ח"כ אלי כהן יוזם מהלך דרמטי שעשוי להיות 'הגרזן הסופי' על המשקיעים בשוק הנדל"ן - וכבר פנה לבנק ישראל

לא רק מיסוי כבד על דירה שלישית, ח"כ אלי כהן שמשמש כיו"ר ועדת הרפורמות של כחלון לוקח צעד גדול קדימה
 | 

הריבית על המשכנתאות מתייקרת במהירות בשל התמעטות מקורות המימון מצד הבנקים וחוסר הרצון שלהם להמשיך לספק הלוואות לדיור. רק השבוע פרסם Bizportal כתבה על שיעור ההתייקרות של המשכנתאות מאז תחילת השנה (וההשלכות הדרמטיות על ההחזר החודשי). והנה היום ח"כ אלי כהן ממפלגת 'כולנו' שמשמש כיו"ר ועדת הרפורמות של כחלון העביר פנייה לפיקוח על הבנקים שתכליתה עצירת מתן המשכנתאות למשקיעי הנדל"ן, לא פחות. 

וכך כהן כותב למפקחת על הבנקים חדוה בר: "על רקע מחסור במקורות מימון הבא לידי ביטוי בעליית המשכנתאות, חרף העובדה כי הריבית במשק נותרה ללא שינוי, אבקשך לפעול לעצירת מימון משכנתאות למשקיעי דירות ותעדוף מימון לרוכשי דירה ראשונה, עד למציאת פתרון למקורות מימון בין אם באמצעות הגדלת מקורות המימון הבנקאיים או בשילוב מימון מהגופים המוסדיים". 

"פנייתי זו היא על רקע התייקרות ריבית המשכנתאות בשנה האחרונה בכ-1%, זאת על אף שריבית נותרה ללא שינוי והמשמעות הכלכלית עבור נוטלי המשכנתאות היא עלייה של מאות שקלים בתשלום המשכנתא החודשי".

בבנק ישראל טוענים שהמחסור במקורות מימון לענף הנדל"ן הוא זה שהוביל לעליית הריבית. כיוון שכך דורש ח"כ כהן לעצור את המימון למשקיעים ולתעדף את מחוסרי הדיור עד למציאת מקורות מימון שיחזירו את רמת הריבית במשכנתאות לרמה הסבירה כפי שהייתה עד לפני כשנה. הפתרון למקורות המימון יכול להיות באמצעות הגדלת המקורות הבנקאיים או בשילוב  הגופים המוסדיים. 

המכתב ששלח ח"כ אלי כהן למפקחת על הבנקים חדוה בר:

תגובות לכתבה(211):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 128.
    אלי כהן
    נחמיאס ברוך 28/09/2016 08:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש להמשיך במדיניות שר האוצר ושלך אפילו במחיר פירוק הממשלה. עושק קרקעות המדינה על ידי בעלי ההון אפילו שהשקעותהם בכספם וזאת ראוי לומר, יש למגר התופעה כי ברמות שכר כאלה הם ישתלטו על קרקעות מדינה. להמשיך במס על דירה שלישית ועוד.
    סגור
  • 127.
    אלי כהן והכחלוניזים
    דמגוגיה עלובה 27/09/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלי כהן הוא לא פחות מדמגוג מבוהל שמנסה בכל כוחו להגן על תופעה מטורפת של הסתה של ציבור אזרחים אחד כנגד ציבור אזרחים אחר. כחלון ראש המסיתים לימד כנראה את אלי כהן איך מסיתים וכהן כתלמיד טוב מסית את כל הציבור נגד ציבור שמשקיע בדירות מגורים. מחר יבוא הכחלון ויסית נגד מחזיקי המכוניות, או הנוסעים לחול, כי אין גבול לדמגוגיה הזולה של הכחלוניזים המכוער שעוסק בהסתה ובהטפת שינאה בין ציבורים. ראו למשל את הטיפש מתגובה 126, רועי, אדם רוווי שינאה שקלט היטב את הכחלוניזים וכבר בכותרת כותב שהמשקיעים הם "חזירים". רועי המוסת הוא תוצאה ברורה של שר אוצר בישראל שמסית לשינאת חינם כנגד ציבורים שלמים באופן מדאיג שדומה למשטרים אפלים.
    סגור
  • 126.
    סוף סוף צעד משנה מציאות. משקיעים חזירים (ל"ת)
    רועי 27/09/2016 09:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 125.
    כחלון לא מבין שרק בניה מאסיבית של 100000 דירות יוריד מח
    יצחקי 25/09/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירים.
    סגור
  • 124.
    דיקטטור
    אשר 22/09/2016 22:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם דיקטטורים אנחנו ממתינים לבחירות לפיד יהיה ראש הממשלה ואתם תשארו מאחור בלי כלום מפלגה של עושקים בלי לב
    סגור
  • טען עוד
  • 123.
    כהן
    רון 22/09/2016 09:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מבינים בכלכלה מי שמניע את גלגלי המשק זה הכסף של המשקיעים לעצור את זה יביא ל מיתון ומובטלים רבים
    סגור
  • 122.
    יישר כח, סוף סוף צעד אמיץ ואמיתי (ל"ת)
    לאון 21/09/2016 17:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 121.
    עוד שפוט של כחלון
    יענקלה 20/09/2016 21:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מציע למפלגת כולנו להזדהות עם פשוטי העם הרוצים דירה בחינם כי מגיע להם , שיוותרו על שכרם ורכב השרד והלשכות ויסתפקו בשכר של כ 10000 שח בחודש ואת הנותר יתרמו לחסרי הדיור שציינתי לעיל . ואל להם להציע שיטות לגנבת כספים מהציבור .
    סגור
  • 120.
    כחלון וחבריו למפלגה ההזוייה הזאת יעלמו בקרוב מהפוליטיקה (ל"ת)
    סופו של כחלון 20/09/2016 01:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 119.
    מי שכותב פה נהנה עד היום מההפקרות של ביבי. ניגמר!
    פסיכיאטר 18/09/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כחלון היחיד שמסתכן ועושה לטובת עמו! נצביע עבורך. כל המקטרגים.. חגגתם עד היום תימכרו ולכו לים
    סגור
  • עוד שפוט של כחלון
    יענקלה 20/09/2016 21:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה יכל להשאר בים ולחכות שכחלון יתן לך דירה בחינם אם תצביע עבורו .
    סגור
  • 118.
    בשביל השקעה ספקולטיבית בנדלן מסכנים את הבנקים
    משה 18/09/2016 11:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אדם מבצע השקעה ספקולטיבית במינוף גבוה. הבנקים מחזיקים תיקי אשראי גדולים בנדל"ן. ירידה חדה במחירי הנדל"ן תגרור זעזוע לבנקים. ההשקעה גורמת לעליית מחירים שפוגעת בציבור . המדינה במילכוד.שלא מאפשר לה לנקוט בצעדים דרבטיים להוריד מחירי נדלן.
    סגור
  • 117.
    צריך להודות על האמת: לכחלון אין כנראה כישורים לשר אוצר
    בן אהרון 18/09/2016 00:10
    הגב לתגובה זו
    3 5
    לנתניהו זה נוח שכחלון מפיל את עצמו עם ההתנהלות שלו. כחלון עושה לביבי את העבודה. אז מדוע שביבי יעצור אותו? הציבור יעצור את כחלון בבחירות הבאות. רק הבעיה כמה נזק יהיה ממנו עד שיפרוש, כי את החשבון הציבור ישלם עד השקל האחרון!!!
    סגור
  • 116.
    יוזמות מתנגשות
    שוקי 17/09/2016 21:45
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חסימות בדרך לרכישת דירות הופכות את הדירות הקיימות לנדירות שצריך לחשוב הרבה פעמים לפני שנפטרים מהן 2 יוזמות ששילובן בעייתי ככלל לדעתי הפתרון בחסימה ולא בקנסות רטואקטיביים
    סגור
  • 115.
    כחלון וחבורתו יעופו בבחירות הבאות.
    טליה 17/09/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    7 9
    לא היתה בישראל מפלגה כזו שרוצה להרוס הכל, אנשים צרי עין, פופוליסטים בגרוש.
    סגור
  • 114.
    כל מי שמודאג, יש למעלה מ-80,000 דירות למכירה בלוח יד 2.
    בן אהרון 16/09/2016 20:05
    הגב לתגובה זו
    17 2
    בינתיים לא חסר דירות לקנות ולא עומדים בתור לקנות את הדירות. גם לא מחוסרי הדיור.
    סגור
  • 113.
    כל הכסף יברח מפה להשקעות בחו"ל
    נתי 16/09/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    12 8
    כחלון ושות פשוט רוצים לייבש את המדינה בן אדם כלום שהשתן עלה לו לראש
    סגור
  • 112.
    כחלון כחלון יש לי יש לי רעיון
    אזרח 16/09/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    3 5
    יש 212345 אוטובוסים ומינובובים בארץ תוציא צו שלאזרחים שאין להם בית יכולים לישון באוטובוס בלילה, פטרתי לך את בעית הדיור חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחאולגה אולגה
    סגור
  • אבל האוצר ידרוש חניה חודשית על אוטובוס כמחיר שכר הדירה
    גל 24/09/2016 08:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמתם לב כמה יקרים עלויות הפיתוח של הקרקע בדירות למחיר למשתכן שקיימים ברשות מינהל מקרקעי ישראל. ???????? מחירי הפיתוח יקרים מאוד. בגלל זה הרבה מכרזים לא נרכשים עי הקבלנים. המכרז למשתכן מפרסם הנחה רק על הבניה לכאורה . ותוקע מחיר אסטרונומי רק על הפיתוח. כל עוד מחירי הפיתוח בבניה לא ירדו המחיריםשל הדירות לא ירדו וקבלנים לא ישתתפו במכרזים של המינהל
    סגור
  • 111.
    יפה מאד שמייבש את שוק השכירות,
    בן אהרון 16/09/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זו טעות כלכלית קשה לחשוב שהפתרון הטוב ביותר הוא לקנות דירה. אני אומר באופן חד משמעי שרכישת דירה עלולה להיות בור כלכלי לרוכש שעלול לקבור אתו !!! שהממשלה תתן תחליף למשקיעים הפרטיים לספק דירות להשכרה לשוק במקום המשקיעים.
    סגור
  • 110.
    כחלון -לבדוק את המינויים בקצאא מעמיד פני צדיק (ל"ת)
    ליכודניק לשעבר 16/09/2016 09:30
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 109.
    יגרום להקטנת התחלות הבניה
    דוד 16/09/2016 08:59
    הגב לתגובה זו
    4 3
    יחסרו משקיעים,הקבלנים יהיו זהירים והתחלות הבניה ירדו עוד,ואז התוצאה ידועה לעלית מחירם נוספת.
    סגור
  • כבר קטנו התחלות הבנייה לעומת השנה שעברה
    אאאא 17/09/2016 21:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקבלנים לא כדאי לבנות אם המשקיעים יוצאים מהמשחק. במקום להגדיל את התחלות הבנייה כחלון עסוק בלחפש איך לצמצם את שוק המשקיעים ואיך לשלם לחברות שיבנו להשכרה - חלם
    סגור
  • 108.
    ביבי שמח לראות את כחלון מסתבך עם עצמו ולא מצליח לתרום
    שמחה של ביבי 16/09/2016 08:12
    הגב לתגובה זו
    13 3
    לכלכלה ולא להורדת מחירי הדיור.
    סגור
  • 107.
    האוצר איבד את הראש ! (ל"ת)
    אא 16/09/2016 07:59
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 106.
    ישר כוח חה"כ אלי כהן! צודק בהחלט! (ל"ת)
    נופר 16/09/2016 07:22
    הגב לתגובה זו
    14 10
    סגור
  • 105.
    סוף סוף ח"כ שממלא את חובו לציבור
    שי 15/09/2016 23:28
    הגב לתגובה זו
    13 9
    אלי כהן עושה צעד נכון ויוצר סדר עדיפויות חדש. לבנקים יש עוגה לחלק ויש לדעת לאן לנתב תחילה את המשאבים. אין ספק שבשל מצוקת האשראי מחוסרי הדיור צריכים לקבל עדיפות על המשקיעים. צעד מבורך של ח"כ כהן. כל הכבוד!!
    סגור
  • 104.
    צעד אמיץ כל הכבוד (ל"ת)
    שירה 15/09/2016 23:08
    הגב לתגובה זו
    10 9
    סגור
  • 103.
    אלי כהן גמר את הכשרה אנרגיה וכעת הגיע להרוס באוצר...... (ל"ת)
    kubh 15/09/2016 20:08
    הגב לתגובה זו
    11 15
    סגור
  • כמה דירות יש לך, שאתה מגיב כך ? (ל"ת)
    אריק 16/09/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • תחפש השקעה שלא פוגעת במדינה שלך (ל"ת)
    זוג צעיר 16/09/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 102.
    גאון הכהן הזה - משבר הסאב פריים בדרך לישראל (ל"ת)
    אריאל שרון 15/09/2016 19:44
    הגב לתגובה זו
    1 9
    סגור
  • 101.
    כשהראש מסריח גם הזנב מסריח
    יוסי 15/09/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    11 9
    מפלגה של זבלים כחלון וחבורתו
    סגור
  • זבל מי שעשה אותך מטונף (ל"ת)
    מוטי 17/09/2016 13:54
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 100.
    נתנו להם צעצוע יקר ביד והם לא יודעים לשחק בו !
    דובי 15/09/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    11 11
    הם מובילים להרגעה / הקפאת השוק כביכול להוריד מחירים , אך יקבלו בום כלפי מעלה של עליית מחירי הנדלן , גם הקניה וגם שכירויות . מצד אחד לא משחררים קרקעות כדי לגרום לשפע והיצע ומצד שני מעלים מיסים ," החכמים האלה" לא מבינים , כשהנדלן בתנופה הוא משפיע גם על יתר הענפים לטובה כי ישנה פעילות וחוץ מזה , איך יהיה לשוכרים דירות אם מונעים מהמשקיעים לקנות ? ילחו להורים לגור ?
    סגור
  • 99.
    פשוט נפלו על הראש!!!
    נפלו על הראש 15/09/2016 18:30
    הגב לתגובה זו
    8 13
    זה רק מראה שהמחירים לא בכיוון ירידה.
    סגור
  • 98.
    עכשיו בטוח אני אלך לקנות דירה עוד מעט לא נוכל לקבלמימון (ל"ת)
    משקיע 15/09/2016 18:03
    הגב לתגובה זו
    9 8
    סגור
  • ללא מימון המחיר ירד (ל"ת)
    לירן 15/09/2016 19:00
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • המימון אינו מכספי משכנתא. אלא מפיעון ניירות ערך
    שמטוב 15/09/2016 23:14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מבחינת ריבית לא משתלם לקחת משכנתא, זו סתם בדיחה שהופצה בציבור.
    סגור
  • 97.
    משכנתא
    מוטי 15/09/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    1 7
    לכתוב שטויות זה לא נורא הנורא הוא שהוא עוד עלול להאמין לעצמו המצב אצל החבה הצעירים מבעבע ההכנסה הממוצעת המשק תקועה ההוצאות מרקיעות במקום לטפל בשורש הבעיה מקשקשים יש לבנות ומייד אלפיי יח דיור ציבורי פשוט ונוח לתת אוויר לזוגות הצעירים ומעוטי יכולת אחר כך תקשקשו על הוזלת משכנתא ארץ נהדרת מדינה לא משהו
    סגור
  • 96.
    כל הכבוד--אני חושב שהוא צודק
    השמש 15/09/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    15 4
    בכלל יש לאסור קניית דירה שניה ומעלה.כמו כן להפסיק לבנות מבני ציבור קופות חולים בנקים משרדי ממשלה ובניני עיריה.עד שלא תהיה דירה לכל אחד יש לבנות רק דירות.בגלל שהוא העלה את הרעיון רק למשפחה שלו יהיה מותר לקנות יותר מדירה אחת.נו טוב--תמורת מעטפה עבה ניתן לעוד כמה להיות יוצאים מהכלל.
    סגור
  • כל מילה בסלע (ל"ת)
    נדלן 15/09/2016 20:10
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 95.
    נו.....הצלחת. שמעתי לראשונה את שמך (ל"ת)
    אחד 15/09/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • 94.
    רק היום אמרתי למתווך שאני עושה הפסקה לגבי חיפוש דירות
    אריק 15/09/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    14 7
    וביטלתי כמה דירות שהייתי אמור לראות. המחיר שאני מציע הוא כ 250,000 פחות ממה שהמפרסם רוצה (קרוב למחירי מחיר למשתכן) ולהפתעתי המתווכים לא מרימים גבה, מי שרוצה למכור כדאי שיעשה את זה מהר לפני שיבלע את הצפרדע. את המחיר המופקע של היום אני לא מוכן לשלם!!!
    סגור
  • שטויות (ל"ת)
    שמטוב 15/09/2016 23:14
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 93.
    אלי כהן מהחכמים בחברי הכנסת הוא יהיה ראש ממשלה
    מיכה 15/09/2016 16:50
    הגב לתגובה זו
    9 13
    הצעד השלישי החכם אסור לקנות מטח וליקנות נדלן להשקעה האירופה כי זה לא הוגן כי האירו ו השטרלינג נמוך כך שישראלים קונים נדלן האירויים מפסידים כמו כן לחטט בכיסיפ של היוצאים לחול כי בורח הרבה מטח כמו בשנות ה50 איזה יופי
    סגור
  • 92.
    לכול המגיבים לא לקנות דירות , לכחלון המשך הצלחה
    אנונימי 15/09/2016 16:41
    הגב לתגובה זו
    23 9
    אם יש אדם בציון שאיני איש פוליטי,שגדל מלמטה ואומר אם אני אכשל אלך הביתה ,צריך לתת צאנס ,שוק הדיור הוא בועה שנובעות משחיתות ,קבלנים ,בעלי הון בקשרים עם מושחתים ברשויות המקומיות , חברי מועצת וועדו תכנון ראשי ערים לא כולם , מושחתים ,עושים ספסרות בדירות , נותנים התרים לא חוקיים לבנייה לגובה , משנים יעוד קרקע ציבורי ומסחרי למטרות בנייה למגורים, עורכי דין מושחתים , מתווכים , אנשי תקשורת ומדיה ומעכרים ולובסטרים למיניהם שאומרים ומפחדים לכו לקנות דירות ,אל תשעבדו את עצמכם לעשרות שנים לבנקים . החלו באוקטובר בניה זה לא סלורר זה לוקח זמן תוך שנתיים שלוש הכול יקרוס, זו בועה צריך להמשיך לבנות דירות למשתכן וכן ותת מענה למשפרי הדירות ,ולהחיל חוק ששטח חום שטחי ציבור יהיו בניה לשכירות הוגנת ומוגנת כמו בחו"ל .הקבלנים לא בונים כי אין קונים , הבנקים מוכרים תיקי משכנתאות לגופים מוסדיים , הרי אתם רואים בעינכם , כחלון ושותפיו לא יוותרו זה קשה מנסים לשים מקלות בגלגלים אבל העם יתעורר,כול המושחתים ושותפיהם לכלא ,מקווה שיצליחו הצלחתם הצלחתנו אם לאו ישימו את המפתחות וילכו הביתה ,זו בועה והיא תתרסק סבלנות.יום טוב
    סגור
  • צודק כחלון נילחם במושחתים הוא ידאג לחלשים!!
    מיכה 16/09/2016 14:16
    הגב לתגובה זו
    6 1
    הוא יכריח את הקבלנים להיות הגונים ולהרויח פחות . מי שלא ירויח מספיק הוא יסדר לן הלוואה בבנק. כמו שזה ניראה הוא וחולדאי הולכים לגרום לביקוש לדירות ברובע 5 ו6 בתל אביב מאחר והישראלים החדשים קצב הילודה שלהם אדיר והם יצטרכו המון דירות הם אוהבים ועובדים בתלאביב כעת הם בערך 70000 איש בעוד 20 שנה יהיו 250000 ואז ירצו גם איחוד מישפחות שזה מאוד הומניטרי אז יהיה יותר .כמובן ראינו את ההפגנה בכיכר רבין של המיסתננים כלומר הישראלים החדשים שלעולם לא יעזבו את ישראל!!! אלה לקוחו הנדלן בעתיד
    סגור
  • 91.
    בנקים שפכו כספים בלי בקרה חלו בפחד גבהים (ל"ת)
    יצחקי 15/09/2016 16:14
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • 90.
    בסוף ניקנה דירה בגרמניה להשקה ואולי נחזור לשם (ל"ת)
    יויו 15/09/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 89.
    לא ידעתי שלקרוא עיתונות כלכלית יכולה להצחיק
    משגיח כשרות 15/09/2016 15:55
    הגב לתגובה זו
    10 2
    עד שהתחלתי לקרוא עיתונות כלכלית ישראלית , מסכנים אתם בחיי רחמים עליכם חחחחחחחחח. ובכלל לקרוא את הטוקבקים בכלל קומדיה ,חחחחחח אתם עושים לי כאב בטן מרוב צחוק ,חחחחחחח . לא יודע מי יותר מצחיק המובילים הכלכליים שלכם פוליטיקאים, מנהלי החברות, או ה"טייקונים" כל אחד צפרדע יותר גדול מהשני. חשבתי שצפרדעים וחזירים הם לא כשרים לאכילה , אבל את כמות הצפרדעים והחזירים "שמאכילים" אותכם , כל הגויים ביחד לא אוכלים כזאת כמות......חחחחחחח
    סגור
  • 88.
    בינתיים זה רק מילים. מכתב שמשוחרר לעיתונות (ל"ת)
    יי 15/09/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 87.
    רק
    דוד 15/09/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    6 7
    מפלגת כולנו יוזמת חוקים כאלה מס על שלוש דירות הגבלת משכנתאות! מפלגת כולנו בקריסה ולכן כל החוקים האלה.
    סגור
  • 86.
    כחלון, מעט מידי, מאוחר מידי. ובכל זאת:
    בהצלחה. 15/09/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    8 3
    קודמייך בתפקיד אכן לא עשו כלום (משטייניץ העציץ השקרן ועד לפיד הרשג'ד החלול), אבל לך יש הזדמנות: הצעתו של כהן, ביטול מס בורסה, מחיר למשתכן במרכז.
    סגור
  • 85.
    יש להתחיל ליישם מס לדירה שניה. (ל"ת)
    יוסי 15/09/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    13 8
    סגור
  • כל התרגלים של האוצר לא מחזיקים מים
    יוסי 15/09/2016 15:23
    הגב לתגובה זו
    4 6
    רק התייחסות לכל דירה החל מהראשונה כמניה ויחילו עליה מס שחל על מניה אולי אז נראה ירידה במחירי הדירות .למה המשקיע לחסכון פנסיוני בבורסה משלם מס לעומתו המשקיע בדירה פטור [למרות להשקעה בדירה אין סיכון אין איש בממשלה ובבנק ישראל המעוניין בירידת מחירי ם]
    סגור
  • בגלל שלא היו דירות להשכרה לעליה מרוסיה
    מיכה 15/09/2016 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הממשלה עודדה להשכיר ב10 אחוז מס
    סגור
  • יהיה גם קיזוז על הפסדים? (ל"ת)
    גמלאי 15/09/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כן
    יוסי 15/09/2016 21:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הכללים החלים על המניות יחולו על הדירות
    סגור
  • 84.
    הבעיה תהיה בשכירות יוצר מחסור ואז מחירי השכירות יעלו.
    אבי 15/09/2016 14:53
    הגב לתגובה זו
    4 17
    הבעיה תגלגל לשוכרי הדירות.
    סגור
  • לא יעלה
    אחד 15/09/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    9 4
    אין בעית מחסור בדירות להשכרה ולכן תשואת השכ"ד הנמוכה בעולם. על כל דירה שתמכר יגרע גם שוכר מהבקוש
    סגור
  • טיפש על כל דירה שתימכר יהיה קונה זוג צעיר שלא יצטרך
    אייל 15/09/2016 16:17
    הגב לתגובה זו
    10 5
    לשכור...
    סגור
  • אתה לא מבין כלום
    משה 15/09/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    3 9
    גם היום יש עשרות אלפי דירות למכירה בכל רחבי הארץ (ראה ביד 2). לך תקנה דירה לפני שתאחר את הרכבת כפי שקרה עד כה. אני בוודאי שלא אמכור את הדירות שלי. במיוחד לא לאנשים לא מוצלחים, קנאים וצרי עיין.
    סגור
  • 83.
    הפחדנים
    tsachir 15/09/2016 14:36
    הגב לתגובה זו
    3 8
    כחלון ושות שמפחדים לגוע היכן שאפשר באמת למצוא את הכסף השדוד שיאפשר להגדיל את קצב הבניה כמו וועדי חב חשמל , הנמלים,החרדים הפרזיטים וכו שהם בעלי השפעה פוליטית שתעיף אותו,אז הוא החליט לשדוד אנשים ישרים ולגזול את רכושם שהביאו ביושר ובעמל כי הם מיעוט שלא יכול להשפיע על מצבו הפוליטיממש אוטיסט פחדן
    סגור
  • 82.
    לרסן אתת מריביות הבנקים ברגולציה במקום כוחות השוק
    מאיר 15/09/2016 14:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בהעדר תחרות. בענף הבנקאות כוחות השוק לא עושים סדר לשי
    סגור
  • 81.
    יד אחת דוחפת משקיע קטן החוצה ויד שניה נותנת בונס לקרן?!
    קרן מגוריט=פיגוע משק 15/09/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    קרן מגוריט עושה סיבוב על כולנו עם אחוזי מיסוי נמוכים ואפשרות השקעה לכוולם אבל אחוזי רווח הגדולים בעיקר למנהלי הקרן.... אפשריות המימון של הקרן עצומות ללא פורפוציה לכל משקיע קטן וכך הקרן מושקעת על ידי קופות הגמל של אקסלנס וקק"ל בשיתוף חברה קדישא ת"א וקרנות צדקה מוצצות את הדם של כולנו ואנחנו עוד משקיעים בהם... אני שוקל לעזוב את אקסלנס אבל איך אפשר לעזוב את חברה קדישא ת"א :-> (אי אפשר לברוח מהמוות)
    סגור
  • 80.
    אנו זוג צעיר ורוצים מענק לקנות דירה יד 2 ולא מחיר משתכן
    מספיק עם הבלוף 15/09/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    11 6
    אנו זוג צעיר עם ילד אחד ומסתפקים בשלב ראשון בדירה קטנה וזולה משוק יד 2 . יש לנו הון ראשוני קטן ואם היינו מקבלים מענק של 250 -300 אלף שח היינו קונים מיד דירה זולה משוק יד שנייה. אנחנו רוצים מאוד אך לא יכולים להשתתף בהגרלות מחיר משתכן בהרצליה , נתניה , ראש העין או קרית מוצקין. במקום לארגן הגרלות למבוססים ומשקיעים דירות חדשות מקבלן במחיר משתכן , תנו לנו מענק ואפשרו לנו לקנות דירה זולה משוק יד שנייה איפה שמתאים לנו.
    סגור
  • דור מזויין
    יוסי 15/09/2016 18:42
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אתם מוזמנים לקרית אתא קרית ים מגדל העמק ועוד הרבה מקומות דירת 3 חדרים ב400000 שקל .יש דירות לכולם .אבל הדור הצעיר הוא כלשון המשורר דור מזויין בכיינים שרוצים להיות מליו רים ובעלי דירות לפני שהספיקו להרוחח וליצור סדרי עדיפויות נורמלים
    סגור
  • דירות במקומות שהזכרת בסוף עולים הרבה יותר
    אריק 15/09/2016 21:01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין עבודה במקומות שהזכרת, בלי עבודה אין איך להחזיר משכנתא. ומזויין תקרא לעצמך, הדור המזויין הזה כהגדרתך זה דור הייטק מהנדסים ברמה הרבה יותר גבוהה משתגיע אי פעם עם משכורות של 20k ואנחנו לא יכולים לקנות דירת 3-4 חדרים. במקום שמתאים לנו - הבנת? לא בת"א אבל גם לא בדימונה.
    סגור
  • עצוב אבל אריק צודק (ל"ת)
    מיכה 16/09/2016 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 79.
    כהן לא חושב כלכלית אלא פוליטית.
    גמלאי 15/09/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    6 5
    קנית דירה מכירת דירה מס למדינה כהן קח את הכסף ותן אותו לזוגות הצעירים ותפסיק לעשות פוליטיקה במקום כלכלה.
    סגור
  • 78.
    מתי בעוד שנתיים ?? (ל"ת)
    מתי 15/09/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 77.
    פניה של אלי כהן אל הבנקים
    אורי 15/09/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    5 8
    האם לא פשוט יותר להעמיד את כל המשקיעים ליד הקיר ולירות בכלבים אחד אחד
    סגור
  • כן אבל יש לחייבם בעלות הכדורים הניקיון והקבורה
    סדאם 15/09/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    4 2
    זה מה שאני עשיתי בזמנו. אךךךך האקשנשוס בצואר הורג אותי
    סגור
  • 76.
    מי שיכול לשעבד דירות מקבל הלוואות מהבנק בתנאים מעודפים.
    לכן הפתרון ..... 15/09/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    6 5
    מי שיש לו יותר מדירה אחת יאסר עליו להכנס לבנק. ואסור עליו להמצא במרחק קטן מ -50 מטר מהסניף בשעות הפתיחה של הסניף (לא כולל שבתות וחגים ) ..... אתה הבנת את זה ? חבר כנסת נכבד ומיותר ???? אגב סבתא רבא שלי עדיין כותבת מכתבים , מסכנה , הדואר האלקטרוני לא נקלט לה במוח.
    סגור
  • מי זה חבר הכנסת הטיפש הזה
    משה1 15/09/2016 17:17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אלו המחוקקים שלנו? כחלון, אלי כהן.. כאלה טיפשים. לכו הביתה
    סגור
  • 75.
    פישלו בגדול דפקו שני דורות של צעירים !!!
    בושה ! 15/09/2016 13:15
    הגב לתגובה זו
    7 3
    למה לא ליצור מסלול ריביות של זכאים בלבד או לערוב לזכאים מול הבנקים שיתנו ריביות נמוכות יותר,הבנקים טוענים שהסיכון עלה אז שהממשלה שעד היום נהנתה מתקבולי הנדל"ן השמנים תיתן ערבות לזכאים ותגרום להפחתת הריבית ! למה לא לתת לחברות מחו"ל לבנות ולהגדיל את המלאים ? למה לא לאפשר לחברות זרות לבנות ?
    סגור
  • כי לא באמת מעניין את כחלון ונציגיו הדור הצעיר
    חי 15/09/2016 13:26
    הגב לתגובה זו
    8 9
    הרי יכלו לתת לצעירים מענק בגובה ההנחה לזכאים-אז גם יכלו לבחור לקנות דירות זולות יותר ,מיד שניה וכדומה-הטלת המיסים מיועדת רק להגדיל את קופת האוצר ותו לא!!!
    סגור
  • חי
    דב 15/09/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    3 3
    יפה מאד. זה הרבה יותר. בדוק מי הצביע עבור כחלון=כישלון ותמצא הרבה צעירים שקיוו לפתרונות למצוקתם. והם קיבלו הפוך. במקרה הטוב, כחלון=כישלון הוא מריונטה של פקידי האוצר, שכל רצונם הכנסה גדולה יותר לקופת המדינה. אך זה הרבה יותר חמור. התפקיד הנוכחי גדול עליו במאות מידות. זה מזעזע להבין באיזה היקף של כישלון אנו דנים.
    סגור
  • הקטע שגם למשקיעי הדירות לא אכפת מהצערים
    אנונימוס 15/09/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הרי הם נהנים מהמצוקה שלהם וסוחטים כמה שהם יכולים מהם, הרי ברגע שימכרו לצעירים בהטבות, כבר לא יהיה ביקוש לחירבות שלהם ובאופן טבעי ערכן ושכר הדירה שהם גובים ירד. אז אל תספר לנו סיפורים
    סגור
  • אכלו לי, שתו לי, מגיע לי, דירה במרכז ת"א עם נרגילה (ל"ת)
    אני 15/09/2016 18:33
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 74.
    פלוג יכולה להפיל את מחירי הדירות בלי לשנות את הריבית!!
    כנסו כנסו 15/09/2016 13:14
    הגב לתגובה זו
    16 0
    יש לאסור על פריסת המשכנתא ליותר מ 15 שנה (180 תשלומים) וכדי לתת לצעירים יתרון על פני משקיעים בעלי הון עצמי גדול, יש לאסור לחלוטין על נתינת משכנתאות למשקיעים. מה יותר פשוט מזה? הריבית תישאר מה שהיא חושבת לנכון, וכוח הקניה יהיה כאילו אנחנו בשנת 2007 ולכן המחירים יאלצו לרדת לא משנה כמה המוכרים מתעקשים. בסוף צריך למכור וכשאף אחד לא מסוגל לקנות במחירים של היום (כי יש 180 תשלומים במקום 360) המחירים יתחילו לרדת. שלא יעבדו עליכם!!!! אז למה היא לא עושה את זה? כי זה יפגע ברווחי הבנקים ממשכנתאות כי זה יפגע בבטחונות הבנקים (שווי הדירות) כי זה יפחית את המוטיבציה של קבלנים לבנות כי זה יפחית את מחירי הקרקע כי זה יפחית את הכנסות המדינה ממסים ישירים (קרקעות) ומפעילות כלכלית (רווחים של הקבלנים, מס הכנסה על משכורות של פועלי בנין, וכו')
    סגור
  • צודק 100%
    אבי 15/09/2016 17:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבל המדינה במקום לדאוג לאזרחיה היא בעצמה ביזנס.
    סגור
  • הבעיה שמיידית צעירים לא יוכלו לקנות
    ויקח זמן עד הירידה 15/09/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
    3 4
    וללא משקיעים שוק השכירות יקלע למשבר גדול לאחר זמן מה. כך יווצר "משבר ההומלסים" שיהיה חמור ואלים אם לא יטופל מהר ומצד אנשים שאין להם הרבה להפסיד לאחר שפונו לרחוב. לכן אסור להדיר משקיעים לגמרי.
    סגור
  • 74
    דב 15/09/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    יש כל כך הרבה רעיונות והצעות לסיום משבר הדיור והחזרת השפיות. כחלון=כישלון הוא אפס, חדל אישים, שפשוט לא מסוגל. במקרה הטוב הוא מונע כמריונטה על-ידי פקידי האוצר. ואלה אינם רוצים דבר בפתרון המשבר אלא בהכנסות כספיות. זה פשוט מזעזע: העם היהודי הוא עם חכם, וכאן הכישלונות נוראיים, ונובעים כאמור, ממה שכתבתי לעיל.
    סגור
  • 73.
    המימון הבנקאי למשקי הבית הריץ את בועת הנדל"ן
    מיתון 15/09/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    10 1
    להפחית בהדרגה את שיעור המימון גם למשקי בית. אין מימון המחירים ירדו.
    סגור
  • 72.
    הממשלה הזאת נרדמה לגמרי בתחום הנדל"ן
    בושה ! 15/09/2016 13:06
    הגב לתגובה זו
    2 3
    היה להם את כל האפשריות לחסל את הבועה הזאת והם עדיין נמצאים במקום של בו ננסה את זה ובו ננסה את זה , ולבינתיים גם המחירים עולים וגם הריבית על משכנתאות עולה , לקחו את כל האשראי הבנקאי נתנו למי שיש ולא הישארו לאלה שבאמת צריכים , הפשלות של הממשלה הזו יעלו ביוקר לדור הצעיר שכבר לא צעיר כל כך !!!
    סגור
  • 71.
    אם זה יביא לעצירת מחירי הדירות אז לא צריך עוד מיסים
    עצירת משכנתאות 15/09/2016 12:44
    הגב לתגובה זו
    8 4
    הממשלה ממשיכה בדרך להבריח את המשקיעים מהדירות כדי להעביר את שוק השכירות למקורבים של קחלון לטייקונים החדשים. ואז שוכרי הדירות יבכו בדמעות דם כי השכירות תהיה גבוהה וצמודה למדד וגם ישלמו דמי ניהול של 500 שח לחודש לפחות
    סגור
  • עדין שווה מלשלם לבעל דירה! (ל"ת)
    אוהד כחלון 15/09/2016 12:53
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • יש לך ריב עם בעל הדירה וכנראה מגיע לך. (ל"ת)
    אני 15/09/2016 18:35
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אוהד...
    דב 15/09/2016 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 2
    טוב שיש לו עדיין אוהדים. ועל זה נאמר מצא מין את מינו. לו הבנת עד כמה הוא כישלון מוחלט, לא היית מעז לכתוב...
    סגור
  • 70.
    מצוין! במקביל ליצור מכשיר השקעה חלופי. (ל"ת)
    א.מ 15/09/2016 12:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 69.
    הוא בסך הכל מחכה את יו"ר המפלגה שלו בפופוליסטיות
    כולה ח"כ ששלח מכתב 15/09/2016 12:40
    הגב לתגובה זו
    8 9
    זה ממש לא בתחום סמכותו ואין מצב שהבקים יספרו אותו..
    סגור
  • 69
    דב 15/09/2016 13:45
    הגב לתגובה זו
    3 4
    כותבים מחקה, ולא מחכה. כל המפלכה הזאת זו בדיחה עלובה, שהרבה צעירים !!!) שכעת נדפקים יותר תמכו בה. מי שלא הבין כי המשרה הזאת גדולה על כחלון אלפי מדינות, וכי הבדיחה של הורדת מחירי התקשורת היתה פופוליסטית גרידא - לא הבין דבר. כחלון הוא כישלון מוחלט.
    סגור
  • 68.
    צעד קטן לכחלון ,צעד גדול להורדת מחירי דירות ,כמו שהקמנו
    בא 15/09/2016 12:28
    הגב לתגובה זו
    7 6
    בסיס על הירח , ככה מחירי הדירות ירדו בגלל הצעדים המזדיינים של כחלון .מחיר למזדיין וכול הצעירים ברחו לחול , וראשממשלה שחושב רק על כסף .
    סגור
  • נתתי לך וי כי חשבתי שאתה בעד כחלון (ל"ת)
    מוני 17/09/2016 00:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 67.
    כחלון מקומך בצפון קוריאה
    יעקב 15/09/2016 12:27
    הגב לתגובה זו
    16 15
    כחלון ומפלגתו מתאימים למשטרים חשוכים ,לא יהיה מנוס מלהקדים בחירות ולהחזירו למכור צמיגים עם אחיו
    סגור
  • לידיעתך. מדינת ישראל
    נ.ש. 15/09/2016 12:42
    הגב לתגובה זו
    9 2
    ערבה לבנקים במקרה שהם יקרסו מהלוואות ללא החזר. עליית מחירי המשכנתאות משקפת גידול בסיכון. כי היציע כסף יש. זכותה של המדינה להגיד שהלוואות למשקיעים מסכנת אותה והיא מתנגדת לזה. וזה ממש לא דיקטטורה
    סגור
  • ספסרות דירות בארץ הקודש היא חטא חמור,אתה יושב על
    בא 15/09/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    6 5
    צוואר האדם העובד ,אבל רק בצורה זמנית , גם אתה זמני בעולם הזה .
    סגור
  • 66.
    זה הפתרון!! עצירת מימון למשקיעים
    ש 15/09/2016 12:18
    הגב לתגובה זו
    15 4
    הלוואי ויעבור
    סגור
  • 65.
    הוגן וצודק ביותר
    נ.ש. 15/09/2016 12:15
    הגב לתגובה זו
    13 4
    ולמי שחושב שלא יעבור בגץ שילך ללמוד משפטים כי מבחינת החוק יכולים עוד לקנוס את בעלי דירות שיש להם יותר מ2 דירות
    סגור
  • 1000 ש"ח לדירה זה לא קנס" (ל"ת)
    אאאא 17/09/2016 21:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה טוקבקיסט בשכר מטעם כחלון
    חוקר פרטי 15/09/2016 15:08
    הגב לתגובה זו
    3 9
    זה שקוף
    סגור
  • בחיים לא הצבעתי לו ובחיים לא אצביע לו
    נ.ש. 15/09/2016 17:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני חושב שהוא טיפש. וכל המהלכים שהוא עשה עד היום טיפשיים. והוא רכב על גל פופוליסטי. ועדיין עם מדברים על הרעיון הזה. הוא רעיון חכת וצודק (עיין תגובה שהגבתי ל67). ובהערת אגב נמאס ממגיבים כמוך שכל מי שמצדיק מעשה מסוים או לא בדיוק בדעה שלך נהפך לטוקבקיסט בתשלום
    סגור
  • תיקון- עם=אם. חכת=חכם (ל"ת)
    נ.ש. 15/09/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 65
    דב 15/09/2016 14:01
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אתה בהחלט צודק. אז מה? האם אתה גם מעוניין להתמודד עם משבר הדיור? אם כן, עליך לדעת שכחלון=כישלון פועל בדיוק הפוך. לו קראת אפילו את הרעיונות שהועלו על-ידי הכותבים בשבועות האחרונים, היית מוצא כמה דברים בסיסיים למחשבה ולתכנון. כחלון הוא חדל אישים שעלה יותר מדי מהר יותר מדי גבוה, וכולו מפומפם בפופוליזם מטומטם על-ידי התקשורת.
    סגור
  • דב אני מסכים איתך ב100%
    נ.ש. 15/09/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק שבמקרה כזה הרעיון הזה הוא גם נכון וגם צודק. כי כשיקרוס הנדלן אני לא רוצה שכל אחד ישלם את תוספת הסיכון שהוסיפו המשקיעים למשק על ידי הבנקים. לא בא לי שמשלם המיסים יצטרך לחפות על הבנקים שהלוו כסף למשקיעים והעלו את הסיכון. לכן הגיוני שיגבילו את המשכנתאות לדירה שניה + . או שלא ייתנו בכלל הלוואות או מקסימום 30%
    סגור
  • 64.
    הכל אחיזת עיניים
    עינת 15/09/2016 12:12
    הגב לתגובה זו
    7 4
    צריך להיות אידיוט כדי להאמין שהממשלה רוצה להוריד את מחירי הדירות כש50 אחוז מהדירה זה מיסים .ואלו פיתרונות מצאה הממשלה לנכון ,עוד מיסים .ממש מצחיק אם זה לא היה כל כך עצוב.
    סגור
  • איך יממנו את החרדו_יו"שניקים,,מס (ל"ת)
    משקיע שפוי 15/09/2016 14:33
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 63.
    מצויין. צעד מבורך בהחלט (ל"ת)
    shafik 15/09/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • 62.
    סופסוף מוצאים קצת רגשות,לא נורא זה
    חברים 15/09/2016 12:06
    הגב לתגובה זו
    8 3
    חלק מתהליך של הפנמה,צעד הבא זה בכמה למכור(רצוי לקבל החלטה מהר לפני שהשכן ימכור)ולאחר צריך לזכור נדל"ן זה לא בורסא ..
    סגור
  • אדיוט, אף אחד לא מוכר, רק מעבירים בעלויות במשפחה (ל"ת)
    אני 15/09/2016 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 61.
    לא יעבור בגץ (ל"ת)
    משה 15/09/2016 12:01
    הגב לתגובה זו
    4 11
    סגור
  • 60.
    למכור או להמתין,איך שדברים מיתנהלים
    לחוץ 15/09/2016 12:00
    הגב לתגובה זו
    2 4
    לאחרונה עוד מעט זה יצליח להם.עצה חכמה בבקשה!!
    סגור
  • תנסה למכור
    מוטי 18/09/2016 23:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה אם תצליח..
    סגור
  • 59.
    תגובה 15 מדהימה.. (ל"ת)
    יפה ונכון 15/09/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 58.
    ע"פ ספירה לא מחייבת רוב המשקיעים
    7 השנים הרעות בדרך.. 15/09/2016 11:57
    הגב לתגובה זו
    7 3
    בלחץ..,ניגמרו שבע השנים הטובות ,אפשר להוציא את הקופה שעשיתם ולהתחיל לשלם.
    סגור
  • לך אין מה להפסיד לכן אתה מגיב ברוגע
    לא נכון 15/09/2016 12:09
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ,תחשוב כמה כסף השקענו פה בשביל להגיע לשלב הזה,די להפריע,תנו להרוויח ביושר!
    סגור
  • 57.
    יפה מאוד קודם מיעוטי היכולת ורוכשים דירה ראשונה (ל"ת)
    זיו 15/09/2016 11:54
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 56.
    מהלך בכיוון הנכון
    אדם 15/09/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
    8 1
    עלית מחירי הדיור בשנים האחרונות נובעת בעיקר מביקוש ספוקלטיבי של משקיעים בגלל הריבית הנמוכה והעדר אלטרנטיבות השקעה סולידיות. לממשלה אין אפשרות להגדיל ההצע בצורה משמעותית לכן הפתרון היחידי לטפל בביקוש.
    סגור
  • 55.
    המשכנתאות עולות!!! מי שחיכה הפסיד פעמיים!!! (ל"ת)
    כחלון כישלון!!! 15/09/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    15 10
    סגור
  • יש לו כסף ואין צורך בהלאות (ל"ת)
    אלא אם 15/09/2016 14:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 54.
    למסות מדירה שניה או כלא (ל"ת)
    בלזוג 15/09/2016 11:37
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 53.
    פיתרון 25%
    ישראל 15/09/2016 11:37
    הגב לתגובה זו
    3 6
    מס 25% מהדירה השניה זה הפיתרון!
    סגור
  • 52.
    כחלון אתה בדרך הנכונה
    אחד 15/09/2016 11:37
    הגב לתגובה זו
    8 11
    80% מהתגובות כאן הן של משקיעים שכמובן לא מוכנים לשלם מס שהוא בעיני מוצדק, ועוד יותר פוחדים שהשוק מתחיל לרדת. כי כל מי שרואה מה קורה לא רוצה להשקיע בדירות. מה שכן לחברה המשקיעים יש המון זמן פנוי, אז ממלאים פה בתגובות נגד. נמאסתם לכו לעבוד !!!!
    סגור
  • כחלון זה לפיד 2 ,איזה דרך נכונה אם מחירי דירות לא
    בא 15/09/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 5
    יורדים ,והצעירים כן יורדים לקנדה , ומשארים כאן את ההורים הזקנים על הגב שלנו . אפילו דירה לא נותנים כאן לקנות ,מדינה מחרא .
    סגור
  • 51.
    לא יעזור לאוכל חינם הזה!! על אפו ועל חמתו!! (ל"ת)
    נקבל הלוואות פריים!! 15/09/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 50.
    צדק כלכלי ומלחמה בקרטל הבנקים
    לירן 15/09/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני מסכיםמישהו שם לב לעושק קרטל הבנקים בחודשים האחרונים צריך לתת ולדאוג לריביות המשכנתא נמוכות עבור רכישת דירה ראשונה בלבדהרי מחיר הדירה לא שפוי לפחות שהמשכנתא תהיה שפויהכל הכבוד לכחלון והצוות צריך להכניס גם את בתי ההשקעות הגדולים לתחרות מול הבנקים במתן משכנתא וכך בהכרח מחיר המשכנתא ירד ושוב רק עבור רכישת דירה ראשונה להם אין דירה למכור על מנת לבצע רכישה של דירה אחרת
    סגור
  • 49.
    למה המשכנתאות של זכאי משרד השיכון לא
    עודכנו כלפי מטה??? 15/09/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    משרד השיכון היה נותן משכנתת זכאות בריבית נמוכה לדירה ראשונה בדיוק למטרה הזאת! הריביות של הבנק ירדו ושל משרד השיכון נשארו יקרות כי אף אחד לא טרח לעדכן את זה... שהאפס הזה יתעסק בלתקן עיוותים במקום לייצר חדשים!
    סגור
  • 48.
    יש למנוע נזק אדיר לרוכשי דירה ראשונה
    רועי 15/09/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בנק ישראל השאיר את הריבית ברמתה האפסית אך הבנקים מעלים את המשכנתאות. מחירי הדירות לא יורדים משמע רוכשי הדירות פשוט נדפקים במאות אלפים. יש להגדיל במידתי את מכסת המשכנתאות לבנקים. אנשים פה יקרסו....
    סגור
  • טוב שנזכרו
    אבג 15/09/2016 11:48
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כבר מהתחלה ב2009 בשיא הפאניקה היו צריכים לעשות שתי רמות של משכנתא אחת לזוגות צעירים ומשפרי דיור והשניה ברמה גבוהה למשקיעים אבל ישב שם באוצר שטייניץ הפודל וכך המשכנו להתברבר עם מדינת החלם וביבי התחמן
    סגור
  • 47.
    חוקים
    רמי 15/09/2016 11:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    המשרתים את מפלגת כולנו ,עבדו על הציבור יכולים להיות בפרלמנט של צפון קוריאה.
    סגור
  • 47-רמי
    דב 15/09/2016 14:07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אכן. טוב להתפכח. חבל שמאוחר, כאשר הנזק שנעשה הוא אדיר.
    סגור
  • 46.
    צריך
    דני 15/09/2016 11:22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    להטיל מס מיוחד על כל חבר כנסת שר וכ"ו החל מהקדנציה שלו בכנסת. מה הם חושבים שהכנסת זה מפעל חיים? צריך חוק מקסימום שתי קדנציות על מנת לרענן את הכנסת .
    סגור
  • 45.
    חשבת אולי על להוריד את המס על הבורסה???
    יא אוכל חינם!!! 15/09/2016 11:21
    הגב לתגובה זו
    12 1
    המדינה חיה על מיסי הנדל"ן!! מיסי בורסה כבר אין כי אין רווחים!!
    סגור
  • זה העניין - המדינה חיה והאנשים מתים (ל"ת)
    אחד 15/09/2016 16:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    חבר כנסת , אין שכל אין דאגות
    אזרח 15/09/2016 11:18
    הגב לתגובה זו
    7 3
    תתרכז במה שצריך להיתרכז ותפסיק להיות הגרון של כחלון, שהוא הגרון של ביבי, ושביבי הגרון של שרה די די ??????????????????העם צוחק אליכם
    סגור
  • 43.
    מצוין, יעצור את הביקוש המלאכותי לדירות (ל"ת)
    יוסי 15/09/2016 11:17
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 42.
    צעד בכיוון הנכון ,למה יש מס רק על הבורסה ולא על דירות? (ל"ת)
    יובי 15/09/2016 11:11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • אתה לא מעודכן. יש מיסוי אדיר על משקיעים
    מאז כחלון 15/09/2016 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם היה מיסוי של 8% מס רכישה על הבורסה, היא הייתה קורסת וכמעט שלא היו קונים בה עוד.
    סגור
  • זה בורסה (ל"ת)
    מיכה 15/09/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    תכלס אני בעד כחלון והמגמה. אבל...
    אלי 15/09/2016 11:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    עד היום שילמתי תשואה של 2-3% לבעל הדירה שאני שוכר ממנו. עכשיו כחלון דחף אותי לשלם משכנתא 4-5% + ביטוח משכנתא+ביטוח דירה+בזבוז הון עצמי. מה הרווחתי? אני מסונדל עכשיו ופחות גמיש למשק. באסה. אני אשכנזי. אין לי צורך פסיכולוגי באחזקה בקרקע. הרעיון של הגבלת הבנק במתן משכנתא למשקיע יעבוד רק אם כחלון יוציא מספיק דירות לשוק. במידה ולא, הרעיון הזה רק יחזיר אותנו אחורה ומחירי הדירות יעלו.
    סגור
  • 41
    דב 15/09/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואתה עדיין אומר שאתה בעד כחלון? מדהים. אתה מבין את המצב, ועדיין עושה בדיוק הפוך מהאינטרסים הבסיסיים שלך. על כמוך אמרו הגשש החיוור: "אם הטיפשות היתה מחלה כואבת..."
    סגור
  • 40.
    לא ייאמן כמה טיפשות...
    אלי 15/09/2016 10:58
    הגב לתגובה זו
    10 7
    בכחלון ואנשיו. באמת חושב שהמפקחת יכולה להנחות את הבנקים שלא לתת מימון למשקיעים??? כמה נאיביות כמה חוסר הבנה כמה טיפשות באיש אחד ובמכתב אחד. פשוט לא ייאמן שאלה נבחרי הציבור!!
    סגור
  • את המשכנתא צריך בעת הרכישה ואז לכל משדרג (ל"ת)
    יש כבר דירה אחת 15/09/2016 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה הטיפש . מה הבעיה לאסור על בנקים לתת הלוואה . (ל"ת)
    משה 15/09/2016 11:45
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • משה.
    דב 15/09/2016 14:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הלו, תתעורר. תתפכח. לאסור על הבנקים לתת הלוואות? הממשלה? נניח. ואז מה יקרה?
    סגור
  • הוא רוצה להיראות כאילו הוא עושה משהו... (ל"ת)
    צור 15/09/2016 11:24
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 39.
    סוף סוף עובדים נכון , להוציא משקיעים מהשוק
    טל 15/09/2016 10:52
    הגב לתגובה זו
    19 5
    אולי יש תקווה למדינה הזאת
    סגור
  • 38.
    הפשעים שצריך לשלם עליהם
    גדי 15/09/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    15 0
    המדינה נהדרת , אין לנו אחרת . העם נהדר , בנים ובנות מלח הארץ שמשלמים מיסים והולכים למילואים ולמלחמות . השלטון , סחי ורפש מוגלה חולנית . ביבי כחלון והבנקים שמספסרים בקרקעות המדינה ומונעים הוזלתם , ששומרים על מחירי הדירות שיהיו גבוהים אחרת הבנקים ייפגעו , לא המוני העם שבקושי אם בכלל מצליחים לגמור את החודש . הבנקים , שאצלם הריבית על המשכנתאות עולה כל הזמן למרות שריבית בנק ישראל בתרדמה עמוקה כבר שנה ומעלה . וזה רק קצה הקרחון . לתופעה הזאת קוראים מאפיה בלי מירכאות . פושעים שצריך להכניס אותם לבית הסוהר . עכשיו הגיע לזירה כוכב חדש , חבר הכנסת כהן עם הצעה בולשביסטית למהדרין . נדפק לו כנראה השכל או עלה לו השתן לראש . המוני העם שכותבים מקטרים בצדק ומתרעמים וכועסים בבית ובחוץ שתדעו לכם , יש רק דרך אחת חוקית להסיר את המוגלה הזאת מעל הגוף וזה ביום הבחירות . לשלוח את כל החבורה המגעילה הזאת לכל הרוחות . אם זה לא יקרה והפרסונות הללו שוב ייבחרו , אז מגיע לעם הזה שיענו אותו בשוטים ועקרבים !!!!!
    סגור
  • 37.
    כחלון=הרס וחורבן כסיל טיפש הוא ומפלגתו (ל"ת)
    ליכודניק לשעבר 15/09/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    17 12
    סגור
  • 36.
    לא קונים דירה במחיר מופקע !
    יפה 15/09/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
    17 4
    הצטרפו לדף הפייס בוק ! יחד נשבור את השוק ונפוצץ את הבועה !!
    סגור
  • 35.
    טעות:המשקיע עם 3 דירות הוא זה שיחזיר בטוח משכנתא לבנק.
    קורל 15/09/2016 10:46
    הגב לתגובה זו
    9 6
    אילו היתי בנק לא היתי נותן היום משכנתא לזוג צעיר . במדינה כמו שלנו כל המקומות עבודה בסכנה, עובדים מהיום למחר. מי יחזיר משכנתא?
    סגור
  • גאון פשוט גאון.
    ששששש.. 15/09/2016 11:02
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מי שיחזיר זה לא בעל המשכנתא. אלא הצעיר המסכן שלו ולמשפחתו אין איפה לגור . הם ישלמו לו שכירות לכל חייו העלובים והשכירות תספיק לו גם להחזר המשכנתא וגם לתשואה נאה. ומה יעשה החזיר עם התשואה שקיבל? ייקנה עוד דירה וירכב על עוד זוג צעיר. חזירים נמאסתם
    סגור
  • 34.
    למסות כמו הכנסה מריבית וגם את רווחי הון. פשוט, הוגן
    גרוסמן 15/09/2016 10:45
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כולם מגלגלים עיניים ונמנעים מהמהלך הפשוט ביותר, ההוגן ביותר והאפקטיבי ביותר. השוואת מיסוי בין אפיקי השקעה. דירה היא כנס צמוד מדד. לכן יש למסות את ההכנסה משכר דירה בדיוק כמו שממסים הכנסה מריבית מאג"ח צמודות מדד. ואת עליית ערך הדירה צריך למסות בעת המימוש בשיעור 25%. רק לובי אימתני מונע זאת. והתירוץ שזה יגולגל לשוכרי הדירות...גן כשניסו למסות את הבורסה צעקו שזה יבריח את המשקיעים. אז תפסיקו לעבוד עלינו עם כל מיני הצעות הזויות אלו או אחרות. תחשבו כמה קמצנים כל בעלי הדירות, שהמחשבה על תשלום מס שנתי בשיעור 10,000 ש"ח בשנה גורם להם לזעוק לשמים. וזאת כאשר ערך הדירה הממוצעת עולה בכמעט 10% בשנה ואינו ממוסה כלל. שבגדול זה אומר רווח הון שנתי ממוצע של כ-120 אלף ש"ח.
    סגור
  • 33.
    צעד מבורך לבלימת דהירת מחירי הדירות.אבל לא מספיק
    אייל 15/09/2016 10:42
    הגב לתגובה זו
    20 4
    צריך לפתוח בדחיפות את השוק ולייבא מחול עשרות קבלנים ועובדים זרים ,כדי לפרוץ את מעגל הקסמים של הקבלנים בארץ. כאשר הם קובעים את כמות התחלות הבניה , ושומרים כל הזמן על רמת מחירים גבוהה ע"י כך שיוצרים ביקוש שעולה על ההיצע הדירות.
    סגור
  • 32.
    "צעד דרמטי"
    יפה ל. 15/09/2016 10:41
    הגב לתגובה זו
    5 7
    אתם שם למעלה רדו מהגג, נראה שכל אחד רוצה להראות שהוא פועל לפתרון בעית הדיור ויורה הצעה מבלי לבחון מה יגרם לכלל המשק. בואו נניח שאכן ההצעות של שר האוצר ועושה דברו אלי כהן תתקבלנה הדבר יגרום להקטנת התחלות בניה מכיוון שחלק גדול בהביקוש הנובע ממשקיעים יעלם, כמות הדירות להשכרה תרד והנה פגעתם גם בענף הבניה שמזיז את כלל המשק וגם בשוכרי הדירות שידם אינה משגת או שאינם רוצים לרכוש דירה,ההצע יקטן והמחיר לשכירות יעלה. הדבר יפגע גם בענף הבנקאות שבד"כ איני דואגת לו ,פחות אפשרויות למתן הלוואות,נזק להכנסות פיטורי עובדים וכו. כמובן שניתן לבחון כל פלח בשוק ולראות כיצד קיטון בענפים אלו עלול לפגוע בו. תראו את כל התמונה ולא רק זוית צרה.
    סגור
  • 31.
    הפסדתם את קולי - כי אתם מתבזבזים
    סתם אזרח זקן 15/09/2016 10:36
    הגב לתגובה זו
    11 8
    איני חכם - רק זקן - רכשתי ועברתי דירות ממשכורת ממוצעת אחת . לשמחתי יכולתי לעזור גם לילדי. לא אוכל לעזור לנכדי. כל ההצעות של מי שבחרתי בו והתאכזבתי שוות כקליפת השום - רק היצע קרקעות ובניה מסיבית של דירות 3 חדרים - כאלו שגרתי בהן בתחילת דרכי - יורידו המחירים. כל השאר בבל"ת .
    סגור
  • 30.
    היה מתאים ברוסיה לפני 100 שנה (ל"ת)
    מכתב פופליסטי 15/09/2016 10:35
    הגב לתגובה זו
    9 7
    סגור
  • 29.
    רעיון של ח"כ דביל, פופוליסט כמו כחלון. (ל"ת)
    לא שווה התייחסות. 15/09/2016 10:32
    הגב לתגובה זו
    13 11
    סגור
  • ואתה ? (ל"ת)
    טוני 15/09/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 28.
    חחח
    חחח 15/09/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אני קורא תגובות ומתפוצץ מצחוק, כל הכבוד לח"כ שמנסה להביא לשינוי אמיתי, משקיעים? זהו הגלגל מסתובב חברים (: , אם הינכם משקיעים אמיתיים תדעו לעשות כסף גם במקומות אחרים, בהצלחה. יישר כח!
    סגור
  • 27.
    תפשירו קרקעות !!!!!!!!!
    אזרח ותיק 15/09/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מדינה מפגרת תפשירו קרקעות רק זה הפיתרון אז תרוויחו פחות ממשלה של שודדים!!
    סגור
  • 26.
    מהלך מצויין ונכון !! לתעדף צעירים לדירה ראשונה.
    ישראל 15/09/2016 10:18
    הגב לתגובה זו
    11 4
    זה מהלך מצויין ונכון. ואם בנק ישראל יתנגד לכך, כחלון צריך להעביר בחקיקה את הגבלת המשכנתא על המשקיעים. כחלון, בהצלחה. תתעלם מכל האינטרסנטים שמנסים לעצור אותך. כחלון, העם והצעיארים איתך.
    סגור
  • 25.
    לריבית אסור לרדת מ 2 אחוז
    בנק ישראל שונא ישראל 15/09/2016 10:18
    הגב לתגובה זו
    4 1
    וליצור בועות ולקבור מ
    סגור
  • 24.
    צודק לגמרי, והגיע הזמן להפסיק את השחיתות של הבנקאים
    טדי 15/09/2016 10:17
    הגב לתגובה זו
    11 1
    יג מושחתת רוחצת יד מושחתת.. יושבים להם מנהלי בנקים שדאגו לחלק לעצמם משכורות עתק של מיליונים בכל מיני החלטות הנהלה תמוהות וכנראה פליליות... מחלקים אשראי של מיליארדים ללא בטחונות לטייקונים ומקורבים (גם מעניין לבדוק למה..)׳ מעלים את הריבית בתאום מופלא שמחשיד כאן תאום קרטל פלילי שעונשו כלא, מחזיקים מחירי נדל״ן מופרכים באמצעות כפיית מימון לקבלנים, רצים אחרי על חייב של 2,000 ש״ח כאילו שהוא פושע נמלט.. הגיע הזמן לשים קץ לשלטון ההון על אזרחי המדינה. תחזירו את המדינ. לאזרחים!!
    סגור
  • 23.
    אוי, כמה מטמטמים במפלגה אחת. אולי פשוט תעשו את עבודתכם
    ע 15/09/2016 10:17
    הגב לתגובה זו
    5 7
    ותבהו מספיק דירות במקום לחפש טריקים ושטיקים שרק מוכיחים כמה אתם אימפוטנטים
    סגור
  • 22.
    לאלי כהן
    רוית 15/09/2016 10:15
    הגב לתגובה זו
    7 6
    רוצים שלא ישקיעו בדירות? הרחיקו את המשקיעים ללא פגיעה בקיימים. רדו מהמס על הדירות. לא ישים כלכלית, מעוות חשבונאית ויוצר אי ודאות. העלו את מס הרכישה למשקיע לדירה שניה, כמו בקנדה וזהו. המשקיעים יצאו מהשוק.
    סגור
  • או שפשוט גבירתי תמכור כבר את דירתה ה 3
    משקיע 15/09/2016 11:24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    זכותה של מדינת ישראל הריבונית לכוון את טעמי ההשקעה של המשקיעים בתחומה. כפי שהמדינה העלתה את מס רווחי הון מ 20% ל 25% לפני כמה שנים, ובכך הסיטה משקיעים משוק ההון לנדלן, הרי שזכותה המלאה לעשות את התיקון: למסות יותר אספני נדלן, ורצוי גם להוריד מס רווחי הון חזרה ל 20% וכך לעודד עוד יותר אספני נדלן כמוך לעשות חושבים מחדש. גבירתי מתעקשת להחזיק אוסף דירות? שלמי! לא באמת באמת חייבים להחזיק דירה עד הקבר. מותר גם למכור לפעמים.
    סגור
  • רק תזכורת לפני שגבו 20% גבו 15% ולפני כן % 0
    גנבים בני גנבים 15/09/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפני כ 15 שנה לא היה מס על הבורסה ואז כל כמה שנים העלו אותו וכיום הבורסה גוססת.
    סגור
  • אולי אתה משקיע
    דב 15/09/2016 14:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אך תמים, נבער, חסר בינה והבנה. מס הבורסה עשה כל זאת? והפחתתו תפתור כל זאת? נו, באמת! לך למד כיצד הגיע כחלון=כישלון להיכן שהגיע ותתחיל, רק תתחיל, בהבנה.
    סגור
  • 21.
    יישר כח אלי כהן. אך לנגידה אכפת רק הרווח של הבנקים (ל"ת)
    טוביה 15/09/2016 10:15
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 20.
    גם טיפש ובעיקר זונה
    גם טיפש ובעיקר זונה 15/09/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
    4 12
    יביאו לקריסת המשק חבל שאינם רואים את כל התמונה
    סגור
  • כאשר יהיה מיתון ויהיו הרבה מפוטרים
    מיכה 15/09/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הבנקים יוציאו לשוק הרבה דירות של אנשים שלא יכולים לשלם חובות ומשכתאות
    סגור
  • 19.
    חיסול האשראי וחיסול המשכנתאות= חיסול הבנקים
    חיסול הבנקים 15/09/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    3 4
    כשלא יהיה כסף לממשלת הזדון הזאת הם ילאימו לכם את החסכונות
    סגור
  • 18.
    כסף ששולם עליו מס כחוק יש להתיר לעשות בו שימוש להשקעה
    טלטל 15/09/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    5 11
    גם בקניית 20 דירות !!!!אפשר להטיל מס על קניה מעל דירה אחת בכמה אחוזים שהאוצר רוצה אבל לא להטיל מס על מה שכבר נקנה כדין! זה מס רקטואקטיבי ולא צודק! רוצים להגיע למצב שאנשים ימכרו דירות מעבר לדירה שייש להם יש לתת להם תמריץ! אם בצורה שהמדינה תקנה הדירות במחיר מעל מחיר השוק ותמכור לאחר מכן במחיר שהמדינה רוצה ולמי שהיא רוצה.ולא בצורה של היטל מס רכוש כאשר הפרמטר אינו צודק!!! לא יתכןשבעל 2 דירות בתל אביב ששות נניח 30 מיליון שח לא ישלם כלל מס ואילו מי שייש לו שלוש דירות ששוות רק 3 מיליון שח ישלם מס!העיוות זועק לשמיים ולא יעמוד במבחן בגץ!!!!!!!!
    סגור
  • לא עיוות ולא נעליים
    משקיע 15/09/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    8 1
    התשואה על דירה של 30 מיליון אפסית. בקושי 2%. התשואה על דירה זולה גבוהה. יכול להיות גם 6%. מכאן שמי שחמדן פה אלה אספני הנדלן עם הדירות הזולות, ואלה אלה רצוי לעודד למכור. הזוג הצעיר לא יכול לקנות דירה ב 30 מיליון. את הדירה במיליון הוא כן יכול, ובעיקר אם תהיה הצפה של דירות כאלה מצד המשקיעים.
    סגור
  • 17.
    צעירים תברחו
    שששששש... 15/09/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    10 4
    צעירים תברחו מפה כל עוד אתם יכולים. מדינה שלא דואגת לצעירים לא ראויה להם. אתם העתיד ואם יש חבורה של זקנים מליונרים שקונים דירות ונהנים על הגב שלכם אז פשוט תברחו. אתם העתיד של המדינה בלעדיכם המדינה הזאת לא שווה כלום. אתם שעושים צבא וקורעים תחת הנטל צריכים לקבל דירות בחינם בארת ואם לא בחינם אז במחיר מסובסד. בושה למדינה שלא דואגת לצעיריה העתיד שלה.תברחו כל עוד נפשכם בכם
    סגור
  • צודק תוך כמה שנים בודדות הישראלים החדשים
    מיכה 15/09/2016 17:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קבלו דירות חדשות מהממשלה במתנה. כיום הם 70000 איש ברבוי הטיבעי גדול בקרוב יהיו 250000 לצערי הם מיסתננים ויהפכו לתושבי המדינה וממשלת ישראל המטורפת תיתן להם דירות הם מאורגנים היטב ו גם הצבא וגם המישטרה יפחדו מהם . מי שיכול לברוח שיברח אין עתיד למדינה
    סגור
  • לא חינם ולא נעליים
    משקיע 15/09/2016 11:34
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לא חסר דירות בישראל. כל מה שצריך זה סוף סוף לעודד את אספני הדירות לשפוך סחורה לשוק. זה בדיוק מה שעושה כחלון ואם יורידו את מס רווחי הון חזרה ל 20% זה יעודד עוד משקיעים להפטר מהדירה ה 3 ולחזור לשוק ההון.
    סגור
  • 16.
    קומוניזם
    לימור 15/09/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    11 15
    כל החוקים וההגבלות הן קומוניזם התערבות כלכלית היא קומוניזם קומוניזם מעולם לא פתר כלום ורק מזיק
    סגור
  • 15.
    כבר שבוע מפמפמים על הצעדים בעד
    יוסי 15/09/2016 10:11
    הגב לתגובה זו
    9 2
    השינויים במגמה דרך נתונים של בלימה וירידה של מחירי הדירות ועד כל מיני כותרות מנצחות של הכנעת הבועה,מה שגורם לכולם להתעסק בכך זו ההפנה של כלל הציבור ,השוק אדיש שבע ובגסיסה,ולא משנה מה צד כזה או אחר יציג אין את הסחף והלחץ לרכוש עוד ,לעשות עוד סיבוב ,או למכור.כל הנ"ל עוד בחודשים הכי פעלים של השנה עוד לפני החגים והחורף,ולפני העלאת ריבית שלמעשה תמוטט סופית את השוק.רצוי ומהר לשנות את הניאונס ולדבר מפוזיציה אחרת של השוק בבלימה וירדה טיבעית כי אחרת ..הלחץ יקבור את השוק לצניחה חופשית.
    סגור
  • וואו... (ל"ת)
    אני 15/09/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    עכשיו גם מכת מוות לבנקים. כדאי לסגור את המדינה
    חחח 15/09/2016 10:10
    הגב לתגובה זו
    7 6
    זה ההשלכות של צעדי הפיל של כחלון. זה לא רעיון שלו אלא של כחלון עושה דברו של ביבי
    סגור
  • 13.
    הנדל״ן הוא מקור מיסים קריטי
    קובי, כלכלן חברתי 15/09/2016 10:10
    הגב לתגובה זו
    12 13
    צעדי כחלון וחבורתו הם התאבדות כלכלית. קבלנים מפסיקים לבנות, משקיעים נעלמים מישראל, אי ודאות שמביאה לעצירת השקעות בכלל. המשק הולך למיתון כבד ולבור תקציבי אדיר.
    סגור
  • המיסוי סה"כ עובר למי שמרוויח באמת, המשקיעים.
    יונה 17/09/2016 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא ימכור יקבל זמבורה בחשכה מס אמת ויציב, מי שיחליט למכור יספוג ירידת ערך ומס שבח לפנים שלו. כחלון עושה הכל נכון חוץ מחוסר היכולת שלו למסות אדמות שאושרו לבניה
    סגור
  • מדינה מתעשרת = אזרחים מתרוששים
    כלכלן ממש בכיר 15/09/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיזה כסף המדינה מתעשרת?! מסחיטת האזרחים! לא מיצור לא מיצוא כלום כלום כלום רק תג מחיר חדש לבטון....עדיף שהמדינה תחנק והאזרחים ינשמו
    סגור
  • 12.
    יש לי פתרון לאפשר למוסדיים (נניח לכול אחד בקופת הגמל של
    א 15/09/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לקבל ממנה משכנתא אך ורק לדירה ראשונה ושהפנסיה תהיה ערבות לכך הבנקים פשוט גנבים כסף במשכנתאות היום נ.ב לא ממליץ לקנות דירה בשנתיים הקרובות לפי מחירי האגח ( מחירי האגח והנדלן מאוד דומים ) מתחילים לרדת בכול העולם עקב התצפיות לעליית הריבית מחירי הנדלן ירדו הרבה
    סגור
  • 11.
    ביטול מס רווח הון על כל מה שיירכש בשנה הקרובה יוביל
    ביטול מס רווח הון 15/09/2016 10:05
    הגב לתגובה זו
    6 3
    למכירת דירות
    סגור
  • 10.
    זה לא מספיק צריך לגרום להם למכור את הדירות ומהר
    אייל 15/09/2016 09:58
    הגב לתגובה זו
    26 7
    כדי שיהיה לזה אפקט על המחירים צריכים לנענע אותם אולי להודיע על עליית מס שבח בעוד שלוש חודשים ל-50 אחוז מיום הרכישה ועד אז פטור וכן עליית מס על השכירות לא חסר רעיונות
    סגור
  • 9.
    נכון וצודק
    מאיר פ 15/09/2016 09:53
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סוגות מעירים לא צריכים לשלם את מחיר היסירות של בנק ישראל והבנקים. ( מקורות מימון חרטה ברטה ) 10 מיליארד רווח של הבנקים חה חה וצוסיפו את 90 מיליארד דולר של בנק ישראל ... הר דל מזומנים , הכול למשכורות של עובדי בנק ישראל והמנהלים בבנקים... הבנקים מנצלים את ההסטוריה בתחום הגיור ועושים סיבוב על הסוגות המעירים
    סגור
  • 8.
    להעיף את המפלגה הבולשביקית הזו. זה חלאות.
    יעקב 15/09/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
    13 25
    איפה רה"מ בכל הסיפור הזה? מישהו כאן משתולל והממשלה שותקת.
    סגור
  • אולי כבר תמכור את דירתך ה 3?
    משקיע 15/09/2016 11:27
    הגב לתגובה זו
    7 1
    זכותה של מדינת ישראל הריבונית לכוון את טעמי ההשקעה של המשקיעים בתחומה. כפי שהמדינה העלתה את מס רווחי הון מ 20% ל 25% לפני כמה שנים, ובכך הסיטה משקיעים משוק ההון לנדלן, הרי שזכותה המלאה לעשות את התיקון: למסות יותר אספני נדלן, ורצוי גם להוריד מס רווחי הון חזרה ל 20% וכך לעודד עוד יותר אספני נדלן כמוך לעשות חושבים מחדש. אדוני מתעקש להחזיק אוסף דירות? שלם! לא באמת באמת חייבים להחזיק דירה עד הקבר. מותר גם למכור לפעמים.
    סגור
  • 7.
    משכנתא
    שמעון 15/09/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    11 17
    אלי כהן וכחלון אתם חולי רוח ובכנסת הבאה אתם תהיו הסטוריה סיעה של נפגרים
    סגור
  • 6.
    שרות הבנקים גרוע ביתר, תורים וזמינות טלפונית גרועה. (ל"ת)
    בנקים 15/09/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 5.
    ניתן להגדיל את מקורות המימון של הבנקים, תנו ריבית סבירה
    שולמן 15/09/2016 09:45
    הגב לתגובה זו
    12 0
    על פיקדונות ותוכניות חסכון. בבנקים.
    סגור
  • הפוך
    גוטה 15/09/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפוך גוטה
    סגור
  • הפוך
    גוטה 15/09/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הפוך גוטה
    סגור
  • הפוך
    גוטה 15/09/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפוך גוטה
    סגור
  • 4.
    אלי אתה טועה בענק
    אני חבר של אלי 15/09/2016 09:45
    הגב לתגובה זו
    14 24
    אתה הולך אחרי השטויות של כחלון..אתה תתקע לגמרי את כל הבנייה במיוחד באיזור המרכז שם רוב המשקיעים מתרכזים ותגרום להכפלת מחירי שכר הדירה תוך כמה שנים..הכפלה לא פחות..תחשבו בקור רוח מה יקרה..יש פרוייקטים בתל אביב של 80% משקיעים.. מי יקנה שם דירות ואיפה יהיו דירות להשכרה אחרי? על הירח?תתמקדו בבנייה ממשלתית תרדו מהמשקיעים..המשקיעים איתכם ועוזרים לכם לשמור על שכירות שפויה אין לכם איתם שום בעיה ההיפך..אתם תחריבו כל שוק השכירות בישראל ותפגעו בעיקר בשכבות החלשות בדיוק מה שעושה חוק מיסוי דירה שלישית הורג לגמרי המשקיעים בפריפריה במקום לתת להם להדליק משואה על האומץ..תירגעו רבאק ..ירדתם מהפסים לגמרי
    סגור
  • אולי הגיע הזמן שתמכור כבר את דירתך ה 3?
    משקיע 15/09/2016 11:30
    הגב לתגובה זו
    8 0
    זכותה של מדינת ישראל הריבונית לכוון את טעמי ההשקעה של המשקיעים בתחומה. כפי שהמדינה העלתה את מס רווחי הון מ 20% ל 25% לפני כמה שנים, ובכך הסיטה משקיעים משוק ההון לנדלן, הרי שזכותה המלאה לעשות את התיקון: למסות יותר אספני נדלן, ורצוי גם להוריד מס רווחי הון חזרה ל 20% וכך לעודד עוד יותר אספני נדלן כמוך לעשות חושבים מחדש. אדוני מתעקש להחזיק אוסף דירות? שלם! לא באמת באמת חייבים להחזיק דירה עד הקבר. מותר גם למכור לפעמים.
    סגור
  • אתה חכם מידי בשביל חבר טיפש כזה (ל"ת)
    ליכודניק לשעבר 15/09/2016 10:52
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • חבר לא חבר אתה מדבר שטויות כוחות השוק יכריעו לא אתה (ל"ת)
    אפרים 15/09/2016 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שטויות כמו מים על כל משקיע שלא יגיע יבוא זוג צעיר
    יוני 15/09/2016 10:15
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לקנות במחיר סביר במקום לשרוף כסף על שכירות הבנת לא צריך את המשקיעים ולא צריך את השוכרים צריך שזוגות צעירים יקנו במחיר סביר ולא בבועת משקיעים
    סגור
  • 3.
    הרגתם את משקיעי הנדלן ועכשיו רוצים להרוג גם את הבנקים
    נו דיי כבר !!!! 15/09/2016 09:44
    הגב לתגובה זו
    11 31
    אם הבנקים לא יתנו משכנתאות ממה הם יחיו ? האם מעמלות חודשיות שאנו משלמים הבנקים ישרדו ? האם מריבית האוברדראפט שיגיע ל-20% ? האם מעמלות יצירתיות נוספות ומגוונות ???? תנו לזוגות צעירים וזכאים מענק של 300 אלף לקנות איזה דירה שרוצים , איפה שרוצים ובאיזה מחיר שהם רוצים. מה זה היצירתיות הזאת בהמצאת גזרות אולי הגיע הזמן ליצירתיות במתן מענקים ועזרה כספית לכל הזכאים ולא ליחידי סגולה שזכו בהגרלת לוטו המחיר למשתכן.
    סגור
  • לא הרגו אף אחד
    משקיע 15/09/2016 11:31
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אתה יודע שמותר לך למכור את הדירה להשקעה, נכון? אתה לא באמת באמת חייב להחזיק אותה עד הקבר. מותר גם למכור לפעמים.
    סגור
  • במכירה משלמים מס שבח מה יתן לצעירים (ל"ת)
    גמלאי 15/09/2016 16:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אויבי הציבור
    יהויכין 15/09/2016 13:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מדוע לא להכניס את כל משקיעי הנדל"ן לבית הסוהר ולהחרים את הדירות לטובת המדינה?
    סגור
  • 2.
    רק מיסוי אמת יכול לעצור את הספקולציה בנדל"ן (ל"ת)
    יעקב 15/09/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
    25 3
    סגור
  • 1.
    עובדים עליכם בעיניים
    כולם מושחתים 15/09/2016 09:42
    הגב לתגובה זו
    34 7
    הרי ברור שמחירי הדיור יגיעו לפיסגה מתישהו - והמתישהו הגיע. כל הפוליטיקאים המושחתים מנסים להראות כאילו הם הגורם המשפיע לבלימת עליית המחירים כשבעצם כוחות השוק אחראים לזה.
    סגור
  • ata.davudi
    ata 21/09/2016 12:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוריד מיסו בורסה ל10 אחוז
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות