גוגל הכריזה על רכישת ניק סופטוור, המתחרה הגדולה של אינסטגרם

מגבירה את מאבקה מול פייסבוק. מניק סופטוור נמסר: בעזרת תמיכתה של גוגל אנחנו נוכל לעזור ליותר ממיליוני אנשים ברחבי העולם ליצור תמונות נהדרות"
יואב כהן |

גוגל (סימול: GOOG) הכריזה לפני שעה קלה על רכישת ניק סופטוור, יצרנית אפליקציה לשיתוף תמונות והיריבה הגדולה של חברת אינסטגרם, שפיתחה אפליקציה דומה ונקנתה לאחרונה על ידי הרשת החברת פייסבוק (סימול: :FB) תמורת מיליארד דולר. סכום העסקה עדיין לא פורסם.

ניק סופטוור נוסדה בשנת 1995, ובשנת 2005 גייסה כסף ממכירת מניות מיעוט לחברת ניקון היפנית. האפליקציה שפותחה על ידי החברה תחת השם סנאפסיד ומספר המשתמשים בה מוערך בכ-9 מיליון בני אדם, זכתה ב-2011 בפרס האפליקציה הטובה ביותר לאייפד של אפל.

האפליקציה ניתנת להורדה במכשירים הסלולרים של אפל תמורת מחיר של 4.99 דולר, ובשונה מאינסטגרם היא ניתנת להורדה גם למחשב האישי, ל-PC ולמק. בהודעה שנמסרה מטעם ניק סופטוור נאמר: "אנחנו תמיד שאפנו לחלוק את התשוקה שלנו לצילומים עם כולם. בעזרת תמיכתה של גוגל אנחנו נוכל לעזור ליותר ממיליוני אנשים ברחבי העולם ליצור תמונות נהדרות".

מוקדם יותר היום (ב'), הודיעה גוגל שלרשת החברתית שלה, גוגל פלוס, יש 400 מיליון משתמשים, מהם 100 מיליון פעילים באופן רציף. עוד חשוב לציין שלא ידוע אם בספירה של אימפריית האינטרנט נכללים גם גולשים שהשתמשו בשירותים שמקושרים לרשת החברתית שלה. למשל, יוטיוב, גוגל Play ומנוע החיפוש שלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה