/11/2015 15:28הגב לתגובה זו
- 206.שרה 21/11/2015 11:39הגב לתגובה זופרופסור זליכה שם אותך בליכלוך שהוא זורק מהציפורניים של הרגליים שלו
- 205.יבגני 21/11/2015 02:18הגב לתגובה זורק מעצם המשפט הראשון שפרופ' ירון זליכה הוא "כלכלן לא רציני" אפשר להבין שמדובר בכתבה שמומנה על ידי גופים אינטרסנטיים. פרופ' ירון זליכה היה חשב השכר של המדינה - עומד מואב שעושה איזה הרצאה או שתיים באיזו מכללה של שקל וחצי אומר בביטחון שהחשב הכללי הוא לא כלכלן רציני... חחחח....
- 204.כלכלן שמבין. 21/11/2015 00:19הגב לתגובה זואני מסכימה עם מרבית מהקביעות של הכותב אבל אני יכולה להעריך גם את מה שאני לא מסכימה כי חילוקי דעות מקצועיים זה בסדר. לעומת זאת אין לי מילים לתאר את התסכול לראות אדם כמו זליכה שבהבל פה שטחי ולא רציני מצליח לתעתע בהמונים בתחומים כלכליים. כשאני רואה את זליכה על פי רב המילים שלו מרתיחות אותי וזה ממש לא קשור לשום דעה פוליטית או אינטרס רק ליושרה מקצועית.
- 203.יואב 20/11/2015 17:47הגב לתגובה זורלוונטים. הכי חשוב שהאוטו יהיה מאוד גדול. אנשים אחרים פחות רלוונטים.
- 202.ברור, מר מואב. כי הסדרה מציגה את ערוותך ברבים! (ל"ת)יואל 20/11/2015 16:39הגב לתגובה זו
- 201.פנינה 20/11/2015 12:13הגב לתגובה זוההתנגדות של זליכא וחבורתו נובעת אך ורק ממניעים פוליטיים, אישיים ומשינאת האחר. הם הפכו להיות כת מורדת שרוצה לעשות תוהו ווהו במדינה. אסור להקשיב להם ולשולחיהם שכולם ביחד מסוכנים למדינה.
- 200.כתבה רדודה ולא קוהרנטית (ל"ת)אנונימי 20/11/2015 10:34הגב לתגובה זו
- 199.atuk19 19/11/2015 17:53הגב לתגובה זולמה שהארץ ישים חינם קישור לכתבה בעיתון מתחרה? כשיש מאמר של מואב בהארץ בדיוק באותו נושא (למנויים שמשלמים)? כמו הרבה "מרחבי הרשת" מדובר בקישור ממומן. מעניין על ידי מי. ואין לי טענה למואב. קפיטליסט הגון. ואפילו צודק בהאשמה המטומטמת של גנטניו שעשו בכוונה אינפלציה. הליכוד עשה זאת מטימטום ואמונה עיוורת ב"שוק חופשי".
- 198.אורי 19/11/2015 17:00הגב לתגובה זורצוי שפרופסור מואב ילא יביע את דעתו שאינה מקובלת כלל . המדינה פשטה את הרגל , והוקמה מדינה בתוך מדינה, הכןל מנוהל על ידי עברייני צוארון לבן , כולל פשיטת רגל וקריסת מערכות האכיפה , עקב ההפרטה שבה נמכרה מדינת ישראל. כל הכבוד לרולניק- זליכה ואחרים , שהעזו להגיד את האמת ולשכנע את התושבים לצאת לרחובות , זו האמת , אין מדינה היא נמכרה , תקציבים נגנבים על ידי מקורבים לפוליטיקאים ועל ידי 60.000 עמותות שהוקמו בגלל הפרטת המדינה. עוד מעט יצאו מאות אלפים לרחובות כי אין כבר מדינה, מפלגת הליכוד ועסקניה גילו את השפע והמיליארדים שאפשר לגנוב וככה הם עוכמעט 20 שנה וביבי נתניהו מנותק מהעם ומעצמו . פרופ' מואב משיע דברי הבל וחבל שהוא פוגע בשמו. שיוכיח פרופ' מואב שיש מוסד או גוף, שמתפ-קד במדינת ישראל . פשיטת רגל טוטלת ועושק אזרחים ברמה של פשיעה מאורגנת של עשרות שנים .
- 197.אזרח אוהב ישראל 19/11/2015 15:47הגב לתגובה זואמנם יש הרבה, אבל לא כולום מטומטמים. מגן על חזירים נרקומני ציבור.
- 196.עידן 19/11/2015 14:23הגב לתגובה זומוזר שהכתבה הזו מופיעה במאקו שבמקרה שייך לערוץ עשר שבמקרה שייכת להרבה מונופולים שביזו אותם בתוכנית מגש הכסף.. .כל הכבוד לירון זליכה העם איתך!!!
- 195.קורן 19/11/2015 12:16הגב לתגובה זונניח שפרופ' זליכה הוא ריק מתוכן כפי שהוא מוצג בכתבה, אם להביע את הקצה האחר, לא בעצם עושה אותו דבר? להערכתי ישכיל פרופ' זליכה אם ילך לבית המשפט לתבוע דיבה הזועקת לשמים
- 194.מבקר המדינה 19/11/2015 12:04הגב לתגובה זונכון, פרופסור, חשב כללי במשרד האוצר הוא לא כלכלן רציני :-) זאת כתבה בתשלום
- 193.me 19/11/2015 11:35הגב לתגובה זולא יעזור לכם רק מדינת תל אביב תלך אחרי התוכנית הזו שקרני השמאל בעוד תוכנית חדשה למטרת מחאה חברתית עלאק 2.0 עובד רק על טיפשים יאפים
- 192.סטודנט ב"ש 19/11/2015 11:12הגב לתגובה זוזו האידיאולוגיה של מחאת הגז ו"צדק חברתי". קנאה בעשירים, רצון לשדוד ולגזול כל מי שמעיז להצליח. במקום לעזור לאחרים בעצמם מתחננים שהמדינה תשדוד אותנו עוד ועוד ועוד
- 191.דורון 19/11/2015 11:04הגב לתגובה זולא צריך ללכת רחוק ע"מ למצוא את דעותיו הקיצוניות של האדון הנכבד מר מואב. קפיטליזם במובן שאפילו בארה"ב כבר לא קיים. ניפוץ העבדה המאורגנת. ביטול מכסים והשמדת במגזר היצרני בארץ. תחרות פרועה. ביטול סובסידיות "מה עוד תבקשי מאתנו מכורה, ואין ואין עדין..." מי שיושב במגדל השן (הבינתחומי) ולא ירד לשטח לא יצליח להבין משמעות המילה ייצור. כן אדון מואב. מדינה נמדדת לא רק במדדים אותם למדת והצטיינת באוניברסיטה. מדינה נמדדת בחיבור של האנשים לאדמה, למכונה, לדגל ולסמל. ואת זה לא לומדים היכן שלמדת.
- ח 21/11/2015 15:07הגב לתגובה זוצריך לסבסד את הרפתן והחקלאי כמו באירופה שייצר כמה שיותר ולבטל את המכס שעוזר לקרטל המחלבות.
- דורון 22/11/2015 11:39מדינה צריכה להגן על אזרחיה המייצרים ולא לתת מתנות ליבואניות בצורת ביטול מכסים והגנות.
- 190.טרפיקנט יוסי 19/11/2015 10:58הגב לתגובה זואתה מציין שהיום לא יותר קשה לקנות דירה כי צריך להכניס לחישוב גם את גובה הריבית הנמוכה ששוררת בשוק כי זה חלק מעלות הדירה, אבל... גם במדינות המערב הריבית על המשכנתא מאוד נמוכה ועדיין כדי לקנות דירה אתה נזקק ל- 70 משכורות ממוצעות ולא ל- 150 כמו בארץ. אני מצפה מכלכלן שנושא את התואר פרופסור להיות יותר מדויק ואמין.... אתה דוגמא מעולה לאיך שהאקדמיה נמנעת מלבקר את השילטון כי היא סמוכה על שולחנו ואינה עצמאית. ועוד דבר, זה שאתה טורח לציין את העובדה שהיית חבר קיבוץ בעברך לא יכולה להוסיף אמינות לדברי ההבל שכתבת.
- 189.פרופסור מואב משרתו של ביבי חסיד הקפיטליזם החזירי....... (ל"ת)קיקו 18/11/2015 15:55הגב לתגובה זו
- הוא אמר במפורש - ביבי ראש ממשלה נוראי (ל"ת)מישהו 19/11/2015 14:45הגב לתגובה זו
- הבנת הנקרא לא תזיק. הוא נגד ביבי (ל"ת)333 19/11/2015 10:15הגב לתגובה זו
- 188.הריבית שלילית מוחצת 18/11/2015 15:43הגב לתגובה זובישראל מה שהורס הכל זה פער השכר ! ונדלן אמור לעלות ל100 מ"ר לא יותר מ190.000$ לרוכש ! ועל נדלן לא לוקחים מס והכל שחור חוקי כל חודש +המכבסה הטובה בעולם זו ישראל -תשאלו את הקונים מחוץ לארץ
- 187.שלום, נצרת עלית 18/11/2015 14:54הגב לתגובה זו"מואב" - אויב תנ"כי של עם ישראל. מה קרה, פרופסור? מגן על הטייקונים הנאלחים ומפחד שהציבור ייצא שוב לרחובות וידרוש את המגיע לו באמת?? דחוף את הדעות שלך אתה יודע לאיזה חלק אחורי בגופך, חוצפן!
- 186.א.ש., רחובותי, רח הס 18/11/2015 14:25הגב לתגובה זואיזו חלופה (ואני מניח שככלכלן אתה יודע היטב מה משמעותו של המונח 'חלופה') נותרה לו כדי להיאבק, למשל, באישור מיתווה הגז שראש הממשלה הנוראי (כדבריך) דוחף אליו?
- 185.יאיר 18/11/2015 12:18הגב לתגובה זוכשמחיר הדירה ביחס למשכורת נמוך אתה צריך משכנתא קטנה בהרבה (מבחינת סכום ואחוז מהקנייה) ואז מחיר המשכנתא הופך פחותרלוונטי לחישוב המשכורות. ההורים שלי חסכו כמה שנים וקנו דירה ב-30% משכנתא. כאן מה שאתה חוסך כל שנה הוא 25% מעלייה מחיר הדירה באותה שנה. גם כלכלן רציני לא יכול להגל על עליית מחירי דירה כל כך אגרסיבית במשך שנים רבות במיוחד שהריבית על המשכנתא די קבועה כבר תקופה ארוכה ובכל זאת המחירים רק צומחים בלי הכרה. ברור שבסביבת ריבית כזו אנשים יוצאים מחסכונות ופקדונות ולוקחים את הכסף לנדלן שם אין 25% מס על הכנסות כמו בבורסה והתשואה הרבה יותר גבוהה
- אברהם 21/11/2015 19:24הגב לתגובה זוכן, מזל שאתה פה להאיר את עיניינו יאיר. פרופ' מואב הוא רק אחד הכלכלנים המצוטטים ביותר מישראל. בקטנה.
- 184.עירית 18/11/2015 11:52הגב לתגובה זוכל מלה שנאמרה במגש הכסף נכון, אך אתה שהינך משרתם של נתניהו ואנשיו ושל הטייקונים לא מוכן להשלים עם האמת הצרופה, המזל שלך שהעם שלנו מטומטם ולא מבין.
- 183.האמת היא שהוא צודק ברוב הדברים. נתניהו קטסטרופה כלכלית (ל"ת)מגש הכסף סדרה חשובה 18/11/2015 10:57הגב לתגובה זו
- 182.א 18/11/2015 09:09הגב לתגובה זורוצה להיות יועץ ממשלתי במליוני שקלים? הרי ברור לכל שדבריך הם משחק מילים נטולי ביסוס עובדתי. קשרי הון שלטון זועקים והציבור שאינו מחובר לשלטון או להון משלם מחירים שאף אדם במדינה נורמאלית לא היה מוכן לשלם. הממשלה משתמשת במכבסת מילים : חינוך חינם שלא קיים בריאות ציבורית שלא קיימת בטחון אישי שאין מדינת רווחה -רק עבור בעלי תפקידים או ועדים כוחניים וכו'...............
- זה לא בדיוק מה שנאמר בכתבה? (ל"ת)יואב 20/11/2015 12:24הגב לתגובה זו
- 181.גבי חיון 18/11/2015 00:12הגב לתגובה זופרופסור עומר מואב הנכבד, אני מצטט אותך. "היום לרכוש דירה לא יותר קשה מלפני 20 שנה" אני רוצה לתת לך אותי כדוגמה לפני 22 שנה , בשנת 1993 קניתי זירה באשדוד ,דירת גן 4 חדרים . קיבלתי משכנתא של 80% מערך הדירה כאשר אני המפרנס היחיד במשפחה (אשתי מחוץ למעגל העבודה - מטפלת בביתי התינוקת) השכר שלי באותה עת היה שכר ממוצע במשק ואף פחות מזה. להגיד לך שלא היה קשה לקנות את הדירה זה יהיה שקר,אבל זה היה אפשרי. היום זוג צעיר עם 2 משכורות ממוצעות לא יכול אפילו לחלום על בית גם אם הוא עובר לפרפריה.
- 180.משה 17/11/2015 21:12הגב לתגובה זוובמקרה הטוב משרתם של הממשלה והטייקונים. כל מה שנאמר במכש הכסף לגבי קשרי הןן שלטון הם אמת לאמיתה. לגבי מחירי הדירות הם עלו כי אין לציבור היכן חסוך. הרסו את קופות הגמל ככלי חיסכון ובזה גם זליכה דותף.
- 179.שוקי 17/11/2015 19:38הגב לתגובה זוזה שמישהו משלם כסף כדי שיקראו את הכתבה הזו מעיד שהיא פרסומת וככה גם צריך להתייחס אליה.
- 178.אזרח 17/11/2015 19:28הגב לתגובה זואני מעריך את עמדותיך אולם הן עומדות בקנא אחד עם מה שראיתי בפרקים 1 (רולניק) ו 2 (זליכה) במגש הכסף. כך שתגובתך בכתבה תמוהה בעיניי. לגבי פרק 3 (פרופ' להיסטוריה) אני מסכים איתך ולאחר 5 דקות צפייה סגרתי את התוכנית.
- 177.אחרון האידיאולוגים 17/11/2015 14:08הגב לתגובה זולפי מואב הוא מי שמקבל את התיאוריה הכלכלית הניאו ליברלית ואת המודלים המפוברקים שלה מרכס היה מקבל אפס אצל מואב אבל הוא זה שהסביר בצורה הקרובה ביותר לאמת את הדינמיקה של הקפיטליזם - תהליך של הצבר הון שמוביל למונופוליזם והון שלטון
- 176.הבעיה שלו שהציבור יצא לרחובות?! אחרת איך דברים יזוזו ?!!! (ל"ת)מה שמחשיד זה, מה 17/11/2015 13:00הגב לתגובה זו
- 175.נדב 17/11/2015 12:49הגב לתגובה זוכן שיצאו ויפגינו כי עושקים אותם ! עוד קפיטליסט שכנראה מחובר לאנשי ההון !
- 174.חבל מאוד 17/11/2015 12:08הגב לתגובה זוסוף סוף תוכנית רצינית ועניינית שמציגה באופן קר את הסטטיסטיקות העגומות שאנחנו נמצאים בהם. ומי בדיוק אתה אדון עיתונאי יקר (תרתי משמע) שמנותק מהמציאות ולא מציע אלטרנטיבה
- 173.ירושלמית 17/11/2015 12:08הגב לתגובה זוכי הפרופ' המכובד לא מרגיש את הציבור. חי לו בעולמו שכולו טוב ולא מרגיש את האזרחים הלכודים בנטל הכבד מנשוא.
- 172.שימיב 17/11/2015 11:14הגב לתגובה זוונכון, דני גוטווין הוא קומוניסט ולא מציאותי ולא מכיר את העבר. אבל זה לבד לא פוסל את הסדרה, אלא מעניק לה ממד עומק בלי חשש שהציבור הישראלי יפגע, כי הוא ציבור אינטליגנטי. בסך הכל הייתי אומר שהסדרה הפופולראית המצויינת הזו נראית ונשמעת כמו יריית פתיחה של שלי יחימוביץ בדרך שלה למרכז הבמה הפוליטית.
- 171.איזו משרה מובטחת לך על הצלחת, פרופ' מואב? (ל"ת)בן 17/11/2015 06:40הגב לתגובה זו
- 170.rom 16/11/2015 16:31הגב לתגובה זופרופ' מואב ורדי מייצג את הכלכלה הקפיטליסטית החזירית, הוא האיש של הטייקונים. ולכן, הוא תמיד יוצא נגד "האזרח הקטן", מעניין מה דעתו בעניין מתווה הגז? תגובתו כפי שבאה לידי ביטוי.
- 169.דן בילסקי 16/11/2015 15:21הגב לתגובה זוהפרופסור מואב לצערי הרב לא נצמד לטקסטים בפרקי מגש הכסף, סילף ולא דייק. מסכן מי שלומד אצלו. ילדי לא ילמדו אצל אדם כזה!!!!
- 168.cinege 16/11/2015 13:10הגב לתגובה זווחוץ מזה פטפטן בלתי נילאה
- 167.הגשש החיוור 16/11/2015 11:55הגב לתגובה זו.
- 166.יגאל 16/11/2015 11:51הגב לתגובה זופתיחת היבוא תתן עידוד לכלכת עבדות מחד ותמיכה בתעשיות נתמכות מאיידך. פתיחת יבוא גורפת כדעתו של פרופ. מואב צריכה להתבצע על בסיס כלכלי שווה בשער מפעלי הייצור תוך בדיקת העלויות היוצרות את המחיר
- יואב 20/11/2015 20:12הגב לתגובה זוחפש בגוגל 'מכון התקנים אסון למשק
- 165.אביב 16/11/2015 11:17הגב לתגובה זועדיף לצאת לרחובות יהיה המחיר אשר יהיה מלהשאר הביץ של האחרים
- 164.דני 16/11/2015 10:17הגב לתגובה זואינני מכיר אותך ואינני יודע לאיזה מיליארדר אתה משמש כפרזנטור. אבל כשאכותב משהו על פרופ זליכה וטוען שהוא לא מבין בכלכלה הייתי מציעלך בכל הנימוס של נעליך מעל רגליך ואם אתה כזה גאון בוא נראה אותך יוצא בסידרה קונטרה
- 163.כרגיל, רודף צומי (ל"ת)צחי 16/11/2015 10:13הגב לתגובה זו
- 162.נ 16/11/2015 09:44הגב לתגובה זושל 40 מיליארד שקל !!!!!!!!1
- 161.איש עסקים בכיר 16/11/2015 08:44הגב לתגובה זוהפרק האחרון הוא משנה פוליטית קומוניסטית, שלא עולה בקנה אחד עם הפרקים הראשונים. לפי דעתי על כך יצא קצפו של כותב המאמר. אגב, הריבית במשק היא פרט קטן ושולי בסדרה ואכן אין קשר בינה ובין הדרך שבה גוזלים את אזרחי ישראל.
- הפרק השלישי הכי חשוב 18/11/2015 11:01הגב לתגובה זווגם אם כולם יצעקו "קומוניסטים" מהבוקר עד הלילה, זה לא הופך את פרופסור גוטוויין לקומוניסט. חלוקה הוגנת של משאבי מדינה קטנה ומאויימת כמו ישראל זה לא קומוניזם זה צדק חברתי. הצעקות רק מראות על הפוזיציה של הצועקים. ולכולם יש פוזיציה - הם נהנים מהמצב כפי שהוא. רקוב.
- 160.צודק לגמרי! צריך לעשות סדרה על פרופ׳ מואב (ל"ת)אני 16/11/2015 08:13הגב לתגובה זו
- 159.שאול 15/11/2015 23:20הגב לתגובה זובריבית של 7 משכנתא ל25 שנים משלמת ריבית כוללת של 112%.היום ב2% משלמים רק 27. אבל אם המחיר הוכפל ופעם היה אפשר להביא חצי מהבית והיום רק רבע - אז אם פעם דירה עלתה X ושילמו עליה כולל ריבית 1.56X היום כשדירה עולה 2X ולוקחים 1.5X משכנתא. משלמים יחד עם הריבית 2.4X. ומואב יודע זאת היטב. אז אולי לא הגיוני לשים 4% ריבית שתהרוג את הדולר והיצוא. אבל המחיר של הורדת הריבית בתחום הדיור - כבד מאד.
- 158.עוזי 15/11/2015 12:08הגב לתגובה זושניהם מסכימים שלועדים כוח מופרז ומשמש לסחוט מהציבור משלם המסים עוד כסף כדי להשמין יותר. ולדאוג לבני משפחתם.
- אלימלך 15/11/2015 22:37הגב לתגובה זועוזי מה קשור וועדי עובדים. המחיר בעולם 2.5$ למה אצלנו 5.4$ המחיר גלוי כנס לאינטרנט ותמצא מחיר יומי וזה הממוצע של השנה האחרונה. אתה ואני לא נראה גרוש מזה וגם לא המדינה אז מה קשור כאן וועדי עובדים ?
- 157.עמית 15/11/2015 11:21הגב לתגובה זומסכים איתך שגוטווין הזוי ושזליכה מעט בעייתי בשוליים. אבל עם כל הכבוד (ויש כבוד), לא היה אדם אמיץ כזליכה במגזר הציבורי.... וזה קרה בתקופה שכל הכבשים שתקו (כי תכננו להיהפך לחזירים ביום מן הימים).
- 156.יוסי 15/11/2015 11:11הגב לתגובה זוה"כלכלן הלא רציני" זליכה (כהגדרת פרופ. מואב) היה החשב הכללי באוצר. אז אם הפרופ. מואב צודק, למה מדינה לא רצינית מינתה אדם לא רציני כזליכה לתפקיד כה אחראי ?? ואני לא מדבר על זה ששלל דמויות שעבדו מול זליכה - אולמרט, פואד, עו"ד רונן פישר נמצאים בשלב כזה או אחר של דרכם לכלא ורק זליכה מסתובב חופשי בחוץ.... אז מה קורה כאן ? כל מילה של זליכה אמת והעיפו אותו מהאוצר בדיוק בגלל הדברים האלה !! וזה שהסידרה דוחפת את הציבור לרחובות - כבר מזמן שווים נבחרנו שישברו להם את העצמות בגלל הצורה שכלכלתנו מתנהלת ב-20 השנים האחרונות. תקנו אותי אם אני טועה.
- 155.פרופ' עומר אתה פוחד על השמנת שלך !!! (ל"ת)אלפא99 15/11/2015 11:03הגב לתגובה זו
- חבל מאוד 17/11/2015 12:13הגב לתגובה זואתה אכן פוחד מהשמנת שלך ולא יכלת ליצור את זה בצורה יותר עלובה מזאת, לצערך הרב מגש הכסף מציג סטטיסטיקות והמרצים מסבירים מילים לא מובנות, אז פשוט לא היה חכם מצידך כרגע לכתוב את זה, אם כבר יכלת לכתוב את זה לפני... כשעוד היינו עם הראש באדמה
- 154.יאאלה תנוח 15/11/2015 10:55הגב לתגובה זואיפה היית במשבר 2008? איך פותרים את משבר הדיור? ייאלה עצות כמו חול ואין מה לאכול. צאו לרחובות, חברים וחברות.
- א 15/11/2015 20:14הגב לתגובה זואתה לא חכם.... נצא לרחובות כי? פרשן כלכלי אמר? כי פקיד אמר?
- 153.כן לרחובות- כן מהפכה 15/11/2015 10:42הגב לתגובה זווכל ה"קירצוצים" של מר מואב, לא נוגעים ללב העניין.
- 152.gillevk 15/11/2015 10:36הגב לתגובה זוחוץ מדני גטווין שאכן מדבר כמה דברים הזוהיים ואפשר לראות שהוא קומוניסט, השאר לא משקרים. ירון זליקה העלה את נושא הריבית לא כאשמה של ממשלת ישראל, אלא את חוסר הרגולציה על המשקיעים יחד עם הורדת הריבית שהיה צריך להיעשות. פרופ מואב פשוט מרמה ומסלף דברים...בושה
- 151.יוסי 15/11/2015 10:20הגב לתגובה זומתי ראית במו עינך אנשים שמרוויחים מחיר של ארוחה אחת שלך
- 150.מואב - איזה גוב מחכה לך במגדל / דיסקונט /בכיל בתשובה? (ל"ת)אליהו 15/11/2015 09:54הגב לתגובה זו
- 149.רות 15/11/2015 09:34הגב לתגובה זוצריך להביא לידיעת הציבור כיצד הדברים עובדים ולא לטובתו ....
- 148.דונלד דאק 15/11/2015 09:28הגב לתגובה זולמרות שכולם יודעים שמה שביבי והטייקונים עושים זה שוד לאור היום.מביאיםלנו מליצי יושר לשוד הזה.
- 147.פרופ מואב המנטור של ביבי ינוד לנו בדרכנו לבית התמחוי (ל"ת)חה חה 15/11/2015 09:20הגב לתגובה זו
- 146.פול קרוגר 14/11/2015 22:46הגב לתגובה זואין לי ספק שמר מואב היה משמיץ את פול קרוגר באותה מידה שהוא משמיץ את זליכה. מר מואב משתייך לזרם בכלכלה שהיום הרב כבר מבינים שהוא לא באמת דואג למרבית האנושות.
- 145.כחלון שייך לגל הפופוליזים העכור, ועתה הרפורמה שלו נחשפת (ל"ת)גל הפופוליזים העכור 14/11/2015 18:40הגב לתגובה זו
- שום פופוליזם, אתם צבועים (ל"ת)בן 18/11/2015 17:40הגב לתגובה זו
- 144.דינה רנקביץ 14/11/2015 16:42הגב לתגובה זוהטענה שמגישי הסדרה אינם כלכלנים מקצועיים היא לכל הפחות מטעה. כלכלנים מקצועיים הם אלה שהביאו עלינו את המשבר האחרון. הם אלה שניהלו את כלכלת העולם עד כה. ולאן הגענו?
- חבל מאוד 17/11/2015 12:14הגב לתגובה זוקיבלת שקל וחצי, תהני מזה כי זה לא ישאר לך להרבה זמן...
- 143.כי זה מה שההון שלטון אמר לך להגיד (ל"ת)אזרח מודאג 14/11/2015 14:23הגב לתגובה זו
- 142.דרישה הזויה לא להקים מונופול ב2015 ולשלם כפול על הגז (ל"ת)מואב עשית מספיק נזק 14/11/2015 13:46הגב לתגובה זו
- 141.אזרח ותיק 14/11/2015 11:35הגב לתגובה זולטעמי הוא פשיסט מלקק לביבי וחסידיו הדבר הכי טוב שהוא יכול לעשות לאזרחי ישראל לעוף לנו מהמדינה אל הרי מואב............הרי זה שמו
- 140.צודק!! (ל"ת)עודד 14/11/2015 11:11הגב לתגובה זו
- 139.זורה בוץ על כולם ולא מציע פתרון (ל"ת)עופר 14/11/2015 10:54הגב לתגובה זו
- 138.יובל כהן 14/11/2015 10:51הגב לתגובה זושלום, קראתי בעיון עד שהבנתי שהיית יועץ של שטייניץ. הבנו- מושחת ושקרן כמו הבוס לשעבר שלך. כל מי שמנסה להכניס מקל בין גלגלי המהפכה הנדרשת, גם אם זה תחת תארים כמו "פרופ'" , או כביכול אכפתיות מטובלת במושגים כלכליים כדי לבלבל יותר את הציבור, ראוי לעונשים שטרם קבועים בחוק.
- 137.איכססס, יש כאן סירחון של טרולים! (ל"ת)מריח טרולים 14/11/2015 09:58הגב לתגובה זו
- 136.סוף סוף פרופסור אמיתי (בניגוד לפופוליסט) (ל"ת)די לאנרכיסטים 14/11/2015 07:34הגב לתגובה זו
- 135.אלי 13/11/2015 17:43הגב לתגובה זועד היום לא קיבלתי תשובה מי נתן לזליכה תואר פרופסור שווה בדיקה
- 134.מיכאל 13/11/2015 17:39הגב לתגובה זומה שסטלי פישר שכח זליכה עוד לא למד....לתקוף את הורדת הריבית מטורף אמיתי,היה צריך להגדיל את מס הרכישה ל-15% לא היו המשקיעים בדירה שני,שלישית,
- חבל מאוד 17/11/2015 12:15הגב לתגובה זוגורם= תוצאה. הוא הציג סיבה ישירה שלאחריה זה מה שקרה.. מה לא הבנת? רוצה שאני אתרגם לך את הסדרה או שלא התחשק לך לראות עד הסוף?
- 133.חיים 13/11/2015 09:22הגב לתגובה זומואב, על גילוי נאות, שמעת? או שהמושג נאות ככלל זר לך...? הינה עוד מושג בשבילך, לשבת... מלחך פינכה!!!
- 132.הלוחש לליצנים 13/11/2015 08:41הגב לתגובה זואפילו איין ראנד היתה מתחלחלת מהדעות הליברטאניות של אדון מואב. בן אדם שאין לו מושג איך חברה אנושית תקינה צריכה לתפקד על מנת למקסם את הפוטנציאל שלה (ושלא לדבר על לשמר את עצמה בסביבה עויינת...). לשיטתו הוא יכול להישאר LAST MAN STANDING וזו מבחינתו "חברה" (או מדינה או מה שלא יהיה). הבעיה תהיה שאז הוא יצטרך למצוא דרך איך להפרות את עצמו כדי להמשיך את ההשרדות של המין/קבוצה.
- תראה כמה דיסלייקים עושים לך הצווארון הלבן האשכנזי (ל"ת)בן 18/11/2015 17:43הגב לתגובה זו
- 131.נתניהו הוא ראש ממשלה נוראי (ל"ת)פיפי 13/11/2015 01:09הגב לתגובה זו
- 130.סידרת הביזיון 13/11/2015 00:54הגב לתגובה זוככלכלן שמכיר את המשק ואת הנתונים ומכיר מאזנים ובנקים, ראיתי את סידרת השקר גיא רולניק לא טועה כשהוא טוען ש 40% מכספי החיסכון המוסדי ניתן לבנקים כאשראי. הוא פשוט משקר במצח נחושה. כל כלכלן שמכיר מאזן בנקאי יודע שבנקים לא לוקחים אשראי, אלא פיקדונות. בנקים נותנים אשראי. בכך מסית גיא עם האג'נדה העאלק חברתית את הציבור בטענות שיקריות שזו פשוט בושה. אותו הדבר השרלטן זליכה בטענתו כי החרדים עובדים וזה לא נכון שהם עניים בגלל שהם לא עובדים. הפרופ' זליכה משקר גם הוא במצגת שלו ומציג מספרי חרדים עובדים, כשהוא (וכל סטודנט שנה א' במבוא לכלכלה יודע שלא המספר קובע ולא אותו משווים אלא את "משקל החרדים העובדיפ". זליכה פשוט עוסק בנוכלות אין מילה אחרת. כאשר הוא טוען שלא שיעור התעסוקה הנמוך בקרב הגברים החרדים הוא הגורם העיקרי לעוני בקרבם. זו הסידרה וזו דמותם של הפופוליסטים העלובים שצמחו לנו פה דומה מאוד לטיעון המדהים שמתווה הגז (שלדעת כל המומחים בין 60-70% מהכנסותיו יגיעו לציבור כמיסוי מכונה על ידי קבוצה גדולה של הזויים שמישהו משקר או עובד עליהם, כ"שוד הגז" לא פחות ולא יותר.
- יואב 20/11/2015 12:34הגב לתגובה זואו בורות נוראית או הטעיה מכוונת שלך אדון מגיב! תקרא לזה עז מצדי....בשורה התחהתונה, זה כסף שהבנק משתמש בו לאשראי!
- 129.מכיר אותו 12/11/2015 21:31הגב לתגובה זולא רואיין למגש הכסף! חבל.
- 128.ביבי אמר לו:תגיד שאני נורא ותקטול את הסדרה (ל"ת)יובל 12/11/2015 21:08הגב לתגובה זו
- 127.שי 12/11/2015 20:30הגב לתגובה זומדובר באדם מקצועי ולא בהיסטוריון, אדם עם בעיות אגו קשות או אדם עם אג'נדה שלא מוכן להקשיב לנתונים כלכליים ומוכן לשנות את המציאות כידי למכור את העיתון שלו.
- 126.לדעתי מואב צודק, הם מתנהגים כאילו הם מציליים את המדינה. (ל"ת)צופה וצוחק 12/11/2015 17:53הגב לתגובה זו
- חבל מאוד 17/11/2015 12:16הגב לתגובה זואולי לדעת הכסף ששלשת לכיס שלך.. דביל!!!
- 125.גדי 12/11/2015 16:26הגב לתגובה זולא ברור לי מה המניעים של מר מואב, אבל רצף כזה של קשקושים מזמן לא קראתי.
- 124.מומחה לקנוניות 12/11/2015 15:02הגב לתגובה זואני יודע שמרמים.
- 123.חן 12/11/2015 14:07הגב לתגובה זוההצעה בדרך. מביך...אפשר לא להסכים עם הכיוון שהדברים הולכים אליו אבל האמת ברורה לכולנו, הריקבון פה פושה בכל כיוון...
- 122.שלמקה 12/11/2015 12:18הגב לתגובה זואבל יש לו זמן למחלוקות אקדמאיות... היועץ הכלכלי של שטייניץ
- 121.אבי 12/11/2015 11:36הגב לתגובה זוהשלטון ומושחת כמוהם. אתה יכול לדבר יפה כמה שאתה רוצה אתה אחד שרוצה להנציח את הקיים ולהישאר עם מה שהשגת עד היום. לעומתך זליכה לא מפחד להפסיד את הכל אם זה אמת וזה בשונה ממך.
- 120.סיפורי סבתא 12/11/2015 09:07הגב לתגובה זואת הסיפורים שמוכרים לו.
- שמטוב 12/11/2015 09:35הגב לתגובה זוכאשר אהוד ברק העמיד עצמו מול ביבי. זה שברק ניכשל זה סיפוק אחר. בבחירות מנצח מנהיג עם כריזמה ובבחירות העמידו מול ביבי בוזי שהוא אישיות חיוורת וגם לא חכם. אם שלי יחימוביץ תהחה מנהיגת מפלגת העבודה יש סיכוי טוב שביבי יופל. כרגע כל ההפגנות הן רק יצירת דעת קהל שתבשיל בבחירות הקרובות. לא חשוב כמה מפגינים יש כאשר יסתמן סיכוי ממשי להפיל את ביבי יבוראו כל ההמונים. ההמונים הם כמו עדר שמחפש תיש שינהיג אותו. מהפכה אינה נעשית על ידי המונים אלא על ידי קומץ אנשים שדבקים במטרה.
- 119.האזרח דרור 12/11/2015 08:23הגב לתגובה זוכאשר הוא מדבר על סקנידינביה לדגומה הוא לא מזכיר את המיסים הגבוהים. אז נניח שאין קביעות לעובדי המגזר הציבורי - הם לא נזרקים לכלבים כמו עובד שמפוטר בישראל אלא יש ארגוני עובדים שדואגים להם לאחר הפיטורים להכשרה ושיבוץ ודמי אבטלה. בסקדיניביה יש גמישות+בטחון - פלקסקיורטי - ומה שמואב מציע זה להשאר רק עם הגמישות בלי הבטחון.
- 118.זאב 12/11/2015 06:38הגב לתגובה זוברור שיש פה מצב של קנאת סופרים מציע שתיזום דיון ענייני בינך לבן רולניק וזליכה ותתמודד על העובדות יאמר לזכותם שעשו עבודה מאוד יסודית בהכנת הסרט תתמודד עם העובדות אחת לאחת בדיון מקצועי יכול להיות מעניין
- 117.כלכלן עם תואר שני 11/11/2015 23:39הגב לתגובה זוהוא פרופסור למען השם.. מוסד כלשהו ואני מניח שלא מכללת אוקספורד מסלובקיה בהשתלמות העניקה לו העניק לו את התואר.. נוסיף על זה שהוא עשה איזה תפקיד חשוב במדינה.. ומה בדיוק ההשכלה הרלוונטית של שר האוצר המכהן? מי מבעלי ההון במדינה בעל השכלה רלוונטית בכלכלה? מה בכלל לתואר בכלכלה ולהתעשרות? המדינה נגנבת לציבור מתחת לאף ואין כל הבדל בין ממשלת הניאו ליברליזם מתקופת בגין מועד היום לבין הפתקיות של ספיר ושל ממשלות מפא"י.. ההבדל היחידי הוא שאלה שזעקו עד סוף שנות השבעים שהם מקופחים וגונבים אותם, עלו לשלטון והם עדיין מקופחים וגונבים אותם. מזוכיסטים נמאסתם?
- שי 12/11/2015 20:19הגב לתגובה זותואר פרופ' לא אומר כלום. יש לבן אדם אגו ענק והוא לא נותן לעובדות כלכליות לבלבל אותו (אם הוא בכלל בודק אותן).
- שי. מושתל... (ל"ת)מכיר יחץ 14/11/2015 20:51
- 116.מיכאל ב 11/11/2015 23:33הגב לתגובה זובניגוד לחלק גדול מהמגיבים אני מבין קצת בכלכלה ועבדתי מעל 30 שנה במפעל גדול עם ועד חזק. המסקנה שלי: ועד חזק = חברה לא יעילה.
- 115.מוטי 11/11/2015 19:26הגב לתגובה זולא הייתי נותן לך לנהל ועד בית. הדבר הכי בסיסי, אי אפשר לנתק כלכלה מחברה, הם שזורים זה בזה. תחזור לספרים, דביל.
- 114.פרופ מואב אתה קלקלן ונציג הטייקונים שגנבו המדינה לכאור (ל"ת)חץ 11/11/2015 16:06הגב לתגובה זו
- 113.מיקי 11/11/2015 14:26הגב לתגובה זואני מסכים שבסדרה ובמיוחד בפרק השלישי שלה יש סילופים ולא מספרים בה הכל, אבל גם פרופ' מואב לא עונה עשירית מהטענות העיקריות של הסדרה. הריכוזיות המטורפת היא מאפיה לכל דבר וצריך לחוקק חוקים למנוע אותה. שוד הגז הוא לכל הדעות שוד. מוזר שלא הוזכר לעומק בסדרה עד עכשיו שוד הקרקעות (הסיבה העיקרית למחירי הדירות). אז נכון שהיה ניסיון של הימין לחסל את הסתדרות העובדים אבל זה משום שהיא היתה מושחתת מיסודה, והאינפלציה המטורפת שהיתה לא קשורה, הפרטת המפעלים השונים הוא צעד מבורך אבל המונופולים הם בפירוש האחראים לסגירתם. הגיע הזמן שהממשלה תחוקק ותאכוף חוקים עבור העובדים כדי שלא יצטרכו בכלל הסתדרות. הגיע הזמן שיוסיפו עוד כמה מדרגות מס - מעל 50000 לחודש 50% מעל 100000 לחודש 60%. אפשר לפגוע בקלות באנשים שקונים דירות להשקעה ולא למגורים. כל מה שצריך הוא לנסות לפתור את הבעיה ואת זה הממשלה חייבת לעשות.
- 112.אבי 11/11/2015 13:46הגב לתגובה זולפני 20 שנה - כאשר רכשתי דירה היה לא רק הרבה יותר קל אלא קל מאוד לרכוש דירה , היום בלתי אפשרי.
- זה אומר שלכולם היום, קשה יותק לקנות דירה? מי אידיוט? (ל"ת)שי 12/11/2015 20:22הגב לתגובה זו
- שב בלול... (ל"ת)חבל מאוד 17/11/2015 12:17
- 111.מוצאי שבת כיכר הבימה 14.11 (ל"ת)רועי 11/11/2015 13:46הגב לתגובה זו
- 110.אור 11/11/2015 13:07הגב לתגובה זוזה שקר שאי אפשר להפריד את הריבית על משכנתאות מהריבית בעולם. הבנקים יודעים טוב מאוד מי בא למשכנתא לדיור בארץ ומי להלוואה רגילה. וחוצמזה גילוי נאות שמואב יעץ לממשלה והוא חלק מהשיטה.
- אופיר 11/11/2015 13:41הגב לתגובה זואי אפשר להפריד את הריביות, הרי שיש סוגים של ריביות שכולם מתבססים על ריבית מייצגת, את הריבית המייצגת לא ניתן להפריד כמו שאתה טוען, כי דבר ראשון יש לה השפעה מאוד חזקה על שער המטבע. אם אתה לא מבין את זה, מציע לך ללמוד קצת לפני שאתה כותב תגובה נוספת.
- אור 14/11/2015 13:34טמבל מי שמקים מונופולים ב2015
- 109.ד"ר יוסי ויינשטיין 11/11/2015 12:33הגב לתגובה זולצערי הרב, האקדמיה דוגלת באופן מוחלט בגישה הניאו-ליבלית. האמירה לדוגמא כי המדינות הסוציאל-דמוקרטיות מפריטות הרבה עסקים ושירותים היא אמנם נכונה, אבל זה בדיוק מה שמחריב שם כיום את מדינת הרווחה. את זה פרופ' מואב שוכח לומר. כמו שנתניהו איים שאם לא נפריט וניתן הקלות לבעלי הון נגיע למצב של יוון אבל שוכח לציין שהמדיניות הזו ממש היא שהביאה את יוון למצבה הקשה. מדינות סקינדינביה הפכו למדינות רווחה בעקבות מאבקי עובדים אדירים מצד ארגוני עובדים דמוקרטיים (מודל שאומץ בארץ ע"י "כח לעובדים") חזקים פי כמה וכמה מההסתדרות. אבל מדינת הרווחה נשענה במידה רבה (אם כי לא מוחלטת) על ניצול עובדים במדינות עולם שלישי. אבל יש מגבלת זמן לכמה אפשר לשמור על רווחים קפיטליטיים, גם תחת סוציאל-דמוקרטיה, והזמן הזה נגמר ב-2008. עכשיו הקפיטליזם נאלץ לחסל את מדינות הרווחה ולדחוק המונים לעוני, רעב ובערות. ה"סוציאליזם המעופש" כפי שמגנה אותו פרופ' מואב, הביא מדינות חקלאיות נכשלות לתיעוש ושגשוג כלכלי-חברתי ללא ניצול של עובדים במדינות אחרות. רוצים לדעת מה זה סוציאליזם באמת? תקראו באתר של "מאבק סוציאליסטי"
- 108.רז 11/11/2015 11:53הגב לתגובה זוגם כלכלן הוא הסטוריון ! ויש אומרים חי בהיסטוריה , פעם שאלתי את הפרופסור איך נקבע התקציב , התשובה הדהימה אותי התקציב המוצע הוא בעצם התקציב ההיסטורי מוכפל בפקטור של חיזוי עתידות (קוראת בקפה) ואז מקצצים ושוב פונים למכשיפה כדי שתיתן תחזית צמיחה/אינפלצייה וכו , בשלב הסופי מכניסים את הסחטנות הקוהלציוניות ומצפים בחוק ההסדרים כדי שאף אחד לא באמת ידע מה יש בתקציב אופס ! בעצם תיארתי הכנת עוגה ..... כלכלן יודע לחתוך ולראות מסגרות , אבל לעולם אינו נכנס לניתוח העבר , ולפיכך תמיד טועה, הסטוריון יודע לחתוך ולראות את כל השכבות ולנתח בצורה היסטורית מה קרה, מתי קרה , למה קרה , מה היו התוצאות .... הבחירה בהיסטוריון הייתה לדעתי הטובה ביותר
- 107.השיטה 11/11/2015 11:45הגב לתגובה זוהשיטה היא לעצום לנו את העינים - כדי שלא נראה את הגזלנים "שמקבלים" הכל מהמדינה בחינם - הם כמובן לא משלמים מיסים על הרווחים...חינם - במחיר הכרות (דאג לי ואני אדאג לך), הם פותחים מפעלים (כדי שנגיד שהם דואגים לנו) - על הרווחים שהם עושים לא משלמים מס... ואז מהאזרח הקטן הממשלה והטיקונים - מוציאים את כספו בכל מיני שיטות מס ישיר ועקיף... ואזרח הקטן משלם להם על :מגש של כסף" ואומר להם תודה ש"סידרתם אותי" - אז להצעתך, עדיף להמשיך לעצום לנו את העינים כדי שלא נדע שאנו מטומטמים... זו הצעה מעולה... של הפרופסורים שיוצרים את השיטה... (שכח מימני ואני אשכח ממך)
- 106.איתן 11/11/2015 10:52הגב לתגובה זוכל מי שהסתדר וחי טוב לא רואה את האחרים שיגור בשכירות כמה שנים ויגיש מה זה.
- 105.צריך לסגור את התכנית מגש הכסף (ל"ת)לא פעם ראשונה שהם טו 11/11/2015 10:11הגב לתגובה זו
- היא תיסגר ותיגנז אחרי שהשחיתות תבוער מהמדינה. (ל"ת)אמנון 11/11/2015 14:56הגב לתגובה זו
- 104.אמיר 11/11/2015 09:29הגב לתגובה זומה דעתך על להעביר את הרווחים למדינה, הרי בכל מקרה בשעת משבר הציבור יצטרך לחלץ את הבנקים הללו לא? או שזאת לא יציבות שמעניינת אותך אלא רווחי הבנקים עצמם.
- 103.כמה עוד אפשר לבלבל אותנו בדעות אישיות (ל"ת)איריס 11/11/2015 09:20הגב לתגובה זו
- 102.אחד העם 11/11/2015 09:13הגב לתגובה זוהעם באמת מטומטם.
- 101.רועי 11/11/2015 08:32הגב לתגובה זובושה שסדרה כזאת משודרת במאה ה-21
- אמנון 11/11/2015 14:55הגב לתגובה זואני מתבייש שיש כזו שחיתות במדינתינו ושכולנו נתנו לזה לקרות!
- 100.עוד כלכלב (בכסף ?) של הממשלה (ל"ת)ישראל 11/11/2015 08:23הגב לתגובה זו
- 99.הקורבן 11/11/2015 06:57הגב לתגובה זוהעם חייב לצאת לרחובות. זאת ממשלה חסרת אחריות שמקצה משאבים עצומים למתנחלים ולחרדים,חלק מהשרים מושחתים עם עבר פלילי,פקידים בכירים משתפ״ים של הטייקונים,אינה נלחמת במונופולים,עובדי ח החשמל שולטים בה,שרים חסרי יכולת קשקשנים ועוד ועוד. אז אם היית פרופ׳ שאכפת לך ממה שקורה כאן היית מדבר אחרת. לכן הדברים שלך אינם אמינים.
- 98.השלטון מגייס סנגורים כדי לנגח את סדרת הכתבות.. מפתיע (ל"ת)גיא 11/11/2015 06:53הגב לתגובה זו
- 97.דוד 11/11/2015 06:48הגב לתגובה זובחור טעון רגשי נחיתית מהילדות. אני לא יודע איך קיבל תואר פררופסור כדאי לבדוק.
- 96.ברוקר לשעבר 11/11/2015 06:35הגב לתגובה זואתם לא מבינים כמה עובדים על כולכם ב*עינים*, יש כאן מועדון סגור ורובכם המוחלט לא חבר בו, זה בסדר, גם אני כבר לא. אני עזבתי אותו מרצון כי נגעלתי, נגעלתי מהגניבות השקטות, נגעלתי מהרחיצות ידיים ההדדיות, מהחיוכים המזוייפים, מהנשים שלהם מהגברים שלהם מהבתים שלהם שממומנים ע"י גניבות מהמסיבות של איתן אלדר (נידון ל-3 שנים) מה חיוך העברייני של ג'קי בן זקן (נידון ל-3 שנים), המסיבות והאנשים והכסף הוא גורם מאוד חזק ומייצר סוג של שיוויון כזה שלא יהיה שווה לבן אדם נורמטיבי לפרוץ אותו ולספר לכולם שהכל בלוף אחד גדול ושגונבים אתכם, את כולכם. מי שבתוך המועדון הזה מקבל משכורות שנעים בין 25K ל-120K, דמי שתיקה של שכירים. לפתוח הכל? אני אפתח, יש מצב שאני אכתוב גם ספר על הדרך עם פרטים מדוייקים שאנשים לא יבינו איך לא תובעים אותי, אבל הכל יהיה מדוייק ותבינו כמה בעלי ההון עושקים אותכם, איך הם מנקים את המצפון, מי מתחזק להם את הכוורת ואיך הכל בנוי. זליכה זה רק ההתחלה, יבואו עוד הרבה כמו ירון וכמוני, אל דאגה, שיוויון במדינה פה יגיע, עוד עבריינים ילכו לכלא ויפה שעה אחת קודם.
- לא יתנו לך לפרסם 19/11/2015 17:32הגב לתגובה זוכתב ספר על חיי הנישואים שלהם והוא לא יכול לפרסם אותו
- חזק !!!! תפתח לעומר את העיניים או שהוא מעדיף להיות סתום (ל"ת)אליהו 15/11/2015 10:00הגב לתגובה זו
- הרחב, פרט ונמק בבקשה (ל"ת)לימור 11/11/2015 11:33הגב לתגובה זו
- פיני 11/11/2015 10:05הגב לתגובה זולכיסי המקורבים
- 95.תתחברו כולכם 11/11/2015 06:20הגב לתגובה זושמתחילים לעבוד.חצי מדינה תיפסל.רולניק וזליכה דוברי אמת!
- 94.טלי 11/11/2015 03:03הגב לתגובה זוהם נדבקו בחיידק של סתיו שפיר. המתנחלים והדוסים לקחו לנו את הכסף. ככ הרבה שיקולים חסרחם שם מפה ומפה. דיון שמנוהל על שביב קוצקוץ מחשבה שהתפתלה והתפתלה ומצאה מסקנות הזויות בדברים רבים. כל עוד ע לתה התלונה לשלטון כזה או אחר ביטלו את הדחף לשנות משהו אמיתי והחדירו ייאוש רב. בכלל רעיונות שמבוססים על איש אחד יכולים להביא למהפך גם להוליד רב מרצחים. גם ברוח העם ואהבת הארץ.
- אורן 12/11/2015 17:41הגב לתגובה זווממש אין טעם להרחיב.
- 93.כל הכבוד לרולניק ולזליכה!!! (ל"ת)אני 11/11/2015 02:44הגב לתגובה זו
- 92.... 11/11/2015 00:54הגב לתגובה זוזה ממש לא משנה אם נתון כזה או אחר לא מדויקים לחלוטין. העובדות הן שהכל יקר פה מידי ושזוג צעיר לא יכול אפילו לחלום על רכישת דירה בכוחות עצמו כתוצאה מעבודה (שלרוב גם דורשת ממנו לעבוד הרבה יותר מידי שעות, ולראות פחות את המשפחה או לקדם את עצמו כעצמאי חלילה). וזה חרא, וזה מסריח, לא משנה איך תערבבו את זה.
- 91.עופר 10/11/2015 23:24הגב לתגובה זויש לך תואר בשטותניקיות, או אחיזת עיניים? אתה כמו נתניהו וחבריו: חושבים שהציבור טיפש, אין מונופולים? אין שליטה של 20 משפחות על 80 אחוז מהמשק? כן, זליכה והשני לא יודעים על מה הם מדברים, אתה יודע! תזחל לחור חזרה, מאיפה שיצאת וקח איתך את אלו שמשלמים לך לומר את השטויות שאתה מוציא מהפה
- 90.רשימת התורמים 10/11/2015 23:10הגב לתגובה זובולטים ברשימת הידידים המכובדת: משפחת תד אריסון ז"ל, מר רונלד לאודר, משפ' רקנאטי (האחים אודי ומייקל והאם דינה), מר הרי רדזינר מדיסלדורף, מרים וברנרד ינקין מאוהיו, מר אפי ארזי, קרן ריץ', מר סמי עופר, קרן קיסריה, מר ליאוניד נבזלין ועוד. מעניין אם יש להם אינטרס בלהשמיץ את מגש הכסף ?!?
- 89.נו.. מה אפשר לצפות מהסמרטוט של השלטון (ל"ת)מגב 10/11/2015 22:29הגב לתגובה זו
- 88.נעמן 10/11/2015 22:23הגב לתגובה זוגם הפרופ מואב , לדעתי לא העמיק דעת בפרשנותו להופעת שלושת המוסקיטרים על המגש, ככלכלן וכתושב הארץ הזו צריך היה להעמיק בפרטים ולא בסיסמאות של "שוק חופשי" יבוא תחרותי, עובדים מענפי ייצור יעברו לענפי יבוא וייצוא, ,,, בולשיט...אכן מנתיב העשרה יעבדו במחסני יבוא של ירקות מתורקיה, מעין יהב יסעו לפטרה לעבוד בתיירות גבולות הצפון יהיו שוממים מרועי הצאן וישובים רייקים, רמי לוי ימכור התפוח והאגס מאיטליה בגרוש פחות, שמן הזיית המיובא לאחר תימחור זול מסובסידיות איטלקיות..... "ייצב" את החקלאות המקומית, כך זה עם העגבניות מתורקיה והגבינות מרומניה, ולא נגע בנושא "מיתווה" הגז, ולא סיפר שהנורוגים....מממסים ב60% כמו ה...שישינסקי ..אך גם משותפים בהשקעה ב"הימור" הקידוח, דבר שמדינת ישראל לא עושה,
- 87.משה ראשל"צ 10/11/2015 22:23הגב לתגובה זונתינהו וזה מעביר אותו על דעתו על זליכה נאמר הקנאה והגאווה מוציאים את האדם מן העולם
- שמטוב 11/11/2015 06:24הגב לתגובה זוהנה לך עוד מספר מילים שימושיות לאמירת שטויות: קומוניסט, בולשביק, עוכר ישראלת שמאלני, ימני , ממון על ידי סעודיה/קאטר/אנטישמים אידיוט, לא מבין כלום בכלכלה, סטנדפיסט, ליצן. והנה מספר מילים שאומרות את האמת: 1) הממשלה מושחתת ופחדנית, השרים חוששים למשרתם ולא איכפת להם כלום חוץ מזה. ביבי מגלומן מושחת שהורס את כלכלת ישראל על ידי מכירתה לבעלי הממון. הוא משקר לעצמו ולאחרים בסיפורי בדיות על כך שמכירת ישראל לעשירים תגרום לפריחת הכלכלה. בינתיים ביבי מרושש את אזרחי ישראל ומכניס אותם ואת ילדיהם לחובות שהם לא מסוגלים לפרוע.
- 86.פיני 10/11/2015 22:10הגב לתגובה זומצטער זה באנגלית : על מה זה דפלציה ומדוע אנו חובים אותה כעט https://www.youtube.com/watch?v=pSOGwthC_JQ עוד סרטון על דפלציה https://www.youtube.com/watch?v=vAFtlgJNMCo
- דפלציה זה מצב שבו לאנשים ניגמר הכסף הפנוי לקניות. (ל"ת)שמטוב 11/11/2015 06:25הגב לתגובה זו
- 85.אזרח 10/11/2015 21:59הגב לתגובה זואבל אין עיתונאי אחד שמעז לצפצף. כולם פוחדים מרולניק
- פרט, נמק והסבר (ל"ת)האמנם? 19/11/2015 17:29הגב לתגובה זו
- פרט, נמק והסבר (ל"ת)האמנם? 19/11/2015 17:29הגב לתגובה זו
- מלאה בשקרים .אולי תואיל להצביע עליהם בבקשה שכולנו נדע. (ל"ת)איך אתה קובע שהתכנית 11/11/2015 00:31הגב לתגובה זו
- 84.ידעתי מהתחלה שהכל סיפורים (ל"ת)אחי 10/11/2015 21:57הגב לתגובה זו
- נכון רק שבמגש הכסף הם מתבססים על עובדות. (ל"ת)אמנון 11/11/2015 14:52הגב לתגובה זו
- 83.עוד אחד שמנותק מהאזרחים ומחובר לשלטו (ל"ת)אזרח 10/11/2015 21:35הגב לתגובה זו
- 82.מואב ? השם הזה לא מזכיר טוב... ראה פרשת וירא (ל"ת)העיקר מדבר על נתניהו 10/11/2015 21:31הגב לתגובה זו
- 81.שקר 10/11/2015 21:06הגב לתגובה זוהכל מכור
- היה יועץ הכלכלי הבכיר של שר האוצר יובל שטייניץ (ל"ת)גרין 10/11/2015 22:22הגב לתגובה זו
- 80.גולן 10/11/2015 21:04הגב לתגובה זועוד חזיר מושחת שמסתתר אחרי השם פרופסור אוליי גם אתה מקורב לצלחת החזירים
- 79.לא עוד 10/11/2015 20:55הגב לתגובה זובישראל יש מטרה אחת להעצים את החברות הגדולות ולמגר את הקטנות לעבוד מול הממשלה זה המשפט ממנהל הפרוייקט , לא נעבוד איתך כי אנחנו מעדיפים לעבוד עם חברות גדולות ולא קטנות כשאשר הם לא מקבלות תשלום הן עושות בלגן אז אתה אותה פרופסור אך מנותק מהמציאות
- 78.לפי התגובות המטופשות ברור שהאיש צודק (ל"ת)יעקב 10/11/2015 20:42הגב לתגובה זו
- 77.פוזיציונר 10/11/2015 20:41הגב לתגובה זוכולם עושים לעצמם ומדברים מתוך פוזיציה. מי משלם לך כדי להכפיש אנשים שחושפים שחיתות טיפשות אינטריגות ואינירסים?
- 76.שחר. כלכלן 10/11/2015 20:39הגב לתגובה זוטענות זילכה בנושא הגז אינן מתיישרות על עובדות אלא לפי צרכיו במסר, תיקנתי אותו בדבריו, הוא לא הגיב. בהפגנה העלה את התיקון ושיבש את זה לצרכיו לקול תרועת חבורת הטהרנים
- תעלה את התקון כאן 11/11/2015 00:35הגב לתגובה זואם זו כוונתך.
- 75.שי 10/11/2015 20:09הגב לתגובה זומושחתים נמאסתם כמה שלמו לך על התבה נגד שלך
- 74.מק 10/11/2015 20:03הגב לתגובה זומואב לאיזה גוב הינך מחכה כל הכבוד לסידרה האמתתבםרצוף
- 73.כדאי שתהיה ישר עם מצפונך מלכך פנכה עלוב (ל"ת)אהרון 10/11/2015 20:00הגב לתגובה זו
- 72.השם האמיתי של Gutwein זה Schlechtwasser (מיים רעים) (ל"ת)כן כן 10/11/2015 19:56הגב לתגובה זו
- 71.מיכה 10/11/2015 19:56הגב לתגובה זואם המשוואהמחיר הבית=הון עלות המשכנתאאזי כאשר העלות של המשכנתא תעלה, ההון העצמי יהיה חייב לרדת כתוצאה ממחיר גבוה שרוצה לפגוש קונה.כלומר, עליית ריבית תוריד מחירים.
- ברור שמחיר הדירות יר 10/11/2015 22:05הגב לתגובה זואנשים קונים דירות כי אין להם אלטרנטיבה אירת צכסך בבנק
- 70.עומר לא הבנת ! התקשורת רוצה מהפכה אתם רק שחקנים (ל"ת)אתה גטווין זליכה.. 10/11/2015 19:55הגב לתגובה זו
- Yנט, ישראל היום, וואללה, מעריב, ערוץ 2 - רוצים מהפכה ? (ל"ת)אור 14/11/2015 13:38הגב לתגובה זו
- 69.עומריקו 10/11/2015 19:48הגב לתגובה זוהיית עוזרו של שטייניץ בהיותו שר האוצר. שטייניץ, אותו זה שקימבן ליצחק תשובה את מונופול הגז. בנוסף, אתה מךמד בבתי ספר על שם משפחות בעלות כוח ומונופול בישראל אז אל תבלבל בראש.
- 68.תזכה ליותר פרסום.." 10/11/2015 19:29הגב לתגובה זוזה בדיוק מה שהוא עושה: יש סדרה מצליחה, והוא יוצא נגדה - רק כדי לזכות בפרסום....
- 67.גל 10/11/2015 19:19הגב לתגובה זושלא יודעים איך להתמודד עם עובדות שלא נעים לשמוע מחפשין משהו קטן לתקוף. זה נכון. הסדרה טועה בכמה עובדות קטנות, אבל צודקת ב100% בכיוון הכללי. בתור אוכלוסיה (ואני ממעמד הביניים העני) פשוט מזיינים אותנו ואנחנו שותקים כי בתור ציבור אנחנו מטומטמים. אין סיבה למחירים שיש בארץ, בכל תחום - דלק, דיור, אוכל ...הכל!!!
- 66.בנצי 10/11/2015 19:11הגב לתגובה זוראיתי את הסידרה לדעתי ירון זליכה אמיתי שלא הלך עם הזרם נלחם בשחיתויות ושילם בכיסא בתפקיד בכיר בממשלת אולמרט ולא פחד כל הכבוד לו שאפו.
- 65.מסכים לכל מילה, שמח שיש גם קולות שפויים (ל"ת)די לבולשביזם 10/11/2015 18:47הגב לתגובה זו
- עובדות ? משהו ? (ל"ת)יול 11/11/2015 12:43הגב לתגובה זו
- 64.האיש גאון 10/11/2015 18:41הגב לתגובה זוהאיש גאון, המציא כלכלה משלו, מזלזל כל מי שלא חושב כמוהו.
- סטודנטית 10/11/2015 20:32הגב לתגובה זוריבית נמוכה גרמה להעלאת מחירי הדיור, כי בסביבת ריבית אפס השקעה בנדל"ן אטרקטיבית יותר כנראה מאשר באפיקי השקעה אחרים. עם זאת מחיר המשכנתא ירד משמעותית. כיום בשביל לקנות דירה צריך יותר הון עצמי וסכום משכנתא גדול יותר, אבל מנגד משלמים על הלוואה פחות.
- סטודנטית 10/11/2015 20:32הגב לתגובה זוריבית נמוכה גרמה להעלאת מחירי הדיור, כי בסביבת ריבית אפס השקעה בנדל"ן אטרקטיבית יותר כנראה מאשר באפיקי השקעה אחרים. עם זאת מחיר המשכנתא ירד משמעותית. כיום בשביל לקנות דירה צריך יותר הון עצמי וסכום משכנתא גדול יותר, אבל מנגד משלמים על הלוואה פחות.
- זה לא מה שהוא אמר (ל"ת)דוד 10/11/2015 20:18הגב לתגובה זו
- דוד 10/11/2015 19:43הגב לתגובה זוהנה ציטוט: "כשהריבית יורדת מחיר הדירות עולה, אבל עלות רכישת דירה ומחירה אינה אותו דבר".
- 63.מנשה 10/11/2015 18:39הגב לתגובה זוהמחיה לא נורמלי לא יאומן מה שקורה פה .
- 62.משה משה 10/11/2015 18:37הגב לתגובה זוקשה הרבה יותר לחסוך להון ראשוני לדירה. לפני 15 שנה לא היה מס רווחי הון בשעור 25% וניתן היה לקבל ריבית חסרת סיכון חיובית. היום קשה יותר לחסוך את ההון הראשוני!
- 61.KPM 10/11/2015 18:37הגב לתגובה זומי מדבר על ריבית של 4% ? מדובר על ריבית של 2.5% שהייתה גורמת לכל הגמלאים שחשבו שהם "כרישי נדלן" לשים את הכסף בבנק במקום בדירות. ריבית כזאת וגבוהה ממנה קיימת במקומות רבים בעולם ואף אחד לא רץ לשם. אם מורידים את כמות הדירות שנקנו להשקעה הרי שהיינו מוצפים בדירות והמחיר לא היה ממריא. מעניין איזה נוסחא לחישוב מחיר הדירה ימצא הפרופסור כשהריבית תעלה ומעניין מה יגידו על זה בבנק למשכנתאות כשהזוג הצעיר שנגמר לו הכסף ינסה להסביר להם שקנה דירה ב-2015 כי פרופ' מואב אמר שלא יותר קשה לקנות דירה ממה שהיה לפני 20 שנה להורים שלהם.
- 60.זקנתי 10/11/2015 18:34הגב לתגובה זועוד בלה בלה בלה, שהציבור יבין עאלק, שידייקו בלה בלה - אוי מדינתי את הולכת פיחפן
- 59.נתי 10/11/2015 18:27הגב לתגובה זוללא הפרעה? אני דוקט התרשמתי מאוד שהחבר'ה דופקים את האזרח.ואם מישהו יצא כאן לרחוב,זה רק אם יקחו לאזרחים את הכסף השחור שהם חיים ממנו
- 58.אלי 10/11/2015 18:08הגב לתגובה זוזליכה מלא רגשי נחיתות מהילדות יורה דברים הזויים וסתם מתסכל את מאמיניו המתוסכלים
- 57.הקיבוצניק שבגד 10/11/2015 18:01הגב לתגובה זועומר מואב באמת מאמין באסכולת שיקגו הוא האדמות השימוש המושלם שלה. וככזה הוא מפחד פחד מוות שהציבור יתקומם יביא לשינוי אמיתי ואז נראה את ערוותו וערוות האידיאולוגיה הכלכלית שהוא מקדם וכולנו סובלים ממנה. ולעבדות שתקפת המתאם החזק ביותר שמסביר את עליית מחירי הדיור הוא הריבית. לא היצע לא ביקוש רק הריבית וזה לא עוזר לאף אחד שהחזרי המשכנתא ירדו כי הם יעלו חזרה כשהריבית תעלה האבטלה תגבר ו הצמיחה תתמתן. פרופ גוטווין העלה השערות מרחיקות לכת אבל האם אין קשר בין המדיניות הכלכלית הנהוגה בישראל מאז המהפך ב 77 לאינפלציה לריסוק ההסתדרות ולגידול הפערים? האם לא ניתן היה לפתוח את המשק במתינות לאורך זמן ובבדיקה מתמדת של הנתונים ושיפורם? תבדקו את מה שעושה סין ותבינו שכשעושים דברים גדולים באחריות ולא מתוך אידיאולוגיה טיפשית אפשר לארגן נחיתה רכה גם אם אלו דברים קשים.ולבסוף ההקשר האישי משפיע גם על מואב הוא היה ה"יועץ" הכלכלי של שר שלא הבין דבר בכלכלה וככה ניתב את המדיניות לתהום בה אנו נמצאים היום. הוא האחראי (גם אם לא הבלעדי) לחלק גדול בעליית מחירי הדיור והוא תוקף את כל מי שאומר זאת כי זו ההגנה הטובה ביותר...
- 56.מרים 10/11/2015 17:53הגב לתגובה זוהאדם הכי צבוע בישראל!! העבד של שלי יחימוביץ
- 55.מרצה לכלכלה ומימון 10/11/2015 17:51הגב לתגובה זומי שנגד הזרם זה שליכה רודף הפרסום עם אגו ענק שלא מפנים שהוא טיפש
- 54.בא 10/11/2015 17:36הגב לתגובה זום לקנדה זה לא הזוי ,יש שם כבר שכונת בנימין נתניהו זה לא הזוי . זאת האמת פרופסור .
- 53.אנונימי 10/11/2015 17:34הגב לתגובה זודבר אחד ברור דבריך מונעים משיקולים לא אוביקטיביים אתם מפחדים...השיטה הולכת ומתגלה... אתם מפחדים שהיום יותר ויותר אנשים מגלים למה הם עובדים כל כך קשה ואתם אלו שחוגגים...
- 52.פטריוט 10/11/2015 17:30הגב לתגובה זוהסדרה מגש הכסף פוקחת לציבור את העניים,וזו הסיבה שאתם מפחדים
- 51.אני מאמין לחברה מהסדרה ולא לבחור הזה (ל"ת)CJ 10/11/2015 17:24הגב לתגובה זו
- 50.אזרחים 10/11/2015 17:23הגב לתגובה זומגש הכסף התוכנית החשובה ביותר בעשור האחרון.
- 49.יובל 10/11/2015 17:12הגב לתגובה זואתה כל פעם נובח ללא תכלית
- 48.Big bear 10/11/2015 17:08הגב לתגובה זולהקרין את "מגש הכסף" יום יום בטלויזיה בקולנוע במתנסים בפארקים ברחבי הארץ.גיא רולניק , ירון זליכה , פרופסור גוטווין , הם הדור הבא של הפוליטיקאים שיובילו את המדינה.
- 47.סוף סוף בחור חכם (ל"ת)ישראלי 10/11/2015 17:05הגב לתגובה זו
- 46.ציקי 10/11/2015 17:05הגב לתגובה זובדיקה קצרה בגוגל
- 45.ארז 10/11/2015 17:05הגב לתגובה זוחבל שפרופסור מואב פוסל אחרים. כאימרת הפתגם הידוע. פרופסור מואב הינו יועץ ותומך די מובהק של מדיניות הממשלה. רק שזו מביאה עלינו, ביחד עם תפיסת עולם של ״לא לעשות דבר״, הרס וחורבן. היה ראוי שהפרופסור יציין במה בדיוק תפיסתו של זליכה טועה ומטעה, מדוע מי שאינו פרופסור לכלכלה מבית מדרשו של ביבי אינו מבין בכלכלה ובמנהיגות. פרופסור מואב לא הבין דבר בסיסי אחד. הסדרה אינה עוסקת בכלכלה. היא עוסקת בשחיתות ציבורית, בדיקטטורה חוקית, ובהון שלטון הרסני. לא צריך להיות פרופסור כדי להבין זאת. יתרה מכך. עצותיו של הפרופסור לממשלת ישראל לא הביאו יותר מדי תועלת. אולי להפך.
- 44.מוזס 10/11/2015 17:04הגב לתגובה זוסוף סוף סידרה שפותחת לאנשים את העניים, הגיע הזמן להתעורר.
- 43.אמיר 10/11/2015 16:56הגב לתגובה זושלא לדבר על זה שהכניסו את המשטרה לעניין - משטרה נגד הציבור - איזו טעות! חובה לראות את ולו רק בגלל שהם לא רוצים שתראו אותה!
- 42.ניב 10/11/2015 16:55הגב לתגובה זולא משנה מה פרופ מואב אומר או חושב ... העובדות יותר חשובות .. מהפרשנות שלו
- 41.ריח של קנאה באוויר... (ל"ת)ירון 10/11/2015 16:54הגב לתגובה זו
- 40.חיים 10/11/2015 16:52הגב לתגובה זוברור שהוא לא מאמין למילה ... מקבל 80000 ש"ח חודש מהמכללה שממומנת על ידי עשירי ישראל (על ידי תשלום שכר לימוד מופרז) עוד מלקק ישבנים
- 39.לך הביתה 10/11/2015 16:50הגב לתגובה זומי שלח אותך לזרוע חול בעיני הציבור?! המדינה היא של כל אזרחיה לא של עשר משפחות. אנו, המשלמים מיסים, השולחים את בנינו להילחם בשם המדינה, אנו העובדים, אנו שלא מצליחים להגיע לדירה, לפרנסה ולכבוד. אנו דורשים: מ ה פ כ ה ! ! !
- 38.טומארפורקולו 10/11/2015 16:49הגב לתגובה זואם כל כך טוב אז למה הכל כל כך יקר ?ואם הכל נפלא אז למה אנחנו במקום הראשון ביוקר המחיה במחירי הנדלן בעוני ובחינוך לפי oecd /ישראל היא מדינה מוכת מיסים יקרה ברמות שלא מתקבלות על הדעת
- 37.צודק בכל מילה: מגש הכסף -3 שרלטנים קומוניסטים (ל"ת)רמי 10/11/2015 16:44הגב לתגובה זו
- ארז 10/11/2015 19:55הגב לתגובה זוכי אתה מכיר? כי אתה מבין? כי אתה ושכמותך לא מוסיפים לעם כבוד
- שבע לא יודע מה רעב מרגיש (ל"ת)אוקיינוס 10/11/2015 18:30הגב לתגובה זו
- 36.דן 10/11/2015 16:35הגב לתגובה זומגש הכסף מציגה תמונה אמיתית ביותר מאנשים רצינים ישרים ואמינים. הקפיטליזים החזירי.
- הוא לא מקבל שקל מהטייקונים די לשקר (ל"ת)מיכה 10/11/2015 17:17הגב לתגובה זו
- 35.יואב 10/11/2015 16:34הגב לתגובה זואת ההפקות שלך ושל הממשלה כבר ראינו.
- דברי חוכמה !!!! הכל מושחת וצריך להסביר !!! (ל"ת)אליהו 15/11/2015 10:03הגב לתגובה זו
- 34.tx; 10/11/2015 16:34הגב לתגובה זופעם הערכתי את זליכה. היום אני מבין שהאדם הזה משקר בלי למצמץ. לפני יומיים התראיין בערוץ 2 וטען שבישראל עובדים יותר מארצות המערב אך מרוויחים פחות, ושיוקר המחיה הוא בגלל 'הקפיטליזם החזירי'. הלכתי לבדוק האם ישראל היא הקפיטליסטית בארצות המערב, אז זהו שאנו במקום ה39 ברמת הקפיטליזם. הקפיטליזם בישראל הוא הנמוך במערב. יוקר המחיה הוא לא בגלל הקפילטיזם אלא בגלל העדר הקפילטיזם.
- אייל 15/11/2015 11:25הגב לתגובה זוזליכה מדבר בגנות הריכוזיות המופרזת שיש כאן. תהא זו קפיטליסטית מהסוג החדש או בולשביקית בסגנון הישן
- ג 11/11/2015 04:10הגב לתגובה זופשוט נכון מאוד. מדינה סגורה עם כלכלה ריכוזית שנשלטת לחלוטין מלמעלה, ולא ע"י טייקונים, כשהשלטון לוקח יותר ויותר ומטיל אינספור קשיים בירוקרטיים על כולם.
- 33.מוטי 10/11/2015 16:33הגב לתגובה זוישנה רכוזיות במשק, והכסף הולך לקבוצה קטנה, מה לא נכון בזה? כוח הקניה של מעמד הבניים קטן משמעותית , מה לא נכון בזה? הממשלה מנהלת עושק ציבורי עבור מגזר אחד - המתנחלים, מה לא נכון בזה? פרופ נכבד נראה לי שאתה מנותק מהמציאות ואינך מבין, לא אלו שאתה תוקף
- 32.אוקיינוס 10/11/2015 16:33הגב לתגובה זומי שילם לך וכמה בשביל לבלבל את המוח אתה עיוור ? אתה לא רואה מה קורה במדינה ? עוד חכם חלם שנגוע באינטרסים
- 31.נמרוד 10/11/2015 16:31הגב לתגובה זויישר כח לזליכה וחבריו על התעוזה והיושר.כן הגיע הזמן לחרם כולל על קרבניטי המדינה המושחתים שלפי התור מורשעים בבתי המשפט.....
- 30.תודה 10/11/2015 16:30הגב לתגובה זועכשיו ברור לאן נושבת הרוחאיבדתם עוד לקוח מרוצה :)
- 29.חייק 10/11/2015 16:29הגב לתגובה זובכוונת זדון?
- מלאך חבלה זה מה שיצחק שמיר אמר על ביבי. עכשיו מבינים למ (ל"ת)מתקן עקומים 14/11/2015 13:41הגב לתגובה זו
- 28.חובה לצאת לרחובות!!! (ל"ת)דני 10/11/2015 16:28הגב לתגובה זו
- 27.נירו 10/11/2015 16:27הגב לתגובה זומתלהם, אלים, מכפיש. תרגע ותנשום. מסכנה אישתו
- ת 11/11/2015 03:56הגב לתגובה זומואב לא יעשה סדרה מעוררת הבחילה עם כל הקומוניסטים השקרנים האלה והדיסאינפורמציה שהלכה שם
- 26.דני שמעוני 10/11/2015 16:26הגב לתגובה זוחייבים לצאת לרחובות
- 25.זקן עם ניסיון 10/11/2015 16:25הגב לתגובה זוכשהחלתי לצפות בסידרה - חשבתי לעצמי שזה קשקוש אבל התביישתי לומר זאת לאחרים. מסתבר שיש כן מישהו שיכול לדבר בשמי. הבל הבלים וגיבוב של שטויות וסילוף או אי הבנת המציאות. גיא רולניק עם כל הכבוד ויש כבוד, כנראה שבלי האג'נדה אתה לא קיים אז קבעת לעצמך אג'נדה, ציירת את המטרה ומסביבה את העיגולים. העובדות לא רלבנטיות.
- 24.ודפקו את שכר החיילים 10/11/2015 16:24הגב לתגובה זוונתנו 20 מליון מפיות החיילים לקברי צדיקים.
- 23.גד 10/11/2015 16:20הגב לתגובה זואינטרסנט תומך טיקונים
- 22.קובי 10/11/2015 16:16הגב לתגובה זו"הסדרה 'מגש הכסף' פשוט נוראית" כתוב בכותרת אך הפרופסור המכובד לא מסביר ולו במילה אחת מדוע! מה שכן הוא נותן את דעותיו, זה גם בסדר, אך למה לרכב על הפופולריות של מגש הכסף ולא לעשות זאת באופן נקי ועצמאי...
- צלם 10/11/2015 16:51הגב לתגובה זופשוט הכל שקרים
- 21.י 10/11/2015 16:09הגב לתגובה זואני דורש צדק ופיצויים
- 20.פיני 10/11/2015 16:09הגב לתגובה זואת הכסף ממילא מייצרים יש מאין . זאת ואמרת כותבים באקסלים. במקום לכתוב אותו בחשבונות החוסכים כתבו אותו בחשבונות בנקים והם מצידים הלוו במינוף לרוכשי דירות ולקניית מניות ואגחים. פרוןפסור מואב הוא חלק מלהקת המעודדות שמסביב לקליקה הכלכלית הישראלית . למזלנו היום יש גישה למידע שהיה חסוי או מוסתר מעיני ציבור . צריך להעיף את כל המושחתים ויפה שעה אחת קודם.
- 19.רוצים את כל העוגה לעצמם,שהעם לא ידע מה הם עושים. (ל"ת)דגדגד 10/11/2015 16:05הגב לתגובה זו
- 18.פרופ' מואב, צא מהאקדמיה לרחוב תבין את גודל השבר (ל"ת)רועי 10/11/2015 16:05הגב לתגובה זו
- 17.גוטוין וזליכה דמגוגים,הרבה זריית חול בעיניים. (ל"ת)אחד 10/11/2015 16:02הגב לתגובה זו
- 16.ליאור 10/11/2015 16:00הגב לתגובה זוכבר חשבתי שאולי אני לא כל כך נורמלי. סדרה נוראית של מהפכנים קשקשנים. לא בגלל שהכול שטויות אלא בגלל השקרים והעיוותים המגמתיים. לפרופ' מואב, אני מבין שכדי לקבל לגיטימציה באקדמיה או בתקשורת צריך להכריז שביבי ראש ממשלה נוראי - מעניין אולי אאמץ את זה גם. תודה.
- 15.לא נעים לכם שמישהו מאיר את עיני הציבור!!!! (ל"ת)דגדגד 10/11/2015 15:59הגב לתגובה זו
- 14.מאמין לפרופסור עומר מואב (ל"ת)אדם רציני 10/11/2015 15:57הגב לתגובה זו
- 13.מאקרו מן 10/11/2015 15:57הגב לתגובה זוהכל נשאב לנדלן! הקרדיט הפרטי זינק במהירות מטורפת ואנחנו במילכוד שלא היינו קרובים אליו בכלל ערב המשבר העולמי! הכל מתוח עד הקצה וטיפה מתחילים לעשות רוורס (כולל ריבית ארוכת טווח שעלתה לאחרונה) והופ מחירי הנדלן נופלים 4 אחוז במכה אחת! כל הההון זרם לספקולציות במקום לאן שבאמת צריכים אותו והתוצאה היא ? תבדוק מהי הצמיחה לנפש! תבדוק מהי הצמיחה ברבעון השני של שנה זו! תבדוק את רמת החוב הפרטי ! הכל בלוף ואשלייה - רמת החיים בישראל מונעת אך ורק מעלייה מאסיבית ברמת החוב הפרטי ומהון שחור אדיר מימדים. כל האשלייה הזו בפני סיום הן מסיבות מקומיות והן מסיבות גלובאליות.
- 12.יפה 10/11/2015 15:56הגב לתגובה זותוככנית מצויינת שמראה את האמת והריכוזיות במדינה ושליטת הטייקונים שחלקם כבר לקחו אותנו לאבדון הגיע הזמן לטפל בנגע זה
- 11.אמיר 10/11/2015 15:56הגב לתגובה זומדבר איתנו על הריבית כאילו זה הדבר היחידי שהציגו בסידרה, מנסים להסיט אותנו מהעיקר. עוד בעל אינטרס מושחת
- 10.אמיר 10/11/2015 15:56הגב לתגובה זומדבר איתנו על הריבית כאילו זה הדבר היחידי שהציגו בסידרה, מנסים להסיט אותנו מהעיקר. עוד בעל אינטרס מושחת
- צוק, צודק , צודק (ל"ת)צדק 11/11/2015 19:33הגב לתגובה זו
- 9.יעקב 10/11/2015 15:56הגב לתגובה זואם מישהו מעז לומר דעה שונה מצמד יחימוביץ -- רולניק, זו ״הסתה״ הון-שלטון ושחיתות. אין בישראל חופש ביטוי אמיתי. טרור המחשבות של השמאל הרדיקלי.
- נועם 22/11/2015 10:17הגב לתגובה זותן לי לנחש. אתה עובד באחת מחברות הביטוח. או במערכת הביטחון. או בכל מקום אחר שיונק תקציבים בלי בושה!; חוצפן. הימין שולט בתקשורת, תתעורר ותפסיק לבכות
- 8.שמטוב 10/11/2015 15:53הגב לתגובה זונישאר לנצח עם הקומבינות טהחזירות הקפיטליסטית שביבי הביא לנו. עם ביבי אסור לשחק בנדמה לי, ורפורמות בלוף של טרכטנברג ושאר הרכרוכיים לא יעזרו לנו.
- מונרכית ביבי הרביעית 25/11/2015 13:38הגב לתגובה זוצא מהסרט, הציבור בארץ כבר מזמן עבר את המאסה הקריטית של בורות ונבערות וכל מה שהוא דורש זה מנהיג חזק ומצ'ואיסטי, בדיוק כמו רוסיה של פוטין. למעשה נוצר פה רוב דמוגרפי שיצביע ביבי בכל מצב ולא משנה כמה הוא דופק את כולם.
- מילטון פרידמן 10/11/2015 20:43הגב לתגובה זובישראל מעולם לא היה קפיטליזם, רק סוציאליזם מקורבים. אני מייחל ליום שבו ישראל תהיה קפיטליסטית.
- 7.פרופ' מואב היה יועץ של שטייניץ (ל"ת)אלי 10/11/2015 15:53הגב לתגובה זו
- 6.הלוביסטים בלחץ!!!!!! 10/11/2015 15:46הגב לתגובה זולעם בצורה פשוטה איך מתנהלת המדינה העלובה שלנו בפרט וקפיטליזם דורסני בכלל
- ת 11/11/2015 03:50הגב לתגובה זוכמה לייקים מקבלת תגובה טיפשית כזאת
- 5.מכור של ביבי ושות, רק הוא וביבי מבינים בכלכלה! (ל"ת)ביבי 10/11/2015 15:46הגב לתגובה זו
- 4.פיני 10/11/2015 15:42הגב לתגובה זוהעבירו לבנקים המקום לחוסכים. לפרופסור המכובד לידיעתך את הכסף יביאו מאותו מקום שמבאים כיום יוסיפו כמה שורות לאקסלים שלהם.הרי ממילא אין כסף אמיתי אלה שטרי התחייבות שיצרו יש מעין
- גל 10/11/2015 23:18הגב לתגובה זותתחיל להדפיס ככה כסף, המילה אינפלציה לא תתאים לתאר את מה שילך פה.
- 3.בני 10/11/2015 15:39הגב לתגובה זוטוב מאוד. פרופ' עלק
- בני עלק (ל"ת)בנימין 10/11/2015 15:53הגב לתגובה זו
- 2.אבי מהוד השרון. 10/11/2015 15:38הגב לתגובה זוחושב שאתה טועה בגדול, יישר כוח לעורכי הסדרה ואני חושב שהדור הצעיר חייב לראות סדרות איכות כאלה במקום כל תכניות הריאליטי חסרות התוכן.
- או במקום להקשיב לפרופסורים מטעם ובגרוש (ל"ת)על שטייינפלוץ שמעתם 27/11/2015 17:51הגב לתגובה זו
- כל הכבוד לתוכנית ולילדי והדור הצעיר חייב להתעורר ! (ל"ת)אליהו מראשל:"צ 15/11/2015 10:06הגב לתגובה זו
- 1.reuven.hus 10/11/2015 15:34הגב לתגובה זוזליכה הפופוליסטוגוטווין התמהוני
- פרופ מקצועי שיעץ לשטייניף איך לדפוק אותנו במקצועיות (ל"ת)יול 11/11/2015 12:48הגב לתגובה זו
- אחיטופל 10/11/2015 16:35הגב לתגובה זומואב זה עוד אחד מלהקת הנערות שמעודדות את נתניהו לא יהיו מיסים כ 10 שנים ולא תיהיה הנחה לציבור המשתמשים כי זה מ ו נ ו פ ו ל ואתה צריך כפרופסור להבין היטב מה המשמעות של המילה מונופול.אז איך אתה מדבר בזלזול כזה על 3 אנשים כל כך רציניים רק כדי למשוך אליך קצת צומי. אני במקומך חוזר לתהומות הנשייה.ולא להתראות