"לפני שנתיים היינו 25 סוחרים בבית, היום נשארנו 8; מרבית הבורסה זה בית קברות - המסחר מתמקד ב-4-5 ניירות"

Bizportal ממשיך לשוחח עם סוחרי נוסטרו גדולים בת"א על משבר הנזילות החמור. "בזמן המסחר אני מרגיש שהמכונות מצלמות אותי"
 | 

בשבועות האחרונים הולכות ומתרבות הקריאות לבורסה לניירות ערך לפעול במטרה לשפר את מחזורי המסחר אשר נמצאים במגמה ירידה. לצד החולשה שמאפיינת את השוק ניכר כי גם בצמרת הבורסה מבינים כי אחת הסיבות המרכזיות לבעיית המחזורים טמונה במכונות המסחר האוטומטיות.

התופעה אשר הולכת ומתפשטת בבורסה זכתה להתבטאות נדירה בשבוע שעבר מצד מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון אשר התייחסה לנושא למכונות האוטומטיות וסיפקה נבואת זעם משלה: "על המסחר משתלטות המכונות האוטומטיות שחלקן מפותחות ע"י יוצאי 8200 - אין דרך חזרה".

בעוד שיטות המסחר הולכות ומשתכללות נראה שהמתכנתים פועלים לפיתוח מכונות אוטומטיות שמציבות לעצמן מטרה אחת ועיקרית: 'לייצר כסף'. בעוד האתגר האמיתי מבחינתם הוא לייצר את המכונה האידיאלית והמהירה ביותר. מולם ניצבים סוחרי היום אשר מנסים בכל הכוח להצר את צעדיהם - עד כה ללא הצלחה יתרה.

לפעמים נדמה כי זירת המסחר היא מעין קרב בין הסוחרים לבין המכונות. בעוד המכונות האוטומטיות מספקות ציטוטים במסחר השוטף בהתאם לתוכנה ודפוס פעולה קבוע - סוחרי היום מנסים למצוא את הכשלים של המכונה, לאתר את נקודת התורפה שלה ולגרוף כסף במסחר על חשבון המכונה. מפעיל המכונה מצידו לא נשאר אדיש - מכונה שמפסידה כסף יוצאת מהמשחק - מפנה את מקומה למכונה משוכללת ממנה.

מפעילי המכונות מנסים בכל כוחם להסוות את פעולת המכונות, להחליף שוב ושוב את דפוס הפעולה - ולכן מעדיפים שלא לדבר על המכונות הפועלות בשוק. מולם ניצבים סוחרי היום אשר הולכים ומתמעטים. בראיון מיוחד ל-Bizportal, סוחר מניות המנהל חדר נוסטרו משרטט תמונה מדאיגה בכל תחום המסחר שבו סוחרים הולכים ונעלמים על חשבון המכונות האוטומטיות אשר משתלטות על שוק המניות וכמעט ולא תורמות לנזילות.

מאחר ושוק המסחר הוא שוק סגור, שבו הסוחרים מכירים אחד את השני, הסוחר הסכים לדבר בעילום שם בלבד. בריאיון נכנה את הסוחר נדב. שמו המלא שמור במערכת. בראיון מספר נדב על ההתמודדות של חדר הנוסטרו עם מכונות המסחר, חושף חלק מפעולת המכונות ומספק לבורסה מספר רעיונות לפתרון המצב.

"המסחר הפך למשחק פוקר שבו הצד השני רואה לי את הקלפים"

נדב כאמור הוא אחד מהמנהלים של חדר נוסטרו. שבו מרבית הסוחרים פועלים בשוק המניות. עד לפני שנתיים היו בחדר המסחר 25 סוחרים. היום, אומר נדב נותרו 8 בלבד. אז היה רעש ואקשן במשרד, היום לדבריו כל הפעילות נראית כמו בית קברות.

בתקופות השיא נדב מספר שהיקף הפעילות היומי שלו בשוק המניות עמד על 30-40 מיליון שקל ביום. חדר הנוסטרו כולו החזיק כ-5% מהמחזור הכולל בבורסה (בימים שבהם עמד המחזור על 1.5-2 מיליארד שקל ביום). היום היקף הפעילות היומית של נדב מסתכמת ב-3-7 מיליון שקל בלבד ובכל בית ההשקעות מגלגלים 20-30 מיליון שקל ביום כולם ביחד.

נדב מציין שהמחזורים הנמוכים בבורסה הם מכת מוות בשבילם. "אנחנו עובדים היום בעיקר מול המכונות שבעיקר מפריעות לעבודה וממש לא תורמות לנזילות במסחר". לדבריו "המסחר שמתנהל היום בבורסה הוא לא אמיתי. עיקר המסחר מתמקד ב-4-5 ניירות בלבד כאשר מניות היתר הפכו לבית קברות".

נדב מציין כי במסחר הוא מזהה הרבה סוגים של מכונות אוטומטיות שמתערבות במסחר. כך למשל, חלק מן הציטוטים שרואים במסחר במניות המעו"ף נובעים מפעילות ארביטראז' קלאסית, כגון שחקנים שמתכסים במניות כנגד תזוזה במדד המעו"ף, תעודות סל שמתכסות כנגד נכס בסיס ועוד.

סוג נוסף של מכונות אשר פועלות בשוק הן מכונות אשר מחוברות למדדים בחו"ל ולחוזים העתידיים. "המכונות רואות למשל שהחוזים משתפרים ומיד מעמידות פקודות של קנייה ומכירה בהתאם לכיוון של המדד".

ככלל, העבודה של נדב בבורסה היום הרבה יותר זהירה בעבר, בעיקר בגלל המכונות. "כשאני עובד בשוק אני מרגיש שהמכונות צילמו אותי ויודעות מה הפוזיציה שלי", מסביר נדב. "זה כמו לשחק פוקר כאשר הצד השני רואה לי את הקלפים".

מה קרה למחזורים?

לדברי נדב, התופעה של הידלדלות המחזורים הגיעה לאחר שינוי הסיווג של המשק ממשק מתפתח למשק מפותח. "במצב הנוכחי הזרים הם לא חלק מהמסחר כמו שהיה פעם. זה אחד הגורמים לצניחה החדה של המחזורים וזאת בעיה קשה. הבורסה צריכה לעודד את הזרים לשוב ולפעול בישראל".

בעיה נוספת עליה מצביע נדב היא עליית שיעור המס ל-25%. מאחר ועיסוקו של נדב הוא 'סוחר' הוא אינו משלם את המס על רווחי הון שמשלם הסוחר הממוצע, אלא מס עצום של 50%. למרות זאת, נדב סבור כי למסקנות וועדת טרכטנברג יש חלק מכריע בנזילות.

"העלאת המס של ה-25% לא תגדיל את המסים למדינה בכלל. באופציות מדובר במשחק סכום אפס בין השחקנים השונים ובמניות אני לא זוכר מי בשנה וחצי האחרונות הרוויח כסף", אומר נדב. גורם נוסף שפגע בבורסה הוא המחאה החברתית: "אחרי המחאה אנשים שאני מכיר שומרים על הכסף שלהם ומעדיפים להתרחק מהבורסה. השוק המקומי הפך ללא אטרקטיבי בעליל - דבר שגרם לכך שגם המוסדיים החלו להסיט יותר ויותר כספים לשוקים בחו"ל".

הפתרון למצב טמון לדבריו בהפחתה מיידית של המס על רווחי הון - מהלך שמטרתו לעודד את הסוחרים הקטנים לפעול בבורסה. דבר נוסף שהבורסה צריכה לעשות הוא לאכוף את פעילותן של המכונות האוטומטיות באופן שלא ישדרו פקודות סרק - אלא פקודות שצריכות להתבצע בלבד".

נדב אומר שאצלו בחדר נוסטרו בסה"כ מקווים שהנזילות תחזור למה שהייתה בעבר, שהבורסה תצא מהדיכאון העמוק ושניתן יהיה לעבוד. נדב מזהיר כי "אם המצב יימשך, הדבר יכול להוביל ל-1,000 מובטלים נוספים במשק. חוץ מזה, מאחורי כל סוחר ישנם עוד שלושה אנשים שמרוויחים - בנקים, רו"ח, עו"ד ועוד".

נדב מציין כי "בלי הסוחרים, הבורסה בתל אביב מתה. סוחר שעוזב את הבורסה ועובר לעבוד בבורסה אחרת - יקח הרבה מאוד זמן להחזיר אותו לעבוד בשוק המקומי".

לכתבות נוספות שעשויות לעניין:

ראיון נדיר עם סוחר נוסטרו: "לא רחוק היום שיישרפו בת"א עשרות מיליארדים במניות בגלל תנודה בשוק הנגזרים"

אסתר לבנון: "על המסחר משתלטות המכונות האוטומטיות שחלקן מפותחות ע"י יוצאי 8200 - ואין דרך חזרה"

תגובות לכתבה(80):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 46.
    איזה מטומטמים אלה שהעלו את המס ל 25%.
    חנן 11/03/2012 23:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שכיר פשוט כמו רוב המשקיעים. אני כמו כולם וכמו הזרים, יצאתי עם רוב הכסף. אי אפשר להרוויח בתנאים הקיימים. אני משאיר את בורסה לביבי, שטייניץ וטרכטנברג ,ויסלחו לי כל אלה - זו חבורה של טפשים שגרמו לנזק עצום . במקום להגדיל את הגביה ולהוריד את המס ל10% , העלו ל25% אבל תודה, לא בשבילי. לא אפול בפח.
    סגור
  • 45.
    הרסו את הבורסה ליהלומים ואת הבורסה לניע
    מדינת ההרס!!! 11/03/2012 15:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באמת מי מרויח? אף אחד ועם המס של 25% עדיף לא להשקיע פה. ובכלל
    סגור
  • 44.
    הביא למצב הזה ולא רק המכונות
    טרכטנברג הגאון!!!! 11/03/2012 15:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף לשים תחת הבלטות ולא לשלם כזה מס
    סגור
  • 43.
    מיסים
    אמנון 11/03/2012 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהממשלה המכורבנת הזו תוריד את המיסים
    סגור
  • 42.
    משק מפותח אעלק
    אמיר 11/03/2012 09:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוח וצלצולים
    סגור
  • טען עוד
  • משק מפותח בבעיות !!! (ל"ת)
    PP 11/03/2012 23:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    שייכות לישראל?
    תגידו אשדוד וב" ש 11/03/2012 08:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלו לא השטחים שלנו, מותר לירות לשם, רק לא ת" א בת ים,חולון,וראש" צ
    סגור
  • 40.
    הורדת מס מיידית ל15% לשנה ראשונה והעלאה ל 20%
    בולי איש השלג 11/03/2012 07:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשנה השניה ולאלתר, תטיס את הבורסה למעלה וכמובן את גביית המיסים. אבל מה לעשות שיש לנו חמורים שמנהלים את המדינה.
    סגור
  • ואיך זה קשור לזה שקשה לסחור ? (ל"ת)
    אריאל 11/03/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    " לעבוד אלק" ...
    גלעד 11/03/2012 01:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לסחור זה לא לעבוד. תמצא עבודה נורמלית ותשקיע לטווח ארוך.
    סגור
  • ומי קבע שההבנה שלך נכונה
    אריאל 11/03/2012 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי כך נוהג הרב ? ומי קבע שמה שעושה הרב הוא הנכון ? שים לב שיש הבדל גדול בין נכון לנורמלי. הרב קובע את הנורמה - אין ספק בכך. דע לך שמסחר בשוק ההון הוא מקצוע לכל דבר - והוא מקצוע קשה ומאתגר מאוד. ואם אינך יודע משהו כדאי שקודם תלמד דבר או שניים לפני שאתה פולט דבר " יחוכמה" בהצלחה גבר ...
    סגור
  • צודק , בייחוד עם המשכורות " אפס" בארץ !!! (ל"ת)
    PP 11/03/2012 23:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסחר בשוק ההון זה לא מקצוע ...
    גלעד 11/03/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה לא מייצר שום דבר. אל תקשקש.
    סגור
  • כל מוכר בחנות לא מייצר כלום. מה הקשר? (ל"ת)
    אבי 11/03/2012 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    הבעיה לא במכונות אלא ביציאת הזרים ובהעלאת המס
    באתי לעשות שמח 10/03/2012 23:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הרווחים בשוק ההון המקומי, כאילו שוק ההון שלנו מלא מיליונרים... המכונות לא מפירעות באמת, ולא הפריעו לי לקחת המון כסף, ב-2009 - 2011 כשהיו מחזורים גדולים יותר. הבעיה היא שכסף גדול יצא מהשוק בגלל כניסת ישראל ל-OECD. הזרים נטשו, והמחזורים קטנו ולכן המכונות משפיעות יותר. אבל זה לא רק זה. מה עם הרגולציה המטורפת של הפוליטיקאים? מה עם שטייניץ? הנוכל הטיל מס הזוי על סקטור שלם שהיה מנוע צמיחה עיקרי בשוק ההון, הלא הוא ענף הגז שהיה עוד בחיתוליו. הזרים ראו שכאן השלטון רוצה עוד ועוד, לא מכבד הסכמים שעליו הוא חתום, ולא מסתפק במה שהוא מקבל, ולכן גם בענף כזה שיש בו פוטנצאיל צמיחה גדול, הם לא השקיעו. תוסיפו את העלאת המס ל-25% על המשיקעים הפרטיים, ותקבלו בורסה מקומית גוססת ועל סף מוות קליני. כן פוליטקאים קטנים ופופוליסטיים הם אלה שהרגו את הבורסה סופית אחרי שנכנסו ל-OECD, ושלא יעבדו עליכם!
    סגור
  • תשובה ל38
    מ.ב.י 11/03/2012 08:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מילה ברזל פשוט הקלקלן הגדול לא מבין ש25% מכלום זה כלום והרבה מ15% זה משהו.
    סגור
  • בורסה
    יחיאל 11/03/2012 01:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהמחוקק -כנסת הוא גם בחלקו הגדול גוף -מבצע ממשלה מבצע למה ציפיתם?השרים הם גם המחוקקים..אולי שיהיו גם השופטים?
    סגור
  • לזכותם יאמר שהם מנסים...
    אבי 11/03/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנסים להיות גם השופטים
    סגור
  • 37.
    מס
    ישר 10/03/2012 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק בישראל ההפסדים לא מוכרים לצורכי מס אמרתי מזמן שאנחנו חים בדמוקרטיה מיוחדת במינה עד מתי זה ימשך תחזירו את הכסף לתיק אתם לא קולטים את המסרים....
    סגור
  • אתה יכול לקזז הפסדים ברווחים. (ל"ת)
    בולי איש השלג 11/03/2012 07:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    סיבות
    ישר 10/03/2012 22:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הסיפור על מכונות מאחורי כל מכונה יושב אדם זה שאתם מנסים למחוק את כספי הפנסיה אני יכול להפסיד רק כסף אתם התחלתם להפסיד מעבר לכסףף...
    סגור
  • 35.
    תגובה לתומר ונדב וכל המלינים
    סטגר 10/03/2012 22:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעשדו בדק בית טוב לפני שאתם משחררים הצהרות על סוחרי נוסטרו ומכונות ותעודות סל בלעדיהם השוק הזה לא היה קיים בכלל המכונות תפקידן לסגור עיוותים וזהו הן לא מתחרות באף גוף מוסדי או סוחר פרטי הן לא מתחרות באף סוחר נוסטרו וצריך להגיד תודה שהן קיימות הן לא קובעות את מחיר השוק ולא את כיוונו הן סוג של טפיל חיובי שניזון ממרווחי אחוז קטנים ועןשה טובה לכולם שהוא קיים הבורסה היא לא משחק סכום 0 ואין פה מרוויח על חשבון מפסיד (חוץ ממי שמהמר על המעוף שהוא לא מבין בכלל מה זה מסחר מעוף ואז מגיע לו שיענש) חפשו את הסיבות והפתרונות במקום אחר תמנו עושי שוק לכל הניירות במרווחים הגיוניים ובכמויות מכובדות תתנו ערבות לכל עושי השוק שאם יפסידו יוחזר להן כסף מכספי הבורסה שתהיה חלק ממימון עשיית השוק תורידו מיסים תקבעו שאין מנייה או חברה בבורסה אם אין לה לפחות 35-40 אחוז אצל הציבור ותפעלו למחוק את כל היתר .יש איזה 250 מניות עם 5-8% אחזקות ציבור בדיחה ואז דברים יראו אחרת ותעודדו תמכונות וסוחרי הנוסטרו לפעול כמה שיותר אחרת לא תוכלו לקנות ולמכור כלום בהצלחה
    סגור
  • 34.
    לחוקק חוק שפעילות המכונות זה פלילי- עונש מאסר (ל"ת)
    עו" ד 10/03/2012 22:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    העלאת המס על רווחי הון היתה ללא ספק טעות (ל"ת)
    לא מאוחר לבטל ההעלאה 10/03/2012 22:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    בורסה X
    רפי 10/03/2012 21:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה פשוט תבינו אין אפשרות להרוויח בבורסה מי שמרוויח זו מס הכנסה והבנקים " תפנימו" אם בצעת 50 פעולות בשנה הלך 50% מהכסף שלכם ואם בטעות הרווחת בא מס הכנסה לוקח 25% מהכסף ..פשוט לא להשקיע בבורסה עד שגנבי האוצר יתעוררו מובן........?
    סגור
  • 31.
    מדבר שטויות הפיתרון להגדיל מס על פעילות יומי
    gg 10/03/2012 20:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעילות תוך יומית היא שורש הרע שם צריך להעלות את המס ל 50% מיד כל המכונות יעופו מהמסחר מחוסר כדאיות אחוז המס הזה צריך לרדת בהדרגה ל 15% על החזקות של חצי שנה ומעלה זאת הדרך היעילה ביותר לתמרץ את ההשקעה בשוק הזה והפיכתו לשוק יעיל לגיוס הון לחברות אחרת אסתר לבנון וחבריה יביאו כליה סופית על הענף אם הם מצפים לשבת בחיבוק ידיים ושהשוק יתקן את עצמו אז זה לא יקרה ואם יש מישהו שם מעליהם שאיכפת לו צריך היום להעיף אותה ואת שותפיה למחדל המתמשך אל תשכחו בסופו של דבר הכל מתחיל מראש הפירמידה ולא מהתחתית שלה
    סגור
  • 30.
    מס רגרסיבי ועושק
    שרון 10/03/2012 20:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגידו מה שתגידו ,המס הרג את הבורסה. 25% מס על הרווחים זה חמדנות ועושק במיוחד של המשקיעים הקטנים. 15% די והותר ועוד לא דיברנו על הפסדים.
    סגור
  • 29.
    מס הרסני והזוי
    אבי 10/03/2012 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנוע הצמיחה מספר אחד במשק המודרני מת . קשה להבין את השטות של שנוי ה מס לערך הזוי של 25 אחוז. הגבייה המקסימלית תתקבל במס של 10 15 אחוז נקודה מי שלא מבין עיקרון פשוט זה שלא יחיה באשליוות הגביה השנה תהיה נמוכה כפי שלא היתה הרבה זמן. אז מי שחשב לממן את המחאה החברתית משוק ההון טועה ומטעה. מצבו של שוק ההון נכון להיום לא רק שלא יצליח לממן חלק מהמחאה החברתית הוא יגרום לירידה דרסטית בצמיחה . מס על ההון חיב להיות שפוי וראלי מידית!!
    סגור
  • מכונות
    מכונאי 10/03/2012 20:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לבטל את המכוניות.כל המהפכה התעשיתית עשתה בלגן.גם האינטרנט מפריע
    סגור
  • 28.
    הבורסה ז" ל
    מבין עינין 10/03/2012 19:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסכים עם כל מילה.....אחרי שנ אחזתי במניות בבורסה אצלנו בכל כוחי בשנתיים האחרונות ושבעתי רק מרורים- החלטתי לנטוש..לפחות ארויח שינה שקטה..אני מציע שרק ביבי ושטיניץ ישקיעו בבורסה...הרי הם משוכנעים שמדובר בתרנגולת שמטילה בצי זהב
    סגור
  • 27.
    צריך להחליף את כל העובדים בבורסה למכונות
    גקי 10/03/2012 18:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוטומטיות וזהו ישחקו מכונות נגד מכונות ולא לשכוח להרים את המס על רווחים ל-50% .
    סגור
  • 26.
    שנים העולם במדיה מסתיר בפלסטר לדחות קריסה!!! (ל"ת)
    מיתון2012-13 10/03/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    מגיע לסוחרים! עשו כסף על המשקיעים הקטנים
    יוצא 8200 10/03/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועכשיו שהמשקיעים הקטנים נעלמו בגלל 25% מס, לסוחרים הללו אין ע מי לעשות קופה - והם נשחטים על-ידי הבוטים (מכונות המסחר). החי על חרבו מת על חרבו.
    סגור
  • 24.
    המצב בטטה.....מה עושים? (ל"ת)
    אחד 10/03/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נראה לי שקבלת תשובה בתגובה- 16. לא ? (ל"ת)
    אריאל 11/03/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    עורו עורו בכיינים!!
    צרפתי 10/03/2012 13:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שבועיים התראיין " אלעד" סוחר הנגזרים, היום " נדב" סוחר המניות. חבורה של בכיינים שהתרגלו להרוויח כסף קל. קצת קשה אז מתראיינים... תלמדו להסתגל ולהתחדש אחרת לא תשרדו - כך מתנהגת האבולוציה... או באמת שתחליפו מקצוע- שרברבות, בנייה, אטליז...
    סגור
  • 22.
    אדם מול מכונה
    קובי 10/03/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר פשוט צריכה הבורסה לעשות לבטל את האפשרות של פקודות סרק של המכונות כדי לשמור על רמת מחיר מסוימת כך השיטה של כל מכונה חסרת תועלת ובעצם מבטלת את השליטה במסחר , דרך נוספת היא שפקודות הסרק שיוקצו לכל מכונה יהיה מספר נתון והגיוני שאי אפשר לחרוג ממנו ביום מסחר אחד.
    סגור
  • זה כבר קיים...
    אבי 11/03/2012 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכונות מחוייבות ביחס של ביצוע לכל 5 הוראות.
    סגור
  • 21.
    לגביי החזר המס..נגיד והפסדתי 50 אלף
    שואלת שאילתה 10/03/2012 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השנה,בניירות ערך,כמה מי זה יש לי סיכוי לקבל חזרה ובאיזה צורה ????
    סגור
  • את פשוט צריכה רווח של 200000 ש" ח ואז אין מס
    דן 10/03/2012 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נראה לי הסרט הזה מתאים לך
    סגור
  • לך ל-רו" ח. נעליים קונים רק בחנות העליים (ל"ת)
    משה בטטה 10/03/2012 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    ממשלה ורשות ניירות ערך אתם אסון למדינה .כתבה
    אור 10/03/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמתית כל כך עצוב
    סגור
  • 19.
    הבורסה הישראלית פשוט ספור עצוב
    דוד 10/03/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבורסה הישראלית איבדה את האטראקטיביות שלה לפני הרבה שנים אבל זה תמיד נח לא לראות את האמת כל זמן שעדיין עושים כסף. בורסה שהמימשק אליה הוא שוק סגור עם עלויות לא סבירות, כלי מסחר מפגרים (בהשוואה למה שקיים בעולם) בורסה שאין בה פקודות SHORT (למעט לחברי בורסה), בורסה שמתי מעט יכולים לעשות בה כרצונם לפי האינטרס שלהם - מדוע להישאר בה ? אז כל מי שיש לו משהו בין האוזניים מבין זאת והלך למקומות אחרים ככה זה בישראל - לא מתכננים להגיע לסבר הנכון ... תמיד מגיעים אליו אחרי משברים שהם תוצאה של התנהלות מטומטמת ואנוכית לא נורא ... כמעט כל מערכות התשתית השלטונית והאזרחית שלנו נראית כמו הבורסה בנו כאן מערכות מצוינות אבל אח" כ צריך לגנוב מהן כל מה שאפשר ואז נשארים עם הZין ביד ... בהצלחה למי שחשב שזה המקום לסחור בו. כואב לי אבל זו המציאות.
    סגור
  • כמה שאתה צודק , לסוחר הקטן אין מה לחפש כאן !! (ל"ת)
    77 11/03/2012 23:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    להגביל באופן משמעותי המסחר בנגזרים
    Roni 10/03/2012 13:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבורסה קטנה מדי . סוחרי הנגזרים מסוגלים להשפיע על שערי המניות ובכך הציבור הרחב מרגיש שהוא שחקן קטן של הסוחרים הגדולים. צריך להפסיק המסחר בנגזרים ובכך להשיב האמון לציבור שיכנס באופן ישיר או באמצעות הקרנות.
    סגור
  • 17.
    www.Futures-Rational-Trading.com (ל"ת)
    אנחנו 10/03/2012 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    מדוע אתם סוחרים בבורסה הישראלית ?
    אני 10/03/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך ליהיות טיפש מוחלט לסחור בבורסה הישראלית. בכל פרמטר היא מהוה עגלה שדינה מגרש גרוטאות (ולא רק בגלל נזילות). עליכם לעבור לסחור בבורסות ב-ארה" ב (מניות, חוזים). מי שסוחר בישראל פשוט מגיע לו ... בארה" ב אנחנו עושים 5% - 20% ליום בשוק החוזים (שיקאגו) www.Futures-Rational-Trading.com
    סגור
  • 15.
    אם לא ישימו לב במהרה למה שקורה בבורסה
    קובי 10/03/2012 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהיו המון מובטלים נוספים במדינה- הצריכה תרד, היצור יקטן וכך גם היקף העובדים...
    סגור
  • 14.
    מתי הרשות לני" ע והאוצר יתעוררו?
    משה 10/03/2012 11:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוריד מס רווח הון כמו בגרמניה ל 7% לאסור אופציות מעוף ואופציות ניגזרות אחרות מיידית ולבטל שימוש במכונות מייד..זה בכלל לא שיוויוני.
    סגור
  • למה? בגרמניה אין מכונות?
    אבי 11/03/2012 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש, הכמות שלהן רק עולה ובכל זאת המסחר שם רק הולך ומשתפר
    סגור
  • 13.
    להתעורר
    משקיע 10/03/2012 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבטל את מדדי היתר ואת השורטים על מניות קטנות, לאסור על גופים המשקיעים כספי ציבור להחזיק בנוסטרו באותן מניות, להגביר את השקיפות על בעלי עניין כך שהדיווחים בקרנות הנאמנות יעשו מדי חודש ולא 3 חודשים רטרואקטיבית, להוריד את שיעור המס ולחזק את רשות ניירות ערך בכוח אדם מקצועי ומיומן כך שכל אדם העושה מסחר לא חוקי ידע שזה לא משתלם לו. ברגע שפעולות אלו יבוצעו נראה בורסה שפויה ונורמלית כל עוד הדברים לא יתממשו נמשיך לראות את אחיזת העיניים שקוראת לעצמה הבורסה.
    סגור
  • 12.
    כתבה מטומטמת
    כככ 10/03/2012 11:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מביאים איזה סוחר נוסטרו שהוא בעצמו מפריע לבורסה ולמסחר ומתלונן על מישהו אחר שמפריע לו להפריע. נדב או איך שלא קוראים לך - התלונות של על המכונות - הן מהתלונות השפלות ביותר. לך תבנה לך מכונה. אף אחד לא חיבר אותך לרצפת הנוסטרו בסופרגלו
    סגור
  • בןרסה
    רפי 10/03/2012 17:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק הבן אדם בכיין שהוא הרוויח הוא שתק..
    סגור
  • צודק ב100%
    ללל 10/03/2012 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש מסכן נדב שלא נותנים לו להרוויח כסף על חשבון הציבור. נדב - כשאתה מרוויח מישהו בצד השני מפסיד, זה מאד פשוט. פתאום כשנדב מפסיד כי המכונות מרוויחות עליו הוא מתלונן. איפה הימים שהיו משקיעים במניות בכדי להשקיע בחברה שעומדת מאחוריהן???
    סגור
  • 11.
    הבעיה היא המסחר במדדים.
    איציק 10/03/2012 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מנת לטפל בבעיה צריך קודם לזהותה. מחזורי המסחר הן לא הבעיה, הן התוצאה. המכונות הן אמצעי. המסחר במדדים שהפך להיות העיקר הוא, הוא הבעיה. גופים עם כסף רב שאינו שלהם מנהלים מסחר במדדים. המניות הן קלפי מסחר. אם אכן רוצים לפתור את הבעיה יש להגביל את המסחר במדדים. אופציות על מדדים ימכרו בתחילת החודש ולא יסחרו עד הפקיעה (כמו פוליסת ביטוח). לא ינתן אשראי להשקעות בבורסה לאף אחד. גופים המנהלים חסכון ציבורי לא יורשו לעסוק במסחר מדדי. יח" ש נפט וגז לא יסחרו מיום הנפקתם ועד למועד דיווח סופי על תוצאות קידוח. יקבע מס על רווחים שיקח בחשבון את משך ההשקעה באופן הפוך. יותר מסחר במניות הקיימות בחשבון בלבד. יוגבל המסחר באופציות על מניות ויקבע שאופציות אלו לא יסחרו אלא ערכם יקבע בפקיעה. תשונה שיטת הפתיחה והנעילה והשערים הסופיים יקבעו לפי ממוצע יומי.
    סגור
  • 10.
    הכל בגלל ביבי שטייניץ ששינסקי
    אזרח 10/03/2012 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדניות כלכלית 0 ,הכל שליפות ,מיסים רטרו (תגלית תמר)מס 25 רווח הון ,פשוט עולם שלישי
    סגור
  • צודק 1000% כל הכבוד (ל"ת)
    חיים 11/03/2012 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • צודק 100%
    חייל בורסה 10/03/2012 13:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עתיד
    סגור
  • צודק.ביבי כלכלן ענק ובחור שלו הורסים הכל. (ל"ת)
    גמל 10/03/2012 11:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    החברה האלה עובדים דרך אחד הבנקים הבינוניים (ל"ת)
    פ 10/03/2012 10:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    רציו היא הכי הכי סחירה (ל"ת)
    אוויר רקוב 10/03/2012 10:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    כל מה שיצא מהמחאה זה העלאת המס בבורסה (ל"ת)
    שמיר-" תודה" לשטייניץ 10/03/2012 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לבטל לחלוטין את הנגזרים!!!!!
    עדי 10/03/2012 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גמרו את הבורסה בגלל האופציות, צריך שיהיה רק שורט או לונג על מניות! להוריד את המס כליל. לבטל פקודות סרק של המכונות. ואז תראו בורסה קצת יותר בריאה.
    סגור
  • 5.
    כתבה חשובה ומלמדת (ל"ת)
    יוני 10/03/2012 10:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    פקודות הסרק קניה או מכירה של המכונות מוצדקות
    אפי 10/03/2012 10:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הנהלת הבורסה לחייב את כל מפעילי המכונות שאם מכונה נותנת פקודת קניה או מכירה הפקודה תהיה בתוקף למשך 30 שניות לא פחות ,זה הפיתרון. דבר שני על הממשלה להוריד את מס הבורסה באופן מיידי לפני שיהיה מאוחר אחרת אפשר לסגור את הבורסה. אני באופן אישי לא קונה מניות רק בגלל המיסוי הגבוה וזה ההפסד של הממשלה.
    סגור
  • 3 דקות --למה 30 שניות? (ל"ת)
    כאט 10/03/2012 10:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אוחרי שיקברו את השוק
    נתי 10/03/2012 09:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יבואו המשיח ואישתו וינסו לשנות דברים שכבר אף אחד לא ישנה.דרושות תקנות חירום מידיות במיוחד על המס שירד כי הרי זה סתם מס אף אחד לא ממש משלם אותו.
    סגור
  • על אופ' מעוף לא צריך לעשות מס בכלל.
    נתי 10/03/2012 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הרי אחד מרויח מול 10 מפסידים שלא יכולים להזדכות על המס שהפסידו . על מניות ומסחר יומי לא צריך בכלל מס,ואז כל מי שהולך לסחור בחו" ל יבין ששם משלמים מס וכאן לא.חוץ מיזה מה עם התשואות של המשקיעים בת" א,למען הפנסיה?0 אחד גדול.מה עם אירן?לנו יש אירן מה יש לאמריקאים?כל כך הרבה סיכונים מול מס שרירותי ועמלות ,שמשאירות חוסר חשק.אם מי שקובע תקנות לא סוחר בבורסה שלא יקבע לאלה שסוחרים.חבורת חסרי שכל מינימלי שהורסת כל חלקה טובה במדינה,עד שיחליטו משהו לא ישאר אף אחד לכבות את האור.
    סגור
  • צודק 100 אחוז. חבל שאני בצד המפסיד כל הזמן (ל"ת)
    מאיר 10/03/2012 10:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ארופה וארהב אין להם מכונות במסחר?
    מתיתיהו 10/03/2012 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם עלו 10-15 אחוז מתחילת השה וכאן 0.הסיבה היא מס ,ביטחון,אין כמעט זרים.מה יקרה כשהבורסות ירדו?כאן נרד עוד 10 אחוז .שטיניץ ונתניהו וכל חברי הכנסתשאישרו עלית מס הם עדר של אנשים שלא מבינים וסוחרים בשוק ההון,אבל הם מבינהים בהרס כל חלקה טובה.נתניהו והליכוד 37 מנדטים לפי הסקרים,כעת אפשר להמשיך לעלות כל דבר כי אין מנהיג חלופי.הכ חשוב שהבורסה היא ראי המשק,אז שלא ימכרו לכם כלכלה טובה,הבורסה אומרת שכאן זה הולך להיות קטסטרופה.
    סגור
  • 2.
    דיבורים דיבורים - אבל בלי שום מעשים.
    אחד שיודע 10/03/2012 09:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסתר לבנון תתעוררי
    סגור
  • אסתר לבנון מתעוררת
    אסתר 10/03/2012 10:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל שבוע במלון מפואר בחול באיזה " כנס"
    סגור
  • עדיף שהבורסה תישאר בית קברות.
    משה 10/03/2012 09:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה למדינה לא יהיו מסים, ולא יהיה לה מאפו לסבסד את החרדים.
    סגור
  • תוציא את הראש מהאסלה
    אריאל 11/03/2012 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר בין מחט לטחט ? כסף לחרדים זה ענין פוליטי - ואם יהיה פחות כסף הן ימשיכו לקבל כסף (גם אןם זה יהיה פחות)
    סגור
  • מן הסתם התכוונת לעכוז? (ל"ת)
    המורה שוש 11/03/2012 14:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אספסוף נבער דעה!
    אלי 11/03/2012 09:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז ומתמיד עוד מימי הביניים היה קל לשלהב את יצריו של המון העם הנבער מדעת! רק שכיום במקום כמרים עושה זאת התקשורת!
    סגור
  • אינני חרדי. אבל תתביש לך. בלי דת יהודית
    ישראל 11/03/2012 00:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לך ולשכמותך שום זכות להיות כאן !
    סגור
  • 1.
    מה שהולך בבורסה זה באמת בית קברות.....
    סחרן 10/03/2012 09:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מילה מיותרת. המחזורים אפסיים. הגיע הזמן שיותר סוחרים יתחילו לדבר - כדי שאולי סוף כל סוף הבורסה תתחיל לעשות משהו
    סגור
  • פתרונות פשוטים:
    יוני 11/03/2012 00:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להוריד את העמלות ב- 90% ולאפשר מסחר בחיבור ישיר למשקיעים. בישראל העמלות פי 20 מארה" ב, כן כן פי 20. להוריד את המס על רווחי הון ל- 20% וגם אין שום בעיה עם המכונות כל עוד תבינו את זה: ssrn.com/abstract=1877592 שקיפות = יציבות. נזילות פרועה = קטסטרופה.
    סגור
  • צודק !! (ל"ת)
    77 11/03/2012 23:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות