מחירי הדירות לאן? הנה התחזית של בית ההשקעות פסגות לשוק הדיור בתשע"ז

אחרי הכתבה עם פעילי הנדל"ן מתחילת השבוע (שעוררה תגובות רבות), הנה הצפי של בית ההשקעות פסגות
 | 

מחירי הדירות בתשע"ז לאן? בתחילת השבוע הנוכחי פרסמנו כתבה עם התייחסויות מצד פעילי נדל"ן רבים (יזמים, קבלנים, מתווכים...) לעניין כיוון מחירי הדירות בשנה העברית החדשה. הכתבה עוררה תגובות רבות בנוגע לפוזיציה של הנשאלים ("אינטרסנטים" כפי שכחלון מכנה אותה), בעיקר כיוון שברקע נשמעים קולות מצד גורמים באוצר ובקבינט הדיור לפיהם כבר החל השינוי הגדול בשוק הדיור. אז בימים הקרובים נביא התייחסויות של בתי ההשקעות לעניין כיוון מחירי הדירות, התייחסויות שקשה יותר לראות בהן דיבור מפוזיציה, ואם כבר אז הפוזיציה היא בעד ירידת מחירי הדירות - מהלך שאולי יוציא אנשים משוק הנדל"ן ובכך יזרים כספים לשוק ההון. הנה התחזית של גיא יהודה, כלכלן בכיר במערך מחקר ואסטרטגיה בפסגות:

"בשנה האחרונה מחירי הדירות עלו ב-6% ואנו אמנם מצפים לירידה בקצב עליית המחירים אך לירידה בקצב העלייה, ולא לירידת מחירים של ממש. להערכתנו, בסופו של דבר המחירים ימשיכו לעלות גם בשנה הקרובה גם אם באופן מתון יותר. בניגוד אולי לתחושה שהתקבלה לאחרונה, אנו לא מוצאים עדויות לשינוי מגמה של ממש בשוק הדיור".

"צד הביקוש עדיין חזק בחודשים האחרונים כאשר קצב נטילת המשכנתאות התגבר וכך גם הביקוש לדירות חדשות. בתוך כך, נתוני הבנייה ממשיכים להיות חלשים. מצד שני, צד הביקוש ספג שתי מהלומות כבדות משקל הראשונה היא הריבית למשכנתאות שממשיכה לעלות באופן דרמטי והשנייה היא הכבדת נטל המס על המשקיעים וזו הסיבה שאין האצה של קצב עליית מחירים אלא עלייה מתונה יותר".

רכישת דירה השנה - לקנות או לחכות?
"על מנת לבחון האם כדאי לקנות דירה כעת או להמתין, אופק ההסתכלות הוא לטווח הבינוני והארוך. בהסתכלות כזו, ניתן להיווכח שקצב הבנייה הנוכחי אינו מדביק את הגידול הדמוגרפי הצפוי בשנים הקרובות. לשם המחשה, התחלות הבנייה צריכות היו לעמוד כבר היום על כ-60 אלף יחידות דיור בשנה אך בשנה האחרונה החלו בנייתן של 50 אלף דירות בלבד. זהו פער משמעותי וזאת אפילו מבלי לקחת בחשבון את המחסור שכנראה קיים כבר היום בדירות, בטח באזורי הביקוש".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"לכן, כל עוד לא נרשמת עליית מדרגה של ממש בנתוני הבנייה, קשה לצפות לשינוי מגמה מהותי בשוק הדיור ולכן מי שממתין עם קניית הדירה בציפייה כי המחירים יירדו בקרוב, להערכתנו, עשוי להתבדות".

תגובות לכתבה(66):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 44.
    השריפה טרפה הכל. עליה חזקה
    אבי 28/11/2016 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי חשב שתהיה שריפה שתפרק מאות בתים ותוציא המוני משפחות לחיפוש' דירה. זה לבד יעלה את המחירים !
    סגור
  • 43.
    המשקיעים לא אחראיים למחירים הגבוהים אלא הממשלה שהזניחה (ל"ת)
    רובי 18/11/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 42.
    הרסת את הכלכלה כחלון עוד מיסים גם ככה קשה לחיות בארץ יא (ל"ת)
    י 15/10/2016 16:38
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • 41.
    הממשלה וחברי הכנסת בהם האשמה.
    ישראלי ישראלי 08/10/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ושלא יעבדו עליכם.אינטרסנטים שומרים על הכסא והדירות שלהם.חבל.
    סגור
  • 40.
    גם חברות השקעות משקיעו בנדלן
    עובד בחברת השקעות 06/10/2016 19:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הבנקים בלחץ, רוצים להקטין את החשיפה לשוק הנדלן....מאגחים את המשכנתאות ומוכרים לציבור דרך הבורסה. נחשו מי רוכש אגחים אילו? צדקתם. חברות השקעות שמנהלות את כספי הפנסיה שלכם.
    סגור
  • טען עוד
  • 39.
    האשמים
    שמואל 05/10/2016 23:25
    הגב לתגובה זו
    2 3
    האשמים בזה שלא בונים במדינה אלו ארגוני הירוקים מצדם שאנשים יגורו על עצים העיקר שלצבי ולאייל יהיה היכן לגור בגלל זה הם מעכבים את כל תוכניות הבניה
    סגור
  • האשמתם את המשקיעים, את הקבלנים, את ראשי מפם ואת מי לא?? (ל"ת)
    חמי 06/10/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 38.
    לא יפה
    שרה פיילין 05/10/2016 21:55
    הגב לתגובה זו
    0 3
    איפה התחזית של אקסלנס ויניב חברון מהבוקר שהייתה בראש המהדורות שלכם עד לפני כ 4 שעות ?????? העלמתם אותה בכוונה , הה שובבים ?
    סגור
  • 37.
    המצב הרבה יותר גרוע, כי רוב הדירות שווקו בפריפריה !!!
    בן אהרון 05/10/2016 11:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    באזורי הביקוש ממשיך סיר הלחץ לעבוד והממשלה מטפטפת דירות והמחירים ממשיכים לעלות.
    סגור
  • 36.
    ביבי עם לפיד נגד החוק
    כחלון תפרוש מהממשלה 05/10/2016 09:58
    הגב לתגובה זו
    3 2
    דואגים רק לבעלי הון ואספני דירות שגורמים לבועת נדלן.
    סגור
  • 35.
    בצד הביקוש פוגע בנוסף מחיר למשתכן 100 אלף דירות בבניה.
    אורי... . 05/10/2016 01:30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מחיר למשתכן מוציא 60 אלף מצד הביקוש למשך שנתיים, ואף אחד לא יודע להעריך נכונה את קצב הגידול הטבעי (לפחות נכון להיום), ומאה אלף יחידות דיור בבניה הם 50% יותר מלפני עשור. ושם המחירים היו בריצפה!
    סגור
  • 34.
    מחירי הנדלן יטוסו
    המס חייב לעבור אחרת 05/10/2016 00:07
    הגב לתגובה זו
    7 3
    יש הרבה חכי"ם נדלניסטים או מקורבים שמנסים לטרפד את המס מדירה שלישית גם בעזרת אנשי תקשורת.
    סגור
  • 33.
    לא יעזור לכל ההתגייסות של האינטרסנטים לשינוי הסקר
    טדי 04/10/2016 22:53
    הגב לתגובה זו
    7 6
    כי המחירים בדרך למטה.
    סגור
  • אפילו מומחי ההשקעות לא משנים את דעתך. רק חמור נשאר חמור (ל"ת)
    חמי 06/10/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 32.
    שום דבר מהותי לא השתנה
    אלי 04/10/2016 21:56
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ללא קשר לאינטרסים במאמרים שכאלה, העובדה שהביקוש לא יפסק, במיוחד לדירות במרכז. וההיצע לא מתגבר משמעותית. כושר הביצוע לא עולה ותשומות מתייקרות. רק עלייה משמעותית באישור התחדשות עירונית הקלה בתהליכי רישוי והשקעה בשיפור תשתיות מצד הרשויות ישפרו משמעותית את ההיצע ויפחיתו בהדרגה את המחירים. וזה לצערנו לא יקרה.
    סגור
  • הביקוש מת. אין יותר משקיעים בשוק, אין זוגות צעירים בשוק (ל"ת)
    טדי 04/10/2016 22:54
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • 31.
    להוריד את מס השבח ותהיה התרסקות מחירים (ל"ת)
    שלמה 04/10/2016 18:22
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • הממשלה מעדיפה מחירים גבוהים והרבה מיסים. (ל"ת)
    בן אהרון 05/10/2016 11:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 30.
    אשכרה שמתם בסקר שתי אפשרויות של עליית מחירים...
    טדי 04/10/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
    21 3
    מעבר לזה שכולם במדינת ישראל יודעים שהמחירים בדרך לקריסה, אז אשכרה בלי בושה הכנתם סקר שבו שתיים מתוך ארבע תשובות הן עליות מחירים. אחלה סקר.. ועוד 10% מהעונים מאמינים שהמחירים יעלו בחדות.. נו באמת ז
    סגור
  • בינתיים שום קריסה לא נראת באופק.
    בן אהרון 05/10/2016 11:43
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הציבור לא מבין שזה אינטרס של הממשלה מחירים גבוהים ומיסים גבוהים. כל עוד מטפטפים דירות באיזורי הביקוש ומציפים בפריפריה, חוץ מזריית חול בעיניים, שום דבר מהותי לא השתנה.
    סגור
  • 29.
    לכל אלו שמדברים על ירידות אבקש נתון אמפירי אחד לכך. (ל"ת)
    תכלת 04/10/2016 17:02
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
  • הלמ"ס דיווח על רכישה שלילית של משקיעים. מספיק אמפירי ? (ל"ת)
    טדי 04/10/2016 22:55
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • האם זה מצביע על ירידת מחירים? ממש לא.
    תכלת 05/10/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני מחכה על נתון אמפירי של ירידה מוכחת. ירידה שאני ושכמותי יוכלו לרכוש בזול יותר ביחס לתקופה מקבילה. אין שום נתון כזה.
    סגור
  • 28.
    כל בועה סופה לפיצוץ זה בנתיים כלל שיש ....
    יוסף 04/10/2016 16:27
    הגב לתגובה זו
    15 4
    לו הסתברות וודאית של 100 אחוז מתי זה התרחש את זה אף אנליסט או חוזה עתידות לא יוכל להגיד לך .
    סגור
  • 27.
    הכל מור כאן
    משה 04/10/2016 16:17
    הגב לתגובה זו
    10 4
    הרבה טיפשות יש פה בקנית דירות במחירים של מליונים לכל דירה זה כמו לקפוץ למים רותחים כי ברור שהמדינה הזו מתחרדת בקצב מהיר והכל יתמוטט עקב זה חילו
    סגור
  • 26.
    ישוחררו דירות לזוגות נשואים
    מס על דירה שלישית 04/10/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ירידת מחירים בטווח קצר ממכירת דירות מקבלנים ואספני דירת שיתווספו לשוק.וחוסר רצון לרכוש דירות להשקעה.
    סגור
  • מס רטרואקטיבי
    משה כרמלי 22/10/2016 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המס הזה לא ישחרר לשוק אפילו דירה אחת. אולי ימנע רכישות חדשות על ידי אספני דירות. לכן לא צודק להטיל את המס המטומטם הזה רטרואקטיבית.
    סגור
  • בבקשה, אני מוכן "לשחרר" תמורת הסכום המתאים לי.אתה קונה? (ל"ת)
    חמי 06/10/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • האספנים מחזיקים דירות ישנות, יש 80,000 כאלה ביד 2 !!!
    בן אהרון 05/10/2016 11:49
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הזוגות רוצים דירות חדשות 4,5 חדרים, עוד טעות שאף אחד לא מסביר להם שהם עושים. להפך, אלה הדירות שמוצעות בתוכנית מחיר למשתכן, במקום שיציעו דירות קטנות וצנועות, להתחלה, ולא לקפוץ גבוהה ואחר כך להתרסק.
    סגור
  • 25.
    בעזרת מס לטווח קצר
    הגדלת היצע והקטנת בי 04/10/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לבצע פינוי בינוי משיבי בשכונות שלמות בעזרת חוקים חדשים והשתתפות הממשלה גם כדי למגר את העוני ולחייב קבלנים למכור את כל הדירות בנוסף למס על על דירה שלישית.
    סגור
  • 24.
    ק פ א ו ן - החגיגה נגמרה בגלל הריבית
    אדם 04/10/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    15 4
    הצפי - קפאון ארוך טווח ! פשוט הכסף חינם נגמר
    סגור
  • 23.
    בדיוק קראתי בגוגל "נדל"ן בעולם הרביעי" - קריאת חובה (ל"ת)
    חגית 04/10/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 22.
    צריך הקדמה כזו כל פעם שמפרסמים אינטרסנט נדלן (ל"ת)
    יונה 04/10/2016 14:30
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 21.
    שכר חציוני כ 6700ש"ח , חובות משקי הבית כ500 מיליארד ש"ח
    אדם 04/10/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    17 0
    לא צריך "מומחים" כדי להגיע למסקנה ששוק הנדל"ן הולך להתרסק!
    סגור
  • 20.
    ממש גאונות! גם בתי השקעות אינטרסנטים! (ל"ת)
    007 04/10/2016 14:18
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 19.
    כל זוג צעיר מלך. רוצים רק דירה חדשה במחיר משתכן
    מחיר למשתכן 04/10/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    8 6
    דירה זולה בשוק יד 2 לא באה בחשבון. כל זוג צעיר הפך למלך. רוצים דירת 4 חדרים מקבלן , במגדל מול הים במחיר משתכן. מדינה דבילה שבמקום שתתן לזוג צעיר 300 אלף שח לרכישת דירה כלשהי מעודדת רכישת דירות מקבלן דבר כמובן לא יעצור את עליית המחירים.
    סגור
  • 18.
    איני מסכים שתאמרו שמחירי הנדל"ן יעלו! אסור ! (ל"ת)
    כחלון 04/10/2016 14:10
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • 17.
    הזרמה כמותית
    גדי 04/10/2016 14:07
    הגב לתגובה זו
    7 1
    כל חודש השוק מקבל כ4 עד 5 מיליארד שקל מילוקחי המשכנתאות שמוזרמות לענף הבניה ומשם לכל המשק ברגע שזה יגמר ולא יקחו משכנתאות המשק יקרוס חד משמעית המיתון שיתרחש ימנע מאלפי משפחות לשלם את המשכנתאות אתם יודעים מה פרוש של זה אני אפילו מפחד לדבר על זה מפחידדדדדדד
    סגור
  • אז מה? אף ממשלה לא יכולה למנוע מיתון
    טדי 04/10/2016 17:13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ומעבר לזה, למה צריך לשעבד דור שלם בשביל ארבע קירות?
    סגור
  • 16.
    מה עוצר את הממשלה שאינה יוזמת בניה ממשלתית? (ל"ת)
    משהו מפחיד אותם 04/10/2016 13:17
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 15.
    במחירים של היום אין הרבה קונים אם בכלל
    משקיע זהיר 04/10/2016 13:04
    הגב לתגובה זו
    17 2
    אז שימשיכו לעלות לא יודע מי יקנה אותםששכחנו מה השכר הממוצע ומה מחיר הדירה הממוצע כנראה שזה לא קורה באותה מדינה
    סגור
  • 14.
    נדלן
    אורי 04/10/2016 12:40
    הגב לתגובה זו
    17 5
    אנשים תפנימו מה שעולה מהר יורד מהר
    סגור
  • זה עלייה של 10 שנים (ל"ת)
    טלי 04/10/2016 15:38
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 13.
    ריבית המשכנתאות עלתה מה שאומר שכח הקנייה קטן
    כלכלן 04/10/2016 12:30
    הגב לתגובה זו
    24 1
    כשכח הקנייה קטן למוכר יש שני אופציות או להוריד מחיר או להיתקע עם הסחורה אז...שלא יעבדו עליכם המחירים בדרך למטה.
    סגור
  • רק בעיה קטנה, הקבלנים בונים פחות כי אין משקיעים...
    בן אהרון 05/10/2016 11:51
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והזוגות הצעירים לא הגיעו במקום המשקיעים.
    סגור
  • 12.
    מזרחי מוכר תיקי משכנתאות
    גיל 04/10/2016 12:25
    הגב לתגובה זו
    24 1
    מדוע? מכיוון שחשיפת היתר לנדלן מסוכנת מאוד! נכון,לא בונים מספיק.אבל אם יתחילו לבנות מספיק, אין ספק שתחל ירידת מחירים ואולי אפילו פיצוץ בועה
    סגור
  • 11.
    תפקיד הממשלה להקטין ביקוש (ל"ת)
    בנוסף לבניה ולמס 04/10/2016 12:20
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 10.
    אם זאת הרמה של פסגות, כדאי לקחת משם את הכסף מהר
    טדי 04/10/2016 12:13
    הגב לתגובה זו
    31 2
    "צד הביקוש עדיין חזק בחודשים האחרונים" באמת? הלמ"ס דווקא מדווח על רכישה שלילית של משקיעים. מכמות שנתית של 12,000 דירות, כיום המשקיעים מוכרים יותר ממה שהם קונים. ואצל פסגות זה "הביקוש עדיין חזק" ביקוש למשכנתאות? בזה פסגות דווקא אמורים להבין, ולכן הם חייבים לדעת שהביקוש למשכנתאות מורכב לא מעט ממחזרים למיניהן, שנקלעים לבעיה תזרימית, בגלל ההתחייבויות המטורפות שלקחו על עצמם, אז הם רצים בהמוניהם למחזר את המשכנתאות - עוד כסף לזמן יותר ארוך. השוק צריך 60,000 דירות חדשות בשנה? אפילו בובליל בשיאו לא העז להמציא מספר כזה. אבל הנייר סובל הכל. מה האמת? האמת היא שבעשר השנים האחרונות השוק גדל בסך הכל בכ 25,000 דירות חדשות בשנה. האמת היא שהקבלנים תקועים עם כמעט 30,000 דירות מוכנות ללא דורש, האמת היא שיש כרגע בבניה פעילה כ 101,000 דירות, בנוסף ל 47,000 שקיבלו את כל האישורים ומתחילים לבנות בקרוב. אבל כאשר כבר שום דבר לא עוזר על מנת להציל את השוק המת, אז ממשיכים לפמפם את השקר של המחסור... עד עכשיו חשבתי שפסגות הם חברה רצינית. עכשיו הבנתי שהם סתם אינטרסנטים.
    סגור
  • 9.
    למה פסגות לא קנה תיקי משכנתאות מהבנקים כמו שעשו חברות ה
    כתבה ישנה 04/10/2016 11:59
    הגב לתגובה זו
    18 0
    "אנחנו בוחנים ומסתכלים על התחום מבחינת מח"מ נכון כי יש כאן סיכון ריבית (כשהריבית תעלה, הסיכון של תיק המשכנתאות יגדל — ר"ב), אבל בסופו של דבר עשינו נכון שלא מיהרנו. אם לפני שנה וחצי היינו מקבלים על תיק כזה מרווח ריבית של 1.1%, היום הוא כבר עומד על 1.5%. גם הבנקים יותר לחוצים למכור את התיקים ולשחרר הון בגלל דרישות באזל 3 וגם כי הם מעמידים משכנתאות בריביות גבוהות יותר".
    סגור
  • 8.
    לטיפשות צריכים ניתוח היא לא עוברת ככה סתם
    איציק מנדל 04/10/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    21 3
    מומחה מטעם עצמו ממלמל את כתבות העבר ורץ לספר לחברה
    סגור
  • 7.
    במקום לשאול אינטרסנטים
    ירדן 04/10/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    29 4
    שלחו כתבים לשטח , תבדקו מודעות מיד 2 , תתקשרו כמחפשי דירה למתווכים , לכו ליועצי משכנתא... בקיצור תעבדו! ואז תגלו את האמת שכבר חצי שנה מסתירים מהציבור - השוק התייבש יש אלפי דירות רפאים ואין מי שיקנה
    סגור
  • המחירים עולים-והקונים מתלבטים
    מיה 05/10/2016 09:31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני מתקשרת לכל אחד שראה את הדירה , והם עדיין לא מצאו את המחיר שב חלומותיהם, אחרי חצי שנה, אבל יש קונים שסוגרים ויש כאלה שרק מתלבטים
    סגור
  • 6.
    מחירי הדירות - דרומה מהנימוקים הבאים!
    אדם 04/10/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    36 3
    א.ריבית משכנתאות קבועה ל25 שנה היא כ 5%, ואילו התשואה על דירה באזור המרכז היא כ 2-3%! כלומר, עלות המימון גבוהה מהתשואה! ב. מחירי הדירה התנתקו מהאדמה ונדרשות מעל 200 משכורות חציוניות לרכישת דירה חציונית!! זה אימא של הבועות!! ג.הפימפום של מחסור בדירות הוא שקרי! לא עלו מיליון עולים ב 8 השנים האחרונות והביקוש בעיקרו ספקולטיבי ונובע מהריבית הנמוכה והעדר אלטרנטיבות השקעה סולידיות. ד. ההיסטוריה מלמדת שהבועות מתפוצצות : יפן, אירלנד,ספרד ,ארצות הברית סינגפור ועוד.חוקים אלא תקפים גם במדינת ישראל! הפימפומים של אינטרסנטים למיניהם וכותבי מאמרים בתשלום לא יעזרו . כל בלון מתפוצץ!!!
    סגור
  • נתונים שגויים
    אסף 06/10/2016 05:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אולי התכוונת ל 5 אחוז ריבית קבועה ללא הצמדה ...וניתן להתמקח עם הבנק ותקבל גם 4.5 .אבל יש עוד מסלולים כידוע.קבועה צמודה . פריים . משתנה וכו ....בקיצור בתור אחד שלקח משכנתא בחודש האחרון, הריביות במסלולי המשכנתא עדיין אטרקטיביות .
    סגור
  • מסכים אתך
    גדי 04/10/2016 14:16
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אתה צודק במיליון אחוז אין דבר שעולה בלי סוף ואין דבר שיורד בלי סוף כל מיספר מיתחלק ב2
    סגור
  • אנחנו מוצלחים יותר מכולם
    גיל 04/10/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אבל אנחנו הישראלים חכמים יותר מכולם, אצלנו לא תתפוצץ בועה,אנחנו חסינים וטובים מכווווולם...
    סגור
  • 5.
    שאלו את פסגות מדוע לא רכשו תיקי משכנתאות מהבנקים בישראל
    שקרנים 04/10/2016 11:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה פסגות לא קנה תיקי משכנתאות מהבנקים כמו שעשו חברות הביטוח? "אנחנו בוחנים ומסתכלים על התחום מבחינת מח"מ נכון כי יש כאן סיכון ריבית (כשהריבית תעלה, הסיכון של תיק המשכנתאות יגדל — ר"ב), אבל בסופו של דבר עשינו נכון שלא מיהרנו. אם לפני שנה וחצי היינו מקבלים על תיק כזה מרווח ריבית של 1.1%, היום הוא כבר עומד על 1.5%. גם הבנקים יותר לחוצים למכור את התיקים ולשחרר הון בגלל דרישות באזל 3 וגם כי הם מעמידים משכנתאות בריביות גבוהות יותר". מצד אחד חושבים שהמחירים יעלו ומצד שני חוששים לרכוש תיקי משכנתאות מהבנקים http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3698241,00.html
    סגור
  • 4.
    כתבה קשקוש והנה הסברים
    גיא 04/10/2016 11:41
    הגב לתגובה זו
    18 1
    והנה ההסבר- אף אחד מהמכובדים, במקרה הזה , פסגות, לא מסביר לציבור מה יקרה ליכולת פרעון החוב בעת חזרת שיעור האבטלה לממוצע ארך הטווח. הטענה שכביכול פסגות אינו גוף אינטרסנטי גם היא כמובן קשקוש כיוון שירידת מחירי הדיור משמעה השפעה ממתנת על הכלכלה שודאי תקרין גם על רווחיות החברות ומחירי המניות.פסגות לא מעוניינים במיתון ועל כן מבחינתם שהמוסיקה תמשיך לנגן על חשבון דור שלם שנותר מאוחר.
    סגור
  • 3.
    מגדל גבוהה רוח קטנה והכל נעלם
    ע א 04/10/2016 11:40
    הגב לתגובה זו
    19 1
    יש בערך 30 אלף דירות חדשות ריקות ועוד בערך 150 אלף דירות יד שנייה ביד 2..מחסור בדירות אין מספיק לעבוד על התמימים..הדבר היחיד שחסר זה אלטרנטיבה לכסף ככה ש הריבית תעלה מגדל הקלפים יתמוטט על כל עדר התמימים שמתחתיו..ראו הוזהרתם..שנה טובה
    סגור
  • 2.
    הריבית אפסית וכנראה שגם השנה המחירים ימשיכו לעלות
    אדי 04/10/2016 11:39
    הגב לתגובה זו
    14 7
    אני בלי דירה ולא מתכוון לקנות בשנה שנתיים הקרובות, יש בועה וסופה להתפוצץ. זה הטבע ואלה הן חוקי הפיזיקה הבועות מתפוצצות ככל שהזמן עובר הפיצוץ יותר חזק ואז הדוגרים על הביצים מטילים תרנגולות שיתנו עוד ביצים.תחשבו על זה
    סגור
  • הריבית אפסית? הריבית על המשכנתאות דווקא טיפסה... (ל"ת)
    טדי 04/10/2016 22:58
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • אדי אם אתה "זוג צעיר " רוכש דירהראשונה
    קליפ 04/10/2016 13:41
    הגב לתגובה זו
    2 8
    קנה מיד דירה. עדיף בת"א אם קשה לך לך למעגל השני. אם קשה לך לך למעגל השלישי. רביעי או חמישי מתל אביב. אבל מה? קנה דירה. רכוש לעצמך נכס בארץ ישראל רבתי לעולם ועד!!!!
    סגור
  • 1.
    בכתבה הקודמת שאלו 8 עסקנים בתחום הנדלן ופה בית השקעות 1
    עמית 04/10/2016 11:32
    הגב לתגובה זו
    33 3
    כנראה חיפשו בפינצטה ביזפורטל פעם חשבתי שאתם עיתון כלכלי , אתם בדיוק כמו גלובס מונעים מאינטרסים ותשלומים לא קונה את זה , המחירים כבר נעצרו ויהיו ירידות
    סגור
  • כנראה שהשוק ממש במצוקה, אם יש כזה בליץ תקשורתי לנדל"ן
    טדי 04/10/2016 12:16
    הגב לתגובה זו
    27 5
    חברי הקבלנים, נדלניסטים למיניהם, וביזפרטל היקרים, העולם משתנה, הבלוף התגלה והבועה בדרך לפיצוץ. הצרכנים למדו את השוק ומבינים לאן זה הולך
    סגור
  • זה יפה שאתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך........ (ל"ת)
    חמי 06/10/2016 14:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • גם כותבי הכתבות מקבלים כסף
    יאיר 04/10/2016 11:44
    הגב לתגובה זו
    20 3
    איך יתכן שיוצאת כתבה של עיתונאי בתחום הכלכלי מציג אינטרסים מובהקים של העלי נדלןוהוא מנסה להציג לנו עמדה נטרלית של עיתונות
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות