התחרות בענף הולכת וגוברת: הרווח התפעולי של דלק ישראל נשחק ב-23%
חברת דלק ישראל הנמנית על קבוצת דלק פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי הכוללות צמיחה בהכנסות וברווח הנקי. דלק ישראל מפעילה 243 תחנות תדלוק ברחבי ישראל ו-163 חנויות נוחות תחת המותג 'מנטה'.
את הרבעון השלישי חתמה דלק ישראל עם הכנסות של 21% במכירות לרמה של 1.346 מיליארד שקל. החברה פועלת בשלושה מגזרי פעילות: מכירת דלקים, מגזר השיווק הישיר (מנטה) ומגזר איחסון וניפוק דלקים.
הכנסותיה של דלק ישראל ממגזר הדלקים הסתכמו ב-733 מיליון שקל, עלייה של 14% לעומת הרבעון המקביל. למרות הגידול במכירות, הרווחיות התפעולית של מגזר זה נשחקה ב-32% והסתכמה ב-38 מיליון שקל, בין היתר בשל התחרות הגוברת בענף.
מגזר הפעילות השני בתחום חנויות הנוחות תרם 597 מיליון שקל לשורת ההכנסות, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל. תרומת מגזר זה לרווחיות נותרה יציבה ברמה של 23.5 מיליון שקל.
פעילות מגז הניפוק דלקים היא פעילותה הקטנה של דלק ישראל והיא רשמה הכנסות של 28 מיליון שקל בלבד. עם זאת, שיעור הרווחיות תחת פעילות זו היא גבוהה ביחס ליתר הפעילויות ותרמה לרווחיות התפעולית 13.2 מיליון שקל.
בשורה התחתונה, דלק ישראל חתמה את הרבעון עם שחיקה של 23% ברווח התפעולי לרמה של 56.1 מיליון שקל. עם זאת, הוצאות מימון נמוכות יותר ברבעון זה הובילו לשיפור משמעותי ברווח הנקי. דלק ישראל חתמה את הרבעון עם רווח של 18.5 מיליון שקל, לעומת 5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.
מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסאייג אמר היום "השיפור המשמעותי בתוצאות החברה ברבעון השלישי מהווה תוצאה ישירה לבלימת השחיקה ברווחיות הגולמית שאפיינה את החציון הראשון, האצה בקצב פתיחת מתחמי תדלוק וחנויות נוחות חדשות ברשת "דלק מנטה", הרחבת פעילות השיווק הישיר וגידול ברווחיות מגזר הניפוק והאחסון".
לדבריו: "האצת ההשקעות בתחומי הליבה, בד בבד עם המשך שיפור שולי הרווח ויישום מהלכי התייעלות לצמצום הוצאות התפעול ירכזו את מירב מאמצי הנהלת החברה בשנה הקרובה".