רבעון מוצלח לפרטנר: זינוק של 17.5% ברווח הנקי ל-309 מיליון שקל
חברת פרטנר מדווחת הבוקר (ג') על תוצאות פיננסיות טובות לרבעון השלישי של שנת 2010, עם גידול של כ-5% בהכנסות ועלייה של כ-17% ברווח. במהלך הרבעון עזב דוד אבנר את ניהול החברה ובמקומו נכנס לתפקיד יעקב גלברד.
ברבעון השלישי של שנת 2010, פרטנר רשמה הכנסות של 1.65 מיליארד שקל, גידול של 4.8% בהשוואה לרבעון המקביל אז הכניסה החברה 1.575 מיליארד שקל.
בשורה התחתונה רשמה החברה של 309 מיליון שקל, או 1.98 שקל למניה, המשקף צמיחה של 17.5% בהשוואה לרבעון השלישי בשנת 2009 אז רשמה פרטנר רווח נקי של 263 מיליון שקל, או 1.7 שקל למניה. הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) של פרטנר הסתכם ברבעון האחרון ב-641 מיליון שקל, עלייה של 12.5%. הרווח התזרימי מהווה 38.8% מההכנסות לעומת 36.2% ברבעון המקביל. תזרים המזומנים נטו של החברה עמד על 487 מיליון שקל, המהווה עליה של 61.8%.
"לא מצאנו הרבה הפתעות בדו"ח, אבל הופתענו לטובה מרווחיות החברה", כך אמר ל-Bizportal ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בד"ש ברוקראזק בתגובה לדו"חות. יעקובי ציין כי יתכן ואנחנו מתחילים כבר לראות את פירות ההתייעלות כבר בתוצאות הרבעון השלישי. יעקובי ציין גם לטובה את תזרים המזומנים של החברה. "החברה ניצבת בפני אתגרים רבים", אמר, "אבל אם אנחנו מסתכלים על העתיד אנחנו מעריכים שהחברה שהחברה מספיק חזקה וששוק התקשורת יתכנס בסוף לכ-4 קבוצות בהן פרטנר עם סמייל 012".
מדברים פחות, אבל מכניסים יותר
בדו"ח החברה ניתן לראות שחיקה בהכנסות בשירותים המסורתיים של חברת הסלולר, אך מנגד גידול בהכנסות משירותים שלבסוף הביאו לגידול בשורה העליונה. עם זאת, ראוי לציין כי יתכן והעובדה שחלק מהחגים שנחוגו השנה ברבעון השלישי התקיימו בשנה שעברה ברבעון הרביעי השפיעה אף היא.
בעוד שמספר המנויים נטו בחברה עלה ברבעון השלישי ב-4.2% ל-3.133 מיליון, יותר אשר צפו בשוק, שיעור הנטישה של החברה גדל אף הוא ברבעון ל-5%, זאת לעומת 4.2% ברבעון המקביל אשתקד. מנויי החברה דיברו ברבעון האחרון בממוצע 361 דקות, מעט פחות מאשר ברבעון המקביל, אז הנתון עמד על 369 דקות, ירידה של 2.2%. בהתאם, גם ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ירדה ברבעון השלישי מעט ל-151 שקל לעומת 153 שקל ברבעון השלישי של 2009.
גם בבית ההשקעות IBI רואים את הדו"חות כחיוביים: "פרטנר מציגה דו"חות טובים", אמר אורי ליכט, מנהל המחקר. "למרות שוק הסלולר הרווי, החברה מצליחה באופן מפתיעה להציג צמיחה חזקה בהכנסות משירותים, צמיחה אשר נובעת בעיקר מגידול חד בהכנסות מנתונים ומ-SMS. החברה הצליחה להציג גיוס נאה של 37 אלף מנויים ככל הנראה בעקבות צירוף של מועדון הלקוחות של חבר".
גם ליכט ראה לטובה את תזרים המזומנים של החברה, "אשר נובע מהתוצאות הטובות אך גם מירידה חדה בהשקעות שהחברה מבצעת. ליכט מסביר כי "תופעה זו אופיינית מאד לפני שמבצעים השקעה ברשת חדשה כפי שפרטנר דיווחה לאחרונה. ליכט מציין שבבית ההשקעות הוא אינו חיובי במיוחד על תחום הסלולר בישראל, אך עם זאת בהחלט מעריך שפרטנר כעת היא השקעה אטרקטיבית יותר מאשר המתחרה סלקום".
התוצאות הרבעוניות של פרטנר מגיעות לאחר מספר חילופים בצמרת החברה, בעיקר עזיבתו של מנכ"ל החברה דוד אבנר ומינויו של יעקב גלברד במקומו. בנוסף, החברה הודיעה כי תבצע צעדי התייעלות על מנת להתמודד ולהקטין את השפעת הרפורמה שמקדם משרד התקשורת להורדת דמי הקישוריות.
המענה להורדת דמי הקישוריות: התייעלות והצעת חבילות חדשות
"ברבעון זה נקטנו שני צעדים משמעותיים שנועדו להבטיח שהרווחיות שלנו תמשיך לצמוח בשנים הקרובות", אמר בתגובה מנכ"ל החברה יעקב גלברג, "האחד, התקשרנו בהסכם עם אריקסון לשדרוג הרשת שלנו והשני, התקשרנו בהסכם עם 012 סמייל". גלברד ציין כי הרכישה האחרונה של החברה מהווה "צעד חשוב נוסף באסטרטגיה של פרטנר שתאפשר לה להתמקד בעסקי הליבה... אנו משוכנעים כי עסקה זו תגדיל את התחרות בשוק לרווחת הצרכנים. כתוצאה מהרכישה, ה-EBITDA המאוחד של פרטנר בטווח הבינוני צפוי לגדול בכ-350 מיליון שקל לשנה".
בדבריו, גלברד התייחס גם למאבק בין חברות הסלולר לשר התקשורת משה כחלון להורדת דמי הקישוריות: "בכל הקשור לעסקי הליבה הסלולריים שלנו, אנו מגבשים כעת תוכנית אסטרטגית אשר תמזער את ההשפעה של הפחתת תעריפי קישור הגומלין. הצעדים שפרטנר עשויה לנקוט כוללים, בין היתר: קיצוץ בעלויות, שיפור ביעילות התפעולית ואריזה מחדש של היצע המוצרים שלנו".
פרטנר הודיעה על חלוקת בהיקף של 300 מיליון שקל, או 1.93 שקל למניה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה