הגורם שבלי ששמתם לב מטיס בפועל את מחירי הדירות השנה - לראות ולבכות

בזמן שכחלון פועל להוריד את מחירי הדירות ונלחם במשקיעים, תראו את החישוב המפחיד הבא
 | 

בזמן שהציבור הרחב תוהה האם מחירי הדירות ממשיכים לטפס ושר האוצר כחלון עושה ככל יכולתו לשנות את כיוון הספינה, מתחת לפני השטח יש פקטור שמייקר את מחירי הדירות בצורה משמעותית ובמהירות. הכוונה היא לעליית החזרי המשכנתאות. מאז סוף 2015 הבנקים החלו מייקרים את מחיר המשכנתאות בתהליך שנמשך ללא הפסקה.

בדקנו את היקף ההתייקרות עבור משכנתא לדירה בשווי 1.5 מיליון שקלים בשיעור מימון של 75% ל-25 שנה, כיום מול סוף שנת 2015. המשכנתא הנבחנת חולקה בצורה סטנדרטית ל-3 מסלולים: ריבית פריים, ריבית קבועה וריבית משתנה. שימו לב למה שקרה:

זוג שלקח את המשכנתא הזו בסוף 2015 התחיל עם החזר חודשי של 4,753 שקלים. זוג שבא היום לקחת משכנתא כבר ישלם 5,361 שקלים. כלומר ישלם עוד 614 שקלים בחודש. (ייקור של 12.7% בהחזר החודשי) ואם זה לא נשמע יותר מידי (למרות שזה בהחלט נשמע המון), אז לאורך כל חיי המשכנתא תוספת התשלום עומדת על 250 אלף שקלים!!! זה הפער בין מי שלקח משכנתא בסוף 2015 לבין מי שייקח היום. ולא מדובר בהעלאת מחיר נקודתית שביצעו הבנקים, אלא מהעלאה קבועה שנמכת מחודש לחודש. הנה הטבלה:

כותרת ראשית

- כל הכותרות


הנתון המדהים לא פחות הוא שלמרות ההתייקרות הדרמטית במחיר המשכנתאות, הדבר כלל לא ניכר בהיקף נטילת המשכנתאות מצד הציבור. בחודש יולי נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 5.35 מיליארד שקלים, החודש השלישי הכי חזק מתחילת השנה. מדובר בנתון שגבוה מהממוצע ב-12 החודשים האחרונים שעמד על 5.1 מיליארד שקלים ונציין כי בחודש יוני הסכום עמד על 5.78 מיליארד שקלים, שיא מאז הטירוף של יוני 2015 (כאשר כחלון העלה את מס הרכישה והצית הסתערות מצד משקיעים). כלומר אמנם המשכנתאות התייקרו בצורה דרמטית, אבל רוכשי הדירות לפי שעה לא נרתעים. הם פשוט משלמים עוד ועוד.

תגובות לכתבה(154):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 84.
    טועה טמטעה
    אהרון 24/09/2016 20:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עליית שיעור הריבית אמורה להוריד את מחירי הדירות ולא ליקרם חוק במבוא לכלכלה .
    סגור
  • 83.
    כחלון יפול מי גובה רב ו יתרסק בגלל האגו ו לא שומעה לבעל
    יצחקי 23/09/2016 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבעלי ניסיון.
    סגור
  • 82.
    עם פשוט מטומטם לא יודע איך נבחרנו לעם הנבחר
    ארי 17/09/2016 23:55
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בקצר הם נהנים שהרוויחו אבל בארוך הם יבכו
    סגור
  • 81.
    הגדלת ההיצא יביא להורדת מחירים. המיסוי החדש נובע מפניקה (ל"ת)
    רפי 16/09/2016 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 80.
    כותרת המעידה על טימטום
    יצחק לוף באנגים 16/09/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ככל שהחזרי המשכנתא עולים, כך הדבר מדכא את מחירי הדירות, ולא כפי שכתוב בכותרת הלא מקצועית
    סגור
  • טען עוד
  • טיפש שלא נבין מה קורא
    יוסי 20/09/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מחירי הדירות עולים למרות ייקור במשכנאות . הריבית הגבוהה לא מצננת את השוק . הציבור מעדיף לשלם ריבית גבוהה במקום לחכות ולשלם עוד מאות אלפי שקלים על מחיר הדירה שלא מפסיק לעלות. חוכמת המונים ! הציבור מבין שיש לו עסק עם ממשלה מטומטמת ושר אוצר דביל
    סגור
  • אתה הטיפש
    אהרון 24/09/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תלמד כלכלה ככול ששיעור הריבית יעלה מחירי הדירות ירדו במקרה הנדון המחקר רדוד ולא מקצועי המחירים עולים בגלל חוסר אימון וחוסר אלטרנטיבה לכסף
    סגור
  • 79.
    ההפך ריבית עולה מחיר יורד
    ההפך 15/09/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ככל שהריבית תעלה המחיר אמור לרדת ולא כמו שכתוב בכתבה , ריבית עולה מקשה על זוגות לקחת כסף ולכן ביקוש יורד ואמור להפעיל לחץ כלפי מטה. המחיר לכאורה שאנחנו נמצאים בו היום הוא בגלל שהריביות נמוכות וכל דיכפין יטה ויקח כסף מהבנק !!!
    סגור
  • זה בעצם האבסורד.
    ??? 17/09/2016 11:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התייקרות הריבית לא השפיע על הביקושים. כנראה צריך לייקר יותר.
    סגור
  • ומה זה יעזור לך בדיוק?
    כןכן 15/09/2016 18:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מהריבית המחיר הכולל של הדירה עלה ב250,000 ש"ח בלי עליית ערך ובלי שכד שנזרק לפח, אם הריבית שנה הבאה תעלה בעוד אחוז זה ייקר את הדירה בעוד 260,000 ש"ח אתה תצטרך שהמחירים ירדו במעל ל30% רק בשביל להתאזן עם המחירים של שנה שעברה. כל ה...ן
    סגור
  • 78.
    כחלון לא בכיוון בכלל
    אבי 15/09/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולמה בכלל התייקרו מחירי המשכנתאות? מישהו יכול לענות על זה? הרי הריבית של בנק ישראל לא עלתה!! עוד על נדלן קרא כאן. 100daystoyourasset
    סגור
  • 77.
    הבעיה שהציבור לא מבין בריביות ובמשמעות שלהן.
    בן אהרון 14/09/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הציבור יודע להסתכל רק על מחיר הדירה. לריבית מתייחסים כמו גזרה משמיים שלא ממש מבינים את ההשפעה שלה. כדי להרגיע את השוק, בנק ישראל גרם לעליית הריבית ע״י התמהיל. יכלו באופן פשוט לתת הוראה שנותנים משכנתא רק לדירה ראשונה. בדירה שנייה שישקיע רק מי שיש לו את כל ההון הדרוש. אבל אז תהיה בעיה עם השוכרים כי לא יהיו מספיק דירות להשקעה. לא כולם יכולים לקנות דירה כי דירה זה חיסכון. לא כל אחד יכול לחסוך את ערך הדירה. הרבית מקבילה לשכר הדירה.
    סגור
  • 76.
    הבעיה שהציבור לא מבין בריביות ובמשמעות שלהן.
    בן אהרון 14/09/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הציבור יודע להסתכל רק על מחיר הדירה. לריבית מתייחסים כמו גזרה משמיים שלא ממש מבינים את ההשפעה שלה. כדי להרגיע את השוק, בנק ישראל גרם לעליית הריבית ע״י התמהיל. יכלו באופן פשוט לתת הוראה שנותנים משכנתא רק לדירה ראשונה. בדירה שנייה שישקיע רק מי שיש לו את כל ההון הדרוש. אבל אז תהיה בעיה עם השוכרים כי לא יהיו מספיק דירות להשקעה. לא כולם יכולים לקנות דירה כי דירה זה חיסכון. לא כל אחד יכול לחסוך את ערך הדירה. הרבית מקבילה לשכר הדירה.
    סגור
  • 75.
    הבעיה שהציבור לא מבין בריביות ובמשמעות שלהן.
    בן אהרון 14/09/2016 06:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הציבור יודע להסתכל רק על מחיר הדירה. לריבית מתייחסים כמו גזרה משמיים שלא ממש מבינים את ההשפעה שלה. כדי להרגיע את השוק, בנק ישראל גרם לעליית הריבית ע״י התמהיל. יכלו באופן פשוט לתת הוראה שנותנים משכנתא רק לדירה ראשונה. בדירה שנייה שישקיע רק מי שיש לו את כל ההון הדרוש. אבל אז תהיה בעיה עם השוכרים כי לא יהיו מספיק דירות להשקעה. לא כולם יכולים לקנות דירה כי דירה זה חיסכון. לא כל אחד יכול לחסוך את ערך הדירה. הרבית מקבילה לשכר הדירה.
    סגור
  • 74.
    תביעה ייצוגית נגד הבנקים. תצטרפו !!
    משה 13/09/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מדובר כאן בעבירה בוטה על החוק בחסות הבנקים, ותוך התעלמות מוחלטת של מפקח על הבנקים. אני ביחד עם קבוצה של אנשים, החלטנו להגיש תביעה ייצוגית נגד הבנקים בכל הקשור לייקור המשכנתאות ותיום הריביות. לא הגיוני שבזמן שהריבית נשארה כמו שהיא ואף ירדה (אם להשוות מול אגח מדינה עם מחמ דומה) הבנקים העלו את הרווח שלהם במעל 10% תוך חצי שנה! תצטרפו לתביעה ייצוגית!!!
    סגור
  • איך מצטרפים? (ל"ת)
    תל אביבי 25/09/2016 08:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אל תקח משכנתה תמתין לירדית מחירים .וזו משמעות הייקור . (ל"ת)
    ר 15/09/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 73.
    כל כך ברור
    נוי 13/09/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חכו לראות מה יקרה כשהריבית תעלה במשק. זה כבר מעבר לפינה בארה׳ב.
    סגור
  • בישראל הריבית לא עולה ולא תעלה ... נקודה
    הבטחות הבטחות 15/09/2016 00:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שכח מזה .... עליית ריבית היא הרס היצוא
    סגור
  • חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    כשתעלה באירופה תעלה 15/09/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 72.
    =
    מחיר הכסף 13/09/2016 10:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף ריבית של 1,000,000% על 1 שקל מאשר ריבית של 1% על 1,000,00 שקל...
    סגור
  • אתה בסוף תקבל ריבית של 1,00,000% על 1,00,000 שקל
    אריק 15/09/2016 17:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סוף לתמאות
    סגור
  • 71.
    פוגעת בצמיחה. ובגלל הערכת סיכון של הבנקים
    ההתייקרות של המשכנתא 13/09/2016 10:19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לגבי העתיד ,שאינה מוכחת, הבנקים פוגעים בצמיחה העכשוית שמסכנת אותם יותר. אז היכן המפקחת על הבנקים.האם היא בכלל מבינה את זה.זו שיטה גרועה להורדת מחירי דירות וזה מעקר חלק ממטרות הריבית הנמוכה של בנק ישראל.
    סגור
  • 70.
    להיפך ייקור המשכנתא יוזיל הנדלן כי יקטין הביקוש
    משה 13/09/2016 09:44
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מה שצריך לייקר מאוד או לא לתת משכנתא למי שזו דירה שניה . כך לא ירכשו דירות להשקעהוהמחיר עוד יותר יירד!!
    סגור
  • 69.
    ובגדול
    אתם טועים 13/09/2016 09:21
    הגב לתגובה זו
    4 3
    א. הציבור כבר לא קונה דירות במחיר בועה ב. אתם כותבים את הסכום של המשכנתאות ובודאי הסכום יהיה גבוה כי כמו שאמרתם הבנקים מייקרים את המשכנתא. ג. אתם לא מספרים לציבור שלפני כמה חודשים איחדו את הנתון של מיחזור משכנתא עם לקיחת משכנתא חדשה מה שלכאורה מקפיץ את הנתון (אגב אנשים ממחזרים כי הם נחנקים עם משכנתאות מטורפות שכבר לקחו). ד. יש מכירה מטורפת של משקיעים אז כשמשקיע מוכר איזה פראיר קונה והוא לוקח משכנתא אז תוסיפו את זה לנתון לסיכום: שומר נפשו ירחק מנדלן בארץ השוק פה מנוהל מספינים ואינטרסנטים ולא משוק בריא האם הלב שלך בנוי לשקרים שלהם?
    סגור
  • 68.
    ....מסתבר שאנחנו מוכנים לאכול כל ח..א שמאכילים אותנו.
    אביב 13/09/2016 07:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מקבלים קדחת על חסכונות ומשלמים הון על הלוואות ואשראי. מוכנים למחיקת מליארדים למועדון הלב הכחול והשכיר האפור נזרק מביתו ....
    סגור
  • החלש תמיד משלם את החשבון ונחלש עוד יותר. (ל"ת)
    בן אהרון 13/09/2016 08:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 67.
    פריירים לא מתים.אנשים פשוט נפלו על הראש. (ל"ת)
    נ 13/09/2016 07:19
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 66.
    ביזפורטל מזלזלים באינטיליגנציה של הקורא
    דורה 13/09/2016 05:25
    הגב לתגובה זו
    9 3
    הריבית מייקרת את המשכנתה ולא את הדירה, יותר מזה, בעקבות ייקור המשכנתה יכולת הצרכן יורדת ובהכרח מחירי הדירות. זה כמו להגיד שבגלל המס החדש בעלי הדירות יעלו את השכירות, אז זהוא שלא! בעקבות המס החדש התשואה על רווחי הדירות תקטן, את מחיר השכירות יקבעו כוחות השוק כמה השוכר יהיה מוכן לשלם וכמה בעל הדירה יהיה בלחץ מדירה ריקה+תשלום המס.
    סגור
  • כל עוד הם לא ירדו,אתה טועה, מחיר הדירה +עליית עלות
    ואן 14/09/2016 05:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המשכנתא= עליית מחיר הדירה,נדבר כשהם ירדו.
    סגור
  • 65.
    אם מחירי הדירות היו שפויים גם המשכנתא היתה שפויה
    ישראל ישראלי 13/09/2016 05:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מחיר דירה שפוי הוא פחות ממיליון ש"ח. ואז סכום המשבנתא היה 750,000 ש"ח בלבד וזוגות צעירים לא היו משעבדים 20 שנה מחייהם למשכנתא אלא פחות מ 10 שנים. פה קבור הכסף של בזוגות הצעירים. גפ כחלון לא מוריד מספיק את מחירי הדירות במחיר למשתכן. ושביבי יילך הביתה על הנזקים שעשה לדור שלם
    סגור
  • 64.
    ואולי יש סיבה אחרת?
    לא כלכלן 13/09/2016 04:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם יש כאן קרטל, או שאולי רמת הסיכון עלתה? עליית ריבית מסמנת עלייה ברמת הסיכון. במקום כלשהו על הגרף, הסיכון בגלל עליית מחירי הדירות ועליה כמובן גם בגובה המשכנתה הממוצעת, מתחיל לדגדד לבנקים והם פוחדים ממפולת מחירים.
    סגור
  • 63.
    כל כך הרבה טענות שנובעות מבורות !!!
    בן אהרון 13/09/2016 00:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אי אפשר לשכנע בור שהוא טועה, חבל שבסוף הוא צריך לשלם את מחיר הטעות שלו.
    סגור
  • 62.
    ריבית הבנקים נקבעת לפי רמת הסיכון וכנראה שהבנקים חושבים
    מתן 12/09/2016 23:26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שמשכנתה היום היא הלוואה מסוכנת יותר ממה שהיתה אתמול.
    סגור
  • 61.
    טוב מאוד, הגיע הזמן להפרדת הריביות
    טל 12/09/2016 23:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבנקים רוצים להוריד את מחירי הדיור
    סגור
  • 60.
    מה שאומר שהמחיר צריך לרדת ב 250 אלף שח לפחות
    יאיר 12/09/2016 23:09
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הגיע הזמן להמתין
    סגור
  • 59.
    שערוריית השנה
    זולו 12/09/2016 21:56
    הגב לתגובה זו
    10 0
    הריבית דורכת במקום והבנקים מייקרים כל חודש את המשכנתא ? זה פשע . מי מרשה להם . איפוא המפקח על הבנקים ואיפוא שר האוצר האימפוטנט שעושה כל הזמן גז בניאוטרל . הכל רמאות הוא בטח שותף לגזל הזה . מזיל דמעות כמו תנין !
    סגור
  • הציבור שמשלם לא מבין שמישהו עושה עליו סיבוב
    בן אהרון 13/09/2016 08:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    וככה כולם מרוצים. כולל זה שמשלם שלא מבין שהוא משלם יותר וחושב שהכל בסדר.
    סגור
  • 58.
    פריירים מתחלפים (ל"ת)
    יובל 12/09/2016 21:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 57.
    אני מכפתלי אני קניתי מזמן מזמן בלי מסכנתא (ל"ת)
    בולו 12/09/2016 21:09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 56.
    זה מייקר את המשכנתא ולא את הדירות
    יאיר 12/09/2016 21:08
    הגב לתגובה זו
    8 5
    אם כבר ההשפעה היא הפוכה וזה ילחץ את המחירים למטה
    סגור
  • למי שכבר קנה. לא את מחיר הדירה לאלה שיקנו.
    זה מייקר את המחיר 13/09/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כי למחיר הדירה שהוא שילם יש להוסיף את הריבית שהוא משלם על הכסף שלא שלו.ואם לקח בחשבון תוספת ריבית מסויימת אז במהלך השנים הבנקים לוקחים לו יותר מבלי שלקח זאת בחשבון. שלא לדבר על חישובי הריבית דריבית של הבנקים.שזו גם נקודה שהמפקחת על הבנקים צריכה לבדוק.נוסחת החישוב של הבנקים היא לא הגונה.
    סגור
  • 55.
    פריים מינוס0.8 או פריים מינוס0.2 זה ממש לא משנה למשקיע (ל"ת)
    שמקבל 4% בהשכרת דירה 12/09/2016 20:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • בחלק של הפריים שהוא שליש מהתמהיל אלא בחלק האחר
    השינוי העיקרי הוא לא 13/09/2016 10:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהוא יותר גבוה ממה שציינת
    סגור
  • 54.
    גדול בכל הקטיגוריות. כי החלק של הריבית המשתנה למי שלקח
    ההחזר הכולל יותר 12/09/2016 20:01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קודם גם עולה.בנק ישראל לא מבצע את תפקידו כראוי.מדיניות הריבית ומטבע חוץ היא נכונה ועל זה הנגידה מקבלת פרסים. אבל נושאים אחרים לא מטופלים ברמה ראויה וכביכול הבעיות נופלות על האוצר.אולי אם אנשים יחשבו יקחו פחות משכנתא וכשהביקוש ירד גם העלויות של הבנקים ירדו ואולי תהיה תחרות.
    סגור
  • 53.
    אכן כתבה מקצועית שנוגעת בנקודה סופר חשובה!!
    המשכנתאות עולות!! 12/09/2016 19:56
    הגב לתגובה זו
    6 8
    לכן גם שווה לקחת משכנתא לפני שיעלו עוד! ולכן גם לא שווה לחכות ל"ירידת מחירי" שלא מגיעה..
    סגור
  • 52.
    להרבה אנשים יש הון עצמי גדול
    זוג צעיר 12/09/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    12 9
    הכתבה מנסה להפחיד ולהלחיץ אבל זה לא מצליח. אנשים - תנו למוכרים להזיע. זהו. המחירים מתחילים לרדת! אנחנו יושבים על הון עצמי של מיליון שקל ומחכים כמו בדואים. בינתיים התיק עושה כסף ושוכרים דירה בצפון ת"א בתשואה בדיחה. בסופו של דבר הדירה תבוא אלינו.
    סגור
  • גם אנחנו באותה פוזיציה
    טל 12/09/2016 23:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין כמו שכירות נמוכה תענוג
    סגור
  • השכירות עלתה כבר ב 60% . מה נמוך לך?
    6K על מחראה 15/09/2016 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וההון העצמי יושב בתשואה 0 בבנק
    סגור
  • מחירי הדירות לא ירדו
    משה 12/09/2016 23:01
    הגב לתגובה זו
    2 9
    לזוג הצעיר אתם יכולים לחלום שמחירי הדירות ירדו במליון שח אתם יכולים לקנות חדר וחצי ברמת גן דירה מלפני 65 שנה . מחירי הדירות לא ירדו כי הם לא יורדים באף מקום בעולם ולא יעזור לחולי הנפש מהאוצר ולא לשר המרושע הזה כחלון שרוצה לדפוק זקנים בעלי דירות בלי פנסיה או שילדיהם גרים בדירות ואין הכנסות מהן
    סגור
  • מציע לך שתיגש להלפרין אבן גבירול 93 ותקנה משקפיים וורוד
    זמבורה 12/09/2016 20:01
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ות ,תל אביב מחוץ למשחק העיר לא מיצתה את כושר העליות שבה במיוחד בקרבת הים ,אם אתה חושב שהמחירים יתרסקו אתה חי בסרט ,תושבי העיר מבוססים כלכלית אם אוויר נשימה וחמצן ארוך ,דין תל אביב לא כדין חיפה או אשדוד
    סגור
  • 51.
    ישנו תיאום מחירים (ריביות). קרטל בין הבנקים
    קרטל 12/09/2016 18:53
    הגב לתגובה זו
    11 1
    משהו חייב לחקות את זה!!! זו עבירה על החוק!!!
    סגור
  • ברור. זה אותו בנק ישראל שמתווה לכולם מדיניות (ל"ת)
    6K על מחראה 15/09/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 50.
    תנו לי סיבה אחת שהקבלנים יורידו את מחיר הדירות
    י. 12/09/2016 18:45
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כל הטבה שניתנת לציבור לקניית דירה נלקחת מייד ע"י הקבלנים ואין מי שיעצור אותם. כחלון איננו המושיע ואין כרגע מי שיושיע. רוה"מ גוזר את הקופון הענק ממחיר הדירה והרכבת איננה עוצרת. דרןשה צמרת כלכלית מסוג אחר. כמה שיותר מהר.
    סגור
  • אין צורך בכלכך הרבה דירות,
    לימבו 12/09/2016 19:54
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אין אנשים שגרים ברחובות.ובאירופה, 50 מליון גרים אצל הורה, לא אח לא דוד לא סבא, בדירת ההורה ומנהל משק בית משותף
    סגור
  • ובקרוב הפיצוץ............... (ל"ת)
    אבא 13/09/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 49.
    כחלון.אתה תנצח את בעלי האינטרסים שכל יום מנסים ליצור
    צחי 12/09/2016 17:57
    הגב לתגובה זו
    15 10
    אוירה שהדירות ימשיכו לעלות. הקריסה בדרך זה ברור לכל בר דעת.
    סגור
  • אנשים חיים באשליות. אין שום קריסה באופן. הכל בשליטה !!!
    בן אהרון 13/09/2016 09:02
    הגב לתגובה זו
    2 2
    יותר מידיי אינטרסים מתנגדים לירידת מחירים שלא לדבר על קריסה. אז אפשר להרגע, זה לא אופציה בזמן הקרוב והציבור היותר מתוחכם מבין את המהלכים של השחקנים החזקים במשחק זה.
    סגור
  • כחלון הוא בעל אינטרס שהמחיר לא ירד
    אורי 12/09/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    8 9
    כחלון הוא חלק מהממשלה. הכנסות המדינה ממחירי הדירות הן עצומות. כל אחוז ירידה פוגע ישירות בהכנסות המדינה, יביא לעליה במיסוי ממקום אחר. אין לאף אחד אינטרס שהמחיר ירד, מלבד אלה שאין בבעלותם דירה, והם החלשים. כחלון סובל מקשיי עיכול מהלוקשים שהוא מאכיל את עצמו
    סגור
  • עליית מחירים פוגעת גם בבעלי דירה יחידה
    אריק 15/09/2016 17:42
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היחידים שנהנים מעליית מחירים הם הקבלנים המשקיעים (שלהם יותר מ 3 דירות) והממשלה. זוג צעיר שקנה דירה קטנה ב X שקלים ועכשיו היא עולה 2X שקלים זה לא כסף אמיתי הרי הוא לא ירוץ למכור בשביל לשמור בבנק הוא ירצה לשפר דיור ואז אם הדירה הקטנה שלו הכפילה את עצמה הרי שהדירה שאליה הוא רוצה לעבור כבר שילשה את עצמה ואז הוא יצטרך להוסיף הרבה יותר ממה שהיה צריך להוסיף לפני העליה. בעלי דירה יחידה ש"מתלהבים" מזה שמחיר הדירה שלהם עלה לא מבינים שזה דופק אותם לעתיד כשירצו להשתדרג לדירה גדולה יותר.
    סגור
  • בטח שהנמושה כחלון הוא לא זה שיגרום לקריסה ...
    1 12/09/2016 19:17
    הגב לתגובה זו
    2 6
    עם ההצעות המטומטמות שלו מה שיגרום לקריסה זה כוח השוק שהרבית תתחיל לעלות ואנו כבר מתחלים לראות את הסנוניות הראשונות בארצות הברית מה שכחלון יעשה זה להעלות את השכרות ולהבריח את הכסף מהארץ .כחלון הוא דביל שרוצה לתפאר את יכולתו על העלובה על ציבור הפנסיונרים כאלו הם האשמים במחירים המופקעים של הדירות את הרביות המופקעות של המנקים ועל התיקונים הוא לא יכול אז הנמושה הולכת על החלשים
    סגור
  • שהפנסיונרים בעלי 3 דירות ומעלה לא יבכו כל כך הרבה
    אריק 15/09/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אפשר למכור דירה אחת במחיר מוגזם (מחיר השוק היום) ולחיות מהכסף הזה רגל על רגל עד סוף החיים, מי שצריך לבכות זה הזוגות הצעירים שמפסידים כל שנה כ 150,000 שח ירידת ערך של הכסף על חשבון התעשרותם של בעלי נכסים.
    סגור
  • 48.
    ברור שהיקף המשכנתאות גדל עם המחיר של הדירות עלה וגם הפו (ל"ת)
    יוסי 12/09/2016 17:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 47.
    כחלון מעניין מי יצביע עבורך ?
    גיל 12/09/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    15 9
    בבחירות הבאות
    סגור
  • עשבים השוטים הם יצביעו בכחלוניה הדבילית (ל"ת)
    1 12/09/2016 19:17
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 46.
    זה דווקא אמור להוזיל את מחירי הדירות... (ל"ת)
    אני לתומי 12/09/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • בת היענה שמחביאה את הראש מתחת לבלטות הרחוב עוד
    אבי 13/09/2016 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    משנת 2007, תמשיך לשמוע את הקשקשת הפתטית של כחלון, ותמצא את עצמך במצב שגם מחסן אתה לא יכול לקנות!
    סגור
  • 45.
    יש כאן תיאום מחירים בין הבנקים
    פלילי 12/09/2016 17:28
    הגב לתגובה זו
    13 3
    הבנק לא יכול להעלות את הריבית רק מכיוון שהוא רוצה להגדיל לעצמו את שולי הרווח. חייבים להגיש תביעה ייצוגית נגד הבנקים!!!
    סגור
  • 44.
    האם יקור המשכנתאות מסכן את יציבות הבנקים?
    יואל 12/09/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    12 2
    האנשים פשוט לא יוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתאות וכתוצאה מכך הבנקים יקרסו. אך אל דאגה לבנקים הם ישארו יציבים משוםמ שבנק ישראל יגרום למוסדיים לרכוש את המשכנתאות בכספי הפנסיה של הציבור וכך הציבור הרחב יספוג את ההפסדים
    סגור
  • מקסימום ההון עצמי של הממונפים ימחק
    זוג צעיר 12/09/2016 19:40
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לבנק לא יקרה כלום גם בירידה מתונה של מחירי הדירות. מקסימום מי שיפגע יהיה משקיעי נדלן ממונפים, שימחקו את ההון העצמי שלהם בירידת מחירים ועליית המשכנתא. בעיה שלהם. אף אחד לא הבטיח שדירות רק עולות ומי שימהר יצליח לחלץ כספו בהפסד קטן. מי שיחכה יחטוף ירידה חזקה.
    סגור
  • 43.
    הכותרות שלכם מעוררות בי חלחלה כל פעם מחדש למה אבל למה..
    vvc 12/09/2016 17:18
    הגב לתגובה זו
    12 19
    אתם מסלפים לציבור את האמת. הרי אם הכותבת הייתה מציינת את גובה הריבית שהבנקים לוקחים הייתם מבינים שהריבית באחוזים נמוכה מאוד מאוד לריבית שלפני 20 שנה כאשר הריבית הייתה 8-10% . אז לקחו משכנתא בלי פחד והיום הם מוכרים את הדירה פי 10 רווח של 1000% . שלא יעבדו עלכם!! מחיר הדירות ימשיכו לעלות עוד 5 שנים לפחות ולאחר מכן תבוא ההתייצבות לכמה שנים. להלן הנימוק: 1. כבר כמה פעמים פנו אנשי עסקים(הכרישים) אלי כראש ועד בניין וראש ועד שוכנתי לשכנע אנשים למכור את הדירות ב10% מעל המקובל בשוק. 2 כבר שנה שלמה שחברת עמידר בשילוב משרד השיכון קונים דירה יד 2 בכל הארץ בקצב מסחרר. 3. חבר טוב מהסוכנות היהודית אמר לי שהם נערכים להביא כמות אדירה של עולים לארץ שלא הייתה כמותה משנת 1988. 4. למדתי מניסיוני הכלכלי שכאשר הכותרות אומרות דבר אחד באופן אובססיבי עומד לקראות בדיוק ההפך (כך קורה לפני ששוק המניות לקראת עליה חזקה, אז מפחדים את כולם וההפך ) תעשו מה שאתם רוצים, אבל כדאי שתחשבו מהראש ולא ממשאלות לבכם...
    סגור
  • אתה לא ראה את כל התמונה .........
    1 12/09/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה יחסי גם המחייה היתה זולה יותר והמחיר הדירות היה זול יותר וכל אחד כמעט היה יכול לקנות דירה מהמשכורות שלו אז גם ריבית של 8 אחוז לא השפיע עליהם זה יחסי היום המצב שונה לגמרי .
    סגור
  • נתקעת עם הדירה אז אתה מפמפם את אותה התגובה
    קקון 12/09/2016 18:23
    הגב לתגובה זו
    12 6
    שוב ושוב! אתה מסכן. תוריד כבר תמחיר ותפסיק לסבול. כל כתבה בנושא שקשור בנדל"ן אני רואה את התגובה שלך... כאיל שמשהו יקשיב לטמבל כמוך
    סגור
  • טיעני ריבית שלך לא לעניין
    שמטוב 12/09/2016 17:53
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לפני 20 שנה היתה אינפלציה וריבית המשכנתא מגלמת את האינפלציה (אחרת המלווה מפסיד במקום להרוויח, מה שהוא מרוויח נומינלית נישחק על ידי האינפלציה). לכן אין טעם שתשווה ריבית מלפני 20 שנה לריבית היום.
    סגור
  • לשמטוב הסברתה לקוני יפה וקולע ...
    יוסף 12/09/2016 19:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לVVC שלא מבין מה זה יחסיות בין זמנים
    סגור
  • כמה שאתה צודק כשסורוס אומר למכור תקנו והרבה. (ל"ת)
    משקיע שפוי 12/09/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 42.
    המחירים לא ירדו תהיה עלייה מתונה
    מאמין בנדלן 12/09/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    7 15
    של 5% אולי 7% שנתית מי שמדמיין שהמחירים ירדו או יפלו הוא טיפש הכפר וימשיך לחכות עד שיהיה בן 80 ואז...עזבו אין מספיק דירות בטח שלא במרכז ועוד לא לקחנו את העולים שבורחים לפה מהאנטישמים
    סגור
  • 41.
    המסקנה הפוכה מדברי הכתבת הנכבדה
    משה 12/09/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    19 7
    ייקור המשכנתאות מקטין את הביקוש. הביקוש נמדד בכושר התשלום בפועל של הקונים. עלות משכנתא גבוהה יותר מקטין את כושר התשלום של הקונים לדירה באותו מחיר. התוצאה פחות קניות של דירות, או קנייה פחות של דירות יקרות וקנייה יותר של דירות במחיר נמוך יותר, כמו למשל הסתפקות בדירת יד שניה ולא מקבלנים. והתוצאה היא שיש יותר היצע ובמחיר גבוה יותר מכושר הקניה, וזה מוביל לירידת מחירים, עד לנקודת איזון חדשה בין הביקוש להיצע. ומאחר והמשכנתאות רק יתייקרו יותר, ייוצר עוד ועוד צמצום ביקוש ולכן ירידת מחירים וצמצום ההיצע. זה א-ב של מיקרו כלכלה.
    סגור
  • 40.
    ממש בושה ... ובגלל זה צריך גם לטפל בריכוזיות של הבנקים
    מיקי 12/09/2016 17:07
    הגב לתגובה זו
    7 1
    תחרות תחרות תחרות...מאמין בכחלון שיטפל גם בהם
    סגור
  • 39-מיקי
    דב 12/09/2016 19:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסכן. מצאת במי להאמין. כחלון=כישלון. אין לו מושג ירוק מה הוא רוצה. התפקיד גדול עליו עשרות מונים. וגם כך, הוא לא מתכוון לעשות דבר מלבד פופוליזם בזוי.
    סגור
  • 39.
    בכלל לא משנה
    משה 12/09/2016 16:50
    הגב לתגובה זו
    3 4
    ועובדה האזרחים קונים וקונים דירות ללא אבחנה ולא מזיז להם שום יוקר ושום התיקרות אז למה שהבנקים יהיו פריירים ולא יעלו את המשכנתאות הרי הטרוף לדירה בכל מחיר זה מתאים לאימרה של אחרי המבול
    סגור
  • 38.
    קישקוש של כתב חובבן
    אזרח 12/09/2016 16:48
    הגב לתגובה זו
    9 12
    אם המשכנתא מתייקרת זה אומר שמחיר הדירות עולה ? קישקוש של חובבן
    סגור
  • אה אה
    חובבן פלוס 12/09/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
    3 5
    בוא תסביר לי גאון, אם אני משלם בפועל יותר, כי מחיר הדירה גבוה יותר גם בגלל החזר המשכנתא, למה המחיר לא עלה?מה שאתה אומר היה נכון, אם אנשים היו קונים פה דירות בלי מימון, וזה דמיוני, כמו הבטחון העצמי שלך מאחורי המקלדת.
    סגור
  • כי את גובה המשכנתה קובע הקונה
    דני 13/09/2016 05:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדוגמה, אם יש לי 1מליון ואני יכול לקחת משכנתה של חצי מליון, תהיה הריבית להחזר אשר תהיה בחישוב הכללי אני לא יוציא על המשכנתה יותר מחצי מליון. מי שמחשב בעלות הדירה רק את גובה ההלוואה טיפש, ולדעתי אין פהטפשים ברמות כאלו.
    סגור
  • 37.
    כ(ח)שלון (ל"ת)
    יש ר א לי 12/09/2016 16:36
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 36.
    משכנתא היא מוצר שניתן למיקוח
    תתמקחו, זה הכל 12/09/2016 16:35
    הגב לתגובה זו
    7 3
    הבנק רוצה לתת את ההלוואה. ללקוח יש כמה אופציות. אז מה הבנק עושה? מתאר את עצמו כיועץ משכנתאות, מלביש את העובד בבגדים ייצוגיים כאלו, הלקוח מרגיש מלוטף ומחוזר, ואם תוסיפו לזה את זה שרוב האנשים לא יודעים בכלל להתמקח, תקבלו ניצול חולשה, כשבפועל הבנק דוחף לאנשים משכנתא יותר יקרה בהרבה ממה שהיו מקבלים אם היו עושים קצת שרירים. על אוטו אנשים מתמקחים, כי זה נעשה במגרש מכוניות והאווירה מתאימה, בבנק רוצים ליטול מכם את כוח המיקוח, אז הם עושים הצגה שלמה, כדי שלא תעשו את זה.
    סגור
  • 35.
    יותר קל לאמין במה שארוצים
    פחחח 12/09/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    1 5
    כול הבכיינים זאת תוצאה של הלעת ריבית! אנשים ימשיכו לקנות גם ברבית גבוה כי לא כולם רוצים לחיות כול החיים בשכירות. ועדיף לשלם 200 אלף על הריבית במקום עבור מישהו את המשכנתא כאשר גרים 4 שנים בשכירות
    סגור
  • 34.
    ספסרות דירות בארץ הקודש אסורה ,כול אדם או זוג זכאי
    בא 12/09/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
    3 4
    לקורת גג זולה בארץ . כרגע הספסרים מרגישים ווינרים ,אבל זה זמני מאוד , ותוך שניות , דקות או ימים הם ימצאו את עצמם במקום מיפלצתי ממש כמוהם , כנסו ליוטיוב מוות קליני באנגלית ,ותבינו לאיפה הולכים כול היצורים שחושבים רק על עצמם .מיפלצתי זאת הממשלה ה1.
    סגור
  • אתה באמת מקרה קליני. תמשיך לחכות לקבל דירה במרכז ת"א
    אבי 13/09/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במתנה... אגב ספסרים, המדינה היא מי שמספסרת במחירי הקרקע ומזניקה את מחירי הדיור.... אין שכל, אין דאגות, לך להמשיך לישון.
    סגור
  • 33.
    הגשת תביעה ייצוגית
    נועם 12/09/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    10 3
    הגשת תביעה ייצוגית לרבות תיאום מחירים
    סגור
  • 32.
    תביעה ייצוגית נגד הבנקים. תצטרפו !!
    יוני 12/09/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
    20 21
    אני עוכב אחרי הנושא הזה כבר זמן מה והכתבה מאוד נכונה ובמקום! מדובר כאן בעבירה בוטה על החוק בחסות הבנקים, ותוך התעלמות מוחלטת של מפקח על הבנקים. אני ביחד עם קבוצה של אנשים, החלטנו להגיש תביעה ייצוגית נגד הבנקים בכל הקשור לייקור המשכנתאות ותיום הריביות. לא הגיוני שבזמן שהריבית נשארה כמו שהיא ואף ירדה (אם להשוות מול אגח מדינה עם מחמ דומה) הבנקים העלו את הרווח שלהם במעל 10% תוך חצי שנה! תצטרפו לתביעה ייצוגית!!!
    סגור
  • טמבל
    יוסי 12/09/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    7 3
    זה המדינה (בנק ישראל) שגורמת לריבית לעלות
    סגור
  • הריבית נקבעת עי ציפיות אינפלציה וגובה
    משה 12/09/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
    4 4
    הריבית בעתיד ורמת הסיכון להווה ולעתיד צה ולמד ידידי
    סגור
  • אתה כותב שטויות
    דביר 12/09/2016 17:52
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הציפיה לאינפלציה לא השתנתה בחצי שנה אחרונה. ולגבי הסיכון, כל הסיכון פה הוא של הקונה ולא של הבנק שמשעבד את הדירה בתמורה למשכנתא. תקח בחשבון שלבנק יש כרית ביטחון של לפחות 25% אם לוקחים משכנתא של 75% משווי הנכס ובדרך כלל לוקחים פחות. במקרה הגרוע הבנק לוקח את הנכס. הסיבה האמתית היא רצון הבנקים להגדיל את הרווחיות על חשבון הלקוחות!
    סגור
  • אתה רוצה לתבוע את הלווה שילווה לך בתנאים שאתה רוצה? חחח
    כלכלן 12/09/2016 16:40
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בעל המאה הוא בעל הדעה. הלווה קובע למלווה את תנאי ההלוואה ולא ההיפך. ואם אתה חושב שבנק ישראל יתערב אז כנראה שאתה לא מבין מהו תפקידו של בנק ישראל. תפקידו המוצהר של בנק ישראל זה לשמור על יציבות הבנקים ועליית ריבית המשכנתאות עונה בדיוק על הדרישה הזו.
    סגור
  • חייבים פיקוח על גובה הריבית שהבנק גובה. כמו שעשו בעמלות
    אורי 12/09/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כמו שהגבילו את הבנקים לגבי גובה העמלות שמותר להם לגבות, כך צריך לפקח על גובה הריבית שהם לוקחים. הם לא יכולים לייקר מוצר מסוים מבלי שיש פיקוח כלשהו. אחרת במה זה שונה משוק האפור?
    סגור
  • הצחקת אותי, כחלון והאוצר חזקים רק על פנסיונרים..... (ל"ת)
    אבי 13/09/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הוא מדבר על תיאום מחירים (ריביות). קרטל בין הבנקים (ל"ת)
    לא הבנת 12/09/2016 17:39
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • מהלך מעולה של הבנקים לפיצוץ הבועה !! (ל"ת)
    יועץ נדל״ן - רימקס 12/09/2016 16:33
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • מהלך מעולה להגדלת הרווח שלהם!!!!!!! (ל"ת)
    מה פתאום 12/09/2016 17:36
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 31.
    את קופות הגמל לבנקים ושישקיעו בניירות ערך סולידיים
    תחזירו 12/09/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי קבע שחייבים להשקיע בבורסה הכושלת? ביבי השקרן אמר שאם ישקיעו בבורסה יהיה יותר כסף לאנשים הוא שיקר את כולם וגרם הפסדי עתק ואחכ בוכים שאנשים קנו דירה זה לא היה קורה אם ביבי לא היה מביא לנו ועדה כושלת כמו ועדת בכר. וכעת קחלון הולך באותה דרך עם חברות האשראי. כבר עכשיו מצמצמים לאנשים את האשראי בבנקים כדי להכין הכל על מגש של כסף לטייקונים. מי שאין לו כסף יקבל אשראי של 2000 שח בקושי בגובה קצבת בטוח לאומי וישלם ריבית גבוהה על חריגה. ביבי הוביל לאסון וקחלון החבר שלו ממשיך
    סגור
  • תחזירו את ההטבות לקופות הגמל ומחירי הדירות באמת יצנחו.. (ל"ת)
    אבי 13/09/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כחלון
    מוטי 12/09/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 7
    ידיבי תימד קודם לכתוב ואז להעביר ביקורת על הראש המימשלה הטוב מאז קום המדינה.ידיביל הבורסה מתנהגת כמו בכל העולם מה זה שייך לביבי.ידיביל עלוב נפש שכמוך.אהבל.
    סגור
  • 30.
    די לנפח- מחירי הדירות יורדים
    השוק בקריסה 12/09/2016 16:24
    הגב לתגובה זו
    26 5
    והכותרת מטעה בכוונה או בשוגג. עליית הריבית מקטינה את הביקוש וגורמת לירידה במחיר. נכון שמי שמתעקש בטיפשותו לקנות במחירי בועה, יאכל אותה גם בהחזרי משכנתא גבוהים יותר.
    סגור
  • עוד כתבה בתשלום ,מישהו קיבל מעטפה בביזפורטל ,ראה
    בא 12/09/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מנהל האתר .
    סגור
  • צריך לחיות איכשהוא, לא? וזה יותר קל מלעבוד על הכביש (ל"ת)
    מנהל 13/09/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    לא מייקר
    אהרון 12/09/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    15 2
    מצצם את לקיחת ה משכנתא לכן יקנו פחות וזה צריך להוזיל ולא לייקר
    סגור
  • אנשים יקחו משכנתא בפריסה ליותר שנים.. (ל"ת)
    לא בהכרח 12/09/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 28.
    ביבי השרדן פוחד שיהיו לו הפגנות
    הבעיה האמיתית 12/09/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    הוא עושה הכל בשלומאליות כדי להשתיק כל מחאה השרים שהוא ממנה כושלים כי מדובר באנשים טיפשים כמו לפיד וכחלון. כל עוד ביבי לא מתווה מדיניות ומחליט לבנות ונותן לשרים כמו לפיד להרוס את הכלכלה ולהטיל מיסים ולכחלון מס על מס . הכל יהיה יקר יותר כחלון אלוף בהרס דברים קבלן הריסות כבר 7 שנים רק דנים במחירי הדירות כל יום כתבה כל יום טריק חדש .לא חסר דירות אבל יש פה מפונקים שרוצים ישר 4 חדרים עם חדר כושר ושומר בכניסה ואפשר גם חניון עם 2 מכוניות רצוי אחד ג'יפ. שיקנו דירות 2 חדרים במרכז ויחסכו כסף לא חסר דירות נמאס כבר לשמוע על מיסים ודירות דיייייי
    סגור
  • כחלון
    מוטי 12/09/2016 16:57
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מה קשור לביבי אדיוט.אין לו ברירה .העם בחר את לפיד ואת כחלון.מה אתם רוצים מביבח.
    סגור
  • וחבל שכך בחרו ואני בניהם את הכחלוניה הדבלית (ל"ת)
    1 12/09/2016 19:32
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • אתה קנית 2 חדרים אדון ספסר דירות מושחת , כמה עוד נישאר
    בא 12/09/2016 16:41
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לך לאכול לחרבן ולשבת על צוואר האדם העובד , הם כבר מחכים לך למטה , ואני לא מתכוון ללובי .
    סגור
  • 27.
    אם הייתם בודקים ל 30 שנה במקום 25, התוצאה יותר קיצונית
    הרי 12/09/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
    12 0
    וזה כי האפקט של ריבית דריבית חוזר על עצמו 29 פעמים ולא 24 פעמים.
    סגור
  • 26.
    השוואת תפוחים לענבים... בדקו סך המשכנתאות במקום ממוצעת
    הרי 12/09/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השאלה האם המשכנתא הממוצעת ירדה בעקבות עליית הריבית. יתכן וסך המשכנתאות לא ירד כי לקחו יותר משכנתאות וכל אחת מהן יותר קטנה בממוצע.
    סגור
  • 25.
    עליית ריבית המשכנתאות = הקטנת כח הקנייה = ירידת
    כלכלן 12/09/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    14 1
    מחירי הדירות בדיוק כפי שכשריבית המשכנתאות ירדה כח הקנייה גדל וזה גרם לעלייה במחירי הדירות אז...שלא יעבדו עליכם.
    סגור
  • 24.
    כתבה מטומטמת. זה בדיוק מה שיחזיר את המחירים של
    הנביא 12/09/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    7 3
    דירות לשיווי משקל. רב האנשים מרוויחים אותה משכורת שנים וזה מה שקובע יכולת הצריכה שלהם. אם ריבית תגדל והחזר יעלה אז המחירים יצטרכו להתאזן כי אחרת אנשים לא יוכלו לקנות. וזה שקבלנים יבנו פחות כדי לווסת ביקוש זה הכל חרטא.
    סגור
  • 23.
    ביזפורטל
    דב 12/09/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כחלון לא עושה שום מאמץ. תפסיקו לפרגן. הוא עסוק במניפולציות ובתרגילי יחסי ציבור מטומטמים. אין לו הבנה בסיסית במה מדובר לבטח מה לעשות.
    סגור
  • בדיוק כך הוא מתפאר את כוחו על החוליה החלשה אבל ...
    1 12/09/2016 19:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא המשמעותית
    סגור
  • 22.
    הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם... (ל"ת)
    tgafny 12/09/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • עוד מחשבה אוטומטית של אדם אוטומט , מי זה הציבור
    בא 12/09/2016 16:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בדיוק , מי שאשם זה בדכ המנהל , וזה ביבי שהוריד ריבית ולא בנה דירות .וככה קיבל מיליארדים במיסי נדלן ,והפך מליוני צעירים לעבדי משכנתה מחורבנת . ככה שהציבור לא מטומטם ולא אשם בכלום . אישה שאנסו אותה לא אשמה באונס .
    סגור
  • 21.
    מה הקשר לכותרת?! (ל"ת)
    יוני 12/09/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 20.
    הסכם מכר מחייב מול הקבלנים
    לירן 12/09/2016 15:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אנשין ששרכשו דירה לפני שנה או שנתיים קבעו אבני דרך לתשלום בו את המשכנתא הם צריכים בתקופה זוהם מחוייבים לשלם לקבלן ולכן חייבים גם לקחת את המשכנתא בתנאים האלה והבנק מנצל את זהחבל שלא מתערבת המדינה ומגבילה זו עבור רכישת דירה ראשונה למגורים שם הבנק יהיה מחוייב לריבית נמוכה או להכניס גופים אחרים מלבד הבנקים שיתנו משכנתא בתנאים טובים יותר
    סגור
  • יש הרבה גופים שנותנים אשראי.
    ד 12/09/2016 16:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מאמין שיש מי שנותן בתנאים יותר טובים. הממשלה ובנק ישראל מרעים את תנאי הסחר כל הזמן וזה מתבטא בעליית הריבית. אין קסמים ובתנאי אי וודאות כמו שכחלון יצר החזרי המשכנתא יעלו.
    סגור
  • ככל שסיכון עולה נרמרו תנאים טובים יותר. (ל"ת)
    סרגיי 12/09/2016 16:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    ההפך .עלית ריבית המשכנתא תרפה ידי רוכשים. ההפך מהמסקנה
    שלום 12/09/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    של כותב הכתבה.
    סגור
  • 18.
    כותרת שגויה לחלוטין
    פיקדון בנקאי 12/09/2016 15:46
    הגב לתגובה זו
    25 4
    עליה במחיר המשכנתא משפיעה לכיוון ירידה במחירי הדירות. מה שנכון הוא, זה שהאנשים שממשיכים לקנות דירות יקרות יותר במחיר הלוואות יקרות יותר משלמים הרבה יותר על הדירה שלהם מבלי שהם מודעים לכך. פשוט לוקח זמן. יחד עם צעדים של כחלון (גם מבלי האבטלה תעלה) זה ביא לירידה במחירי הדירות.
    סגור
  • 17.
    מי זה השפיצר שהמציא את השיטה הזו
    רוני 12/09/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    16 1
    משלם משכנתא 6 שנים, ועוד נשאר עם חוב יותר גדול מהקרן שלקחתי.... ))))-----:::::
    סגור
  • זה בגלל ש
    מסביר 13/09/2016 06:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקחת משכנתא צמודה למדד, בשפיצר, החזר הקרן היחסי בתשלום הוא קטן בהתחלה לעומת החלק היחסי של הריבית, אם המדד עלה, ומנגד בקושי החזרת קרן, אז אתה חייב יותר. לכן, לעולם אל תקחו צמוד רק שקלי...., פריים, קבוע לא צמוד, משתנה כל 5 שנים שקלי, רק לא מסלול צמוד ולעולם זה לא יקרה לכם.
    סגור
  • בזכות אותו שפיצר, הבנקים עושים מיליארדים. (ל"ת)
    שפיצר 12/09/2016 17:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • את/ה ענק... חחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    גיל 12/09/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 16.
    ניתוח פשוט מאוד:
    מישהו 12/09/2016 15:42
    הגב לתגובה זו
    42 2
    הציבור עוד לא הפנים את זה, כאשר יפנים אלוהים יעזור לנו. מחיר דירה היום הוא מעבר ליכולת של רבים מידי. השוק עוד לא הפנים את זה. עם ההפנמה תבוא נסיגה במחירי הדירות.
    סגור
  • בעקרון אתה צודק אבל משום מה זה עדיין לא קרה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 12/09/2016 16:34
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 15.
    ככה זה כשיש לנו שר אוצר טיפש שלא יודע מאיזה כיוון יורים
    eby 12/09/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    6 12
    עליו.הוא מובל עם חבל על צווארו ליעדים הלא נכונים.שידאג לאלטרנטיביה לכסף שהבנקים חוגגים עליו.יעלה ריבית ואז ורק אז יראה הוזלה.
    סגור
  • 14.
    אתה הבנת את זה שטקר? תילחם בבנקים ולא באזרחים... (ל"ת)
    אבל אתה לא מספיק חזק 12/09/2016 15:33
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • הוא יכול רק על האזרחים ......
    1 12/09/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העגל רך הזה נגד האריות הוא מתחבא ועוד מתסיס את העם כאלו הם הסיבה למחירי הדירות המופקעים הם לא הסיבה הם התוצאה
    סגור
  • 13.
    לוקחי המשבנתאות לא יודעים על עלית ההחזר, צריך להתריע! (ל"ת)
    טומטומוני 12/09/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 12.
    למי שלא הבין רק נסביר ש
    אמיר 12/09/2016 15:31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    שמחיר הדירה שצויינה בכתבה עלה אפקטיבית ב 250 אלף שקל
    סגור
  • עלות לא מחיר
    דויד 12/09/2016 19:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מחיר הדירה נותר 1.5 מליון עלות הרכישה עלתה מ 1.9 מליון ל 2.15 מי שלא מבין את ההבדל מצוי בבעיה
    סגור
  • 11.
    כחלון נתן הנחה הבנקים לקחו
    מאיר פ 12/09/2016 15:31
    הגב לתגובה זו
    4 2
    יש עד אחת בין הבנקים לבנק ישראל ליקר את המשכנתא בכול מיני טיעונים כמו סיכון , ראו רווח מזרחי ברבע האחרון. ( מוביל ממשכנתאות לציבור ) מיליארד שקל... כן הבנקים חוגגים על חשבון זוגות הצעירים , משקעים בורחים מהשוק.... כנופיית הבנקים, בנק ישראל , קבלנים תמשיך לחגוג
    סגור
  • 10.
    כחלון המהלך הבא הוא נגד הבנקים
    יועץ הפעם בחינם 12/09/2016 15:29
    הגב לתגובה זו
    9 9
    צריך חוק שלוקח להם את החוק מהיידים וקובע את אחוזי הריבית בלי משוא פנים רק כחלק מהריבית עם מרווח סיכון מוגדר מראש ולא כפי שבא להם . ככה הם ממשיכים לנפח את הבועה מהדלת האחורית וצריך לעצור את זה עם קנסות כבדים למפרים !!! הפעם הייעוץ בחינם , פעם באה נראה מה :) יועץ
    סגור
  • כחלון יכול רק על האזרחים הוא עגל רך (ל"ת)
    1 12/09/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אחיתופל ילד לעומתך
    ג 12/09/2016 16:17
    הגב לתגובה זו
    4 3
    איפה שכחלון נוגע נגרם רק נזק. לפי הצעתך, המשמעות היא שהמדינה תיתן ערבות ממשלתית לבנקים, כמו שכחלון עשה בעפולה. עם יועצים כמוך גם פישמן יקבל ערבות מדינה על חובותיו.
    סגור
  • 9.
    להמשיך לייקר
    בר 12/09/2016 15:28
    הגב לתגובה זו
    14 3
    אני מציע לכחלון להמשיך לייקר את מחירי הרכישה של דירות להשקעה על מנת למנוע מאספני הדירות להמשיך לצבור דירות ולייקן הרי ברור שהאספנים מעוניינים במחירי דירות גבוהים שימנעו מזוגות צעירים לרכוש אותן על מנת שימשיכו לגור אצלם בשכירות לכל החיים
    סגור
  • עוד דביל שמחקה את הטמטום של כחלון הספני דירות ......
    1 12/09/2016 19:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    של כחלון הדביל , אף אחר לא הספן דירות הם לא אשמים הם לא הסיבה הם התוצאה הנמושה הככחלונית לא יכול על האריות הוא הולך לכבשים
    סגור
  • 8.
    דמוגרפית, ישראל גודלת בצורה פסיכית וצריך לבנות הרבה
    פוקימון 12/09/2016 15:27
    הגב לתגובה זו
    2 6
    ולא אני אומר את זה, אומר את זה דמוגרף בכיר וותיק שאין לו שום קשר לענף הנדלן.
    סגור
  • 8
    דב 12/09/2016 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "גדלה" ולא "גודלת." והדמוגרף לא מבין דבר ומטעה אותך. הבעיה היא היצע וביקוש. למרות "הקיטורים," יש להיהודים הרבה כסף. כשלא היתה לו חלופה, ב-2008, הוא הופנה כולו לדירות. המעגל היום רק מתרחב, וכחלון=כישלון לא עושה דבר ראוי כדי לטפל בבעיה, אלא רק ביחסי ציבור פופוליסטיים.
    סגור
  • 7.
    להיכנס בבנקים אחרת כחלון לא עשה כלום
    שגי 12/09/2016 15:24
    הגב לתגובה זו
    8 3
    הציבור לא מטומטם פשוט פראייר ממשיך לקחת משכנתאות בריבית גבוהה גם אין לא הרבה ברירות מי ישארנבלי בית לכן צריך להגביל את הבנקים החזירים
    סגור
  • 6.
    איזה בולשיט... (ל"ת)
    רון 12/09/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 5.
    עליית הריבית
    נגיד 12/09/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
    1 8
    אבל זה היה ברור, לכל המייחלים לירידת מחירים עקב עליית ריבית, והמאחלים לממונפים שיתמוטטו: ריבית עולה משמע שצריך לקחת משכנתא מהר כדי לשמור על החזר נמוך = הגדלת ביקושים = יציבות מחירים. הגענו לפיסגה - אלו מחירי הדירות לשנים הקרובות - מי שלא השקיע שקע
    סגור
  • 4.
    לא הבנתי מה הקשר למחירי הנדל"ן??
    שלום 12/09/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    13 5
    זה קשור לעלות עבור מי שרוכש דירה עם משכנתא
    סגור
  • 3.
    בקרוב תגיע הקריסה בנדל''ן
    מני 12/09/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    23 4
    מי יכול לשלם משכנתא כזאת וחכו חכו עוד מעט הריבית תעלה ואז קריסה קולוסלית! דירות רבות יהיו מעוקלות על ידי הוצאה לפועל. קריסה שלא הייתה כדוגמתה. ככה זה כשיש לנו קלקלנים ולא כלכלנים שמנהלים את המדינה . בושה וחרפה לאן הם הביאו אותנו. הרסו את המדינה !
    סגור
  • 2.
    מדינה ללא חוט שידרה
    יגאל ישראל 12/09/2016 15:17
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מפטפטים את עצמם לדעת , אלה חבורה של מדושני עונג שבעי מאכלי גורמה, שאינם יודעים סבל של אנשים רעבים, הם לא יודעם שישנם אזרחים בישראל הנאנקים מעוני ללא קורת גג , דאגתם אך ורק לכריסם וחשבונות הבנק שלהם, רוכשים דירות ונופשים בחו"ל
    סגור
  • 1.
    האשם העיקרי זה הצרכן הישראלי הדביל + קבלנים נוכלים (ל"ת)
    יעקב 12/09/2016 15:16
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • 1
    דב 12/09/2016 16:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל כך פשטני. טוב: הישראלים אשמים (אנטישמיות!) והקבלנים נוכלים (ממש מסולף וחסר הבנה), אך לא משרדי הממשלה, שמספספרים בקרעות הלאום ולא רוצים למצוא פתרונות אמת. כחלון=כישלון נפל לידיהם כפרי בשל. התקשורת אוהבת אותו ולכן פקדי האוצר והשיכון יכולים למרוח אותך דרכו.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות