מקדונלד'ס עלתה עוד 1%: דיווחה על נתוני מכירות חזקים בנובמבר
חברת מקדונלדס (סימול: MCD) הודיעה על עלייה מפתיעה ב'מכירות בחנויות זהות' בחודש נובמבר, זאת לאחר ירידה בנתון בחודש אוקטובר. עלייה זו נבעה בעיקרה עקב הגדלת הפרסום עבור מוצריה הזולים.
'מכירות בחנויות זהות' הוא נתון סטטיסטי אשר בוחן חברות קימעונאיות ומשווה המכירות בחנויות אשר פתוחות לפחות שנה אחת. הנתון בוחן את מכירות החברה לתקופת זמן קצובה, לרוב ברבעון או עונה. המכירות הכלליות 'בחנויות זהות' של החברה עלו בחודש נובמבר ב-2.4%, לאחר שהאנליסטים ציפו לעלייה של 0.2% בלבד.
ענקית המסעדנות המחזיקה ב-14,100 סניפים בארה"ב, מפרסמת בצורה ענפה את תפריט 'הכל בדולר' שלה המכוון ללקוחותיה המוגבלים מבחינה כספית. פרסום זה הוא שהביא לעלייה המשמעותית במכירות החברה. בנוסף החברה החליפה בחודש יולי את המנכ"ל שלה, שמתאמץ במיוחד מול המתחרות העיקריות 'בורגר קינג'(סימול:BKW) ו'יאם' (סימול :YUM).
פטר סלע, אנליסט ב-Telsey Advisory Group אמר בראיון כי "בחודש שעבר היה ניתן לראות את חברת מקודנלדס מופיעה פעמים רבות בטלוויזיה ומפרסמת מוצריה". האנליסט הוסיף "כמות הפרסומות בארה"ב הייתה המשמעותית ביותר".
המכירות באירופה עלו ב-1.4% לאחר שהאנליסטים צפו עלייה של 0.1%. באסיה, אפריקה והמיזרח התיכון האנליסטים ציפו לירידה של 0.9% במכירות, כאשר הנתון בפועל הצביע על עלייה של-0.6%.
למרות הנתונים המעודדים,המשקיעים מסרבים להתרגש כאשר המניה נסחרה בעליות שערים קלות (1.05%) ומחיר מנייתה עומד כעת על 89.41 דולר.