עליה של 1.5 נק'; הסנטימנט הצרכני במאי בארה"ב עלה לשיא של 4 שנים
היום מעט לאחר פתיחת המסחר התפרסם נתון הסנטימנט הצרכני של אוניבריסטת מישגן בשיתוף עם סוכנות רויטרס. המדד בודק 500 משקי בית בכל חודש לגבי גישתם וציפיותיהם למצב הפיננסי שלהם ולגבי הכלכלה האמריקנית בכללותה. מדד זה מקושר באופן מובהק לחוזקה של ההוצאה הצרכנית בארה"ב. הבטחון הצרכני והסנטימנט הצרכני הן שני דרכים לדבר על גישות הצרכנים.
המדד בתחילת חודש מאי עלה ב-1.4 נקודות לעומת רמתו בסוף חודש אפריל, והתייצב על 77.8 נקודות - קריאה אשר 'הדיחה' את הקריאה מחודש פברואר 2011 כ'טובה ביותר מאז פרוץ המשבר'. האנליסטים מצפים כי המדד בחודש מאי תישאר ברמתה הנוכחית של 77.8 נקודות.
הקריאה האחרונה לחודש מאי היממה את האנליסטים, המדד עלה ב-1.5 נקודות לרמה של 79.3 נקודות. זוהי הרמה הגבוה ביותר מאז חודש אוקטובר 2007. בשנה שלפני המשבר המדד עמד על ממוצע של 87 נקודות.
חצי מכלל הנשאלים אמרו שהכלכלה השתפרה במהלך השנה האחרונה, ותוכניות לרכישה של רכבים וסחורות ביתיות השתפרו גם הן. המרווח של תוכניות הרכישה השתפר בחודש ינואר מרמה של 126 נקודות לרמה של 132 נקודות.
משקי הבית בעלי ההכנסה הגבוה בסקר, ציפו כי בשנה הקרובה הכנסתם תעלה ב-2% לפחות, משקי הבית בעלי ההכנסה הנמוכה בסקר ציפו כי בשנה הקרובה הכנסתם תעלה ב-0.3% 'בלבד'.
הברומטר בסקר שמתשאל את המשפחות על המצב הכלכלי העכשווי עלה מרמה של 82.9 נקודות לרמה של 87.2 נקודות, המרווח של ציפיות הצרכנים עלה מרמה של 72.3 נקודות לרמה של 74.3 נקודות.
ציפיות הנשאלים לאינפלציה החזויה לשנה הקרובה ירדה לרמה של 3% מרמה של 3.2%, ציפיות הנשאלים לאינפלציה החזויה ל-10 השנים הבאות ירדו מרמה של 2.9% לרמה של 2.7% בלבד.
"לצערנו, הסנטימנט הצרכני הוא עדיין פגיע מאוד לפניות פרסה, כמו שראינו בשנתיים האחרונות" אמר בהצהרה מנהל הסקר, ריצ'רד קרטין.