איציק תמיר בראיון נדיר: אורכית שואפת להגיע לנתח של עד 20% משוק של 2 מיליארד דולר בשנה

בראיון נדיר שפורסם בסוף השבוע האחרון חשף מנכ"ל ומייסד אורכית את תוכניות החברה לעתיד וחזר על הערכות כי החברה תציג גידול משמעותי בתוצאות במחצית השנייה של 2010
 | 
telegram

מנכ"ל אורכית איציק תמיר ממעט להתראיין לכלי התקשורת. למעשה, לאורך ההיסטוריה, הוא לא התראיין מיוזמתו לכלי תקשורת ישראליים. עם זאת, בראיון נדיר לאתר opticalkeyhole.com חושף תמיר מידע שעשוי לעניין את המשקיעים אודות עתידה של אורכית.

חברת אורכית עוסקת בפיתוח קופסאות לניהול נתונים ברשתות תקשורת. בראיון מסביר תמיר כי גודלו של שוק ה-SDH/SONET נאמד ב-6-7 מיליארד דולר בשנה וצומח ב-3%. חברת אורכית מצידה, מתמקדת בפלח קטן יותר של שוק זה (השוק של מהירות 10GB ומעלה) אשר נאמד במיליארד דולר בשנה אך צומח בשיעור חד יותר של 20%. לדברי תמיר, חברת אורכית יכולה להשיג צמיחה בשיעור חד יותר מ-20% מכיוון שהיא יכולה להציע פתרון משולב של TDM ושל את'רנט.

בראיון מציין תמיר כי היעד של החברה הוא להשיג נתח שוק של 10%-20% בשוק של המיליארד דולר, שהם כ-100-200 מיליון דולר בשנה. בנוסף לנתח בשוק העיקרי, לחברה ישנם עוד שני סיגמנטים בעולם ציוד התקשורת ותמיר מעריך כי בשנת 2011 יעמוד נתח השוק אליו פונים מוצריה של אורכית על 2 מיליארד דולר בשנה.

המשקיעים המקשיבים לדברי תמיר עלולים להיות מופתעים כאשר הם מתבוננים בתוצאות החברה. החברה סיימה את הרבעון השני של 2010 במצב די עגום - הכנסות של 1.7 מיליון דולר ועם הפסד בשורה התחתונה. עם זאת, תמיר מצליח להישאר אופטימי. בשיחות הוועידה האחרונות חזר תמיר על הערכות כי החברה תציג גידול משמעותי בהכנסות. ברבעון השלישי מעריכה אורכית כי הכנסותיה יסתכמו ב-4-5 מיליון דולר.

לדברי תמיר: "המחצית השנייה של שנת 2010 ותחילת 2011 יהיו נקודת מפנה לשוק ציוד התקשורת. יותר ויותר ספקיות טלקום ינדדו לשוק ה-TDM שבו פועלת החברה". לדבריו: "בסביבה זו, לאורכית יש ביטחון ביכולתה לצמוח ולהשיג את ההיקף הנדרש כדי לתמוך בפעילותה".

בחברת אורכית מזהים שתי מטרות אסטרטגיות לשנים הקרובות: השוק ההודי, והשוק היפני. בשוק ההודי זכתה אורכית לפני כשנה במכרז עם ענקית התקשורת BSNL בהיקף של כ-20 מיליון דולר. חלק מההזמנות סופקו כבר על ידי אורכית, אולם הנתח העיקרי (16 מיליון דולר) עדיין לא הגיעו וההכנסות מהעסקה טרם הוכרו.

בשוק היפני, לוטשת אורכית עיניים לעסקת ענק נוספת עם חברת KDDI להחלפת 2,200 מתגים בהיקף כספי כולל של כ-200 מיליון דולר. מדובר במתגים שסופקו לפני כ-5 שנים על ידי אורכית ונדרשים לשדרוג. בעבר התבטא מנכ"ל החברה באסיפת בעלי המניות כי הוא מצפה להזמנה שכזו ברבעון הרביעי של 2010 אולם ההזמנה נדחתה.

בשיחת המשקיעים האחרונה, ציינה אורכית כי הדחייה בהזמנה באה ברקע לרכישת חברת הלווין היפנית הגדולה J:COM על ידי KDDI. ככל הנראה, ב-KDDI רוצים לבצע בחינה מחודשת של העסקה לאחר הרכישה.

מניית אורכית צנחה לאחרונה לרמות שפל של כמעט 7 שנים. מתחילת 2010 היא איבדה 18% ומשקפת כיום של 171 מיליון שקלים. בקופת המזומנים של החברה היו בסוף הרבעון השני כ-40 מיליון דולר והתחייבויות של 23 מיליון דולר למחזיקי האג"ח.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות