מובילאיי תשתמש ב-LiDAR של אינוויז במערכת הנהיגה האוטונמית שלה; מניית אינוויז מזנקת

לפני 3 חודשים, עם סגירת חטיבת ה-LiDAR של מובילאיי, הערכנו כי שיתוף פעולה בינה לבין אינוויז הוא אפשרי בסבירות לא קטנה; האם מובילאיי גם תרכוש את אינוויז?
 | 
telegram
(6)

שיתוף פעולה ישראלי בתחום הרכב האוטונומי - כפי שהערכנו לפני 3 חודשים עם סגירת חטיבת ה-LiDAR של מובילאיי מובילאיי +0.35% מובילאיי 17.04 +0.35% מובילאיי סגירה:0 פתיחה:17.08 גבוה:17.38 נמוך:16.79 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , החברה הודיעה על שיתוף פעולה במסגרתו תטמיע החברה את טכנולוגית ה-LiDAR של אינוויז  אינוויז +6.63% אינוויז 0.73 +6.63% אינוויז סגירה:0 פתיחה:0.77 גבוה:0.8 נמוך:0.68 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: בתחום הרכב האוטונומי.


הטכנולוגיה של אינוויז תוטמע במערכת Drive של מובילאיי, המערכת המרכזית איתה פועלת החברה בתחום הנהיגה האוטונומית. הסכם מבוסס על עבודה משותפת בין שתי החברות במהלך החודשים האחרונים, כאשר ייצור סדרתי (SOP) יתחיל בשנת 2026.

"אנחנו שמחים להשתמש בטכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז עבור הדור הראשון של פלטפורמת Mobileye Drive שלנו, כדי לאפשר ביצועים אוטונומיים לציי הלקוחות שלנו ברחבי העולם," אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "השילוב בין המכ"מים המתקדמים שלנו למצלמות ברזולוציה גבוהה יחד עם LiDARs של אינוויז ישחק תפקיד מרכזי במתן Mobileye Drive כפלטפורמת נהיגה אוטונומית עוצמתית, שתוביל לבסוף ליצירת תחבורה בטוחה, יעילה ואמינה יותר".
אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי; קרדיט: נאסד"ק
אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי; קרדיט: נאסד"ק

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"זהו רגע גאווה עבור אינוויז כשאנו ממשיכים את שיתוף הפעולה שלנו עם מובילאיי", אמר עומר כילף, מנכ"ל ומייסד-שותף של אינוויז. "שיתוף הפעולה שלנו בפתרונות רכב אוטונומי מהדור הבא, שהם גם בטוחים יותר וגם משתלמים יותר, משקף את המחויבות המשותפת שלנו להאיץ את אימוץ הרכבים האוטונומיים. ההסכם מהווה עדות נוספת ליכולת של אינוויז לעמוד בדרישות המחמירות של יצרני רכב עולמיים ולתמוך בפתרונות נהיגה ברמה 4 (L4) שיתרמו לעידן חדש של תחבורה".
 

האם מובילאיי תרכוש את אינוויז?


אינוויז נכנסה לנאסד"ק דרך מיזוג לספאק ב-2020 ומאז ירדה ב-92%. לחברה לא היו הכנסות באותה שנה ומאז היא גם לא הצליחה לרשום רווח ועומר כילף המנכ"ל אפילו התבטא בעבר ואמר שאינוויז היא לא חברה שהייתה צריכה להיות ציבורית עם הפעילות שהייתה לה, והעובדה שכל המתחרים הנפיקו לא הותירה לה ברירה.
עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז; קרדיט: יחצ
עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז; קרדיט: יחצ

מובילאיי סגרה את חטיבת ה-LiDAR שלה כאמור לפני מספר חודשים כחלק מהמאמץ לחסוך בעלויות על רקע התוצאות החלשות, שנובעות בעיקר מהביקושים החלשים בשוק הרכב באסיה ושהביאו את המניה שלה לצניחה של 62% מתחילת השנה.

למרות התוצאות החלשות של אינוויז טכנולוגיית ה-LiDAR שלה עדיין נחשבת למובילה. העניין בשוק הרכב הוא שבשביל להניע פעילות משמעותית דרושות כמה עסקאות גדולות, ולאינוויז היה קשה להגיע למקומות האלה. שיתוף הפעולה בין מובילאיי לאינוויז הוא הגיוני, לאינוויז הוא יתרום כי למובילאיי כבר יש קשרים עם ענקיות רכב שמכירות ומעריכות אותה, ולמובילאיי הוא יתרום כי היא מקבלת כבר סוג של מוצר מוכן, אם כי הוא לא לגמרי מוכח בשטח.

השתיים כבר מכירות אחת את השנייה מפרויקטים משותפים אחרים, כמו הפרויקט של פולקסוואגן, והעובדה שהמייסדים של שתי החברות הם ישראלים גם כן הופכת את השת"פ לקל יותר.

לא מופרך לחשוב ששיתוף הפעולה הזה הוא צעד בתהליך הבחינה של מובילאיי לרכישת אינוויז. אינוויז היא עדיין חברה הפסדית שככל הנראה תשרוף השנה סדר גודל של 85 מיליון דולר במזומנים, ומעבר לסכום הרכישה מובילאיי תצטרף להשקיע משאבים נוספים בחברה ובפיתוח. 

מצד שני, מובילאיי יכולה להעלות את אינוויז על המסלול ולהשביח אותה, בעיקר בגלל הניסיון והקשרים האמורים שכבר יש לה בתעשיית הרכב. אינוויז מגיעה כבר עם ידע רחב בתחום ה-LiDAR והיא נחשבת כיצרן Tier-1, דבר חשוב מאוד בתעשיית הרכב, מה ששם אותה בנקודת פתיחה טובה להתפתח אם וכאשר מובילאיי תחליט לרכוש.

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מי שמשקיע במובילאיי מפגר
    Uriu 11/12/2024 20:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עסקי האוטונומיה שלה יפשטו רגל זאת רק שאלה של זמן !! פיתרון הנהיגה האוטונומית של טסלה המבוסס 100 אחוז על בינה מלאכותית בלי שום ראדרים וחומרה יקרה הוא נעלה גם מבחינה עיסקית וגם צבחינה טכנולוגית ! .
    סגור
  • אל תשכח
    רגולציה 11/12/2024 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיש רגולציה מאד כבדה לגבי הנהיגה האוטונומית בכל מה שקשור לבטיחות ובשביל נהיגה אוטומטית L4 יהיה צורך גם בגיבוי למצלמות.
    סגור
  • 3.
    לפי הנתונים של החברה עצמה, הם ימשיכו להפסיד המון
    דן 11/12/2024 17:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפי מה שאמר מנכל אינוויז התחזית הכי אופטימית, מדברת שב2026, הם ימכרו לכל לקוח של מכוניות אוטונומיות, בן 50 ל 100 מכוניות, ולכל מכונית 9 לידארים, אם נכפיל ב500 דולר ליחידה מדובר על הכנסות מקסימליות של חצי מיליון דולר ללקוח החברה תמשיך להפסיד 100 מיליון דולר לשנה
    סגור
  • המערכת שלהם היא לא רק לרכבים אוטונומים...
    חי 11/12/2024 18:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא גם עבור מערכות עזר לנהיגה. פוטנציאל השוק הוא כל כך גדול, למשל: פולקסוואגן לבדה מוכרת יותר מ-9 מיליון רכבים. במידה והמערכת תהיה באחוז בודד ונניח LIDAR אחד מלבד העולה 500 דולר, אנחנו מגיעים ל-45 מליון דולר - וזה בהתייחס לחברה אחת.
    סגור
  • 2.
    בהצלחה לכולם (ל"ת)
    איציק 11/12/2024 17:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    INVZ חברה ארורה שמחקה את המשקיעים
    משקיע וותיק בחברה 11/12/2024 17:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני אישית השקעתי בחברה של הרמאים הזו והפסדתי כ 80 אחוז ויותר מכספי, חברה של רמאים שנכנסה לבורסה באמצעות ספאק ובשווי מטורף כאשר החברה שקרה והונתה בענק את המשקיעים. החברה פרסמה שיש לה חוזים בשווי של כ 7 מיליארד דולר ויותר עם חברות המכוניות הגדולות ביותר באירופה, שקרנים וגזלנים ארורים. הכל התגלה כבלוף.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות