HOT עברה לרווח רבעוני: ההכנסות טיפסו ב-3.4%, מנויי הכבלים מאוכזבים

הוט חתמה את הרבעון עם שיפור במירב הפרמטרים. חברת התקשורת עומדת בפני תביעות בהיקף של כמיליארד ד'. 3,000 מנויי טלוויזיה עזבו את החברה. מנכ"ל HOT: "אנו ממשיכים להשקיע בשיפור רמת השירות ופיתוח ושדרוג התשתיות"
 | 
telegram

חברת התקשורת הוט פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2010. החברה חתמה את הרבעון עם שהסתכם ב-53 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד של כ-14 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מן הדו"חות עולה כי החברה עומדת בפני תביעות ייצוגיות בהיקף של כמיליארד שקלים. זאת בעיקר עקב תביעה על סך 969 מיליון שקלים בגין הפרת זכויות יוצרים, אשר הוגשה נגדה ע"י ארגוני זכויות יוצרים בארץ ובחו"ל.

דבר נוסף שמאיים על הכנסותיה של הוט הינם שידורי ה-DTT. החברה מציינת בדו"חות כי במקרה ויתווספו ערוצים נוספים, הדבר עלול "לגרום לירידה משמעותית בהכנסות החברה ולהשפיע על תוצאותיה הכספיות העתידיות".

מבחינת מספר מנויי החברה, ניתן לראות כי לקוחות הכבלים מאוכזבים, מה שעלה לחברה בקיצוץ של 3,000 מנויים ברבעון האחרון בלבד לרמה של 889,000 מנויים. מנגד, מספר מנויי האינטרנט עלה ב-8,000 לרמה של 741,000 ומספר מנויי הטלפוניה טיפס ב-10,000 לרמה של 594,000.

הרצל עוזר, מנכ"ל HOT: "אנו ממשיכים להשקיע ולחזק תחומים שהגדרנו כאסטרטגיים כגון שיפור רמת השירות, פיתוח ושדרוג התשתיות, העמקת השימושים באינטרנט המהיר (UFI), קידום הטריפל, וכמובן הובלה משמעותית בתחום התוכן. גם המספר הכולל של מנויי החברה גדל בהתמדה, תוך שימת דגש והתמקדות בלקוחות הטריפל."

הכנסות ו-EBIDTA

בשורה העליונה, הוט חתמה את הרבעון עם הכנסות של 816 מיליון שקל, גידול של 3.4% לעומת כ-789 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר השיפור נבע ממגזר תקשורת פנים ארצית נייחת.

הכנסות מגזר הטלוויזיה בכבלים הסתכמו בכ- 556 מיליון שקל לעומת כ- 551 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהכנסות מגזר זה מוסברת בעלייה בהכנסה הממוצעת ממנויי טלוויזיה בכבלים, כתוצאה מהעמקת השימוש בשירותים בתשלום ומהעלאות מחירים שבוצעו במהלך 2009 ובראשית שנת 2010. ההכנסה קוזזה כתוצאה מירידה במספר המנויים האנלוגיים.

הכנסות מגזר שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת הסתכמו בכ-260 מיליון שקל, לעומת כ-238 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גידול במספר המנויים הבוחרים בחבילה הכוללת (Triple Play), לצד המשך גידול במספר השיחות הנכנסות בתחום הטלפוניה, והמשך עליה בהכנסה הממוצעת למנוי בתחום האינטרנט, בעיקר כתוצאה משדרוג רוחבי הפס, תרמו לגידול של כ- 9%.

ה-EBITDA הסתכמה בכ-318 מיליון שקל (כ-39% מההכנסות), לעומת כ-268 מיליון שקל (כ-34% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים לאחר השקעות הסתכם ב-187 מיליון שקל, לעומת כ-147 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות