מחסור בדירות? הנתונים האמיתיים על העודף בשוק הדיור נחשפים

היתכן שישנם כל כך הרבה אנשים בישראל שאין להם איפה לגור? ומי באמת מרוויח מהפרסומים החוזרים על המצוקה בנדל"ן? // דעה

 | 

בשנת 2016, לאחר מספר שנים רצופות של שיאים בהתחלות ובסיומי בניה, עדיין התבטא יו"ר מטה הדיור אביגדור יצחקי לגבי מחסור של 135,000 דירות. מבחינה סטטיסטית, מדובר בהצהרה דרמטית, והשאלה המתבקשת היא כיצד אף כלי תקשורת בישראל לא הרים גבה ושאל איפה בדיוק מתגוררים אותם חצי מיליון איש ש"כביכול" צריכים להתגורר בדירות ה"חסרות".

על פי הלמ"ס, צפיפות משקי הבית בישראל היא 3.32 נפשות למשק בית, וכאשר מכפילים זאת ב-135,000 דירות, מגיעים ל-450 אלף איש שכאמור אין עבורם דירות - מדובר באוכלוסייה בסדר גודל של אשדוד וראשון לציון ביחד!! היתכן שישנם כל כך הרבה אנשים בישראל שאין להם איפה לגור?

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בתחילת שנות ה-90, בזמן העליה הגדולה של מיליון עולים מברית המועצות, אכן נוצר מחסור חמור של מבנים למגורים, שגרמו לעליה חדה במחירי הדירות ובצפיפות של משקי הבית בישראל, שהגיע עד ל 3.68 נפשות למשק בית. אבל הבניה המסיבית באותה תקופה הובילה למגמה של ירידה חדה בממוצע הנפשות למשק בית בישראל והחזירה את השוק לשווי משקל.

בין השנים 1998-2008, שוק הנדל"ן הישראלי חווה ירידה ריאלית של 30% במחירי הנכסים, במקביל להמשך המגמה של ירידות היסטוריות בצפיפות משקי הבית. בשנים אלה הקבלנים מכרו כ-20-22 אלף דירות בכל שנה, ביציבות מדהימה, ולא הורגש שום מחסור בדירות בשוק, ויחד עם הבניה של דירות שלא למכירה (בנה ביתך, קיבוצים, מושבים וקבוצות רכישה), התחלות הבניה היו בסדרי גודל של 31-32 אלף דירות בשנה.

כתבות הנדל"ן משנת 2008 מעידות כי לא רק שלא היה מחסור כלשהו בשוק, אלא שדווקא התקבלו תלונות מצד קבלנים שאין קונים. בשנת 2008 הגיע המשבר העולמי שגרם להורדת הריבית החריפה של סטנלי פישר, אשר גרמה לבעלי ההון לחפש אלטרנטיבות לריבית האפסית ולהסתער על שוק הנדל"ן. 

רק ב-2010, כשנתיים אחרי, במקביל לעליה של כ-30% במחירי הדיור, החלו להישמע הטענות הראשונות על "מחסור" של דירות בשוק. לכולם ברור שהנהירה של המשקיעים לשוק הנדל"ן גרמה למחסור חמור בדירות לרכישה, אבל המחסור לא היה מעולם בדירות למגורים פיזיים, אלא במחסור באלטרנטיבות להשקעה, מה שגרם לעליה חדה במחירי הנכסים. הביקוש המטורף לא היה למגורים, אלא למוצר להשקעה אלטרנטיבית.

כמה דירות למגורים באמת צריך לבנות בישראל בשנה?
למרות שלא חסרות דירות למגורים, כל העוסקים בענף מתעקשים לדבר שוב ושוב על "מחסור". ההצהרות של הקבלנים מובנות כי כך הם יכולים להצדיק את המחירים הגבוהים של הנכסים. גם לפוליטיקאים זה מתאים לצורך העברת האחריות על עליית מחירי הנדל"ן לקודמיהם (שכביכול לא בנו מספיק), ולהפוך את הבעיה של הדיור לנכס אלקטורלי, בעצם ההבטחה שלהם לבוחרים שהם סוף יפתרו את הבעיה של המחירים הגבוהים באמצעות "בניה מסיבית".

כזכור, בשנת 2011, לאחר המחאה החברתית, ביבי הבטיח את הסופר-טאנקר של הדיור, וגם לפיד וגם כחלון קיבלו את אמון הציבור בגלל קמפיין הבחירות שלהם לפתור את הבעיה של מחירי הדיור הגבוהים.

לאור ההצהרות הבלתי פוסקות על מחסור, השאלה המתבקשת היא "כמה דירות למגורים באמת צריך לבנות בישראל בשנה"? מנתוני הלמ"ס עולה כי הגידול הדמוגרפי בישראל בשנים האחרונות הוא בסביבות 165 אלף איש בשנה. לכן, על פי נתוני הצפיפות של 3.32 נפשות למשקי בית, לא צריך אפילו 50 אלף דירות בשנה. 

אבל, האם 165 אלף איש הוא המספר האמיתי של צרכני הדיור בישראל? התשובה לכך שלילית, מפני שלכל הנולדים כיום יש כבר בית להיכנס אליו! לכן, את הגידול האמיתי של כמות הדירות הנדרשת, צריך לחפש בכמות הילדים שנולדו לפני 25-30 שנה ויוצאים בשנים אלה לעצמאות, וכאן המספרים נמוכים הרבה יותר, ומדובר על כ-110 אלף איש בשנה, שמתחילים את חייהם בדיור משלהם.   

לפי החישוב של צפיפות משקי הבית, אותם 110 אלף איש, צריכים בסך הכל כ-33 אלף דירות בשנה - בערך הכמות של התחלות הבניה בשנים 1998-2008, כאשר אנשים קנו דירות לפי צרכי המגורים ולא לפי צרכי ההשקעה שלהם.

כמובן שבגידול הדמוגרפי בישראל ישנם גם כ-15-20 אלף עולים חדשים, שמוסיפים לביקוש כ-5-7 אלף דירות בשנה, אבל זה עדיין מספר הרבה יותר נמוך מכמות הדירות שהסתיימה בנייתן בשנים האחרונות.

בהערת אגב, חשוב לציין שמתוך האוכלוסייה של 110 אלף איש שנולדו בשנה לפני כ-25-30 שנה, רק כ-80 אלף מתוכם הם יהודים. היות ובמגזר הערבי אין רישומים רשמיים של יחידות דיור, ומרבית נתוני הדיור של הערבים בכלל לא נספרים בסטטיסטיקות של הלמ"ס. צפיפות במשקי הבית היהודיים היא 3.11 נפשות למשק בית, לכן הביקוש למגורים של 80 אלף היהודים שנולדו לפני 25-30 שנה, מוערך בלא יותר  מ-25-26  אלף דירות בשנה.

מדי שנה חוזרות לשוק כ-12 אלף דירות; הכיצד?
מתברר שיש מקור נוסף לדירות שאף אחד לא מדבר עליו - הדירות שמחזירים לשוק הערירים שהולכים לעולמם מדי שנה. משום מה, הן הלמ"ס, הן בנק ישראל, הן האוצר וכל מכוני המחקר למיניהם, מתעלמים ולא לוקחים בחשבון בחישובים שלהם לביקוש המגורים של השוק הישראלי, את כמות הדירות המדהימה שחוזרת לשוק.

44,000 איש בשנה מתים בישראל. על כן, בהערכה זהירה מדובר בכ-10-12 אלף דירות שחוזרות לשוק או למגורים של היורשים או להשכרה. אגב, אותם ערירים מחזירים אמנם 12 אלף דירות לשוק, אבל לפי ממוצע נפשות למשק בית, ממלאים את הדירות האלה 40,000 איש מתוך הגידול הדמוגרפי!

חיזוק לנתונים שמובאים כאן, אפשר למצוא בנתוני הלמ״ס על הגידול במשקי הבית בשנת 2017, שגדל בסך הכל ב-40,000 אלף משקי בית נוספים. וכמה דירות נוספו בשוק הישראלי עבור אותם משקי בית? הנתונים מצביעים על כך שהקבלנים סיימו לבנות כ-50,000 דירות, וביחד עם הערירים שהחזירו לשוק בערך כ-12,000 דירות, אפשר להעריך עודף היצע של 22,000 דירות!.

על פי הערכות, רק בעשור האחרון הערירים שהלכו לעולמם החזירו לשוק כ-100,000 דירות, מה שמוכיח שכל הנהירה לנדל"ן היא בסך הכל לחץ של פסיכולוגיית המונים, שהביאה את בועת הנדל"ן בישראל להיות האימתנית בעולם.

אם כן, איפה נמצא כל העודף הענק בדירות?
בנובמבר 2017 הודיע הלמ"ס בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, כי על פי הערכות חדשות, ישנן כיום כ-158 אלף דירות בשוק המוגדרות כ"דירות רפאים" - ואינן מאוכלסות. בחודש מרץ 2018 הלמ"ס כבר תיקן והודיע על 163,000 דירות ריקות בישראל.

מרבית הדירות הריקות האלה הן כאלה שנרכשו על ידי משקיעי נדל"ן תמימים שפסיכולוגיית ההמונים הובילה אותם לכך, בדיוק כמו שקורה בכל בועה פיננסית בעולם, ובגלל עודף ההיצע, הם  לא מצליחים למצוא שוכרים לדירות שרכשו.

כל אחד מהמשקיעים חושב שרק לו "יש בעיה נקודתית", כשבעצם גם הוא נפל קורבן למחסור המדומיין שפומפם ללא הפסק בשנים האחרונות מעל כל אמצעי התקשורת הקיימים.

כל הנתונים מעידים על כך שהעודף הקיים ביחידות דיור בישראל הוא גדול מאוד ולכן יימשך שנים רבות, ומי שרכשו את הדירות במינוף גבוה, נמצאים בסכנה כלכלית ותזרימית גדולה מאוד.

הכותב הוא ממובילי מחאת הדיור בפייסבוק, דף המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור.

תגובות לכתבה(167):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 104.
    אין מחסור! יש היצע מטורף! היצע הכסף קטן! (ל"ת)
    משה 21/07/2020 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 103.
    זה התמונה האמיתית
    סוף סוף אחד שמבין 20/07/2020 18:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שמול כל האינטרסטים, סוף סוף קול שפוי .
    סגור
  • 102.
    הטעות שלך היא
    אחד שבדק 29/12/2018 16:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרי אמרת ש110 אלף איש בגיל 25-30 צריכים להיכנס לדירה אבל משום מה החלטת לחלק אות לפי כמות הנפשות בממצוע ומשק וזאת הטעות הם בוחרים להפוך לזוגות לא ל3.3 בעתיד יביאו ילדים ולכן צריל 50 אךף דירות ולא 30
    סגור
  • צודק ועדיין יש עודף בתים
    גבי 21/07/2020 01:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק ועדיין יש עודף בתים
    סגור
  • 101.
    אם הבעיה הייתה עודף דירות שנקנו ע"י משקיעים,
    מישהו 13/07/2018 17:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מחירי השכירות היו צונחים
    סגור
  • טען עוד
  • 100.
    בעל דירה (ל"ת)
    נכון מאוד 14/05/2018 12:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 99.
    לא קונים דירה במחיר בועה
    משה 13/05/2018 18:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד טדי העובדות המוצגות בכתבה הן אמתיות וזו הוכחה שכל האינטרסנטים שיקרנו לנו במשך שנים כי קיים מחסור דירות למגורים ודרשו מחירים גזלנים ולא הגיונים. לא קונים דירה במחיר בועה.
    סגור
  • 98.
    מחירי הדירות הועלו בכוונה - חלק מהמזימה של האילומינטי -
    האמת 11/05/2018 00:59
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כדי למחוק את העם היהודי. כחלק מהתוכנית השטנית להשתלט על העולם ולשעבד את כולם, גורמים לדברים רעים, לסכסוכים, לפירוק התא המשפחתי וליוקר מחיה. הם עובדי לשטן. חפשו: הבונים החופשיים/ האילומינטי. זה אמיתי. דברים לא קורים סתם.
    סגור
  • 97.
    ברור שאין מחסור בדירות. יש עודף בקבלנים אינטרסנטים! (ל"ת)
    ענת 09/05/2018 21:51
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • שטויות נשארות שטויות גם אם חוזרקים עליהן אלף פעמים.
    שט 10/05/2018 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הסיבה העיקרית לעליית מחירי הדיור היא עליית מחיר תשומות הבניה (שהן בעיקר המיסים שמטיל ביבי על דירות).. מיסי ביבי נקראים בשמות שונים ומשונים אבל הם 87 אחוז ממחיר הדיור. רווחי הקבלנים בדיור עממי הם בערך 15 אחוז מעל מחיר התשומות. השר משלה כשלון האייוט מנסה לכפות על חברות הבניה רווח של 10 אחוז מעל מחיר התשומות, הן תסרבנה לעשות כך כדי לא למוטט את עצמן. השנה מחיר התשומות עלה ב- 3 אחוז וזו תהיה העליה במחיר הדיור. היצע וביקוש הוא עניין שולי בנידון למרות כל הקשקשנות.
    סגור
  • אבל אותם מסים היו גם ב 2008 ומחייר הדיור היו פחות מחצי
    חושף לא מבינים 18/05/2018 08:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ובנוגע לרווחי הקבלנים.. רק השבוע פורסם גרף בגלובס שמראה שבתופת פירמידת הנדל"ן של העשור האחרון, רווחי הקבלנים עלו פי 5!!! אז איפה בדיוק מתחבא הכסף?
    סגור
  • בגלל זה פרשובסקי
    גג 13/05/2018 11:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שבנה עוד במחיר למשתכן ,או המיליונר דיווח רווחים מוגזמים של 850 אלף שקל לפני מס' ,וחצי מיליון שקל אחרי מס ,כל זה במדינה אם שכר חיציוני 6.5 אלף שקל ,תגיד לנו למה מצמידים את מדד תשומות הבניה למחיר הכללי כולל אדמה ,אחרי שבעצם שלמו על האדמה ,ואיך זה שהמדד הזה עולה כל פעם בלי קשר לכלום ,הרי דיווח שמחירי הבטון והברזל ירדו לרמה של הכי זול באגן הים התיכון זה בארץ . לשקר זה קל כנראה , הבעיה פה זה קבלני ישראל שמתנהלים על עם כמו קרטל ,בלי לתת לאף תחרות להכנס להם ,והם גם אלה שבגללם עלו מחירי האדמות לבנייה עלו ,כי הם שיחקו אותה טיקונים .
    סגור
  • גג, אל תקשקש
    שט 14/05/2018 08:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תשומות הבנניה עלו ב- 3 אחוז , לא צמודים לשום דבר כוללני אלא מורכבים ממספר רב של מרכיבים. גם אם מרכיב אחד ירד הרי מרכיבים אחרים עלו. לכן -- אם מחירי התשומות עלו גם מחירי הדירות שאינן "למשתכן" יעלו באותו שיעור. ותפסיק להמציא מפלצות דמיוניות שאתה קורה להן "טייקונים של חברות הבניה". אותן חברות בניה מפסיקות לבנות בארץ ועוברות לבניה בחו"ל כי שם לא מתנכלים להן ולא מאשימים אותם בייקור הבניה על ידי ביבי ומשרתיו שהפכו את הדיור למסחטת מיסים.
    סגור
  • 96.
    סוף סוף מישהו אומר את האמת
    אנונימי 09/05/2018 11:46
    הגב לתגובה זו
    19 0
    בשכונה שאני מחפשת בה דירה המחירים ירדו למחירי 2016 ויש שם עוד מלא בניה... בהצלחה שיהיה...
    סגור
  • 95.
    קול שפוי (ל"ת)
    לא משתעבד לדירה 09/05/2018 09:27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 94.
    ירידה חד משמעית
    דיווח מהשטח 09/05/2018 09:12
    הגב לתגובה זו
    11 1
    המחירים יורדים, ומי שקונה דירה עכשיו יאכל את הכובע. אני מסתובב כבר חצי שנה, רואה את הדירות התקועות, את בעלי דירות שחיים בלה לה לנד, חלקם, מתגמשים מאוד, ועדיין לא מספיק. מתווכים מדברים על שוק מת. שאף אחד לאיספר לכם סיפורים. אני מהשטח, והחלטתי להמתין לצניחת מחירים משמעותית. חד משמעית.
    סגור
  • 93.
    שכחת את אחוז המתגרשים לשני בתים
    צוק 08/05/2018 17:45
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שעומד על 7000-10000 זוגות בשנה
    סגור
  • ואתה שכחת את המתחתנים - שעוברים משני בתים לאחד (ל"ת)
    מתגרש בפועל 18/05/2018 08:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • די לשקרים
    משה 13/05/2018 18:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    3.32 זה כולל המתגרשים! די לספנים.
    סגור
  • 92.
    טעות אחת
    יעקב 08/05/2018 17:12
    הגב לתגובה זו
    1 4
    באם היו 160 אלף דירות רפאים מחפשים שוכרים מחירי השכירות היו יורדים הכותב טעה שלא הבין שדירות הרפאים הם של תושבי חול שלא מחפסים שוכרים יש כמות עצומה של בעלי דירות תושבי חול שקונים דירות לדעתי 30% מהדירות נמכרות לתושבי חול לכן כל תאוריות הכותב לא נכונה לדעתי כל זמן שהכלכלה בעולם חיובית תושבי חול יקנו דירות בארץ ולכן קשה לראות יריבת מחירים
    סגור
  • מה שכתבת מנוגד לנתוני הל"ס
    משקיע חוץ 08/05/2018 23:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על פי נתוני הלמ"ס, משקיעי החוץ נעלמו לחלוטין בגלל החוק כנגד הלבנת הון, ומצד שני כמות דירות הרפאים ממשיכה לגדול בקצב. ככה שהתאוריה שלך לא כל כך מסתדרת עם המציאות
    סגור
  • 91.
    לא אכפת לי מעודף היצע אני פשוט לא קונה דירה במחיר בועה! (ל"ת)
    אדי 08/05/2018 16:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 90.
    קשקשן בן קשקשן משועומם ושקרן (ל"ת)
    נגד קשקשנות 08/05/2018 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 9
    סגור
  • 89.
    טדי יתותח!!! בקשה לי
    שליו 08/05/2018 14:32
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אלייך. אחרי פיצוץ הבועה אתם חייבים להפנות תתותחים שלכם אל בועת יוקר המחיה. סה"כ רוצים להזדקן בכבוד ורק אתם מסוגלים לשנות ככה דעת קהל. תודה רבה מבני ישראל!
    סגור
  • 88.
    מה עם המאיה? 2012?
    קוקי מכאן 08/05/2018 14:06
    הגב לתגובה זו
    2 3
    :-)
    סגור
  • 87.
    מה קרה ביזפורטל ? הפסקתם להיות שופר לאינטרסנטים ?
    שונא מניפולטורים 08/05/2018 10:20
    הגב לתגובה זו
    17 0
    פתאום מתחילים לפרסם את האמת ?
    סגור
  • 86.
    אבחנה מדויקת לבעיה
    איתן 08/05/2018 09:11
    הגב לתגובה זו
    22 0
    אין מחסור בדירות נקודה
    סגור
  • 85.
    סופסוף קול שפוי בתשקורת
    ריאליסט 08/05/2018 08:32
    הגב לתגובה זו
    23 0
    המחירים יורדים והבלוף הגדול לעבדות של כולנו נחשף
    סגור
  • 84.
    160 אלף חלקי 20 אלף = עודף שלא יכוסה ב 10 שנים
    ירון 08/05/2018 08:18
    הגב לתגובה זו
    16 1
    160 אלף עודף. ביקוש של 20 אלף. ב 10 שנים הבאות יתקיים עודף היצע. יחד עם עליית הריבית השוק יקרוס ריאלית בלמעלה מ 50 אחוז.
    סגור
  • 83.
    טדי נויברט, כותב המאמר, הוא שרלטן. יתכן שהוא גם כותב
    שט 08/05/2018 08:14
    הגב לתגובה זו
    0 21
    חלק מהתגובות כפי שהוא נוהג לעשות. שרלטנים אומרים חצאי אמיתות ואילו שאינם מבינים לא מודעים להטעיות. השרלטן טדי מתפרנס מצרות של אחרים בין השאר על ידי הצעות שגורמות נזק כספי עצום למי שמקבל את ההצעות. ראו הוזהרתם.
    סגור
  • ואתה? את מי אתה מייצג? תכתוב שנדע... (ל"ת)
    אבא 13/05/2018 13:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 82.
    כתבה די דבילית ומטומטמת
    יהודה 08/05/2018 03:42
    הגב לתגובה זו
    2 17
    לקחת נתונים סטטיסטיים ספציפיים ולעשות מהם סלט מוכן היטב לטובת אג'נדה זה לא נקרא כתבה ובטח שלא תחקיר עיתונאי ראוי. פשוט עלוב.
    סגור
  • תגובה ממש עניינת ומפורטת
    pv 09/05/2018 00:35
    הגב לתגובה זו
    9 0
    תודה לך שהחכמת אותנו והצבעת בדיוק על הבעיות שיש בכתבה, וגם סיפקת נתונים מדוייקים שמראים שכותב המאמר טועה, ובנוסף השתמשת בשפה ראויה לתאר את תוכן הכתבה. תגובה עניינית, מפורטת, לא מתלהמת ושופעת במידע מדויק. ללא ספק שכנעת את כולנו שאתה צודק.
    סגור
  • 81.
    אחלה סיכום תולדות הבועה
    איגור 08/05/2018 00:27
    הגב לתגובה זו
    26 0
    תודה
    סגור
  • 80.
    כתבה חשובה
    אזרחית 07/05/2018 23:28
    הגב לתגובה זו
    20 1
    במשך שנים שיקרו לנו בלי בושה שמחירי הדיור גבוהים ועולים בגלל מחסור. שום מחסור ושום נעליים. האמת יוצאת לאור.
    סגור
  • כותב המאמר הוא שרלטן שעושה סלט מכל מיני עובדות
    שט 08/05/2018 14:15
    הגב לתגובה זו
    0 10
    מפוקפקות וגם מגיב לעצמו בתגובות אוהדות, ו/או בסימוני לייק/דיסלייק. לגבי עצם הטענה שהמחירים הם עניין של היצע וביקוש: זה נכון אולי לדירות יד שניה ואיןלו שום השפעה על מחירי דירות חדשות.. דירות חדשות צמודות לתשומות של הבניה ובדיור עממי הן 15 אחוז מחיר התשומות, לכן המחירים הנ"ל קשיחים כל עוד לא יורדו מחיררי התשומות על ידי הממשלה (הממשלה אחראית ראשית על התשומות). ביבי הפך את הדיור למסחטת מיסים והעליה של הדיור היא מעשה ידיו.
    סגור
  • מה שאתה טוען לא כל כך הגיוני
    pv 09/05/2018 00:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    דירה חדשה באיזור המרכז עולה פי 2 עד פי 3 ממחיר דירה זהה באיזור ירושלים או באיזור הדרום. לדוגמה דירת חמישה חדרים בבאר שבע או קרית גת תעלה כמיליון עד מיליון וחצי שח, בעוד דירה זהה בראשון לציון תעלה 2.5 מיליון שח. כמובן שבתל אביב או הרצליה המחירים גבוהים יותר. קבלן שמוכר דירת חמישה חדרים במיליון וחצי שח מרוויח, ולכן ניתן להסיק כי עלות הבנייה נמוכה ממיליון וחצי (ואם מנכים את עלות הקרקע והרווח של הקבלן אז כנראה עלות הבניה נמוכה משמעותית גם ממיליון).
    סגור
  • אתה הוא השרלטן
    ד 08/05/2018 20:58
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מדד תשומות הבנייה עלה מ2008 ב-23.3% , ומחירי הדיור עלו ביותר מ-100%לכן אל תבלבל את המוח!!! גם מחירי דירות החדשות נקבעים לפי כוחות השוק!! כפי שגם אותו מדד תשומות הבנייה!
    סגור
  • 79.
    חדל קשקשת. מחירי דיורחדש לא תלויים בהיצע וביקוש אלא
    שט 07/05/2018 22:58
    הגב לתגובה זו
    3 12
    בגובה התשומות. חברות הבניה מוכרות דיור עממי במחיר שהוא 15 אחוז מעל התשומות שלהן. מי שמצפה שהן ימכרו דיור במחיר נמוך ממחיר התשומות או אפילו בהנחה של 5 אחוז מהמחירים הקיימים הוא ליצן שלא מבין בכלכלה (השר משה כשלון מנסה להכריח את חברות הבניה למכור ברווח של 10 אחוז בלבד, השר הזה אידיוט חברות הבניה יסרבו להתאבד עבור השטויות של משה כשלון). השנה נחיר התשומות עלה ב- 3 אחוז, לכן צפוי שמחירי הדירות יעלו בערך ב- 3 אחוז או טיפ טיפה פחות. תפסיקו להסתמך על הבטחות השר הכשלונר.
    סגור
  • לא קשור
    קוזניצקי 08/05/2018 09:13
    הגב לתגובה זו
    12 0
    "אף אחד לא שואל את הקבלן כמה עלתה לך הקרקע, כמה עלה לך לבנות. המחירים מוכתבים על ידי השוק!" אברהם קוזניצקי, יזם וקבלן גדול
    סגור
  • 78.
    מציע לבדוק תקפות הנתון 3.11 נפשות לדירה בגילאי 25-30
    0מולני קיצוני 07/05/2018 22:58
    הגב לתגובה זו
    1 6
    אי אפשר להפעיל ממוצע של כלל האוכלוסיה על קבוצת גיל ספציפית. ההערכה לא מבוססת שלי לגבי הממוצע במשקי בית בגילאים אלו הוא פחות מ2, שכן מדובר לרוב בזוגות שרק נישאו או בבודדים שעדין חיים בגפם. ואפילו גרושים לכן רק לפי הנתון של 110 אלף אנשים שמצטרפים לשוק כל שנה צריך לפחות 50 אלף דירות חדשות כל שנה.
    סגור
  • תבדוק ותחזור אלי.
    ד 08/05/2018 21:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    3.11 שמרני ביותר, מסביבי כל החברים הזוגות הצעירים 3-5 נפשות בבית
    סגור
  • כל החישובים של השרלטן, כותב המאמר, מפוקפקים.
    שט 08/05/2018 08:57
    הגב לתגובה זו
    1 12
    מן הסתם, התגובות החיוביות לדבריו של הכותב הן תגובות שהוא עצמו כותב. כך הוא נוהג לעשות מספר שנים: מגיב עשרות תגובות תחת ניקים שונים.
    סגור
  • יש כת של משקיעי נדל"ן ששמה להם מטרה להשחיר את טדי
    חחחח 08/05/2018 23:23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא יעזור להםן כלום וגם הם יבינו בסוף שירידת מחירי הדיורת היא גם לטובתם
    סגור
  • 77.
    עוד כיווןן
    גרוש 07/05/2018 22:35
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הגרושים גרושות מחליפים בני זוג בינהם
    סגור
  • 76.
    בגלל זה מסוכן לקנות דירה עכשיו
    יושבת על הגדר 07/05/2018 22:06
    הגב לתגובה זו
    18 0
    עודף הדירות ייגמר בירידה חדה של מחירי הנדל"ן. אסור לקנות עכשיו.
    סגור
  • 75.
    טדי נויברט טובע בשלשול של מילים, מבלבל עובדות מסולפות
    חחחח 07/05/2018 22:04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עם חצאי ורבעי אמיתות ומפיל עשרות אלפי זוגות צעירים בפח. אין דבר שאותה הכמות מתפכחת כול הזמן, העיקר להקטין את הביקושים. שאפו על ההתמדה 24/7, על תעסוקה פול טיים ג'וב, כנראה שמשתלם להיות יחצן...
    סגור
  • 74.
    שטות במיץ
    שמעון אלבק 07/05/2018 21:45
    הגב לתגובה זו
    1 4
    לא צריך הרבה שכל מספיק להסתכל על מחירי השכירות ומחירי הדירות ועל אלפי צעירים שחיים עם ההוריםכי אין ביכולתם לשכור או לקנות דירה
    סגור
  • 73.
    אז למה
    מחסור דירות 07/05/2018 21:31
    הגב לתגובה זו
    0 8
    מחירי השכירות עולים ועולים? המחסור הוא לשכירות משכירים מחסנים למסתננים כמה עובדים זרים יש ? גם להם צורך בקורת גג המסתננים השתלטו על הנדלן בדרום תא נוצר מחסור כמה עובדים זרים מסתננים יש? גודל המשפחות גדל במשך השנים גירושים דורשים דירות נוספות זוג החזיק דירה אחת .ועוד ועוד ....כמה משלמים שכירות בתא משמעות מחסור בדירות לשכירות מגורים .
    סגור
  • 72.
    זהירות! עדר דובים לפניך
    א חיפה 07/05/2018 21:17
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ואיזה מסכנים כל הזוגות הצעירים שנפלו במלכודת. על המשקיעים אין רחמים. לא ראיתי שהם ריחמו עלי או מישהו אחר בדרכם לביטחונם הכלכלי עלק
    סגור
  • 71.
    לצערי הוא צודק
    משקיע 07/05/2018 21:07
    הגב לתגובה זו
    10 0
    גיליתי זאת מאוחר מדי , קורסים להתעשרות מהירה שמכוונים אנשים לקנייה לא חכמה של נדל"ן אין שוכרים ואם יש אין תשואה שמאזנת את המשכנתא
    סגור
  • 70.
    לא יאומן , איך עובדים עלינו !
    בועז 07/05/2018 20:55
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מה לא יעשו בשביל לעקוץ במדינה הזאת , והפעם במאות אלפי שקלים עד מליונים ! או להחרים את שוק הנדלן או לברוח
    סגור
  • 69.
    סוף סוף אחד שאומר את האמת
    זיו 07/05/2018 20:37
    הגב לתגובה זו
    11 0
    ללא אינטרס כלכלי
    סגור
  • 68.
    בכל 28 בועות הנדלן שהתפוצצו בעולם טענו שלא בונים מספיק
    כלכלן 07/05/2018 20:28
    הגב לתגובה זו
    18 0
    לפני הפיצוץ טענו שלא בונים מספיק ובסוף הכל התרסק, בדר"כ עם עליית הריבית או מיתון טדי צודק, לא קיים דבר כזה נכס שרק עולה. נדלן זה מאוד פשוט, בכל עשור בו סביבת הריבית עולה נדלן ירד (בכל מדינה), וההפך בעשור של ירידה בסביבת הריבית, אז נדלן זאת חגיגה.
    סגור
  • 67.
    זה מסביר את הירידות החדות במחירי הדירות
    ליטל 07/05/2018 19:52
    הגב לתגובה זו
    30 2
    העם הבין שאין מחסור
    סגור
  • אין שום ירידת מחירים, מקסימום ירידה באחוז אחד. אל תשקר (ל"ת)
    שט 07/05/2018 23:16
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • 66.
    שכחת את המתגרשים. האחוז עולה בהתמדה
    יובל 07/05/2018 19:42
    הגב לתגובה זו
    6 12
    ואז מוכפלים מספר משקי הבית
    סגור
  • הרי כל כל זוג שמתגרש, יש 5 ילדים משפחות ברוכות ילדים
    שוב פעם הספין הזה? 07/05/2018 23:28
    הגב לתגובה זו
    7 0
    באמת שנמאס מכל הספינים של האינטרסנטים להמשיך לפמפם את המחסור.. ממשיכים להפחיד את כולם עם המתגרשים, כאילו שהם לא חלק מהממוצע של 3.32 נפשות למשק בית.
    סגור
  • השנה היתה ירידה של 1% במספר המתגרשים. (ל"ת)
    נועם 07/05/2018 23:19
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • המתגרשים חוזרים לחיות בזוגיות (ל"ת)
    מיקי 07/05/2018 21:21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 65.
    כמה טמטום בכתבה אחת
    רועי 07/05/2018 19:30
    הגב לתגובה זו
    1 6
    איינשטיין אמר: "יש שני דברים אינסופים: היקום וטיפשותו של האדם. ואני לא בטוח בקשר לראשון." אין ספק שטדי וחבורת העוקבים שלו מתאמצים להוכיח זאת.
    סגור
  • 64.
    קשקשן (ל"ת)
    אזרח פשוט 07/05/2018 19:09
    הגב לתגובה זו
    4 19
    סגור
  • 63.
    יש לקחת בחשבון את השמאלנים שמהגרים לברלין (ל"ת)
    מוחמד אבו טוריה 07/05/2018 19:08
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 62.
    כ9000 ישראלים בשנה יורדים מהארץ בשנה.
    ג'קי 07/05/2018 19:04
    הגב לתגובה זו
    18 0
    כ5000 דירות פחות צריך בשנה
    סגור
  • יש אנשים שהכסף זה הכל אבל לרובם נשאר חלום וחוזרים באפס (ל"ת)
    משה ראשל"צ 08/05/2018 07:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • רוה היורדים משאירים את הדירה לקרובי משפחה
    שט 07/05/2018 23:07
    הגב לתגובה זו
    0 5
    כדי שישכירו אותן. ההשכרה משתלמת יותר ננכירה והשקעה פיננסית. כותב המאמר הוא קשקשן שמתייחס לדירות שמתפנות בתור דירות שיעברו למשפחות חדשות, אין לו מושג מהחיים. רוב הבניה של משה כשלון הן דירות רפאים שאפשר למחוק אותן מהחשבון כי אף אחד לא מוכן לחיות בפינה נידחת רחוק ממקומות עבודה ומקומות. לגידול המשפחה. דירות שלך ערירים גם כן עוברות ברובן להשכרה כי הן קטנות מכדי לשמש למשפחות.
    סגור
  • 61.
    גרושים גרושות
    יוסי 07/05/2018 19:01
    הגב לתגובה זו
    4 14
    שכחת להכניס פרמטר נוסף של כמות הגרושים החדשים כל שנה....שיוצרים עוד דרישה...
    סגור
  • עוד מיתוס שקרי שפכת פה
    בן 07/05/2018 21:04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    על כל זוג שמתגרש נולד ילד למשפחה חרדית או ערבית וזה לא נחשב בצפיפות ? אותו ילד ממשיך לגור עם ההורים שלו 18 שנה .
    סגור
  • 60.
    כחלון שמאל מסוכן.חובב מסתננים!!
    דבר המערכת 07/05/2018 19:01
    הגב לתגובה זו
    14 5
    מפלגה מיותרת.ללא ערך רק הגרלות סרק לתמימים.כמו תמימה המחבלת.מי הכסיל שמצביע לו???
    סגור
  • פחלון הוא פוליטיקאי בזוי וחושב רק על עצמו וכנראה יעלם (ל"ת)
    משה ראשל"צ 08/05/2018 07:08
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 59.
    כל הכבוד כתבה מעניינת וחכמה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 07/05/2018 18:55
    הגב לתגובה זו
    22 1
    סגור
  • 58.
    כתבה מצויינת (ל"ת)
    ויטלי 07/05/2018 18:52
    הגב לתגובה זו
    19 1
    סגור
  • 57.
    השרלטן הגדול מכולם
    מאוכזב מביזפורטל 07/05/2018 18:27
    הגב לתגובה זו
    2 33
    טדי הוא שרלטן שמספר שקרים ותעמולות כבר מ2011 וחיפוש פשוט בגוגל יוכיח זאת ... ביזפורט הדרדרו כבר לאשפתות אם הם מאשרים לשרלטן הזה לכתוב באתר שלהם,
    סגור
  • ומי אתה בדיוק שקובע מי שרלטן ?
    דן 07/05/2018 21:05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אתה יכול להוכיח שהוא טועה ? בוא אני אקח אותך לבנייני מגורים בנתניה ועפולה וקריית גת וראש העין ונראה ביחד כמה אורות דלוקים שם בערב בבתים.
    סגור
  • 56.
    גם המנהלים שמקבלים היום מיליונים קונים דירות
    יויו 07/05/2018 18:26
    הגב לתגובה זו
    0 3
    להשקעה .
    סגור
  • מאמין שיעלה? תקנה גם אתה. מפרגן לך (ל"ת)
    מליין 07/05/2018 23:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 55.
    לכתב
    משה 07/05/2018 18:21
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אתה צריך להבין שנסיקת המחירים זה היה וישנו תרגיל ממשלתי ובתמיכתה וכל עוד הממשלה הזו מכהנת היא תשמור על המחירים הגבוהים ולא חשוב כמה שיש עודף דירות וזה המילכוד של האוכלוסיה שכדי לא לפשוט את הרגל ולהסתבך הם חייבים להמשיך ולבחור בממשלה הזו אחרת הם יתמוטטו כלכלית
    סגור
  • 54.
    הכתבה הזאת מדהימה לא רק בגלל התוכן שלה
    יהוקמץ 07/05/2018 18:17
    הגב לתגובה זו
    22 0
    אלא בעיקר בגלל העובדה שמדהים איך השיח התקשורתי השתנה בשנה וחצי האחרונות. מעניין מאוד לראות סטטיסטיקות על כמות הכתבות שמדברות על ירידת מחירים לאורך השנים האחרונות. היום זה עומד קרוב מאוד ל 100 אחוז מהשיח. אם ב 2013 השיחות שנוהלו על ירידות מחירים היו בפורומים ובלוגים נישתיים הרי שהיום זה בכל מקום. וזה מה שחשוב. מחירים עלו בגלל תסמונת העדר וגם ירדו בגלל זה.
    סגור
  • 53.
    הנקודה.ניסינו משך שנה להשכיר במחיר טוב ולא הצלחנו
    עלית על 07/05/2018 18:13
    הגב לתגובה זו
    29 2
    לכן מכרנו כי כהשקעה זה כבר לא משתלם.בהינתן עליית רבית בעתיד עדיף כסף בבנק מאשר נדל"ן
    סגור
  • 52.
    תודה לך על כל המידע, מציל הרבה משפחות מפשיטת רגל עתידית (ל"ת)
    אחד העם 07/05/2018 18:02
    הגב לתגובה זו
    29 0
    סגור
  • 51.
    כתבה מעולה !! (ל"ת)
    אדם 07/05/2018 18:01
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • 50.
    טעות חישוב?
    רפי 07/05/2018 17:53
    הגב לתגובה זו
    8 14
    אם ישנם 110 אלף צעירים חדשים אזי הם צריכים כ 55000 דירות בהנחה שהם גרים ביחד עם בת זוג או בן זוג ההנחה של צפיפות של 3.2 היא למשפחות - כלומר זוג פלוס ילד או שתים זה לא נכון ל110000 צעירים מכאן שהחישוב של טדי ממש לא נכון תוסיפו לזה שיש כל שנה אלפי גרושים מה שמוסיף עוד דרישה לדירות הוא חובבני ובוודאי לא מעמיק כתבה לא מקצועית כתב רציני היה בודק היטב את הנתונים יתכן שהמספר נמוך אבל הכתבה לא מראה זאת
    סגור
  • ממוצע הוא ממוצע הוא ממוצע
    חושף אינטרסנטים 07/05/2018 19:43
    הגב לתגובה זו
    6 1
    למה החלטת ש 110,000 איש צריכים 55,000 דירות? כי ככה בא לך? אולי מדובר במשפחות ברוכות ילדים והכל משפחה יש חמישה ילדים, ככה שצריך לחלק את זה בשבע (הורים + ילדים) בקיצור, אי אפשר להסתכל על צד אחד של הממוצע ולהסיר את המסקנות המוחית לך. ממוצע הנפשות במשק בית לוקח את כולל בחשבון, את הרווקים, הנשואים,הגרושים, משפחות ברוכות ילדים. בקיצור, את כולם
    סגור
  • אין טעות. אני בן נשוי 29 ויש לי ילד
    ככה זה 07/05/2018 19:29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ובת עוד חצי שנה.
    סגור
  • זה הטיעון הכי חזק- גם גרושים וגם מתחתנים צריכים דירות
    דוד שלך 07/05/2018 18:56
    הגב לתגובה זו
    6 1
    וגם המתים וגםה יורדים מהארץ וגם משה דיין וגם בן גוריון וגם טיטוס הורמאי כולם צריכים דירות ומגדילים את הביקוש לדירות
    סגור
  • 49.
    הבעיה היא שהאנטישמיות בעולם עלתה משמעותית
    דו 07/05/2018 17:49
    הגב לתגובה זו
    1 22
    צפו למיליוני יהודים בשנה הקרובה ....נקבלם בשימחה כי אחנו הם .....והמחירים , כנראה לצערי ישארו פחות או יותר באזור הזה .
    סגור
  • שכחת לרשום "לצערי"
    תומי 08/05/2018 08:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבל כל התגובה הזו היא הרי קשקוש גם ככה.
    סגור
  • חחח
    חחחח 07/05/2018 19:45
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הספין הסה כבר לא עובד על אף אחד.. למעשה, יש הרבה יותר יורדים מאשר עולים חדשים... אבל אם אתה מאמין בזה, תקנה דירות. מפרגנים לך
    סגור
  • 48.
    חבל
    לשים לב 07/05/2018 17:28
    הגב לתגובה זו
    3 5
    גידול דמוגרפי הוא בניכוי האנשים שמתים , טעות לספור מי שמת פעמיים.
    סגור
  • לא סופרים את המת פעמיים, אבל כן צריך לספור את הדירה
    טעות בהבנה שלך 07/05/2018 19:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הרי הערירים מחזירים דירות לשוק בסיטונות, אז למה מתעלמים מזה?
    סגור
  • 47.
    משק בית חדש = 3.32 נפשות ??
    חיים 07/05/2018 17:27
    הגב לתגובה זו
    2 9
    אחי אתה טועה !! משק בית חדש כמו שאני מכיר נוצר רק מ-2 נפשות. לכן 110 אלף נפש בני 25-30 יוצרים 55 אלף משקי בית ולא 32 אלף עפ״י החישוב שלך.. תבדוק את עצמך שלא תדביק את כחלון והציבור בטעות שלך.
    סגור
  • לזוג חרדי בני 25 יש בממוצע כבר 3-4 ילדים. (ל"ת)
    נועם 07/05/2018 23:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • משק בית הוא גם משפחה עם 10 ילדים (ל"ת)
    חושף מפומפמים 07/05/2018 19:47
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 46.
    הגיע הזמן להחזיר את המחיר לשפיות (ל"ת)
    נתי 07/05/2018 17:27
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 45.
    חשבון פשוט
    מיכאל 07/05/2018 17:26
    הגב לתגובה זו
    4 4
    אם לפי הלמ"ס יש גידול טבעי של 40,00 משקי בית, אז זוהי כמות יחידות הדיור שצריך בשנה. החישוב של הלמ"ס על הגידול במשקי הבית כולל את הערירים שהולכים לעולמם. החישוב שלך שמפחית אותם מהארבעים אלף שגוי
    סגור
  • אתה באמת לא מבין?
    חושף מפומפמים 07/05/2018 19:52
    הגב לתגובה זו
    5 1
    יש הבדל בין משק בית (רווק, גרוש, משפחה, משפחה ברוכת ילדים) לבין דירה ריקה. הגידול של 40,000 משקי בית הוא של אנשים, לא של קירות. באופן מעשי יכול להיות שמספר הדירות גדל ב 100,000 ומספר משקי הבית ב 20,000. אין קשר בין הדברים, חוץ מזה דלא יכול להיות שיד יותר משקי בית מכמות פיסית דל מבנים למגורים. במקרה כזה, מדובר במחסור אמיתי ואז יש עליה בצפיפות הנפשות של משקי הבית.
    סגור
  • 44.
    הנפטרים מחזירים לשוק רק חצי מהדירות שחישבת
    אבישלום 07/05/2018 17:23
    הגב לתגובה זו
    1 8
    שכן בהתחלה נפטר אחד וזה לא משנה את מעמד הדירה. רק כעבור זמן כשנפטר בן הזוג השני הדירה מתפנה. בנוסף צריך להחשיב את הגרושים, שממשק בית אחד מקימים בממוצע 1.5 משקי בית [חלקם מתחתנים שוב]. בנוסף חלק מדירות הרפאים הם של יהודים מחו"ל שמשתמשים בדירות בביקורים בארץ ודירות אלו לא באמת פנויות למגורים. העקרון שכתבת נכון, הצורך הוא קטן ממה שעושים ממנו אבל לא דייקת במספרים.
    סגור
  • אתה יודע חשבון?
    באמת? 07/05/2018 19:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הרי יש 44,000 אלף נפטרים.., לא הייתה טענה שהם מחזירים 44,000 דירות לשוק, ואפילו לא חצי מזה.. הטענה היא זה שהם מחזירים רק רבע!!! מכמות הנפטרים כדירות לשוק. תלמד חשבון
    סגור
  • 43.
    צודק לחלוטין
    זיו 07/05/2018 17:18
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סוף סוף כתבה מנומקת וברורה
    סגור
  • 42.
    בלאי דירות
    מירון 07/05/2018 17:11
    הגב לתגובה זו
    1 6
    אורך חיים של דירה הוא כ-70 שנה. בשנות החמישים היו בארץ כ-250000 דירות. בכל שנה יש לפנות ולהרוס כ-15,000 דירות מאוכלסות. יש להוסיף מספר זה לכמות התחלות הבנייה הנדרש בכל שנה. מטבע הדברים , מספר דירות אלו גדל כל שנה.
    סגור
  • 41.
    אני אסביר, עד 2008 חצי מיליון הומלסים לא ידעו שהם כאלה
    קבלן,8 שנות לימוד 07/05/2018 16:56
    הגב לתגובה זו
    10 0
    והמחירים ירדו מ1998 במשך עשור ברציפות. פשוט ברגע שסיפרו להם ,הסתערו כל ההומלסים על הדירות והעלו את המחירים.
    סגור
  • מעניין איפה על האוהלים שהם השאירו (ל"ת)
    מחפש אוהלים 07/05/2018 19:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 40.
    לטדי היקר
    ירון 07/05/2018 16:44
    הגב לתגובה זו
    14 0
    כמו שאמרת שנה שעבר יקח זמן לאנשים לעכל את שינוי השוק. והופ עבר שנה ובא לציון גואל אנשים התפכחו סוף סוף זה מציאות בשטח הבועה מתפוצצת
    סגור
  • 39.
    מעניין והגיוני
    אהוד 07/05/2018 16:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ככה בעצם הוליכו שולל את העם,המסימה נחדפה??
    סגור
  • 38.
    חסר באזור המרכז
    אורי 07/05/2018 16:31
    הגב לתגובה זו
    1 4
    המחסור הוא באזור המרכז מי שרוצה באזור חריש,ירוחם,קרית גת,באר שבע וכו יש המון דירות,עוזר למישהו???, הדור של היום רוצה דירות באזור המרכז ופה חסר דירות,כל אלו גרים בשכירות,מרתפים או אצל ההורים,בתור שוכר המחירים במרכז בשמיים הן לקניה והן לשכירות....הדרך עוד ארוכה עד שהמחירים יהיו נורמלים אם ביכלל,שהריבית תעלה אז גם שירדו המחירים זה לא ישתלםצכי אז המשכנתא תיהיה בשמייםצכי הריבית גבוהה,תסמכו על הבנקים שהם לא יפסידו ושלא ינסו לעבוד עליכם!!!!
    סגור
  • ובגלל העודף בפריפריה מבקשים מיליון על חורבה בירוחם? (ל"ת)
    תושב הפריפריה 07/05/2018 19:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 37.
    פופוליסטי ביותר
    אזרח 07/05/2018 16:29
    הגב לתגובה זו
    0 6
    תגיד אתה אמיתי שאתה סופר דירות של אנשים מתים שחזרו לשוק?? מה זה חדש שאנשים מתים?? מה זה התחיל רק בעשור אחרון? ובאותה שורה אתה אומר שהביקוש יותר נמוך כי לא צריך להחשיב את ערבי ישראל ובאותה שורה אתה אומר שהלמס בכל מקרה לא סופר אותם - אז לא עשית כלום. והיום אנשים לא רוצים לגור 5 נפשות בדירה כמו פעם. היום רוצים חדר לכל ילד ולכן יש ביקוש לדירות אני גדלתי 5 נפשות בדירת 2 חדרים היום אני נשוי +2 ורוצה דירת 4 חדרים.
    סגור
  • דירה היא דירה היא דירה
    ואתה אמיתי? 07/05/2018 20:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואתה אמיתי? כמו שאתה צריך דירה גדולה, יש הרבה כאלה שצריכים דווקא דירה קטנה. כל דירה היא דירה, בלי קדר לצרכים האישיים שלך. אגב דירות גדולות.. דווקא הן בעודף היצע עצום כיום
    סגור
  • 36.
    שאפו על הכתבה. זה לא ברור מאליו
    עם סגולה 07/05/2018 16:29
    הגב לתגובה זו
    11 0
    והשאלה כמובן היא, האח יהיו לחצים להוריד את הכתבה
    סגור
  • 35.
    הכלכלה התחממה יתר על המידה ,עליית ריבית תשפוך מים צונני
    חיים ברו 07/05/2018 16:28
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ם על הכלכלה ותוציא החוצה את האמת כמו שהיא,מתחילים לראות ניצנים של חברות שמתחילות להפסיד כסף ונמצאות בקשיים,קניית אג״ח זבל עומדת להסתיים והריבית מתחילה לטפס לרמות 4% ויותר
    סגור
  • 34.
    הצעה לפתרון
    י"ע 07/05/2018 16:22
    הגב לתגובה זו
    16 1
    המס על השכרת דירה ומכירת דירה הם נמוכים יחסית למס על רווחים בבורסה. ולכן זה יצר נטיה לקנות דירות להשקעה ולהשכירן. אם ישוו את שני המסים הללו תפסק הריצה אחר דירות להשקעה ומחירי הדירות יעצרו באחת. כי כמו שנאמר בכתבה אין מחסור בדיור פיזי רק זה שלהשקעה.
    סגור
  • החרדים ימנעו מיסוי כל הרבנים בעלי נכסים להשכרה
    לא ימוסו 07/05/2018 18:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כך שנציגיהם לא יתנו לעולם למסות את הרבי ואת האליטות החרדיות.
    סגור
  • 33.
    שאפו לטדי
    מרגו 07/05/2018 16:20
    הגב לתגובה זו
    26 1
    איזה יופי של כתבה. לא קונים דירה במחיר בועה ??
    סגור
  • 32.
    נשמע מאוד מעניין. תודה על הכתבה (ל"ת)
    אזרח 07/05/2018 16:19
    הגב לתגובה זו
    23 1
    סגור
  • 31.
    יחידות דיור.ודירות מפוצלות.דירות חברים.
    אזרח 07/05/2018 16:11
    הגב לתגובה זו
    17 0
    בפועל חלק מהצעירים ומשפחות צעירות גרים ביחידות דיור שניבנו ממחסנים או על גגות.וחלקם גם בדירות מפוצלות.לכן אין חוסר כי יש אלטרנטיבות.כך שכול הדיבורים על חוסרים זה משאלת לב של משקיעי נדל״ן ויזמים.כשהריבית תעלה יבינו המשקיעים שאין להם למי לימכור ואז יהיו ירידות חדות .תמתיני בסבלנות.
    סגור
  • 30.
    חלק הגידול באוכלוסיה- של חרדים וערבים- לא רלוונטי לשוק
    יוד 07/05/2018 16:08
    הגב לתגובה זו
    15 0
    כי לרובם אין כסף לקנות את הדירות שבונים כיום - גם לא של מחיר למשתכן. העודף בדירות הרבה יותר גדול ברגע שהמשקיעים יצאו. המשקיעיעם יצרו ביקוש למוצר כיוון שהוא הפך למוצר להשקעה ולא לדיור.
    סגור
  • למה האוכלוסיה הזאת לא רלוונטית רק עכשיו??
    אזרח 07/05/2018 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 2
    פען היא כן הייתה רלוונטית?? הכותב הוא פופוליסט בדיוק כמו אלה שבעד ונגד ירודות מחיר
    סגור
  • 29.
    כל הכבוד!
    אמיר 07/05/2018 16:05
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סוף סוף מישהו שאומר את האמת!
    סגור
  • 28.
    חשוב חשוב חשוב
    חשוב חשוב חשוב 07/05/2018 16:03
    הגב לתגובה זו
    16 0
    שכל האינטרסנטים ומי שעמד אחרי ניפוח הבועה יעמדו לדין אחרי שהבועה תתפוצץ!
    סגור
  • 27.
    שוק הדיור היום מהווה מלכודת אש שהולכת להתלקח בקרוב
    ערן 07/05/2018 15:56
    הגב לתגובה זו
    32 1
    הסכנה של השרפה הזאת כזאת גדולה שגם סופר טנקר לא יוכל לכבות אותה. מי שרוכש היום דירה עושה את טעות חייו.
    סגור
  • 26.
    כתבה מעולה
    תומי 07/05/2018 15:54
    הגב לתגובה זו
    19 2
    כי ככה זה כשהכתבות לא ממומנות על ידי אינטרסנטים שמריצים נדל"ן. שאפו לכותב.
    סגור
  • 25.
    44k נפטרים בשנה בעיקר זקנים שגרים 2 בדירה
    יאן 07/05/2018 15:46
    הגב לתגובה זו
    16 0
    כך שמשתחררות לשוק כ20k דירות כל יחידת מגורים נוספת בבית אבות משחררת דירה לשוק הדיור אם נתוני הקבלנים היו נכונים היו לנו שכונות הומלסים כמו בומביי
    סגור
  • 24.
    כתבה מצויינת!
    עמי 07/05/2018 15:45
    הגב לתגובה זו
    12 0
    כל הכבוד לביזפוטל שנותנים במה לטדי
    סגור
  • 23.
    חישוב מוזר
    טוב שם 07/05/2018 15:43
    הגב לתגובה זו
    1 12
    החישוב של בני 25-30 שדורשים דיור, לא יכול שיחושב בצפיפות של כלל האוכלוסייה. כי הרי ברור שמדובר בצעירים, שם הצפיפות היא פחות. אבל עדיף לחשב איך שייהיה נוח להציג. למה להתבלבל עם עובדות...
    סגור
  • 22.
    הערה ל כל אלה דלא מבינים הסטטיסטיקה
    טדי נויבירט 07/05/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
    11 0
    כל מיני מגיבים למיניהם לא מבינים שממוצע נפשות למשקי בית תמיד נכון, וזה לא משנה כמה מתגרשים וכמה זוגות צעירים בלי ילדים יש. אי אפשר להסתכל רק על צד אחד של הסקלה ולהגיד שהממוצע של מספר הנפשות במשק בית שגוי ממוצע הוא ממוצע!! הרי על כל זוג שמתגרש, י״ז חמישה ילדים נוספים במשפחה ברוכת ילדים.. תפסיקו ליפול לספינים!
    סגור
  • לא נכון
    רפי 07/05/2018 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ממוצע מורכב מסכום כל הערכים לחלק למשקלם כשאתה מסתכל רק על הצעירים זו תת קבוצה וכן ההממוצע לא נכון אצלם הצפיפות נמוכה מאוד 1-2 בדרך כלל הממוצע הוא 3.2 בארץ בגלל שיש צעירים שתורמים ללמוצע 1-2 ומבוגרים שתורמים לממוצע 3-5 ולכן הממוצע הןא 3.2
    סגור
  • 21.
    כתבה ממומנת
    זוריק 07/05/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
    2 17
    נו באמת! לא ציפיתי לשמוע שקרים אחרים מבחיין ראשי שמציג נתונים מהזוית שנוח לו! יגיע זמן והוא ישלם על השקרים שמכניס לאנשים לראש במשך כבר זמן רב עם צעקות שחודש הבא ריבית עולה, בנקים קורסים, רק לחזירים יש דירות, לחכות עוד חודש והמחירים ירדו... כמה אפשר לשקר לזוגות צעירים בפנים???
    סגור
  • קודם כל זה לא ממומן - זו כתבת דעה
    תומי 08/05/2018 08:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם כבר ממומן אלו הכתבות שעוסקות כל הזמן ב"מחסור" בדירות. הקבלנים מממנים אותם ליצור פייק ניוז ולחץ לקנות דירה.
    סגור
  • 20.
    מדויק, עכשיו נותר לחקות לעליית הריבית (ל"ת)
    nav 07/05/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 19.
    צודק 100%
    יוני 07/05/2018 15:28
    הגב לתגובה זו
    13 0
    חכו שהריבית בארה"ב תעלה עוד אחוז ואז תראו דם ברחובות
    סגור
  • 18.
    שאפו לכתבים של ביזפרטל
    תודה 07/05/2018 15:28
    הגב לתגובה זו
    50 1
    תודה על הנתונים
    סגור
  • איזה כתבים של ביזפורטל??? זה טוקבקיסט מפייסבוק תקראי עד
    אזרח 07/05/2018 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 11
    עד הסוף הכותב הוא ממובילי מחאת הדיור בפייסבוק, דף המחאה הגדולה-יחד נוריד את מחירי הדיור.
    סגור
  • מישהו צריך להילחם בדבילים כמוך
    תומי 08/05/2018 08:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שחיים עם העושר המדומה שלהם כי הדירה שלהם "שווה מיליונים". טמבל.
    סגור
  • לא סיפורי בעלי עניין שעשו יד אם פקידים יותר טוב?
    גג 07/05/2018 18:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אותם קבלנים מדווחים אחר כך לבורסה רווחים מופרזים של 850 אלף שקל לדירה 1 לפני מס ויש עוד 49 שכנים, זה יותר טוב ? כן במדינה אם שכר חיציוני 6,5 אלף במחיר למשתכן , בוזזים דורות עתידים ומורידים אותם לעוני , זה יתר טוב ? פושעים ממש.
    סגור
  • 17.
    ניתוח מדויק של המציאות (ל"ת)
    יואב 07/05/2018 15:26
    הגב לתגובה זו
    31 1
    סגור
  • 16.
    זה פצצה מתקתקת!! (ל"ת)
    משה 07/05/2018 15:25
    הגב לתגובה זו
    39 0
    סגור
  • 15.
    אשקלון מוצפת
    אשקלון מוצפת 07/05/2018 15:22
    הגב לתגובה זו
    36 0
    אשקלון גם מוצפת בדירות של מחיר למשתכן מעל 10 אלף וגם בבניה השכונת אגמים ברנע ועוד הדירות של הקבלנים יהיו מוכנות עוד שנה שנה וחצי היה יריד לו מזמן הנציגים אומרים שאין ביקוש כולם באים לראות אם המחירים ירדו ואומרים להם שהם נרשמו וזכו במחיר למשתכן ששם יותר זול עוד מעט הכל יתפוצץ לקבלנים בפנים
    סגור
  • שכונת אגמים באשקלון
    אשקלוני 07/05/2018 16:33
    הגב לתגובה זו
    5 0
    רק בשכונת אגמים ישנם כ600 דירות בשלבי בנייה סופיים שכונת ברנע ממוצע של 4 מודעות להשכרה/מכירה על כל בניין 7 מגדלים בשלבי סופיים בקיצור 3 חודשיים מהיום יש היצע מטורף!!!
    סגור
  • 14.
    מאמין שהשוק יתקן בעצמו (ל"ת)
    גיל 07/05/2018 15:20
    הגב לתגובה זו
    21 1
    סגור
  • 13.
    עודף בניה עצום (ל"ת)
    אני 07/05/2018 15:20
    הגב לתגובה זו
    31 1
    סגור
  • 12.
    מוטה וילדותי
    נדב 07/05/2018 15:15
    הגב לתגובה זו
    4 23
    מבלי להתייחס לבליל ההטיה לאורך כל הכתבה - רק עצם העובדה שהוא לקח את כמות הנפשות שהתווספה וחילק בממוצע נפשות לבית הנוכחי מראה את התת רמה - אותם 110 א' שנולדו לפני 25 שנה לא מעוניינים לגור 3.2 נפשות זה הממוצע בגלל משפחות שכוללות ילדים שנולדים בשנים האחרונות ולא 25-30 שנה - מדובר ביחידים או זוגות וזה צריך להיות המספר שבו מחלקים את כמות הנפשות מעבר לכך , עודף דירות יש , בעיקר בדימונה שדרות ועפולה - בפועל בישראל נוצר מרכזי מטרופוליני אחד , שבו כולם עובדים ורוצים לגור ותוספת הדירות בו היתה מזערית . בגבעתייפ נבנים 5-6 בניינים בשנה , רמת גן אמנם יותר טוב אבל משקללים את האיזור כאחד אין כמעט תוספת דירות בטח לאור זליגת הביקוש מתל אביב. גיבוב של שטויות ושל לא פחות מספקולנטים שמהמרים על שינויי מחירים שאינו ודאי בעוד מה שכן ודאי זה שאם ובמידה ובאמת תהיה ירידת מחירים כלשהיא - השכירות עד אז תעלה ובטח הריבית
    סגור
  • שטויות במיץ
    שלומי אביסרור 07/05/2018 16:09
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אתה מדבר שטויות א- אם מחירי הנדלן ירדו השכירות יורדת יחד איתם זה מראה על היצע גדול יותר ב- 3.2 נפשות ככה עובדת סטטיסטיקה כמו שבבית אחד יש 4 נפשות ובבית אחר יש זוג אז הממוצע של 2 הדירות האלו עומד על 3 לדוגמא אין על זה עוררין ולא ויכוח זאת עובדה.
    סגור
  • ברור שאתה צודק
    תומי 07/05/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
    6 1
    חסרות מיליון דירות.. בעצם 2. למה לא 4?
    סגור
  • 11.
    מדויק מאוד.
    יובל 07/05/2018 15:14
    הגב לתגובה זו
    44 1
    שפכת אור גדול על השאלות הגדולות שקורות בשוק כבר תקופה ארוכה. תודה!
    סגור
  • 10.
    תגובה לכתבה
    אנונימי 07/05/2018 15:12
    הגב לתגובה זו
    2 14
    והיכן ה-11 אלף שמתגרשים כל שנה? והיכן מתבטא הגידול באוכלוסיה שהוא בחישוב ריבית דריבית?
    סגור
  • זה מחושב כבר בתוך הממוצע 3.32 נפשות לדירה (ל"ת)
    רון 07/05/2018 16:22
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • אני יגיד לך היכן
    שלומי אביסרור 07/05/2018 16:14
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הם נכנסים בחישוב של הצפיפות 3.2 שזה נתון מדויק לפי הלמס. תתקדם
    סגור
  • צודק יש מחסור
    יוגב 07/05/2018 16:00
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רוץ להשתעבד
    סגור
  • מתגרשים..
    תומי 07/05/2018 15:53
    הגב לתגובה זו
    8 0
    רצים לקנות דירה אחרי שנשאר שקל וחצי בעו"ש, לא?
    סגור
  • והיכן יחידות הדיור והדירות המחולקות (ל"ת)
    יעקב 07/05/2018 15:40
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 9.
    מלך
    דב 07/05/2018 15:08
    הגב לתגובה זו
    43 2
    סוף סוף מישהו צועק המלך הוא עירום
    סגור
  • 8.
    כולם שקרנים כולם
    יצחק 07/05/2018 15:07
    הגב לתגובה זו
    24 2
    מדינת היהודים
    סגור
  • 7.
    כל מילה בסלע (ל"ת)
    שי 07/05/2018 15:03
    הגב לתגובה זו
    27 3
    סגור
  • 6.
    הכתבה הזאת צריכה לפתוח את כל מהדורות החדשות! (ל"ת)
    ירון 07/05/2018 15:02
    הגב לתגובה זו
    65 3
    סגור
  • 5.
    צודק
    אבא לחסר דיור 07/05/2018 15:02
    הגב לתגובה זו
    38 1
    צודק כל מילה טדי, אנשים הלכו עיוורים אחרי הקבלנים בנרטיב המחסור. עשרות אלפי דירות תקועות אצל הקבלנים. כל הכבוד לכם על הוצאת האמת החוצה סוף סוף. אין מחסור בישראל, דור צעיר אל תיפלו בפח של העושקים הקרים!
    סגור
  • 4.
    עם-סגולה עאלק, מאמינים שתיכף "נגמרות הדירות" ורצים לשלם
    קפטן סאבפריים 07/05/2018 15:01
    הגב לתגובה זו
    42 2
    כל מחיר. אבל לכל בועה יש נרטיב שמריץ אותה, ובלי סיפורי המחסור הבועה הזאת תתפוצץ
    סגור
  • 3.
    מה לגבי אלפי המסתננים ? הם גרים בדירות ולא רשומים (ל"ת)
    עמרי 07/05/2018 14:58
    הגב לתגובה זו
    2 18
    סגור
  • אלפי מסתננים בדרך החוצה
    שלומי אביסרור 07/05/2018 16:18
    הגב לתגובה זו
    10 2
    הם עפים מפה בקרוב ואז נראה באיזה מחירים ישכירו ליהודים בדרום תל אביב
    סגור
  • עוד נסיון לפמפם מחסור? (ל"ת)
    חושף אינטרסנטים 07/05/2018 15:19
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 2.
    אלפי דירות מוכנות וריקות בחריש
    מפריח השערוריות 07/05/2018 14:48
    הגב לתגובה זו
    32 1
    ולמרות זאת לא מורידים מחירים. הדירות עומדות מוכנות וריקות אך לא מחוברות לתשתיות. יהיו בשוק רק עוד שנתיים. ככה יוצרים חוסר מלאכותי בשוק.
    סגור
  • 1.
    שטויות!!
    שמאי 07/05/2018 14:46
    הגב לתגובה זו
    3 38
    מה עם האנשים שמתגרשים כל שנה, והעולים שמגיעים לארץ, וגם אתה מדבר כל כלל הארץ אבל מרבית האנשים במדינה מעויניינים לגור בירושלים ובמרכז הארץ ושם יש מחסור בדירות.
    סגור
  • אתה שטויות!!
    שלומי אביסרור 07/05/2018 16:12
    הגב לתגובה זו
    9 1
    אם תקרא טוב את הכתבה תראה שכתוב גם על העולים ומנגד המתגרשים הלסביות והגייז כולם ביחד נכללים בממוצע של ה3.2 צפיפות לדירה. לילה טוב
    סגור
  • מה עם הדירות הריקות בכל הארץ?
    עמי 07/05/2018 15:59
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כ-160 אלף לפי הפרסום האחרון של האוצר
    סגור
  • הירידות הכי חדות הן לא בירושלים?
    עדי 07/05/2018 15:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נראה לי תבדוק את הנתונים לפני שאתה מדבר בעזה ביטחון. שמאי עלאק! חחח עוד יאמינו לשטויות שלך יוצאות מהפה
    סגור
  • ומה עם מי שמתחתן ויורד מהארץ?
    צחי 07/05/2018 15:24
    הגב לתגובה זו
    16 1
    קשקשן אינטרסנט
    סגור
  • על כל סוג שמתגרש, יש חמישה ילדים במשפחה חרדית
    חושף אינטרסנטים 07/05/2018 15:18
    הגב לתגובה זו
    13 1
    בסוף, ממוצע נפשות במשקי הבית הוא מספר מדוייק
    סגור
  • אפילו בפתח תקווה מתחילים להרגיש ירידה במחירים
    ירון 07/05/2018 15:40
    הגב לתגובה זו
    17 1
    וזאת עיר לא הפסיקה לעלות בעשור אחרון עד שהגיעו החודשים האחרונים. דירות עומדות על המדף והכמות רק עולה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות