צמיחה איטית במנויים חדשים בארה"ב מדגישה האתגרים בשוק הסלולר
נתונים חדשים שנחשפים היום (ה') מוצאים צמיחה החלשה מהצפוי של חוזים חדשים עם לקוחות בחברות הסלולר האמריקניות ברבעון השני. אמנם עניין זה מצביע על המתנה לוחצת ליציאת האייפון 5 החדש של אפל (סימול: AAPL), אך הוא גם מצביע על תחילתו של עצירה טבעית של הליך האינרציה המהיר של תעשיית הסלולר האמריקנית.
4 חברות הסלולר הגדולות בארה"ב הוסיפו 405,000 לקוחות תחת חוזים ברבעון הנוכחי, פחות ממחצית הכמות שנרשמה בתקופה המקבילה אשתקד. לחברות במשולב יש כ-212.4 מיליון מנויים בארה"ב.
בזמן שאולי יש משתמשים שמחכים למחצית השניה של השנה על מנת לרכוש מנויי סלולר חדשים, האוכלוסייה באופן כללי מגיעה לסוג של רוויה. חברות הסלולר האמריקניות הותיקות נאלצות להגדיל את הכנסותיהם על ידי תשלומים של הלקוחות על שירותים נוספים, ובינתיים הן מצליחות לעשות זאת בצורה טובה יחסית.
AT&T לדוגמא דיווחה בחודש שעבר על שיעור הרווח הגבוהים ביותר בהיסטוריה שלה על שירותים סלולריים. גם וריזון דיווחה על גידול ביחס ה'אביתדה' (EBITDA) שלה של 15.8% בהשוואה לרבעון הראשון. חברות הסלולר מסרו כי הן מצפות כי קצב הוספת המנויים יעלה במחצית השניה של השנה, ובעיקר לאחר יציאת האייפון 5 לחנויות.