סמוך לחצות, צפירת הרגעה מסלקום: "הרוב המוחלט של הלקוחות לא חווים תקלה"
רגע לפני חצות, נראה שהתקלה בחברת סלקום שהשביתה היום מאות אלפי (אם לא מיליוני) לקוחות מלבצע שיחות - הגיעה לסיומה. החברה הוציאה הודעה לפיה "החל מ-21:32, הרוב המוחלט של הלקוחות לא חווים תקלה".
אין מדובר בהודעה ששמה סוף פסוק לתקלה החמורה ביותר בתולדות סלקום אבל זו ללא ספק צפירת הרגעה. מוקדם יותר אמר עמוס שפירא, מנכ"ל החברה, כי אין הוא יכול להעריך מתי תתוקן התקלה אך לקראת חצות החברה, כאמור, כבר משחררת צפירת הרגעה.
בהודעה קצרה ביותר אמרה חברת סלקום: "אנחנו לא יכולים לבוא ולומר בודאות שהתקלה מאחורינו. אנחנו ממשיכים לעבוד בנוהל חירום לפחות ב 24 שעות הקרובות, שבהם נעקוב אחר התנהגות הרשת ולתחקר את האירוע"
כאמור, מוקדם יותר היום, בשעה 17:00, ערך שפירא תדרוך עיתונאים ואמר כי "קודם כל ומעל הכל רציתי לומר שאנחנו מתנצלים". שפירא סרב בתדרוך להעריך מתי השירות יחזור לפעול ואף לא התייחס לדרישות הלקוחות לפיצוי ואמר שכרגע הוא מתמקד בדבר אחד בלבד - תיקון התקלה.
"מאז שעות הבוקר בסביבות 10 בבוקר, הרשת של סלקום חווה אולי את התקלה הקשה ביותר מאז הקמת החברה", אמר שפירא, "מדובר במספר גדול של לקוחות, גדול מספיק שנופל תחת תקלה של הגדרה חמורה שמחייבת התייחסות והסתכלות לציבור בעיניים".
"אנחנו מצטערים ששירות חיוני כלכך איננו כרגע בשעות הטובות שלו. אני יכול לומר לכם בוודאות שמאות מהנדסים של סלקום עושים את כל מה שהם יכולים בכדי להחזיר את השירות. אנחנו בקשר גם עם נוקיה בפינלנד".
שפירא אמר בתדרוך כי הוא היה שמח שסמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה היה מגיע למסיבת העיתונאים על מנת להסביר את התקלה, אך העדיף שהוא ימשיך לעבוד על מנת לתקן את התקלה.
שפירא סרב לתת הערכה ואמר כי הוא מעדיף שלא להיכנס לספקולציות לגבי המועד שבו התקלה תיפטר: "מתי שנדע - נבוא ונודיע שהתקלה מאחורינו". עוד, שפירא סרב להתייחס לעניין הפיצוי שלקוחות כבר הודיעו שידרשו. שפירא אף הוסיף כי השאלה האם החברה מכוסה מתביעות, אמר שפירא כי הוא לא יודע והוא לא מתעסק בזה, אלא רק בהחזרת השירות.
באשר לשירות בזמן הקרוב, אמר שפירא כי "חווינו יום עם תקלה קשה ואמרתי להם רבותי, אני מצטער... אלה מערכות מורכבות ואני מקווה שבשעות הקרובות נפתור את התקלה. אני מבטיח שאני אעדכן את הלקוחות ואני אומר רק את האמת בכל רגע נתון". שפירא אמר שללקוחות אין סיבה לפנות למרכזי השירות מכיוון שאין מידע שיכולים לקבל שם. "תסתכלו אלי. אני אגיד בכל רגע נתון איפה אנחנו נמצאים".
התקלה החמורה בתולדות סלקום
החל מהשעה 10:30 קיימת תקלה רשתית ברשת הסלולר כאשר מרבית ממנויי החברה אינם מצליחים לקבל ולהוציא שיחות. מפניות שהגיעו לידי מערכת Bizportal עולה עוד כי לקוחות המנויים לרשתות אחרות אינם מצליחים להשיג את המנויים של סלקום וכי הבעיה קיימת גם במקרה של שליחת הודעות SMS. "בכירי אגף הטכנולוגיות יחד עסוקים מאז שעות הבוקר בניסיון לאתר ולפתור את התקלה", מסרה החברה בהודעה.
על פי הידוע, התקלה לא הייתה גורפת לכל רחבי הארץ וחלק ממנויי סלקום כן מצליחים להוציא ולקבל שיחות. בעקבות התקלה מתקיימים גם שיבושים בהוצאה וקבלה של מסרונים (SMS) למנויי הרשת, זאת בעיקר בשל העומס הכבד. בסלקום הסבירו כי התקלה היא "בליבת המערכת" והתיקון עשוי לקחת שעות ארוכות.
"אם כבר משבר, אז שעמוס שפירא ינהל אותו"
בינתיים בבורסה, נראה שהמשבר בחברה לא ממש השפיע על המשקיעים. מניית סלקום עלתה היום המסחר בכ-1%, עלייה דומה לזו שרשמה המתחרה פרטנר.
"אם כבר משבר, אז שעמוס שפירא ינהל אותו", כך אמר ל-Bizportal אורי ליכט, מנהל המחקר ב-IBI, שמעריך שכרגע אין מדובר בפגיעה מהותית. "אם נניח שהתקלה משפיעה על כמחצית מלקוחות החברה, מדובר על פגיעה של כ-8 מיליון שקל, או בניכוי מס - פגיעה ישירה כ-6 מיליון שקלים על הרווח הנקי", העריך ליכט, אך הוסיף כי הפגיעה לא תסתכם בכך. להערכתו, לאחר שהמשבר יסתיים, סלקום תצא בקמפיין תקשורתי על מנת לשקם את המותג.
"במהלך הקמפיין סלקום עשוייה לחלק דקות שיחה ושירותים נוספים בחינם, דבר שעלול להביא לעלויות של מספר מיליונים נוספים", אמר. ליכט מעריך שבמידה והתקלה תיארך יום אחד, הנזק הכלכלי יסתכם בעשרות מיליוני שקלים בודדות. עם זאת, כמובן שבמקרה והתקלה תיארך זמן רב יותר, הפגיעה תהיה גדולה יותר.
"גם אם אף לקוח לא הצליח לעשות היום שיחה, זה לא מהותי", אמר ל-Bizportal ערן יעקובי, מנהל המחקר בדש, "זה אומר הפסד של 12-13 מיליון שקלים וצריך לזכור שההכנסה הרבעונית של סלקום היא 1.7-1.8 מיליארד שקלים. בקיצור, לפי שעה את שוק ההון הסערה הזו פחות מטרידה. אם זה יימשך, אז כמובן שנצטרך לעשות חושבים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה