חסרי הגנה? בזק תיקנס ב-240 אלף שקל בגין הטעיית צרכנים

חקירת הרשות מעלה כי החברה פרסמה שירות להגנה מפני תקיפות ברשת האינטרנט הביתית מבלי היכולות לספק אותו; "מדובר בשירות שאין ביכולת הצרכן לבדוק"

 | 
telegram
(1)

לא כיפת ברזל. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת התקשורת בזק על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 243,000 שקל בגין הטעיית הצרכנים. החברה תוכל לטעון כנגד הקנס תוך 45 ימים.

על פי הרשות, בזק הטעתה את הצרכנים כאשר פרסמה ברחבי האינטרנט ובערוצי הטלויזיה את שירות "סמארט נט" וטענה כי מדובר ב"הגנה המושלמת" מפני תקיפות ווירוסים ברשת האינטרנט הביתית. זאת בעוד מסמך "תנאי השימוש בשירות" שבזק הציגה באתרה מעלה תמונה אחרת.

מהחקירה עולה כי בסעיף 3.7 של תנאי השירות עליו נדרש הלקוח לחתום נכתב כך: "אתה מצהיר ומאשר כי ידוע לך כי בזק או הספק אינם יכולים להתחייב כי השירות מקנה חסינות מוחלטת מפני תוכן מזיק מכל סוג שהוא ושאר מזיקים דיגיטליים, שנתקבלו באמצעות ו/או תוך שימוש בשירות. אתה מצהיר כי ידוע לך שהשירות אינו מעניק חסינות והגנה מלאה בפני כל האתרים המתחזים הקיימים/העתידיים ברשת או פריצות לרשת, למערכות ולציוד שלך. בזק או הספק לא אחראים על חסימת כל האתרים המתחזים שברשת ואינם אחראים על כל ניסיונות פריצה מרשת האינטרנט".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לפיכך, טוענת הרשות כי בזק פרסמה שירות בעל יכולות מסוימות מבלי שניתן לספק אותן. לפי הרשות, השימוש בביטויים "חכם ובטוח", "כיפת ברזל", "הגנה היקפית ומושלמת", "כל ניסיון פריצה" יוצר מעין הבטחה של בזק כי מדובר בשירות בלתי ניתן לפריצה ומגן באופן מושלם על הרשת הביתית. עם זאת בפועל, לאור האמור במסמך תנאי השימוש שבזק פרסמה, עולה כי השירות שהציעה החברה לא סיפק הגנה מושלמת כאמור בפרסום – כך שמדובר במעשה העלול להטעות צרכן.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "חשוב להבין שמדובר בשירות מורכב בעבור הצרכן וברוב הגדול של המקרים אין ביכולתו של הצרכן כלל לבדוק זאת. זה מסוג הדברים המחייבים אותנו כרגולטורים להיות ערניים ולפעול לבדיקות בשטח".

מחברת בזק נמסר כי החברה "תתייחס לטענות הרשות להגנת הצרכן במסגרת השימוע שייערך בעניין זה".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה אפילו יותר גרוע
    בעל ניסיון 22/05/2018 13:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כמה שנים בזק בינלאומי סיפקו לי את השרות הזה ומה שקרה בפועל זה שקבצים שהורדתי מהאיטרנט ירדו רק באופן חלקי, שגיליתי את זה התנתקתי מהם ולא חוזר גם אם ישלמו לי.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות