שופרסל עומדת בציפיות: רווח נקי של 63 מיליון שקל ברבעון השלישי

הרווח התפעולי עמד על 126 מיליון שקל, 4.4% מההכנסות. בשורה העליונה רשמה הרשת יציבות בהכנסות ברמה של 2.88 מיליארד שקל. ירידה של 1.6% במכירות בחנויות זהות
 | 
telegram

רשת שופרסל דיווחה הבוקר (ד') על תוצאותיה ברבעון השלישי של השנה, מהם עולה כי החברה, הנמצאת בשליטת קבוצת אידיבי וברונפמן-פישר, עמדה בציפיות האנליסטים המסקרים אותה.

בשורה העליונה רשמה הרשת יציבות בהכנסות ברמה של 2.88 מיליארד שקל. הרווח התפעולי עמד על 126 מיליון שקל, 4.4% מההכנסות, לעומת 147 מיליון שקל, 5.1% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד ואילו בשורה התחתונה דיווחה הרשת על של 63 מיליון שקל, לעומת 59 מיליון שקל ברבעון המקביל.

במכירות בחנויות זהות חל קיטון של 1.6%. הקיטון במכירות נבע בעיקר מירידת מחירי מכירה בעקבות התחרות המוגברת.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות הסתכמו ברבעון ב-616 מיליון שקל, בהשוואה ל-626 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מקיטון בהוצאות פרסום וחשמל. שיעור ההוצאות מסך ההכנסות היה 21.4% בהשוואה ל-% 21.7 ברבעון המקביל אשתקד.

המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי של שנת 2009 הינן 5,710 שקל, בהשוואה ל-5,770 שקל ברבעון המקביל אשתקד. קיטון של % 1.0.

תוצאות החברה עמדו בציפיות האנליסטים, כאמור. האנליסט גיל דטנר מאקסלנס העריך כי הרשת תציג הכנסות של 2.86 מיליארד שקל, של 117 מיליון שקל ורווח נקי של כ-56 מיליון שקל. האנליסטית טליה לויברג מפסגות העריכה כי בשורה העליונה תציג שופרסל ירידה של כ- 0.5% במכירות. בשורה התחתונה העריכה לויברג כי שופרסל תציג רווח נקי של 71 מיליון שקל.

מיכל בר מבית ההשקעות איי.בי.איי העריכה ששופרסל תציג הכנסות של כ-2.91 מיליארד שקל, רווח תפעולי של 124 מיליון שקל ורווח נקי של 77 מיליון שקל. בר חוזרת על המלצת "קניה" עם של 20.5 שקל למניה.

תוצאות שלושת הרבעונים הראשונים

בשופרסל מציינים כי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 נמשכה התחרות המוגברת בתחום קמעונאות המזון. מכירות מגזר הקמעונאות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 הסתכמו ב-8.25 מיליארד שקל, בהשוואה ל-8.21 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 38 מיליון שקל, כ-0.5%, הנובע בעיקר מתוספת סניפים חדשים שקוזזה בחלקה כתוצאה מירידת מחירי מכירה בעקבות התחרות המוגברת בתחום קמעונאות המזון.

במכירות בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא בתשעת החודשים הראשונים של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד חל קיטון של 0.8% שנבע מירידת מחירי מכירה והתגברות התחרות.

הכנסות מגזר הנדל"ן המניב בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 הסתכמו ב- 43 מיליון שקל בהשוואה ל-51 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. קיטון של כ-16%. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר ממכירת נכסי נדל"ן להשקעה במהלך 2008.

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 הסתכם לכ-245 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך 232 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ- 6%.

המכירות למ"ר בחנויות החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 הינן 16,451 שקל, בהשוואה ל-16,521 שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

רפי ביסקר ושולם פישר, יו"רים משותפים של שופרסל, אמרו כי "שופרסל ממשיכה להציג עלייה ברווח הנקי תוך כדי שמירה על נתח השוק שלה באופן עקבי. האסטרטגיה הממוקדת וארוכת הטווח של החברה, היא זו שהביאה את החברה לתוצאות כאלה גם בתקופה זו."

אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, אמר היום: "הערכות החברה למצבי השוק המשתנים, הוכיחה את עצמה בשמירה על ההכנסות הרווחיות ונתח השוק של החברה. בתחום כרטיסי האשראי הגענו ל- 300 אלף לקוחות המשתמשים בכרטיס אשראי שופרסל ויש. הישג זה ביחד עם התחזקות הפורמטים שופרסל שלי, שופרסל ביג, שופרסל דיל ויש, מועדון הלקוחות והמותג הפרטי, הם הביטוי המשמעותי לחוזקה של החברה. בימים אלו הושק המוצר האלף של המותג הפרטי שופרסל, וביחד עם כ- 280 מוצרים תחת המותג יש, הגענו לאחוז חדירה של כ- 10.8%."

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות