בואינג בבעיה, ולא רק בגלל סוגיית בטיחות המטוסים שלה

למרות שרוב הסקטור הפרטי בארה"ב עבר בשנים האחרונות לקרנות פנסיה מוגדרות תרומה, בענקית התעופה קרן הפנסיה היא עדיין מסוג DB, דבר שיוצר אתגר עצום. החברה תצטרך לבצע הפרשה בדו"חות הקרובים
 | 
telegram

"הזדקנות האוכלוסייה" איננה רק בעיה דמוגרפית, אלא בעיה המתפשטת גם לתפקוד של הכלכלה המקומית. בכתבות האחרונות תיארנו את כיצד השינויים הדמוגרפים בארה"ב יוצרים אתגר עצום עבור שירותי הרווחה ומערכות הפנסיה הציבורית, אך חשוב לציין כי משבר הפנסיה בארה"ב משפיע גם על החברות הגדולות בארה"ב.

ענקית התעופה האמריקנית בואינג (סימול:BA) היא אחת מאותן חברות שנמצאת בבעיה. למרות שרוב הסקטור הפרטי בארה"ב עבר בעשורים האחרונים לקרנות פנסיה המוגדרות לפני תרומה  (defined contribution), קרן הפנסיה שמעניקה בואינג לרוב עובדיה עדיין מוגדרת זכויות (defined benefit  או בקיצור DB). המשמעות הפרקטית, החברה לא יכולה לבצע איזון אקטוארי ולהוריד את הזכויות המגיעות לפורשים. 

נכון לסוף הרבעון האחרון, שווי ההתחייבויות הנוכחי של קרן הפנסיה של החברה מסתכם ב-14.8 מיליארד דולר. אך נתון זה צפוי לזנק בסוף הרבעון הקרוב בעקבות הצניחה בריביות בשנה האחרונה. החישוב הנ"ל מתייחס לריבית היוון של 4.2%, כאשר בחברה משנים רק בסוף השנה (31.12) את נתון זה. נתון זה מצטרף לחוב ארוך טווח של 14.8 מיליארד דולר שנושאת החברה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נכון לסוף 2018, כ-48% מהקרן פנסיה של החברה מושקעת בשוקי האג"ח, כ-33% בשוקי המניות וכ-9% בשוק הנדל"ן. בקרן מצפים להשיג תשואה שנתית של 6.8% מתיק השקעות זה. בהקשר זה נציין כי בחברה קיבלו החלטה במהלך 2017 להעביר כ-3.5 מיליארד דולר מהחזקות בשוקי האג"ח לטובת השקעה במניות של החברה. 

לנוכח נתונים אלו, בבואינג הצטרפו לאחרונה לחברת ג'נרל אלקטריק (סימול:GE) והודיעו על הקפאת הזכויות של עובדיה. בדומה לקרנות הפנסיה הציבוריות, ירידות בשוקי המניות צפויות לגרום להחרפת הבעיה. 

נתונים אלו הופכים את האירועים האחרונים סביב מטוסי ה-737 מקס למשמעותיים הרבה יותר. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-19.98 מיליארד דולר, ירידה של 21% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, כאשר קרקוע מטוסי ה-737 של החברה ממשיך להעיב על התוצאות. 

מסירות מטוסי החברה המסחריים הסתכמו ברבעון האחרון כ-62 מטוסים בלבד, ירידה של כ-67% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בסיכום 9 החודשים האחרונים, החברה מסרה כ-301 מטוסים מסחריים, ירידה של 47% לעומת התקופה המקבילה ב-2018, כאשר חוסר הפתרון בנוגע למטוסי החברה ממשיך להעיב על ביצועי החברה. בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח נקי (GAAP) של 1.16 מיליארד דולר או 2.05 דולר למניה, ירידה של 51% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. 

קופת המזומנים של החברה עמדה ברבעון האחרון על 10.9 מיליארד דולר, אך תזרים המזומנים החופשי של החברה היה שלילי ועמד על 2.89 מיליארד דולר, לעומת תזרים של 4.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. המשמעות: החברה צריכה לפתור במהירות האפשרית את המשבר סביב מטוסי ה-737, אחרת יתחילו השאלות בנוגע למצב הנזילות של החברה והיכולה שלה להתמודד עם . ידיעות כמו הערב בוודאי שלא תורמות

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות