למה התקשורת כועסת? דירות מחיר למשתכן ברמת גן הגיעו דווקא ל'עשירים' - אבל זה הגיוני

כועסים על חוסר 'הצדק' לכאורה, אבל כדאי לזכור שמדובר על דירות יקרות מראש, כך שממילא רק הייטקיסטים יכלו לרכוש אותן; מעבר לכך - למה זו בעיה שהייטקיסטים ירכשו דירות? גם הם צעירים ללא דירה, ויותר מכך - הם השקיעו שנים בתואר איכותי כדי לקבל שכר גבוה. אה וכמובן - בכלל לא בטוח שהם עשירים

 | 


בסוף השבוע זעקו הכותרות משפטים כמו: "זה לא פייר', העשירים בישראל קיבלו את הדירות במחיר למשתכן ברמת גן. התוכנית פספסה את מטרתה. מדובר על 'עשירים' עם שכר ממוצע של 38 אלף שקל בחודש, כאשר 53% מרוכשי הדירות הם עובדי הייטק, בעוד רק 20% מרוכשי הדירות הם בעלי שכר נמוך, כאשר 80% הם תושבי ת"א רמת גן וגבעתיים". הכותרות התבססו על על נתוני הכלכלנית הראשית, שניתחה את הנתונים לגבי רוכשי הדירות במתחם, שנמצא ליד בית חולים שיבא תל השומר, בהחלט מיקום מבוקש במרכז הארץ - או כמו שכתבו באחד מכלי התקשורת '10 דקות משדה התעופה'. אבל האם הרעש, הכעס והמהומה מוצדקים? ממש לא בטוח. יש הרבה ביקורת על הבעיות במחיר למשתכן והנזקים העקיפים שהיא יצרה - אבל במקרה הזה הביקורת לא מוצדקת.

בואו ננתח קצת יותר לעומק - נכון, הנתונים של הכלכלנית הראשית מדברים בעד עצמם. הדירות הגיעו לאנשים שמרוויחים שכר מאוד יפה ומכובד. אבל איפה הבעיה? ההקשר כולו - מה גרם לכך שדווקא עובדי הייטק רוכשים את הדירות הללו? נכון, המחיר המאוד גבוה מראש שלהם. מדובר על דירות שנמכרות (אחרי ההנחה של מחיר למשתכן) ב-2.7-3 מיליון שקל לדירה. כלומר - בכל מקרה מדובר על דירות שמי שבכלל מסוגלים לרכוש אותם הם אנשים שהצליחו לחסוך הרבה כסף, או שיש להם שכר מספיק גבוה כך שהם יכולים להרשות לעצמם לקחת משכנתאות עצומות של 2.2 מיליון שקל ויותר (וזאת לעומת המשכנתא הממוצעת בישראל שעומדת נכון להיום על 975 אלף שקל - וגם זה שיא מטורף בפני עצמו. רק לפני שנתיים המשכנתאות עמדו על 700-800 אלף שקל).

כלומר, זה לא שהמדינה באה ואמרה 'אנחנו רוצים שדווקא הייטקיסטים ירכשו את הדירות הללו'. אלא - זו הייתה סוג של ברירה טבעית: ייתכן בהחלט שזכו בכלל אנשים אחרים, אבל הם נאלצו לוותר על הדירות כשהבינו שהם לא יכולים לשלם משכנתאות כל כך יקרות - וממילא מי שלבסוף היו יכולים לממש את הזכייה הם דווקא אותם אנשים עם הכנסה גבוהה יותר. זה כמו להגיד שזה לא בסדר שהייטקיסטים רוכשים דירות בסביון או כפר שמריהו. אבל זה הגיוני - השכר שלהם גבוה ולכן סביר שהם אלה שמסוגלים לממן רכישת דירות יקרות. זה כמו להגיד '

כותרת ראשית

- כל הכותרות

האם הייטקיסט=עשיר? ממש לא
בנוסף - צריך לפוצץ את הקונספציה לפיה הייטקיסט=עשיר. קודם כל - העובדה שאנשים בהייטק מרוויחים היום שכר גבוה לא אומר שיש להם הרבה כסף בכיס. איך זה יכול להיות? הרבה סיבות: רובם היו צריכים ללמוד באקדמיה במשך 5-6 שנים, ללא שכר בכלל. חלקם הם גם אנשים נשואים, כך שהיו צריכים לשלם גם על שכירות ומעונות או גנים לילדים שלהם. זה לא שהם אנשים שנולדו בהכרח עם הכסף בכיס. מן הסתם חלק קטן כן, אבל האמת היא שהייטק הוא בכלל לא מגדיל פערים בחברה - אלא מצמצם אותם: הוא מאפשר לכל אחד, מכל מקום בארץ, להחליט שהוא רוצה ללמוד מקצוע מאוד מבוקש בשוק - להשקיע הרבה שנים - ואחר כך גם ליהנות משכר גבוה. כלומר זו הדרך הכי טובה והכי שוויונית לצאת מעוני, או ממצב כלכלי לא טוב. 

איך בגלל מגדירים עשיר?
בישראל נהוג להגדיר עשירים ועניים על פי ההכנסה החודשית שלהם. רגע - אבל כך יוצא שאדם יכול להיות עם 4-5 דירות, לא לעבוד כלל, ולהיחשב עני על פי הנתונים. העיוות הזה כמובן קיים וקורה. אולי לא בצורה כה קיצונית, אבל זה קיים. 
מנגד, מי שאין לו שקל בכיס אבל התחיל אתמול להרוויח הרבה, כי הוא בהייטק נגיד, נחשב עשיר. אבל האם הוא עשיר? טוב אתם כבר יודעים את התשובה.
כלומר, מבחן הכנסה זה רעיון נחמד, אבל כשלא לוקחים בחשבון את כלל הנכסים של אדם, בעצם יוצרים פה אשלייה שאנשים צעירים עשויים להיחשב לעשירים, בעוד אנשים הרבה יותר אמידים - ייחשבו לעניים.

מי משלם בישראל את המסים? נכון ההייטקיסטים
בנוסף, למה זה לא בסדר שעובדי הייטק ירכשו דירות? גם הם אנשים בישראל, הם אלה שמשלמים פה את רוב המסים, וגם הם לא היו יכולים לרכוש דירה (כאמור - כי הם לא נולדו עם כסף בכיס) וכעת הם יכולים. מדוע בישראל 2022 צריך דווקא לשנוא את האנשים שמצליחים בחיים? למה הצלחה הופכת אותם לנחותים ביחס לאחרים? 

אה ועוד נקודה - כאשר מדובר על משפחה שמרוויחה שכר של 38 אלף שקל, זה אומר ששני בני הזוג מרוויחים יחד את השכר הזה. זה לא אומר שכל אחד מהם מרוויח את השכר הזה. למעשה - הכלכלנית הראשית הצביעה על כך כשאמרה שבעשירון העליון השכר עומד על 75 אלף, אבל אצל ה-60-70% האחרים - השכר נמוך יותר כמובן. האם מצבם רע? באופן יחסי לרוב אזרחי ישראל כמובן שלא.
מעבר לכך, כדאי גם לזכור שמי שמשלמים את המסים בישראל - כן, הם אותם אנשי ההייטק. שני העשירונים העליונים בישראל, מבחינת שכר, משלמים 80% מהמיסים הישירים בישראל (והם משלמים את כל המסים העקיפים כמו כולם. לא פחות). חמשת העשירונים התחתונים לא משלמים בכלל מסים. ומדובר על עשרות מיליארדי שקלים. אז זה לא שמשפחה שמרוויחה 38 אלף שקל בחודש, בכלל נשארת עם הסכום הזה. למעשה, על פי סימולציות שכר, היא נשארת עם 17-20 אלף שקל בחודש בלבד. זה בהחלט מכובד ביחס לרוב הציבור אבל האם זה 'עשיר'? טוב, לא באמת.

אבל האם העובדה שאנשים עובדים קשה ומצליחים בחיים יותר היא סיבה דווקא לשנוא אותם, לפגוע בהם ולמנוע מהם את אותה הטבה שהמדינה נותנת לאחרים? גם להם הטבה של חצי מיליון עד מיליון שקל היא מאוד מאוד משמעותית. או בקיצור: אולי די לשנוא הייטקיסטים ולהיות עם עין רעה וצרה עליהם כל הזמן? רוצים להרוויח שכר של הייטק? לכו לעבוד בהייטק - ורק תזכרו שיש לכך גם מחירים.

תגובות לכתבה(83):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 47.
    הכותב אינו מבין את מהות הבעיה
    אבי 18/05/2022 17:47
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הכותב אינו מבין את מהות הבעיה. מטרת תוכנית למשתכן היית לתת דירה צנועה מסובסדת למי שלא יכות לקנות דירה בשוק החופשי. מי שיכול לקחת משכנתא 2 מליון לא צריך עזרה ממשלתית
    סגור
  • 46.
    הליכודבקי בהימורים ולכן המציא את שיטת הדיור בהגרלה,,
    ARTICK19 18/05/2022 08:02
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אתמול פגשתי אישה בת 76 שזכתה בהגרלת מחיר למשתכן במודיעין.זכתה בדירה ,לא בדיור מוגן.
    סגור
  • 45.
    שמישהו יסביר לי למה בן ממשיך יכול לקנות אדמה בזול
    אני 17/05/2022 17:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    להשכיר שם את הבית ולבוא עם כיסים מלאים להעלות לי את מחירי השכירות בתל אביב? אני נולדתי בתל אביב גם אני רוצה בן ממשיך. חוצפה. קיבלת הנחה שם, תגור שם.
    סגור
  • חוקים מתקופת מפא"י לטובת הציבור שלהם
    רומי 18/05/2022 17:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין סיבה אמיתית לזה כיום, התירוץ הרישמי למתנה במיליוני ש"ח למשפחה, הם עיבדו את האדמה במשך שנים, אדמה שקיבלו בחינם, אז עכשיו צריך להמשיך להעניק להם מתנות בחינם לכמה דורות.
    סגור
  • 44.
    אין שום סיבה לסבסד דירות לאנשים שמרוויחים 38000ש”ח בחודש. זה בא על חשבון מישהו אחר שמרוויח רק 1/3 מזה. בנוסף לא צריך מראש לשווק דירות כל כך יקרות שבאופן טבעי יוצרים עיוות (ל"ת)
    אנונימי 17/05/2022 16:24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • טען עוד
  • הפוך גוטה
    א 18/05/2022 14:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה לא בא על חשבון מישהו אחר. להיפך- אלה שמרוויחים 38 אלף שקל בחודש הם אלה שמסבסדים לכולם, במיסים שהם משלמים. או שאולי אתה רוצה שהם יסבסדו לכולם ולא יזכו להינות מהתכנית בעצמם?
    סגור
  • 43.
    רק הייטקיסטים יכלו לרכוש אותם??
    דמיקולו פיזדמטה 17/05/2022 12:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תגידו שם בתקשותת, הקורונה הפכה אתכם לחבורת דמיקולו? יש פה עוד כמה אנשים שמצליחים להרוויח יפה גם בלי להיות חנוני הייטק. שלא לדבר על עשרות אלפי אוכלי חינם בכירים במגזר הציבורי שעושים פה בוכטות על חשבון הציבור (ואז זוכים בבונוס מהמדינה במחיר למשתכן). אני זוכר איזו חברת כנסת שזכתה בעבר בהגרלה בגליל ים (הנחה של כמעט מיליון היא קיבלה). אני מבין שהייטק מביא רייטינג אבל בחייאת.
    סגור
  • 42.
    מחיר למשתכן
    רח 17/05/2022 08:59
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הציבור לא צריך לסבסד בעלי הכנסות גבוהות במיליון עד מיליון וחצי שקל. שהם ירכשו דירות בשוק החופשי. המטרה לסבסד בעלי הכנסות ממוצעות ומטה.לתת להם קביים להגיע לקורת גג במחיר שפוי.
    סגור
  • 41.
    בראשלצ, באר יעקב, רמלה ועוד, לא הגיע רק לעשירים (ל"ת)
    בדוק 16/05/2022 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 40.
    אתה צודק. זה 17 נטו
    8 16/05/2022 14:55
    הגב לתגובה זו
    6 0
    17 נטו, ומזה תוריד אלף לארנונה, מים וכד, 6 אלף לגני ילדים, 6 אלף שכר דירה, אלפיים תחבורה (רכב דלק וכד'), נשארנו עם אלפיים, שאיתם צריך לקנות אוכל ובגדים. אז "עשירים" זה לא.
    סגור
  • 39.
    חוצפה
    חסוי 16/05/2022 11:57
    הגב לתגובה זו
    5 5
    ממש חוצפה במקום לתת לאלה שגרים עדין אצל ההורים או משכירים דירה להתקדם קצת בחיים שלהם ,נותנים לאנשים שמדווחים מעל 30 אלף שקל בחודש שיכולים לקנות לעצמם דירה בשוק החופשי ,מדינה בלאי
    סגור
  • מה זה חוצפה? עם משכורת מינימום אתה עם הנחה הכי גדולה לא
    אני 20/05/2022 12:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תקנה דירה ב 3-4 מיליון שקל. מצאתם לכם שק חבטות חדש. לכו לעבוד בהייטק. אההה..... אין לכם את הכישורים? את שבו ותשתקו
    סגור
  • 38.
    אבל יש בעיה כשהמדינה נותנת להם מתנות מוגזמות יותר
    אין שום בעיה עם עשיר 16/05/2022 11:53
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מאשר לאחרים, ועל חשבוני! למה שאני לא אתן את הכסף הזה לילדים שלי? המדינה עם השחיתויות והחלמאות שלה, מעבירה את הכסף שלי שוב ושוב לעשירים כדי שיהיו יותר עשירים, ומקבעת את מצב העוני/אושר במדינה! אם נותנים מתנה תתנו מענק כספי שווה ושכול אחד יקנה איפה שמתאים לו וזהו! כול כך קשה להבין? או שלא מעניין אותם, ורק ממשיכים לנווט את הכסף שלי אליהם...
    סגור
  • 37.
    צריך לבנות מספיק דירות לכולם
    אוהד 16/05/2022 10:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים רבים על דירות במחירים מטורפים כאילו זה נייר טואלט בסופר בקורונה. הסיבה למחירים הגבוהים זה שלא בנו מספיק דירות
    סגור
  • 36.
    לעובדי הייטק לא מגיע ?
    אבי 16/05/2022 09:40
    הגב לתגובה זו
    8 5
    עשיתי שירות סדיר שלוש שנים בקרבי, עוד 20 שנה שירות מילואים בקרבי. למדתי לתואר ראשון ושני במשך 6 שנים. והיום אני מרוויח 30 ברוטו. אז לא מגיעה לי הנחה של מיליון שקל לדירה ? רק למי שבמקום ללמוד הלך לים ? ההיטק הוא גם בועה שתתפוצץ, לאף עובד הייטק אין קביעות , בגיל 50 יחליפו אותו על ידי עובד צעיר ורענן . אז תבלבלו לי את השכל. גם לעובדי הייטק שמשלמים מיסים מאוד מאוד גבוהיים, מחזיקים את רוב העסקים הקטנים שנותנים להם שירותי הסעדה ( וכנראה שללא ההיטק אף אחד לא היה משלם 60 שקל לחזה עוף עם אורז בחמגשית )
    סגור
  • אבל לא מגיע יותר מאשר לאחרים, אז אם הגרלה שכולם יגרילו
    סבבה 16/05/2022 11:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אותו סכום 50,000 ש"ח וכול אחד יחליט איפה הוא קונה!
    סגור
  • אז אתתה תחליט שבמקום דירה במיליון שקל אתה קונה דירה ב 3 (ל"ת)
    אני 20/05/2022 12:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    במקום הגרלות לתת למי שתרם למדינה בצבא ובעיקר בקרבי.
    משה ג. 16/05/2022 09:30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שיטת ההגרלות מתעלמת לחלוטין מהתרומה של המגריל למדינה. יש רק כ-50% שמתגייסים לצבא ומתוכם מיעוט שהולך לקרבי, למה לא לתת ליוצאי צבא ששירתו המדינה ללא תמורה רצינית מענקים לדירה בלי הגרלות, הרבה יותר צודק. ירצו יקנו באזור זול או יקר בהתאם למצבם.
    סגור
  • 34.
    הכל רקוב ומכור מראש ... (ל"ת)
    משה 16/05/2022 09:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 33.
    לבנות לבעלי שכר נמוך
    רוצה לקנות דירה 16/05/2022 07:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבה מטומטמת... מה שהיא אומרת שכל האנשים שלא עובדים בהייטק שילכו לגור באוהלים.... המדינה צריכה לדאוג שכל אדם יוכל להגיע לדירה אבל לא כל האנשים עובדים בהייטק כגון מורים האם הם לא זכאים בצורה כלשהיא להגיע לדירה.... שהמדינה תבנה דירות ברמה קצת יותר נמוכה לאנשים ששכרם השנתי אינו עולה על 150000 נטו
    סגור
  • 32.
    כמה תמימות. השחיתות והקומבינה צועקים לשמיים
    סו 16/05/2022 07:19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חבר סיפר שאביו (ממשפחת קבלנים מוכרת) הכריח אותו לזכות (!!!) במחיר למשתכן למרות שהוא לא צריך דירה (הדירות שלו לא רשומות על שמו) ודאג לזכייתו הודאיץ באמצעות קשרים אישיים.אנחנו זוג בן 38 בלי הורים עשירים, בלי בית ועם 2 ילדים - לא זכינו. טפי עלייך ישראל. את דוחה יותר ויותר כל יום.
    סגור
  • 31.
    כי עינם הצרה שי התקשורת הפכה הייטקיסטים לשק חבטות (ל"ת)
    אני 16/05/2022 07:08
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • ושיהיה להם לבריאות, אבל למה הם צריכים לקבל מתנות יותר
    א, אחד לא מקנא 16/05/2022 11:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מאחרים לא הבנתי? שכולם יקבלו מתנה שווה, וכול אחד יקנה לפי יכולתו. מה הבעיה? ושיפסיקו לתת מתנות על חשבוני, לי יש ילדים שאני משלם עליהם מספיק ולא אמור לסבסד דירות יוקרה לעשירים, הבנת?!
    סגור
  • אין בעיה אז שכולם ישלמו מס שווה למה שהם ישלמו יותר
    ישראלי מודאג 01/06/2022 22:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שלא אכפת לך לקבל מתנות קבועות מהם אבל שחס וחלילה הם ייהנו מזכות בסיסית של בית שומו שמיים מה פתאום.
    סגור
  • תעשו חשבון. זה אחוז מסויים מערך הדירה. (ל"ת)
    אני 20/05/2022 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • די כבר, זו לא מתנה
    8 16/05/2022 19:49
    הגב לתגובה זו
    4 3
    דירה עולה באמת כ 500 אלף ש״ח. במחיר למשתכן 2.5 מליון - זה אומר שוד של 2 מיליון. אז מה ״המתנה״ פה? שלא שודדים אותם בעוד מיליון?
    סגור
  • 30.
    לנתנאל אריאל
    אריק בר 16/05/2022 03:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני הכל עליך להגדיר " זכאות " . אם תכניס שכר כמשתנה זכאות - תקבל אופרה אחרת ! .
    סגור
  • 29.
    דירות כאלו לא מוכרים במכרז
    עוד תעמולה 16/05/2022 00:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מכרז זה לדירות עד מחיר מסויים.אסור למכור למשל פנטהאוז ב-ג' החדשה בארבע מיליון הנחה הייטקיסט יקנה בכסף מלא גם בפריפריה מה קרה.
    סגור
  • 28.
    היה נכון מראש לקבוע את מחיר למשתכן בפריפריה
    נ 15/05/2022 23:43
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ולהגביל לדירות קטנות של 3-4 חדרים.. על מנת שגם האוכלוסיה החלשה יותר תהנה מפירות המדינה.. כן המטרה היתה להטיב עם אוכלוסיה צעירה, שידה אינה משגת... ובנקודה זו מחיר למשתכן חטאה למטרתה.
    סגור
  • 27.
    פספסת בגדול
    אמיר 15/05/2022 23:30
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הטענה המוצדקת היא שדירות ברמת גן,תל אביב והרצליה כלל לא צאיכות להיכלל בהגרלות, מי שלוטש לשם עיניים הוא מבוסס כלכלית שגם יקבל את ההנחה הגדולה ביותר
    סגור
  • מטרת התוכנית היא להוריד בכל הארץ ולעזור לכלל הזוגות.
    ישראלי מודאג 01/06/2022 22:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא תפתור את בעיית הדיור בכל הארץ אתה חוטא למטרה.
    סגור
  • 26.
    הפוך גוטה הפוך,
    גורגורית. 15/05/2022 23:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    העשירים בהייטק לא רכשו את הדירות האלה, העשירים בהייטק רכשו דירות אחרות על הנייר במחירים מוזלים. מי שרכש את הדירות מחיר למשתכן אלו הם ההורים העשירים שיש להם דירות להשקעה, שרכשו על שם הילדים, שא אין על שמם דירה רשומה בטאבו, דירה בלי מס. כל ההטבות שלכאורה רשומים בשיכון ובינוי. - הכל עבודה בעיניים. יש כאן קבוצות של עשירים שאין לנו מושג עליהם והם בעלי עשרות דירות בטאבו על שם מקורבים וכל הכסף מוזרם אליהם.
    סגור
  • 25.
    לחזור לשיטת נקודות הזיכוי
    ציון הררי 15/05/2022 23:10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כשבאתי לפני 35 שנה לקחת משכנתא קיבלתי אותה בתנאים תואמים למצבי ולמצב אשתי הסוציואקונומי וקיבלנו ניקוד שנותן יתרון לחלש. ככה צריך לעשות רק מי שיעמוד בתנאים הנ"ל יקבל עדיפות על פני מי שיש לו
    סגור
  • לפני 35 שנה היינו תמימים, חמוד
    דמיקולו פיזדמטה 17/05/2022 13:02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כל משפחה חרדית שנייה היום מחזיקה באיזו משרה צ'יקימוקו בעירייה ומהצד עושה את ההכנסה האמיתית בשחור. ככה מקבלים את כל ההנחות וההטבות למסכנים שהמדינה מחלקת פה בנדיבות בזכות כספי המסים של החילונים. עכשיו אתה רוצה להעניק להם עוד בונוס של דירה בחצי חינם? מתי יתעורר החילוני יפה הנפש ויבין עם מי יש לו עסק. בחיי לא להאמין שלא תם עידן התמימות.
    סגור
  • כדי לתמרץ את מי שעובד להפסיק לעבוד ולהביא עוד ילדים? (ל"ת)
    אני 16/05/2022 10:42
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 24.
    התוכנית הזאת היא עוול חברתי בלי קשר
    יוני 15/05/2022 22:54
    הגב לתגובה זו
    5 2
    אני קניתי מעט לפני שהתוכנית יצאה לפועל דירה יד שניה ישנה, כי הייתי ״לא מפונק״, בגלל התוכנית הזאת ערך הדירה שלי לא עולה. המדינה החליטה להעשיר אנשים אחרים על חשבוני ולפגוע אנושות ביכולת שלי לשדרג דיור בעתיד. בנוסף, יש אפליה בגובה ההנחות בין המרכז לפריפריה, זה משהו שרק מחכה לעתירה לבג״ץ. ולבסוף כל שיטת ההגרלות היא מזעזעת ומטורפת. למדינה אסור להתנהל ככה.
    סגור
  • אתה אומר שמחיר הדירה שלך לא עלה מ2017 ? (ל"ת)
    אוהד 16/05/2022 10:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 23.
    הכתבים כועסים כי הם לא יכולים לקנות בעצמם
    ב 15/05/2022 21:16
    הגב לתגובה זו
    9 6
    סוציאליסטים פויה שחושבים שאם להם לא יהיה אז לאף אחד אסור שיהיה. זו הגישה של הסוציאליזם שרוצה שלכולם יהיה רע במקום הקפיטליזם שדואגת שלכולם יהיה טוב ולחלק טוב יותר.
    סגור
  • שוק הדיור ממש לא מתנהל כמו שוק חופשי
    אוהד 16/05/2022 10:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    שוק ריכוזי עם כמות הבירוקרטיה מטורפת. נתחיל ברמי שהוא משרד ממשלתי ששולט בהיצע הקרקעות שנכנס ככסף לקופת המדינה. נמשיך בועדות תכנון ובניה שעובדות לאט ואל אישור ועדות מקומיות עוד. בסופו של דבר , כדי לבנות בארץ סחבת של לפחות 4 משרדי מדינה וזמני שיא בעולם בקבלת היתרי בניה והפרשת קרקעות
    סגור
  • אשכרה. סוף סוף כתב עם שכל
    שמעון 15/05/2022 21:52
    הגב לתגובה זו
    3 3
    חלאס סוציאליסטים שהורסים את המדינה
    סגור
  • 22.
    לא ברור איך הגיעו למחיר של 2.7-3.0
    כלכלן 15/05/2022 20:33
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מחיר בהגרלות ברמת גן נע בין 15 אש"ח ל-16.5 אש"ח, זה אומר דירת 4 חדרים סביב ה-2 מש"ח ו-5 חד' סביב 2.4. בכל מקרה מי שגם במחירים האלה מסוגל לבצע את הקנייה אלה אנשים ממעמד גבוה יחסית. כל הדיבורים על הצדק ולתת למי שאין לא יעמדו במבחן המציאות. המדינה לא תתן בחינם או בהנחה משמעותית את הדירות באזור הביקוש לנזקקים/נכים/אמהות חד הוריות. בנוסף העיריות יעדיפו אוכלוסיות חזקות המשולמות מיסים ולא אוכלוסיה שצריך לתת הנחה בארנונה ויצרכו שרותי עירייה כמו עובדים סוציאליים וכו'. עם כל הכבוד לכל הנושא של פוליטיקלי קורקט
    סגור
  • שכחת תוספות
    אמיר 15/05/2022 23:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תוסיף ל 2.4 מדד תשומות הבנייה ושכירות עד שהדירה תהיה מוכנה והגעת ל 3 מיליון
    סגור
  • 21.
    דביל מתחכם
    אדולף 15/05/2022 20:16
    הגב לתגובה זו
    6 7
    כל התוכנית הזאת לחלק כסף לא לפי מבחן הכנסה היא דבילית. ואין קשר לכל השטויות על מי משלם מיסים וכדומה
    סגור
  • 20.
    מגמתי, ממומן, חברים של לפיד הגנב
    יניב 15/05/2022 20:08
    הגב לתגובה זו
    7 4
    הנה איך מחלקים מיליונים לקהל המצביע (בעיקר) ללפיד לעומת מה שמחולק בפריפריה.למה לממן מליון שקל לדירה אם באותו סכום ניתן לממן 5 דירות בפריפריה?למה לממן לזוג צעיר עם ילד דירה ב 2.7 מליון במקום 3.7 מליון? איזו תועלת זה מביא למדינה?הכל מתחיל ונגמר בשמאל המושחת
    סגור
  • 19.
    השאלה למה המדינה צריכה לסבסד? (ל"ת)
    עובד 15/05/2022 19:33
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • גם במחירי מחיר למשתכן המדינה שודדת
    8 16/05/2022 15:22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המחיר האמיתי של דירה הוא 500 אלף שח. כל שקל מעבר - שוד של המדינה את האזרחים
    סגור
  • אף אחד לא מסבסד (ל"ת)
    אני 16/05/2022 07:09
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • וועובד עד צאת הנשמה כדי לתת מתנות ענק לעשירים?
    צודק, זה אני שנסחט 16/05/2022 11:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    נפלו לגמרי על השכל בממשלה, או שאולי באמת יש פה שחיתויות חמורות, לכאורה?
    סגור
  • 18.
    מחיר למשתכן
    רות 15/05/2022 19:30
    הגב לתגובה זו
    16 2
    הטבה שכזו אינה אמורה להינתן באזור המרכז
    סגור
  • 17.
    מראש לא היו צריכים לעשות פרויקט ברמת גן (ל"ת)
    אזרח 15/05/2022 19:30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 16.
    כתבה נהדרת. ואני לא בהייטק. (ל"ת)
    חלי 15/05/2022 18:32
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 15.
    כתבה בדיחה יכולת הקניה ללא הון
    משה 15/05/2022 18:16
    הגב לתגובה זו
    12 3
    עצמי גם להייטקיסטים כבר ברחה. מי ירצה לשרת בקרבי מדינה שלא נותת לך בית לגור בו? לכל אלה שאומרים "תקנה בדימונה" תקנו אתם...
    סגור
  • 14.
    ממש לא מסכימה
    הייטקיסטית 15/05/2022 18:16
    הגב לתגובה זו
    4 10
    לתת מחיר למשתכן למי שמרוויח 40 אלף בחודש זה בזבוז של כסף. זה כמו שתיתן מתנה לבר רפאלי. לא חסר זוגות צעירים בלי הון ראשוני ובלי עזרה מההורים. עדיף לתת את הכסף הזה למי שבאמת צריך אותו!
    סגור
  • ואיך תדעי מי באמת צריך אותו, הא חמודה?
    דמיקולו פזידמטה 17/05/2022 13:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כשחצי מדינה שלך חיה בשחור? לתעדף מחיר למשתכן את המשפחה החרדית עם ה-19 ילדים שבחיים לא שילמה ולא שתלם שקל מס הכנסה?
    סגור
  • רואים שאתה בוט
    אבי 03/07/2022 20:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה מגיב אותם תגובות עם אותה עקיצה
    סגור
  • עדיף לתת הטבה שיוויונית לכולם
    דני 15/05/2022 22:57
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אבל אם כבר לא שיוויוני, אז לתת יותר לחלשים. מחיר למשתכן נותנת לך הנחה גדולה יותר ככל שאתה עשיר
    סגור
  • 13.
    למה מחיר למדתכן לעשירים למה לא לקצינים קרבים (ל"ת)
    צדק 15/05/2022 17:54
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • בצבא יש את האוכלי חינם הכי גדולים, מספיק קבלתם את הפנסי
    ישראלי מודאג 01/06/2022 22:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    *הפנסיות התקציביות קניית דירות דרך חבר ועוד שלל הטבות מפליגות כמה עוד הצבא ישדוד את קופת המדינה והעם...
    סגור
  • 12.
    עם כזה שכר, הם יכולים לקנות גם בלי הטובה של המדינה (ל"ת)
    חן 15/05/2022 17:26
    הגב לתגובה זו
    14 8
    סגור
  • המתמטיקה לא מסתדרת אבל למה שנפריע לתיאוריה שלך
    נעמי פלד 15/05/2022 21:50
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הם לא מרוויחים מיליון לחודש. שהוא שיש להם בהכרח חיסכון אין סופי. בקיצור - מה אתה מתבלבל את המוח
    סגור
  • אז זהו- שלא בהכרח (ל"ת)
    חלי 15/05/2022 18:16
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 11.
    סתם חול בעיניים.
    לא מדובר בשנאה 15/05/2022 17:16
    הגב לתגובה זו
    19 3
    דובר בביקורת על המדינה לא על ההיטקיסטים. על העובדה שהמדינה בחרה במנגנון של הגרלה. הסיבה להגרלה היא שאי אפשר היה לעזור לכולם. אז החליטו שיעזרו רק לחלק והגרלה נשמעת שוויונית. ואז כשמסתבר שמי שיש לו 3 מיליון שקל ויותר הוא המרוויח של ההנחות הגדולות ביותר בפרויקט. זה מעלה את השאלה. רגע אם אין מספיק כסף. למה חלק גדול ממנו מגיע למי שיש לו גם ככה. מי שלא באמת צריך את העזרה. כמובן שהוא שמח לקבל עזרה של מיליון שקל, בעצם מי לא.
    סגור
  • 10.
    שתחיה משש אלף שקל בחודש תבין (ל"ת)
    אלוהים 15/05/2022 17:16
    הגב לתגובה זו
    14 2
    סגור
  • 9.
    נורמלי
    אתה 15/05/2022 17:16
    הגב לתגובה זו
    13 2
    אתה כנראה מפספס ובגדול. אין שום סיבה לתת סובסידיה של מחיר למשתכן למי שקונה דירה ב 2.7-3 מליון כפי שכתבת. זו הבעיה !
    סגור
  • איזה סובסידיה?
    8 16/05/2022 15:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המחיר האמיתי של הדירה הוא 500 אלף שח. כל שקל מעבר לזה הולך לקופת המדינה. גם במחיר למשתכן.
    סגור
  • 8.
    לא קשור להייטקיסטים
    גלעד 15/05/2022 16:50
    הגב לתגובה זו
    21 1
    המדינה לא צריכה לממן דירות יקרות לאף אחד
    סגור
  • דירת כוך עלובה בתל השומר
    8 16/05/2022 15:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איננה "דירה יקרה", ובטח לא "יוקרה".
    סגור
  • המדינה צריכה לקורת גג ותעסוקה
    אוהד 16/05/2022 10:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הדירות יקרות במדינה יקרות יחסית להכנסה באיזור שבו הם נמצאות.
    סגור
  • כל כך נכון
    צודק 15/05/2022 19:14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    למה המדינה מממנת דירות באזורי ביקוש? אנשים קורעים את התחת כדי להצליח לקנות שם דירה קטנה וישנה ואז המדינה מחליטה לתת מתנות של מיליונים סתם ככה
    סגור
  • 7.
    נרשמו להגרלה מכל קצוות העשירון, אז איך קרה
    אני 15/05/2022 16:50
    הגב לתגובה זו
    10 0
    שרק חמישון עליון זכה?...משהו פה פישי.
    סגור
  • תקרא את הכתבה ותדע. הכתב ענה (ל"ת)
    אבי כהן 15/05/2022 23:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    מה עם הרצליה, שם ניתנו מתנות בשווי של 3 מיליון ש"ח!!! (ל"ת)
    מיקי 15/05/2022 16:08
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • עתירה לבג״ץ ואין מחיר למשתכן
    יוני 16/05/2022 09:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הרי ברור שהתוכנית הזאת היא לא חוקתית. אחד מקבל מיליון שקל, השני חצי מיליון, השלישי כלום והרביעי נפגע בכלל מהתוכנית. איך מותר למדינה לחלק ככה כסף באופן שרירותי? למה צעיר מהפריפריה שיש לו שם דירה זולה לא זכאי לעזרה מהמדינה, ובן עשירים מתל אביב זכאי? הקריטריון של ״חוסר בעלות על דירה״ הוא מגוחך ולא מעיד כלום
    סגור
  • 5.
    כתבה מצוינת (ל"ת)
    לא הייטקיסט 15/05/2022 16:08
    הגב לתגובה זו
    3 7
    סגור
  • 4.
    סתם פותחים עיניים
    אבי שהולך לו עם נשים 15/05/2022 15:50
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מה, אני הייתי מסתובב כל חודש עם בחורה אחרת. אחת ממולדובה, אחת מאוקראינה (טרום המלחמה). מגוון עם צ'כית פה ושם. אנשים פותחים עיניים - אני מתכנת, מרוויח הרבה כסף, זכותי לנסוע למדינה ענייה ולהכיר שם נשים רעבות. לא צריך איזה מיטל שתחשוב שאני צריך לקחת אותה לבראשית יען אני עושה 35 אלף לחודש לפני בונוסים. דירה זה השתעבדות בכל מקרה, מה זה משנה מי לוקח אותה?
    סגור
  • 3.
    איך הם זכו למה רק הייטקיסטים זה רק מראה שהכל מכור מראש
    מעניין יותר 15/05/2022 15:38
    הגב לתגובה זו
    9 9
    זה כמו מכרזים בשירות המדינה הכל תפור מראש . בדקו כנראה מי מרויח ומה מצבו המשפחתי ואז נתנו לו . זה כמו ועדת הקבלה בפקולטה לרפואה בודקים רקע של ההורים ומעדיפים סוטה בן של רופא או סתם עשיר על מוכשר ועני . מדינה מושחתת מגיע להם שיפול טיל על הבניין דקה לפני סיום הבניה.
    סגור
  • אחד עם משכורת מינימום לא יחפש דירה ב 2-3 מיליון שקל (ל"ת)
    אני 16/05/2022 07:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    סופסוף מישהו כותב את זה
    אסף 15/05/2022 15:38
    הגב לתגובה זו
    15 8
    למה אני צריך להתנצל על זה שאחרי שני תארים, זליון שעות עבודה על פני 20 שנה אני מרוויח כ30K לחודש? מזכיר שאנחנו גם משלמים מיסים, מס בריאות וכד' ועוזרים דרך זה גם לאוכלוסיות חלשות יותר(לא אומר שבחרנו בזה אבל זה קורה גם כך). לא רק שלא קבלי שקל מההורים שלי אלא שאני עוזר בכלכלת משפחתי המורחבת וגם לי אין עדיין דירה אחרי גיל 45
    סגור
  • אין שום בעיה אסף . תתכבד ותרכוש דירה
    ירון 16/05/2022 06:33
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תרכוש דירה בהנחה בתחום שמחוץ לגדרה חדרה . עדיין יהיה לך הרבה יותר קל לרכוש אותה משכיר אחר . אבל למה לממן לך דירה במתחם שבין גדרה חדרה ?. אנשים עשו סיבוב של מיליונים . אין לזה הצדקה .
    סגור
  • כי גם לו מגיע להנות מדירה במחיר שווה נפש באזור מגוריו
    ישראלי מודאג 01/06/2022 22:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבין שהמדינה היא זאת שמעלה את המחירים ונושאת באחריות ולכן עליה לתקן גם עבור מעמד הביניים ושלא תטעה מ 38 נשאר אולי 23-24.. דרך אגב למה שהנחות יהיו רק לאוכלוסיית מסויימות בלבד, הקטע המצחיק שאת תשלום המיסים שלהם לא אכפת למדינה לקבל.
    סגור
  • כי הוא לא רוצה לעמוד 4 שעות בפקקים כל יום
    8 16/05/2022 19:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה יעבוד בהיי טק? בעפולה?
    סגור
  • 1.
    אין בכלל בעיה.שהם זכו
    שרון 15/05/2022 14:44
    הגב לתגובה זו
    15 13
    אבל לנגיד שהם השקיעו שנים בתואר איכותי זה לא נכון, רובם בכלל עוד התמקצעו בצבא על חשבון המדינה.
    סגור
  • הבן שלי השקיע בהנדסה ביו רפואית 4 שנים קשות
    השקיעו בתואר איכותי 15/05/2022 17:16
    הגב לתגובה זו
    10 1
    וכמו כל חבריו נאלץ לעשות הסבה מקצועית . אז מה אם הם השקיעו . יש כאלה שהשקיעו יותר גם בתארים מתקדמים ונאלצים לחפש עבודה בחו"ל.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות