MADE IN CHINA: יצרניות ה-EV לא עוצרות
השילוש הקדוש מסין, יצרניות הרכבים החשמליים: אקספנג XPENG -2.77% XPENG 12.29 -2.77% סגירה:0 פתיחה:12.12 גבוה:12.39 נמוך:11.88 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:XPEV), ניו (סימול:NIO) ולי (סימול:LI), פותחות את שנת 2021 עם נתוני מסירה חזקים, המצביעים על כך ששוק ה-EV בסין רק החל לצמוח. למרות שיעורי הצמיחה, מניות החברות מראות חולשה בעוד טסלה TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:TSLA) מזנקת.
במהלך שנת 2020, מסרה טסלה 499,550 רכבים בסה״כ, החברה נסחרת לפי שווי של כ-787.8 מיליארד דולר, או 1.575 מיליון דולר על כל רכב שנמסר.
במהלך חודש ינואר, ניו הגדילה את מכירות הרכבים בכ-352% ל-7,225 רכבים חשמליים. הקרוסאובר החשמלי החדש EC6, שהושק רשמית במהלך חודש דצמבר היווה כ-39% מסך המסירות בחודש ינואר. קצב צמיחת הנמסיס הסיני של טסלה מתגבר , במהלך חודש נובמבר דיווחה החברה על צמיחה של כ-109%, בדצמבר בכ-121% וסה״כ מסרה 42,728 רכבים במהלך שנת 2020, כ-8.5% מטסלה בעוד שווי השוק של החברה מהווה כ-11% משווי השוק של טסלה, או כ-2.06 מיליון דולר על כל רכב שנמסר.
אקספנג היא היריבה הקטנה יותר, אך צומחת בקצב מהיר יותר ומובילה בתחום הנהיגה האוטונומית, כזאת שלא יורדת מהענקית האמריקאית. Xpeng דיווחה על 6,015 מסירות רכבים במהלך החודש, צמיחה של כ-470% לעומת התקופה המקבילה, וזאת לאחר שדיווחה על צמיחה של כ-326% במהלך חודש דצמבר. מכירות הרכבים הוכפלו במהלך הרבעון הרביעי לכ-13 אלף, וסה״כ בכל שנת 2020 החברה רשמה 27,041 רכבים שנמסרו המהווים כ-5.4% מאלו של טסלה ואילו שווי השוק של החברה מהווה כ-4.3% לאחר הירידות בשבוע האחרון או כ-1.27 מיליון דולר על כל רכב שנמסר. היריבה הקטנה מבין השלושה החלה לייצא את הרכבים לאירופה ומחזיקה בשני מפעילים בשליטתה בסין.
LI, עדיין לא דיווחה על נתוני המסירה בחודש ינואר, אך אלו צפויות להמשיך את הצמיחה של כ-530% עליה דיווחה בחודש דצמבר. מכירות הרבעון הרביעי של החברה טיפסו בכ-67%, היחידה של הכפילה את כמות הרכבים. במהלך כל שנת 2020 דיווחה החברה על כ-32.6 אלף רכבים שנמסרו, המהווים כ-6.5% מסך מסירות הרכבים בשנת 2020 של טסלה, ואילו שווי השוק של החברה מהווה כ-3.6% בלבד או כ-883 אלף דולר או על כל רכב שנמסר.
למרות נתוני המסירות החזקים, החברות מתמודדות עם תחרות קשה ביותר. טסלה החלה לספק את הקרוסאובר החשמלי החדש לשוק הסיני ב-18 לינואר, לאחר שהחלה למכור את דגם 3 בסין שזכה לאהדה רבה והפך לרכב החשמלי המוביל במדינה. נראה שמגרש מהמזרח יש מספיק מקום לכולם, לדברי האנליסטים של Wedbush, סין היא ההזדמנות הגדולה ביותר בשוק ה-EV, וצפויה להכפיל את שיעור הרכבים החשמליים במהלך השנים הקרובות.
נכון להיום, שווקי ה-EV המתפתחים בעולם נמצאים במזרח בהובלת סין, ובאירופה בהובלת נורבגיה, כאשר ארצות הברית נותרת מאחור. עם זאת, לשוק האמריקאי פוטנציאל רב, במיוחד לאחר תפיסת השלטון ע״י הדמוקרטים. עם כניסתו לתפקיד, ביידן הצהיר כי הוא צופה להחליף את כלל הרכבים הציבוריים לרכבים חשמליים ולעודד את המגמה הירוקה, אך באותו נאום ציין כמה פעמים ״לקנות תוצרת אמריקה״ מה שמעניק יתרון לחברות המקומיות.
טסלה לא לבד בשוק העולמי ובטח לא בשוק האמריקאי, החברות הוותיקות GM ופורד החלו להאיץ מאחור. למי יש עתיד ורוד יותר בתחום הרכב החשמלי - לפורד או ל-GM? פורד (F) היא בעלת שווי שמתקרב ל-42 מיליארד דולר. ג'נרל מוטורס היא בעלת שווי שוק של 72.5 מיליארד דולר. לעומת זאת, השוק מתמחר את שוויה של טסלה (TSLA), המובילה העולמית בתחום, בלמעלה מ-750 מיליארד דולר. כלומר שתי החברות הללו מהוות כמעט שביעית משוויה של טסלה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.בשבועיים הקרובים NIO תתייצב על שער שמעל 80$ (ל"ת)רננה 02/02/2021 09:45הגב לתגובה זו3 1סגור
-
1.איזה ניפוחרק מזומן 02/02/2021 09:23הגב לתגובה זו1 1רק אחוז אחד בעולם בכלל מחפש רכב חשמלי באינטרנט..סגור
-
אתה עתיק, חברמור 03/02/2021 00:18הגב לתגובה זו1 0נרדמת בשמירהסגור