ראש אגף התקציבים שאול מרידור מודיע על התפטרותו
ראש אגף התקציבים שאול מרידור מודיע על התפטרותו במכתב לשר האוצר ישראל כ"ץ. בזמן אחד המשברים הכלכליים המורכבים שידעה מדינת ישראל, מתמודדת המדינה עם חילוקי דעות רבים בצמרת הכלכלית. במהלך התקופה האחרונה נשמעו ביקורת רבה מתוך הממשלה ומחוץ לה וכן בתוך הדרג המקצועי.
בפתח דבריו מציין מרידור כי החל משנת 2002 הוא משרת את הציבור במגוון רחב של תפקידים, תחת שרים שונים ומפלגות שונות. מציין כי מבין שהדרג המדיני הוא הוא מעצב המדיניות. "אך באותה הנשימה, בקבלת החלטות מורכבות של הממשלה נסמכת על עבודת מטה מקצועית. שירתי תחת שרי אוצר רבים וממשלות רבות, אך בהתנהלות כפי שמתרחשת כיום לא נתקלתי מימיי". כותב מרידור.
ממשיך מרידור: "איני יכול לתת יד להתנהלות הקלוקלת המתקיימת במהלך החודשים האחרונים שכל אזרחי ישראל ישלמו עליה בשנים הבאות מחיר כבד. אין עוררין כי תפקידך כשר האוצר הוא להוביל מדיניות, איך אינך יכול לעשות זאת תוך התעלמות מהצורך בעבודת מטה סדורה ובמומחים מקצועיים, וודאיי שאינך יכול לעשות זאת תוך רמיסת כללים, התעלמות מנתוני מקרו, ניסיונות לשנות אומדנים תקציביים על מנת לייצר מקורות פיקטיביים לצורך חלוקת תקציבית נוספים, והדרת אגף התקציבים וגורמים נוספים כגון היועץ המשפטי של המשרד מעבודת המטה הנדרשת כפי שאתה בוחר לעשות בעת הזו.
"במשך החודשים האחרונים, וביתר שאת במהלך השבועות האחרונים, היכולת לבצע את תפקידי כראש אגף התקציבים הפכה לבלתי אפשרית. לצערי אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים באגפים השונים במשרד האוצר ובמשרדי ממשלה אחרים, לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות – לגבש, להציע, לנתח ולבקר צעדי מדיניות שיאפשרו למשק הישראלי לצלוח את תקופת המשבר הכלכלי הקשה הפוקד אותו", כתב מרידור.
- סמוטריץ' הודיע על הממונה על התקציבים החדש
- הפסקת האש בין הקואליציה לאופוזיציה נגמרה: ח"כ גפני קורא: "גלו אחריות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 22.ישראל 01/09/2020 00:10הגב לתגובה זומישהו יכול להגיד מתי מודיעים על דירוג האשראי ?
- 21.נפוטזים טהור (ל"ת)ישראל 31/08/2020 21:20הגב לתגובה זו
- 20.שרה 31/08/2020 12:36הגב לתגובה זולא נורא, החברים של אבא יעזרו לו למצוא ג'וב חדש. יש הרבה כמוהו אבל, בלי הקשרים שלו......
- 19.גם התרנגול חשב שהוא מעיר את השמש ! (ל"ת)מומו 31/08/2020 12:22הגב לתגובה זו
- 18.ללא המשפחה לא היה פקיד עסקי בבנק מזרחי (ל"ת)חמי 31/08/2020 12:19הגב לתגובה זו
- 17.נו ככה זה שיש לך פרובוקטור בתוך המשרד . להעיף להעיף להעיף (ל"ת)אלי 31/08/2020 11:02הגב לתגובה זו
- 16.שאול 31/08/2020 10:56הגב לתגובה זוכץ עשה מספיק טעויות במשרד התחבורה , אסור להשאיר אותו באוצר יום אחד נוסף .
- 15.האיש מלקק לביבי מתוך תיקווה שיהיה יורשו. הוא לא מב 31/08/2020 10:38הגב לתגובה זוהאיש מלקק לביבי מתוך תיקווה שיהיה יורשו. הוא לא מבין שהציבור לא יצביע עבור לקקן שהוא גם שר אוצר מבולבל וכושל
- 14.הבן הוא העתק מעוות של האב. אכן, התפוח לא נופל רחוק מהעץ (ל"ת)שאול 31/08/2020 10:35הגב לתגובה זו
- 13.שוכמכר 31/08/2020 10:03הגב לתגובה זוגם לא ישראל כץ אבל פקיד צריך לשרת ממשלה אחרת זה באמת דיפ סטייט ושלטון הפקידים. אגב שעה אחרי שכץ החל בהליך להדחת מרידור, האחרון התפטר. גאוותן עם חליפות יקרות.
- גם אני לא בחרתי בו (ל"ת)א 31/08/2020 12:53הגב לתגובה זו
- 12.דניאל, רו"ח 31/08/2020 09:49הגב לתגובה זולכך ששר האוצר הוא בובה פוליטית של ביבי. מדובר בבן של פוליטיקאי שהורץ על ידי משפחתו, וכל הזמן הלך לעשות על עצמו כתבות. נורא, אתה פקיד, עשה עבודתך ותפסיק להאדיר עצמך בתקשורת. הכל כדי לזכות בעתיד בתפקיד פוליטי או תפקיד אחר הדורש קשרים קודמים. טוב שהלך. עכשיו להפיל דחוף את ביבי.
- 11.הנגיד הבא בתור ? (ל"ת)הכל פה קורס 31/08/2020 09:20הגב לתגובה זו
- 10.דולר 31/08/2020 09:20הגב לתגובה זווהאם לדעתם זה מביא את הדולר לשער שיא 4 או אולי 5?
- 9.ככה זה שהשר חונך קו חשמלי משום מקום לשום מקום בלי חשמל (ל"ת)בטקס רב רושם 31/08/2020 09:15הגב לתגובה זו
- 8.עוד כלומניק שאבא שלו יסדר לו ג'וב באיזה בנק (ל"ת)h 31/08/2020 08:41הגב לתגובה זו
- 7.הדג מסריח מהראש 31/08/2020 07:46הגב לתגובה זוכוחני, לא מקצועי , פוליטיקאי חסר כישורי ניהול ויחסי אנוש גרועים . כשר תחבורה הרס את התחבורה וגרם נזקים של מיליארדים . אסור לתת לאדם כזה את הגה האוצר .
- 6.מרידור מטעה. ומזייף (ל"ת)תלם 31/08/2020 00:35הגב לתגובה זו
- 5.מרידור אחראי למדיניות שקל חזק שגויה (ל"ת)אחד העם 31/08/2020 00:02הגב לתגובה זו
- 4.עשהאל 30/08/2020 23:07הגב לתגובה זויבוא אדם אחר ,ללא מצפון ללא עמוד שדרה שרק ממתין לקבל את השררה . הוא יגיע ויעשה בדיוק את שאתה חושש . ללא מצפון וללא הרמת גבה. לפחות אתה יכלתה להרים סוג של חוצץ ועצור לדברים שלא היו נכונים
- אחד שיודעת 31/08/2020 08:43הגב לתגובה זופקיד לא מעל שר. הוא התלונן שיש בזבוז, אבל כשכחלון פרץ מסגרות הוא שתק. האגנדה של כץ לא מתאימה לו. והאמת היא שהוא התפטר כי ידע שהוא עמד להיות מפוטר.
- שאול 31/08/2020 07:50הגב לתגובה זונושא משרה גרוע תופס מקום של נושא משרה טוב . בנתונים כאלו אף אדם ראוי לא יתקרב לעבוד עם שרים כמו כץ .
- 3.ברוך שפטרנו מעוד אוכל חינם (ל"ת)ג׳ו 30/08/2020 22:50הגב לתגובה זו
- אתה התכוונתה ליל"ז של בלפוריהו! (ל"ת)חיצי כניעה 31/08/2020 10:19הגב לתגובה זו
- ביביסט מטומטם (ל"ת)דודו 31/08/2020 09:00הגב לתגובה זו
- חתיכת זבל אנושי (ל"ת)כץ 31/08/2020 08:15הגב לתגובה זו
- 2.אזרח מודאג 30/08/2020 22:41הגב לתגובה זוחוסר אחריות תוך ניצול מעמד הכח ללא הפעת שיקולים לטובת המדינה וכלל אזרחיה. כאילו שחיים רק את הרגע ואין מחר. מדאיג מאד!!!
- 1.הזנב גמר לקשקש בכלב (ל"ת)דוד 30/08/2020 22:07הגב לתגובה זו
- זמן מסך 31/08/2020 10:18הגב לתגובה זותודה לך מאלף כלבים לא כ"כ יקר

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
