לאחר הזינוק של טסלה - מה מכביד על המניה וגורם לה לרדת ב-5%

סבב פיטורים נוסף, הדחת בכירים וגם מימושים לאחר הזינוק ב-15% - החדשות האחרונות מיצרנית הרכבים החשמליים
 | 
telegram
(2)

מניית ענקית הרכבים החשמליים TESLA INC -0.7% TESLA INC 339.64 -0.7% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:344.05 גבוה:347.99 נמוך:335.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נופלת ב-5%, יום לאחר שזינקה ב-15%, על רקע דיווחים על סבב פיטורים משמעותי ועזיבה של בכירים. לפי הפרסומים, אילון מאסק הדיח את רבקה טינוצ'י, האחראית על טעינת EV ואת דניאל הו, מנהל תוכניות הרכב והחדרה של מוצרים חדשים. בנוסף, החברה מפטרת בסביבות ה-500 עובדים מצוות ה-Supercharger שלה.

טסלה מפעילה את הרשת הגדולה ביותר של תחנות לטעינה מהירה של רכבים חשמליים בארה"ב וסביר להניח שהעסק ימשיך לפעול תחת הנהלה חדשה. האטה בצמיחה הובילה את החברה לנקוט במהלכים בניסיון לשלוט בעלויות, כאשר יצרנית ה-EV הודיעה מוקדם יותר החודש כי תפטר 14,000 עובדים. 

הירידה היום עשויה להיות גם כתוצאה ממימושים לאחר העלייה הגדולה אמש (שני), כאשר אילון מאסק הגיע לביקור פתע בסין והצליח לקבל את האישור למכור את מוצר הנהיגה האוטונומית המלאה של החברה, FSD, בסין. כעת המשקיעים מנסים להבין את היתרונות והסיכונים הפוטנציאליים ממכירה של FSD במדינה חדשה. שתי מלכודות אפשריות הן פרטיות נתונים ואימון של מודל הבינה המלאכותית עליו מבוסס שירות ה-FSD.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חלק מהמערכות בהן טסלה משתמשת על מנת לאמן את מודלי ה-AI שלה רצות על שבבים של אנבידיה, שבבים שארה"ב אסרה למכור אותם בסין. בנוסף, נדרש טיפול זהיר במיוחד במידע הנצבר משימוש ב-FSD על ידי נהגים סיניים, כאשר עדיין קיים מתח רב בין ארה"ב וסין ועל כל פעולה של ארה"ב במטרה למנוע מסין גישה לטכנולוגיה ונתונים אמריקאים, סין מחפשת איך להגיב. בסיטי ציינו כי יתכן והחברה תבחר פשוט לא להעביר את המידע על נהגים בסין לשרתים שלה בארה"ב.

יצרנית הרכבים החשמליים מכרה כ-1.7 מיליון כלי רכב בסין. במידה ו-25% מהרוכשים יחליטו לקנות גם את שירות ה-FSD תמורת 99 דולר בחודש, זה יכניס לטסלה 500 מיליון דולר בשנה. במילים אחרות, זה יוסיף לה 10 סנט לרווח למניה, בהנחה של שיעור רווח של 100%. 

עם זאת, לרובוטקסי צפויה השפעה משמעותית הרבה יותר על הרווח למניה, כאשר היתרון הגדול ביותר מה-FSD יגיע ברגע שהוא יהיה טוב מספיק כדי לאפשר לרכבים באמת לנהוג בעצמם. החזון של מאסק הוא להפעיל רשת של נסיעות, בדומה לאובר, כאשר בעלי טסלה יוכלו לאפשר למכונית שלהם להסיע אנשים אחרים בזמן שהם לא משתמשים בה. 
 

הדוחות האחרונים


בעוד טסלה פספסה את הציפיות לרבעון הראשון של 2024 ורשמה רווח למניה של 45 סנט על הכנסות של 21.3 מיליארד דולר, כאשר הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 52 סנט על הכנסות של 22.3 מיליארד דולר, המניה דווקא זינקה ב-12%. הסיבה המסתמנת לכך היא אנחת הרווחה של המשקיעים שציפו לתוצאות הרבה יותר גרועות.

מה שעוד תרם לזינוק אז הייתה ההודעה של טסלה כי מודלים חדשים בדרך לייצור, כולל רכבים מוזלים, כאשר הייצור עצמו יחל במחצית השנייה של 2025, מוקדם יותר מהצפוי. עם זאת, החברה צופה כי המכירות יהיו נמוכות משמעותית ב-2024 ביחס ל-2023. השוק העדיף להסתכל על התחזית ל-2025.

החברה מסרה 386,810 רכבים ברבעון הראשון, ירידה של 9% משנה לשנה. טסלה ייצרה 433,371 רכבים, ירידה של 2% משנה לשנה.  שיעור הרווח הגולמי עמד על 17.4% ורווח תפעולי של 5.5%. נתון מעניין הוא מספר הקילומטרים שנסעו לקוחות החברה עם מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה שלה (FSD), שזינק ב-33% תוך מספר חודשים. 

יצרנית הרכבים החשמליים נסחרת כעת לפי שווי של 588 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה איבדה 26% מתחילת השנה ועלתה ב-11.6% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קזינו
    פתחו קזינו 30/04/2024 22:54
    הגב לתגובה זו
    2 1
    פתחו קזינו
    סגור
  • 1.
    התחרות האדירה מסין וכמובן משאר יצרניות ה-AV (ל"ת)
    דש 30/04/2024 21:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות