עסקת ענק בדרך? פייסבוק ומיקרוסופט בדיל שייצור מהפכה בעולם הפרסום
פייסבוק (סימול: FB) ומיקרוסופט (סימול: MSFT) רוקמות יחד עסקה, שבמידה ותצא לפועל, היא עשויה לגרום לפייסבוק להיכנס בצעדי ענק להשקת מודעות ברשת שיוכלו להתחרות בגוגל בגודלן, ובכך תשנה את אופן הפרסום ברשת ב-180 מעלות.
מקורות בתעשייה אמרו כי פייסבוק מנהלת משא ומתן עם מיקרוסופט לרכישת אטלס (Atlas Solutions), מוצר המשמש לפרסום מודעות אותו קנתה מיקרוסופט ב-2007, בעת שרכשה את חברת aQuantive תמורת 6 מיליארד דולר. מה שאטלס תאפשר לפייסבוק לעשות בטווח הקצר, הוא לספר למשווקים בכמה בדיוק גדלו המכירות שלהם הודות לפרסום בפייסבוק. בנוסף, מחשבי החברה יוכלו לעקוב אחר משתמשי פייסבוק בכל האתרים השותפים ולראות באילו פרסומות הם צפו, ומהם המוצרים שהם קנו מאוחר יותר.
מיקרוסופט מנסה למכור את אטלס במשך שנים, בימים האחרונים נמצאת מיקרוסופט במשא ומתן הדוק עם פייסבוק על הרכישה המתוכננת. אטלס הייתה הסיבה העיקרית שבגינה רכשה מיקרוסופט את aQuantive, ושילמה מחיר גבוה בעבורה. פייסבוק, ככל הנראה, תשלם הרבה פחות כאשר הנוגעים בדבר אומרים כי ההצעה האחרונה לפני המגעים לעסקה עם פייסבוק עמדה על 30 מיליון דולר.
בנייה או קניית טכנולוגיה להצגת מודעות נתפסת כאחת המשימות האחרונות שעל פייסבוק להשלים לפני שתוכל לשגר פרסום מודעות לאתרי אינטרנט של צד שלישי. ב-2007 שילמה גוגל 3 מיליארד דולר בכדי לרכוש את הטכנולוגיה לפרסום מודעות, מאותה הסיבה בדיוק.
לפייסבוק כוח עצום בתחום הפרסום, מאחר והיא החברה היחידה בעולם שיש לה מיליארדי כתובות מייל, כתובות מגורים ומספרי טלפון, הנכס הזה מאפשר לפייסבוק לעשות משהו שאחרים לא יכולים, היא מסוגלת להעביר למפרסם מידע מדויק האם המשתמש ברשת החברתית צפה בפרסומת למוצר מסוים עוד לפני שהוא הגיע לחנות ורכש אותו.
- 1.פייסבוק רומסת את המשתמשים (ל"ת)אין פרטיות 06/12/2012 20:41הגב לתגובה זו