רווחי כיל זינקו ל-241 מיליון ד', תחלק דיבידנד בסך 2.5 מיליארד ש'
יצרנית הדשנים הישראלית כיל פרסמה הבוקר (ג') את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2010 והציגה עלייה של 53.9% בהכנסות וזינוק דומה ברווח, שעקפו את רוב תחזיות האנליסטים. במקביל, הכריזה החברה על חלוקת ענק בסך של כ-2.5 מיליארד שקלים.
בשורה התחתונה, חלה עלייה בכמויות המכירה אשר תרמה לעליית המכירות לסך של 1.382 מיליארד דולר, לעומת 898.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול משקף עליה חדה בכמויות המכירה בכל מגזרי הפעילות של החברה והמשך מגמת ההתאוששות שהחלה במחצית השנייה של 2009. ברבעון הרביעי של 2009 הסתכמו מכירות כיל בכ-1.227 מיליארד דולר. נציין, כי התפלגות המכירות מצביעה על גידול במכירות בכל השווקים.
הרווח הנקי ברבעון הראשון עמד על כ-241 מיליון דולר, גידול של כ- 52% לעומת כ-159 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וגידול לעומת 203 מיליון דולר ברבעון הקודם.
בהמשך לתוצאות החברה בשנה החולפת, החליט כיל, לחלק דיבידנד בסכום חד פעמי של 500 מיליון דולר (כ-1.91 מיליארד שקלים) זאת בנוסף לדיבידנד שוטף בגין רווחי הרבעון הראשון לשנת 2010 בסך 168 מליון דולר (641.8 מיליון שקלים). כמו כן החליט הדירקטוריון לקבוע מחדש מדיניות חלוקת דיבידנד רבעוני בשיעור של עד 70% מהרווח הנקי.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ- 559 מיליון דולר, גידול של כ- 52% לעומת 369 ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-303 מיליון דולר, עליה של כ- 48% לעומת הרבעון המקביל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לרבעון הראשון של השנה הסתכם בכ- 220 מיליון דולר.
מכירות מבחינת מגזרים: היקף המכירות של כיל דשנים הסתכם בכ- 766 מיליון דולר, עליה של מעל 100% לעומת 371 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, לאחר שהחברה מכרה 1,329 אלפי טון אשלג, גידול של מעל 300% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
היקף המכירות של כיל מוצרים תעשייתיים הסתכם בכ-292 מיליון דולר, גידול של כ-40% לעומת 210 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, הנובע בעיקר מעליה בכמויות שנמכרו ומעלייה חדה בכמויות המכירה של מעכבי בעירה ושל מוצרי ברום אנאורגניים לעומת אשתקד.
העלייה הנמוכה ביותר הייתה במגזר מוצרי תכלית שם עלו המכירות רק בכ-6% במהלך הרבעון לסך של כ-319 מיליון דולר. כמו כן, הרווח התפעולי של כיל מוצרי תכלית ירד בעיקר מהשפעת הירידה במחירי המכירה, שקיזזה את הגידול בכמויות המכירה והקיטון בעלויות חומרי גלם עיקריים.
בדו"ח הדירקטוריון של החברה לא התייחסו למשבר החובות באירופה ולהיפך ציינו כי הם מרגישים בהמשך גידול במכירות באזור. בחברה מציינים את המצב הטוב בשווקים המתפתחים - חוזים חדשים בסין ובהודו ויותר מרומזים על המשך גידול ברבעון השני.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה