בעלי האג"ח של צים יחכו הרבה זמן: החברה לישראל פרסמה תוכנית הבראה מעודכנת

אגרות החוב של צים, בהיקף של כ-350 מיליון דולר, אשר היו אמורות להיפרע בשנים 2012-2015 ישולמו במלואן ויידחו לשנת 2016, עם אפשרות לדחייה נוספת לשנים 2017-2020
 | 
telegram

החברה לישראל פרסמה הלילה (ב'), לקראת האסיפה הכללית של בעלי מניותיה דוח עסקה לגבי תוכנית הארגון מחדש של צים, הכולל עדכון מפורט לגבי התוכנית. במקביל, הודיעה הנהלת החברה על דחיה נוספת של מספר ימים בכינוס בעלי המניות, ל-1 בנובמבר.

במסגרת התוכנית החברה לישראל מתכוונת לחזק את ההון העצמי של צים על ידי השקעת סך של 450 מיליון דולר (לרבות המרת הלוואות קיימות). כמו כן תועמד לצים "רשת בטחון" בהיקף של 100 מיליון דולר. בנוסף לכך תשמור החברה לישראל על אפשרות של רזרבה כספית בסך של 50 מיליון דולר, בכפוף לשיקול דעתה.

הבנקים (זרים וישראלים) שהיקף החוב שלהם מעל 1.5 מיליארד דולר, הסכימו לפריסה חדשה של תשלומי החוב לטווחים שונים שמגיעים עד ל-10 שנים, וכן לדחייה ("גרייס") במועדי התשלום לתקופות שונות שמגיעות עד ל- 3 שנים.

כמו כן, במסגרת ההסדר יועמד לצים מימון בנקאי חדש לתקופה של עד 12 שנה בהיקף של מעל 500 מיליון דולר אשר יאפשר את רכש האוניות החדשות בשנים הקרובות. מועד מסירת חלק מהאוניות נדחה לתקופות של 2-5 שנים ממועדן המקורי באופן שיאפשר את קבלת מרבית האוניות בשנים מאוחרות יותר בהן השוק צפוי לחזור לפסים תקינים.

על פי העקרונות שגובשו עם נציגות אגרות החוב, אגרות החוב של צים, בהיקף של כ-350 מיליון דולר, אשר היו אמורות להיפרע בשנים 2012-2015 ישולמו במלואן ויידחו לשנת 2016, עם אפשרות לדחייה נוספת לשנים 2017-2020. כפיצוי למחזיקי האג"ח תינתן הגדלה בשיעור הריבית בשנים 2012-2015 (תוספת מצטברת בהיקף 0.4% - 1.2% בכל שנה), זכות להמיר 35% מהחוב למניות בהנחה של 15% על מחיר הנפקה או עסקה עתידית, ובנוסף אופציות ל-12.5% ממניות החברה, ובטחונות מסוימים. מסמך המפרט עקרונות אלה נמצא בשלבי גיבוש סופיים.

במסגרת התוכנית צים תמשיך להפעיל את צי האוניות הקיים שלה, אשר לשורותיו תצטרפנה בשנה הקרובה מספר אוניות חדשות.

על פי הדיווח הושגו הסכמות והבנות עקרוניות עם גורמים המהווים מעל 95% מהיקף החוב וההתחייבות המשתתפים בתוכנית לרבות המספנות ובעלי האוניות כאשר כל ההסכמות האמורות מותנות באישור הזרמות ההון על ידי האסיפה הכללית של החברה לישראל.

ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, אמר כי "התוכנית מעמידה את צים על בסיס חדש שנועד לאפשר לחברה לצלוח את המשבר הנוכחי בהצלחה, ולהניב לחברה לישראל טובה על ההשקעה. כידוע לכולם מדובר בענף מחזורי ("סיקליקלי"), שבו עליות ומורדות. בעתיד תהיה בשוק זה התאוששות ואנו מעריכים שנהנה מכך כבעלי המניות.

"מדובר בתוכנית הבראה בהיקף עצום ? מעל 20 מיליארד שקל - ובדרגת מורכבות גבוהה. התוכנית מתבססת על השתתפות כל הגורמים המעורבים בחברה ? בנקים, גופים מוסדיים, בעלי אוניות, מספנות, ובעלי מניות ? תוך הקפדה על שני עקרונות בסיסיים והוגנים: האחד שבעלי החוב לא ייפגעו מעבר לפריסת החוב, והשני שלא תבוצע שום העדפה של בעל חוב מסוים על חשבון בעל חוב אחר שלא בהתאם לזכויותיו ולביטחונות שלו".

"מצב שבו ענף שלם מפסיד בהיקפים כאלה אינו סביר ואינו יכול להימשך לאורך זמן ולכן ההתאוששות תגיע. עם הגעת התאוששות אנו מעריכים כי גם צים תהנה ממנה וזו הסיבה לתמיכה הרבה שקיבלנו. יצוין כי חברות ספנות אחרות שחוות את המשבר בימים אלה פונות לממשלותיהן, ואלה מוכנות במקרים רבים לסייע כספית לאותן חברות. מדובר במדינות מערביות כמו גרמניה, צרפת, וסינגפור, ובהיקפי סיוע של מאות מיליוני דולרים. אנו גאים לציין שתכנית ההבראה של צים המבוססת על יסודות כלכליים ופיננסים איתנים אינה כוללת סיוע כספי ממשלת ישראל, וזאת למרות חשיבותה הכלכלית והביטחונית העצומה של צים ? חברת הספנות הלאומית היחידה של מדינת ישראל".

רפי דניאלי, מנכ"ל צים, אמר כי "על פי אנליסטים רבים המסקרים את הענף, החודשים האחרונים מסמנים תחילת מגמה של התאוששות, כאשר הציפיה שכבר בשנת 2010 מרבית החברות בענף יעברו למצב של איזון תפעולי וזאת לקראת חזרה לרווחיות בשנת 2011. אנו מקווים שכיוון זה שנחזה על ידם יימשך, ויאפשר את חזרתנו המהירה למסלול של רווחיות וצמיחה".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות