דנקנר ומנור נפרדים מלבנת כחלק מעסקת מכירת השליטה במשאב ללבנת

משפ' לבנת רוכשת 55% מהחזקות כת"ש במשאב לפי שווי של 2.4 מיליארד ש' ומנתקת את הסכם השליטה ב-IDB אחזקות, זאת ברקע לוועדת התחרותיות. דנקנר: "המימוש נועד לשפר את האיתנות הפיננסית של הקבוצה ולהגדיל את היתרות הנזילות"
 | 
telegram
(9)

אחרי תשע שנים של שותפות בה יצרו חברת ענק החולשת על סקטורים רבים במשק הישראלי, נוחי דנקנר ומשפחת מנור נפרדים ממשפחת לבנת ומנתקים את הסכם בעלי המניות הקיים ביניהם בקשר עם שליטתם המשותפת ב{אידיבי אחזקות}.

הצעד נערך כחלק מעסקה במסגרתה תימכר השליטה במשאב למשפחת לבנת ע"י {כלל תעשיות} לפי שווי חברה של 2.4 מיליארד שקלים. העסקה במסגרתה תרכוש חברת לבנת השקעות של משפחת לבנת 55% מהמניות במשאב בתמורה לסך כולל של 1.32 מיליארד שקלים תיצור לכלל תעשיות תזרים של כ-1.365 מיליארד שקלים (כ-1.32 מיליארד שקלים ממכירת מניות וכ-45 מיליון שקלים מדיבידנד בסך 60 מיליון שקלים שתחלק משאב לפני השלמת העסקה). עם השלמת העסקה תיוותר כלל תעשיות עם אחזקת מיעוט של כ-20% במשאב.

המשא ומתן שהתחיל במו"מ בין קבוצת IDB למכירת 36% מכלל תעשיות למשפחת לבנת לפיי שווי של 3.8 מילארד שקלים והמשיך בנסיון למכור נתח גדול יותר בכלל תעשיות לקבוצת ויולה הגיע לסיומו אמש, כאמור, במכירת השליטה בחברה הבת של כלל תעשיות, משאב, למשפחת לבנת ובהיפרדות קבוצות דנקנר ומנור מלבנת.

בין חברת גנדן הולדינגס שבשליטת דנקנר, מנור השקעות שבשליטת משפחת מנור ולבנת סוכם כי ללבנת תהיה אופציית PUT למכירת יתרת אחזקתה ב-IDB אחזקות (13.33%) לגנדן ולמנור, ולגנדן ומנור תהיה אופציית CALL לרכישת 13.33% ממניות IDB אחזקות מלבנת.

מימוש האופציה ע"י אחד מהצדדים וניתוק הסכם בעלי המניות הינו כחלק מהתארגנות הקבוצה להמלצות ועדת התחרותיות לפשט את המבנה הארגוני של החברות, להקטין את משקל הקבוצה במשק הישראלי תוך יציאה מסקטורים מסויימים. כתוצאה מהמהלך לבנת לא תיחשב כחלק מגרעין השליטה בקבוצת IDB ולא תיכלל באותה קבוצת לווים.

במקביל לביצוע העסקה תרכוש משאב מלבנת את מניותיה של לבנת בתעבורה אחזקות, המוחזקת היום בחלקים שווים של 50% כ"א על-ידי לבנת ומשאב. הרכישה תבוצע על פי שווי חברה של תעבורה לפי הנמוך מבין: (א) 200 מיליון דולר ו- (ב) שוויה כפי שישתקף בהערכת שווי שתיערך על-ידי מעריך שווי חיצוני ועצמאי שימונה על ידי ועדת הביקורת של כלל תעשיות. רכישת מלוא הבעלות בתעבורה אחזקות על ידי משאב תאפשר למשפחת לבנת להקים קבוצה עסקית אשר תכלול את פעילות המלט של נשר ואת הפעילויות המגוונת של תעבורה אחזקות תחת הפלטפורמה של משאב.

מימין צביקה לבנת, אברהם (בונדי) לבנת ,נוחי דנקנר ,יצחק מנור ואבי פישר
מימין צביקה לבנת, אברהם (בונדי) לבנת ,נוחי דנקנר ,יצחק מנור ואבי פישר


IDB תשקיע יותר משאבים בפעילות מחוץ לישראל

נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB, אמר בתגובה: "בתשע שנים של עשייה מבורכת בקבוצת IDB, יצרנו ביחד - יצחק מנור, אבי פישר, אתה ואני והמשפחות של כולנו - שותפות אמיצה, חברית ופורייה. "החלטנו לבצע מימוש של נכס משמעותי שלנו על מנת לשפר את האיתנות הפיננסית של קבוצת IDB ולהגדיל את היתרות הנזילות של הקבוצה". דנקנר הוסיף כי הקבוצה ממשיכה לפעול להרחבת פעילותה בסקטורים אחרים ולהשקיע יותר משאבים בפעילות מחוץ לישראל.

מבחינתנו של דנקנר ומנור העסקה צפויה לייצר לכת"ש רווח המוערך, לפי אומדן ראשוני, בטווח של כ-850-750 מיליון שקל; ל-IDB פתוח רווח המוערך, לפי אומדן ראשוני, בטווח של כ-540-450 מיליון שקל; ול-IDB אחזקות רווח המוערך, לפי אומדן ראשוני, בטווח של כ-500-400 מיליון שקל.

צביקה לבנת, אמר בתגובה להיפרדות הסכמי בעלי המניות ב-IDB: "אנו נרגשים מהיציאה לדרך עסקית עצמאית לאחר 9 שנים של שותפות קרובה עם נוחי דנקנר ועם משפחת מנור בגרעין השליטה בקבוצת IDB וחברות קרובה שנרקמה בינינו". ברקע לעסקת משאב הוסיף: "אנו חוזרים להתמקד בתחומי התשתיות, הלוגיסטיקה וההובלה אותם הקים אבי, אברהם לבנת, עם קום המדינה ואני משוכנע שהניסיון שלנו בתחומים אלו יאפשר לנו להפיק את מלוא הפוטנציאל הטמון בפעילות של נשר ושל תעבורה ובכך נוביל להמשך השבחתן ולחיזוק מעמדה של משאב כקבוצה תעשייתית מובילה במשק".

העסקה הכוללת כפופה כמובן לאישור אסיפה כללית של כלל תעשיות ולאישור הממונה על הגבלים עסקיים והצדדים צופים כי השלמתה צפויה עד סוף הרבעון הראשון של 2012 עם אפשרות להארכת מועד ההשלמה לסוף חודש מאי 2012.

תגובות לכתבה(9):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מה אומר הממונה על ההגבלים ?
    צדק חברתי ?! 13/02/2012 17:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענף מונופוליסטי כוחני שתרם שנים רבות לעלויות מאד גבוהות בתעשיית הבניה . לא נראה שזה יעבור ללא התערבות אמיתית של הממונה .
    סגור
  • 8.
    מפולת בכלל פשוט מאוד
    מיקי 12/02/2012 20:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הולך להיות דווידנט ענק בכלל תעשיות מה עושים החרות הספקולנטים מורידים את שער המניה בשביל לקנות יותר יחידות ולקבל דווידנט גדול מאוד מאוד והציבור הטיפש ימכור להם מניה באופסייד של 50 אחוז !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! חה חה חה חה
    סגור
  • 7.
    שהחיינו (ל"ת)
    עדי 11/02/2012 23:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    להרגע
    נוחי 11/02/2012 07:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אפסייד ולא כלום מעבירים כסף מכיס לכיס בשביל ליצר רווח הון פיקטיבי . לבנת רוצה לברוח לפני שאידי בי תגיע לפשיטת רגל נמאס לו מה הימורים . בסהכ קנו קצת זמן בסוף נוחי ישאר רק עם מעריב ישראייר קרדיט סוויס שופרסל וסלקום חברות שלא שוות הרבה ועם חוב לציבור של 50 מיליארד וכולם יודעים מה יהיה בסהכ הרוויח ריבית של 3 חודשים ואיבד עוד חברות טובות מהפרוטפוליו
    סגור
  • 5.
    במניות אידיבי וכלל תעשיות יש אפסייד של 47 אחו (ל"ת)
    נוחי דנקנר 10/02/2012 19:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    ברכות למשפחת לבנת
    השכן 10/02/2012 18:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משפחת לבנת רכשה מונטין ויכולות בפיתוח התעשייה בארץ ונפלא לראות כיצד הדור השני והשלישי של המשפחה משתלב ומרחיב את הפעילות ויצירת מקומות תעסוקה במשק, ישר כח
    סגור
  • 3.
    אגח ד של אידיבי יטוס מחר זהוי הזדמנות !!!!!!! (ל"ת)
    יוסי הקוף 10/02/2012 18:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עיוות בשער המניה
    בר 10/02/2012 17:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי המחירים הללו מחיר המניה נמוך לפחות ב30 אחוז מהמחיר הראלי.מה גם שזו החברה הכי ריווחית באידיבי.והפער הזה אחרי העיסקה הזו יסגר מהר מאוד.
    סגור
  • 1.
    משפחת ליבנת מוציאה את השמנת המתוקה....
    קוקוס 10/02/2012 16:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז יש לי שאלה לקברניטי המדינה:האם לאחר הרכישה תחשב משאב כמונופול בלעדי בתחום המלט והתעבורה ?אם כן .מה בדעתם לעשות בנידון למען תועלתו של הציבור.כאשר בוחנים את עלויות של הנדל" ן והמשבר שבה בעקבותיו למפעלי המלט שבשליטת ליבנת שהם מונופול בתחום יש השפעה על עלויות הבנייה.האם למישהו מהחכי" ם יש אומץ להתנגד למצב הקיים ?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות