"החזרה לשגרה לא משפיעה על קצב הצמיחה שלנו"

"הרבעון השלישי מייצג הלך רוח חדש. המודעות בקרב העסקים לגבי הנוכחות האינטרנטית גוברת ורואים את זה בכל התחומים", ליאור שמש מנהל הכספים הראשי של וויקס בראיון לביזפורטל. "מדובר במגמה שהיא כאן בשביל להישאר"
 | 
telegram

וויקס הישראלית (סימול:WIX) אשר פיתחה פלטפורמה פשוטה לבניית אתרים, הפכה בחודשים האחרונים ללהיט בוול סטריט עם זינוק של כ-200% מרמת השפל שנרשמה בשיא המשבר בחודש מרץ. הסיבה? החברה צומחת משמעותית לנוכח השינויים שנגרמו לשוק העבודה בעקבות התפרצות הקורונה - יותר ויותר עסקים מבינים את החשיבות של אתר אינטרנט. 

הבוקר דיווחה החברה על על זינוק של 29% בהכנסות הרבעון השלישי ל-254 מיליון דולר. החברה הכתה את צפי האנליסטים וסיפקה תחזית חזקה להמשך (לכתבה המלאה). "הרבעון השלישי מייצג הלך רוח חדש. אנחנו רואים שהמודעות בקרב העסקים לגבי הנוכחות האינטרנטית גוברת ואנחנו רואים את זה בכל התחומים", אמר ליאור שמש מנהל הכספים הראשי של וויקס בראיון לביזפורטל. "הן בתחום מנויי הפרימיום שצמח בכ-20% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, עם תוספת של 302 אלף מנויים חדשים, הן בבחינת היקף המשתמשים הרשומים שצמח בשיעור דומה עם תוספת של כ-7.8 מיליון משתמשים רשומים, והן בתחום ה-e commerce, שם אנחנו רואים עליה בהיקף השימוש ביישומים עסקיים, ושירותי התשלומים שלנו".

מהם המוצרים החדשים המשמעותיים של החברה ומנועי הצמיחה להמשך?
"אדיטור X, פלטפורמה ליצירת אתרים המציעה יכולות עיצוב וארגון תוכן מתקדמות, אשר מכוונות למעצבים ולסוכנויות לבניית אתרים. אנחנו רואים שם תוצאות טובות מאד. מדובר במוצר משמעותי עבור התפתחות החברה שכן אנחנו בעצם עוברים מעולמות ה"עשה זאת בעצמך" לתחום בניית האתרים המקצועי, כלומר בניית אתרים על ידי מעצבים וחברות המתמחים בבניית אתרים".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"בנוסף, אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה הינו תחום ה-e commerce, הפתרונות שאנחנו מציעים בתחום מתפתחים אופן שוטף עם תוספת של יישומים חדשים כגון, למשל, הוספת האפשרות מבחינת בעלי העסק לאפשר ללקוחותיהם גבייה בחלוקה לתשלומים - יש לזה ביקוש גבוה מאד בארה"ב. אנחנו עושים מאמצים גם לשפר את המוצר על פי הצורך בכל מדינה, כך למשל, בעזרת אינטגרציות חדשות עם שירותי Afterpay התומכת בארה״ב, אוסטרליה וניו זילנד, Clearpay בבריטניה, ו-Laybuy בבריטניה, אוסטרליה וניו זילנד". 

קצב הצמיחה של וויקס חזק מאד, האם אתם מזהים איום כלשהו מבחינת החברות המתחרות בתחום שמנסות לנגוס בנתח השוק שלכם?
"אין היום פלטפורמה כלשהי שמספקת פתרונות בצורה רוחבית לכל סוגי הלקוחות, כמו שמספקת וויקס. אנחנו מתחרים בתחומים שונים עם חברות שונות, כאשר כל חברה מספקת פתרונות רק לחלק מהתחומים בהם פועלת וויקס. למשל, בארה"ב המתחרה הגדולה ביותר של וויקס בתחום בניית האתרים היא חברת "Squarespace" (חברה פרטית), אבל המוצר שלהם הוא פשטני מאד ביחס למוצר שלנו. לפחות נכון לכרגע, הם לא ממש מהווים איום או תחרות משמעותית מבחינת וויקס".

"בתחום ה-e-commerce המתחרה הגדולה ביותר שלנו היא חברת Shopify (סימול: SHOP), אבל החברה פועלת בתחום שמהווה כ-10% בלבד מהיקף הפעילות של וויקס".

כנראה שבקרוב יאושר חיסון לקורונה, יש לכם הערכות לגבי מידת ההשפעה שתהיה לכך על פעילות החברה? 
"אני חושב שברבעון השלישי ראינו שרוב העולם חזר לשגרה מסוימת, כלומר לא הוטלו סגרים או מגבלות תנועה משמעותיות כמו שראינו ברבעונים הקודמים, ולמרות זאת ראינו שאין השפעה מהותית על הפעילות והמשכנו לצמוח בקצב מואץ. אני חושב שמה שמשבר הקורונה עשה זה בעיקר אקסלרציה של תהליך שהיה אמור לקחת שנים אבל בפועל כתוצאה מאילוצי המשבר לקח חודשים. המעבר של יותר ויותר עסקים לנוכחות משמעותית ברשת היה שינוי מתבקש, אבל חשוב להבין שמדובר במגמה שהיא כאן בשביל להישאר".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות