סלקום עוקפת את התחזיות: גייסה 31 אלף מנויים חדשים, רשמה רווח של 289 מ' ש'

הרווח הנקי של סלקום גדל ב- 19.4% וההכנסות הסתכמו ב-1.675 מיליארד שקלים. שיעור הנטישה עלה ל-4.9%. חברת הסלולר תחלק דיבידנד בסך 286 מיליון ש'
 | 
telegram

חברת הסלולר הגדולה בישראל סלקום דיווחה היום (ב') על תוצאותיה לרבעון השלישי 2009 בהן הציגה שיא בהכנסות, ברווח התפעולי וב-EBITDA לאחר שגייסה עוד 31 אלף מנויים חדשים נטו.

בשורה העליונה, הכנסותיה לרבעון השלישי 2009 הסתכמו לסך של 1.675 מיליארד שקלים (446 מיליון דולר), לעומת הכנסות בסך של 1.65 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס לעלייה של 0.9% הכנסות משירותים ולגידול של 7.1% בהכנסות מציוד קצה.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2009 עלה 2.6% והסתכם ב- 819 מיליון שקלים (218 מיליון דולר), בהשוואה ל- 798 מיליון שקלים ברבעון השלישי של 2008. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2009 עלה ל- 48.9% מ- 48.4% ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2009, בנטרול ההפרשה החד-פעמית כאמור לעיל, גדל ב- 2.6% והגיע לשיא של 670 מיליון שקלים (178 מיליון דולר). ללא נטרול ההפרשה החד-פעמית גדל ה-EBITDA ב- 0.3%, ל-655 מיליון שקלים (174 מיליון דולר), בהשוואה ל- 653 מיליון שקלים ברבעון השלישי של 2008.

תוצאות סלקום הושפעו במהלך הרבעון גם ממספר השפעות חד פעמיות: הכנסת מס של כ-41 מיליון שקלים כתוצאה מיישום חוק "ההתייעלות הכלכלית". מנגד, החברה ביצעה הפרשה חד-פעמית בסכום של 15 מיליון שקלים, ברקע למחלוקת בין החברה למשרד התקשורת בנושא תשלום אגרות תדרים שתלויה ועומדת בפני בג"צ.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של סלקום ברבעון השלישי, גדל ב- 19.4% והגיע ל-289 מיליון שקלים (77 מיליון דולר), בהשוואה ל- 242 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול ההשפעות החד-פעמיות של ההפרשה והכנסת המס, גדל הרווח הנקי ב-7% והגיע ל-259 מיליון שקלים (69 מיליון דולר).

בלידר שוקי הון ציפו לרווח של 270 מיליון שקלים על הכנסות של 1.647 מיליארד שקלים. באי.בי.אי ציפו לרווח של 261 מיליון שקלים על הכנסות של 1.667 מיליארד שקלים. לפיכך סלקום עקפה את התחזיות הן מבחינת הרווח והן מבחינת ההכנסות.

בסיס הלקוחות של החברה לסוף ספטמבר 2009 עמד על כ-3.259 מיליון לקוחות. במהלך הרבעון השלישי של 2009 החברה גייסה כ- 31,000 מנויים חדשים נטו, מרביתם מנויי post-paid. ברבעון השלישי של 2009, נוספו לחברה כ-64,000 מנויים חדשים נטו למצבת מנויי הדור השלישי שלה, שהגיעה לכ-941,000 מנויים נכון לסוף ספטמבר 2009.

העלייה בתחרותיות הביאה לגידול בשיעור הנטישה של החבר, אשר הסתכם ברבעון השלישי ל-4.9%, בהשוואה ל- 4.4% ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ("ARPU") ירדה ברבעון השלישי ב-2.5% ל-150.4 שקלים (40.0 דולר), בהשוואה ל- 154.3 שקלים ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו, נבעה בין היתר, מהכנסות שירותי הנדידה הנמוכות יותר ברבעון השלישי השנה בעקבות הירידה בתיירות.

תזרים המזומנים הפנוי של החברה הסתכם ב- 454 מיליון שקלים (121 מיליון דולר) בהשוואה ל- 480 מיליון שקלים ברבעון השלישי של 2008.

עמוס שפירא: זה היה עוד רבעון של ביצועים פיננסיים חזקים

"זה היה עוד רבעון של ביצועים פיננסיים חזקים, כאשר השגנו שיא בהכנסות, ברווח התפעולי וב-EBITDA, הגבוהים בהיסטוריה של החברה", אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום. "אנו בסלקום, ממשיכים להתמקד בליבת העסקים של החברה, תקשורת ניידת, תוך המשך פיתוח פעילויות חדשות בתחומים שיש בהם סינרגיה עם פעילויות הליבה ואשר יכולים ליצר סבירה להשקעה ולמאמץ הארגוני והניהולי".

"אנו מאמינים, שההתמקדות האיתנה בליבת העסקים ובאסטרטגיה העסקית המוכחת, יחד עם תזרים המזומנים החזק, יאפשרו לנו להמשיך לנווט בהצלחה את עסקינו. בנוסף, אנו מאמינים, שהשינויים הדינמיים בשוק התקשורת המקומי עשויים ליצור הזדמנויות רבות. אנו נזהה ונעקוב אחר הזדמנויות אלה לכשתיווצרנה, וננתח אותן במטרה להמשיך ולייצר צמיחה ארוכת טווח", סיים שפירא.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות