מי אחראי להנפקה הכושלת של פייסבוק ומחיקת 50 מיליארד ד' מערכה?

בעל טור בניו יורק טיימס: האחראי היה טרוד מדי מיצירת ערך לחברה במקום לדאוג להנפקה סדירה
ג'וש דוקרקר | (1)

גם וותיקי וול סטריט לא זוכרים הנפקה כל כך כושלת של חברת ענק כמו ההנפקה של פייסבוק. אנדרו רוס סורקין, בעל טור כלכלי ידוע בעיתון הניו יורק טיימס, מאמין שהאשם העיקרי לנפילה הדרמטית הוא סמנכ"ל הכספים של פייסבוק, דייויד אברסמן.

סורקין מאשים את אברסמן ב"חוסר הבנה בשוק" שגרמה למחיקת 50 מיליארד דולר בשווי שוק מאז ההנפקה. לדעתו אברסמן ביצע 3 טעויות בהנפקה. 1. הציף את השוק עם הנפקת 25% יותר מניות מאשר התכנון המקורי. 2. לא הבין שבהנפקות המשקיעים תמיד מקבשים כמות כפולה או משולשת של מניות כדי לקבל את הכמות שלה הם מצפים". 3. היה מודאג מדי ליצירת הצפת ערך עבור החברה במקום לדאוג שההנפקה תערך כראוי.

סורקין אפילו לא רומז לשמו של האשם אלא נוקט בגישה ישירה, "זה דייויד אברסמן, אין שום דרך לעקוף את זה". הוא מציין גם שפייסבוק אכן ניצלה את המצב והותירה בידה סכום נאה וההנפקה אפשרה לה ליצור קו אשראי של 8 מיליארד דולר. העובדים של החברה אגב, מרוצים פחות מהמחיר הנמוך אליו הגיעה המניה זאת כהחברה עצמה במצב טוב.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיע מאמין 04/09/2012 18:08
    הגב לתגובה זו
    http://www.facebook.com/groups/491875935163/#!/groups/377860742283679/